Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Wały z podwójnym krzyżakiem

kurian - 2015-06-30, 14:38
Temat postu: Wały z podwójnym krzyżakiem
z czego dobieracie?
tylko z Hiluxa czy każdy Toyotowy. Któreś pasują bez przeróbek czy wszystkie trzeba dopasowywać pod kątem długości?
Rozstaw śrub i średnica centrująca na flanszach też pewnie inna :D

stachura44 - 2015-06-30, 15:32

z hilux/4runner przy dyfrze taki sam 60x60 rozstaw przy reduktorze 70x60mm chyba ale i tak musisz zrobic dystans 0,5cm (przelotowy na 4 sruby) a przy red na 8 srub przykrecany grubosc ok 12-15mm bede w domu to wysle ci rys bo akurat jeszcze mam:)zapomniałbym jeszcze wał musisz tez skrócic bo ma 68cm
kostuch - 2015-07-01, 10:00

stachura44 napisał/a:
z hilux/4runner przy dyfrze taki sam 60x60 rozstaw przy reduktorze 70x60mm chyba ale i tak musisz zrobic dystans 0,5cm (przelotowy na 4 sruby) a przy red na 8 srub przykrecany grubosc ok 12-15mm bede w domu to wysle ci rys bo akurat jeszcze mam:)zapomniałbym jeszcze wał musisz tez skrócic bo ma 68cm

Nie potwierdzam tych zeznań :mrgreen:
Aczkolwiek hiluxów-4runnerów pewnie było sto wersji.

stachura44 - 2015-07-01, 12:00

moje małe niedopatrzenie bo lezał czesciowo wyciagniety ;) scisniety ma niecałe 630mm i rozstaw 60/60 i 60/70 (4runner 3.0td 95r te wały wystepuja tez z rozstawem 60/60 60/60 i w wersji krótszej 610mm
kostuch - 2015-07-01, 12:28

Ja nie skracałem wału - odsunąłem tylny most delikatnie do tyłu (na Mazurowych dłuższych resorach).
Do tego przetoczona na inne centrowanie i przewiercona na nowy rozstaw śrub flansza na moście.
Do tego nowe mocowania szpilek w bębnie ręcznego i stoczenie jego czoła.

Sporo rzeźby wbrew pozorom...

stachura44 - 2015-07-01, 17:19

Ja zrobiłem taka flansze
kostuch - 2015-07-02, 10:53

stachura44 napisał/a:
Ja zrobiłem taka flansze

OK, ale jak ją przykręcisz jednocześnie do flanszy ataku i wału? Szpilki?

stachura44 - 2015-07-02, 11:42

flansza ma 15mm (stal c55) otwory sa gwintowane .Najpierw do reduktora przykrecam flansze potem do flanszy wał na śrubki (M10 20mm 10,9)
slavok - 2015-07-02, 11:50

pamiętajcie, że stosując wał z podwójnym kardanem pasuje zadrzeć główkę mostu do góry co by kąt w tamtym miejscu wychodził na 0st.


stachura44 - 2015-07-02, 12:34

slavok masz u mnie lajka;) ale dopiero jak fejsa załoze ;)
kostuch - 2015-07-02, 15:17

slavok napisał/a:
pamiętajcie, że stosując wał z podwójnym kardanem pasuje zadrzeć główkę mostu do góry co by kąt w tamtym miejscu wychodził na 0st.

I że z tego powodu łożysko ataku ma gorsze smarowanie...

Nie ma darmowych obiadów :mrgreen:

slavok - 2015-07-02, 15:54

Kostunio to sobie zrób korek od góry główki i lej więcej oleju ;)
kostuch - 2015-07-02, 16:21

slavok napisał/a:
Kostunio to sobie zrób korek od góry główki i lej więcej oleju ;)

Lać można i przez odpowietrzenie, ale...
Wtedy jest za przeproszeniem pochwa zalana po całej szerokości.
Przy "nieświerzych" uszczelniaczach, poziom oleum szybko wraca do normy. Za to mamy dobrze nasmarowane hamulce :lol:

szymszym - 2015-07-02, 18:11

Oświećcie proszę mnie ciemnego jakie dobro czyni taki podwójny krzyżak vs. pojedyńczy, że aż warto skracać/wydłużać, flanszować i główką kiwać.

Dziękuję,

stachura44 - 2015-07-02, 18:58

bo taki z podwójnym kardanem moze pracowac pod wiekszym katem i wystepuje mniejsze obciązenie na krzyzakach a ustawic go musisz tak jak na rys. slavoka bo jest homokinetyczny (napisałem co wiedziałem reszte dopisza chłopaki ;) )
yenko - 2015-07-02, 21:27

Proszę Was nawet tutaj wyskakujecie z Homo ?? Wystarczy tego już :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group