|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Samurai sprzęgło od FSO Polonez 1.6
Myszon - 2010-04-20, 12:58 Temat postu: Samurai sprzęgło od FSO Polonez 1.6 Wskazówki dotyczące przerobienia sprzegła samuraiowego na FSO.
Jak to zrobić?
1. Koło zamachowe samuraia trzeba stoczyć na gładko całe wyrównując do powierzchni która styka się z tarczą.
2. Zewnętrzną część koła (tą gdzie mocowany jest docisk) najlepiej stoczyć 0,7mm niżej w stosunku do powierzchni na której leży tarcza.
3. Wiercimy i gwintujemy dziury pod polonezowski docisk (musi być wycentrowane jak najlepiej (ja centrowałem mierząc srednice docisku a w zasadzie od srodka docisku do srodka otworu w który wchodzi śruba mocująca a następnie na założone na tokarke koło zamachowe zrobiłem malutki frezik żeby było wiadomo gdzie wiercić).
Najlepiej kupić kompletne sprzęgło od poloneza 1.6 czyli docisk + tarcza.
Łożysko zostaje oryginalne.
U mnie to już jest sprawdzone i działa.
Polecam.
Hans Kloops - 2010-04-21, 23:56
Jaki koszt tej całej operacji ?
Konkretnie ile tarcza z dociskiem ?
Ile łożysko ?
Ile robota ?
Kolega musi wymienić , już mu się ślizga
Myszon - 2010-04-22, 08:19
Za toczenie dałem 20zł na warsztacie PKS'u, kolejne 20zł dałem za nawiercenie oraz nagwintowanie otworów mocujących docisk FSO. Docisk od FSO ze złomu za darmo. Tarcze kupiłem pochopnie przepłacając w sklepie czyli 72zł :). Łożysko zostaje oryginał nie trzeba zmieniać. Robocizna 0zł - wczoraj testowałem w rzece - veryfikacja pozytywna :) Czyli łącznie mnie to wyszło nie licząc paliwa (jazda po tokarzach) 112zł
Hans Kloops - 2010-04-22, 09:16
W warsztacie gdzie robią terenówki powiedzieli mu za tą cała przeróbkę 1000zeta
Kumpel raczej da to komuś do zrobienia
raz , że nie ma czasu sam przy tym robić
dwa , mechanikiem to on na pewno nie jest
Myszon - 2010-04-22, 12:05
1000zł? to już niech kupi sobie 10 nowych tarcz - wytarczy mu na 10 lat :)
Nie trzeba byc mechanikiem żeby to zrobić. Mozna kupić w krk gotowe przerobione koło zamachowe za 200zł - docisk i tarcza od FSO na allegro za 130-200zł - zostaje tylko normalna wymiana sprzegła w byle warsztacie albo samemu - koszt max 100zl. wiec max 500zl jak ktoś nie chce kiwnąć palcem a mieć nowiutkie sprzęgło fso w samuraiu.
Hans Kloops - 2010-04-22, 13:33
Dziękuję
podaj namiar na to przerobione koło zamachowe
powiedz czy zmieniać łożysko (jaki koszt łożyska )
bo z mojego doświadczenia wiem że jak wymienisz samą tarczę to zaraz leci docisk
jak wymienisz docisk i tarczę to leci łożysko
a jemu o to chodzi żeby już tam potem nie grzebać
próbuje go tutaj ściągnąć na forum ale zalatany w swoim interesie
Myszon - 2010-04-22, 13:42
Można kupić nowe łożysko od samiego i założyć - jaki problem? Co do tego czy coś leci szybko czy nie to narazie niewiem - czas pokaże (docisk ze złomu przyrdzewiały) :).
OBLesnik - 2010-04-22, 19:53
Ja zawiozłem tarczę do Jacka Prowadzisza wymieniłem na przerobioną za niewielka dopłatą. Docisk z tarcza za 40zł na alledrogo i wszystko hula zapomniałem jak śmierdzi przypalone sprzęgło.
LIROY - 2010-04-23, 16:07
Na allegro widziałem firmę która bawi się w przerabianie kół zamachowych.Biorą bodaj 180 +kurier w obie strony więc pewnie taniej kupić gotowe...Ja wrzucam do swojego samuraja silnik baleno 1,6 16v,ale sprzęgło zostawiam balenowskie(podobno pasuje na wałek sprzęgłowy sj413:) )
Myszon - 2010-04-23, 21:32
LIROY napisał/a: | Na allegro widziałem firmę która bawi się w przerabianie kół zamachowych.Biorą bodaj 180 +kurier w obie strony więc pewnie taniej kupić gotowe...Ja wrzucam do swojego samuraja silnik baleno 1,6 16v,ale sprzęgło zostawiam balenowskie(podobno pasuje na wałek sprzęgłowy sj413:) ) |
Nie 180 a 250zł i nie kupić tylko przerobić :) Wysyłasz koło zamachowe oni je tocza i nawiercają otwory czyli realnie 40zł i tyle a sprzęgło to już osobno trzeba kupić. Ot filozofia.
LIROY - 2010-04-23, 21:51
Wiem wiem na czym to ich przerabianie polega-dlatego napisałem o kurierze podwójnie;)No z ceną pojechali-ze 2-3 miesiące temu widziałem aukcję za 180 zł-pewnie chętnych sporo to się cenią;),a fakt że u ślusarza i tokarza śmieszne pieniądze to kosztuje...
Hans Kloops - 2010-04-26, 13:17
A może ktoś wkleić jakieś fotki jak taka przeróbka wygląda krok po kroku ?
Myszon - 2010-04-26, 14:23
Zdjęć nie zrobiłem ale tak jak pisałem krok po kroku.
Koło zamachowe samuraia trzeba stoczyć całe tak aby było płaskie czyli na tokarke i tokarz ma zjechać nożem na równi z ta płaszczyzną na której leży tarcza.
Wcześniej dobrze jest wyciągnąć takie 3 kołki które wchodzą w docisk - jak się nie da to obciąć szlifierką (ja tak zrobiłem).
Jak już tokarz stoczy na równo że koło ma płaską całą powierzchnie to w sumie powinno być już ok ale podobno dobrze jest jeszcze zjechać na 0,7mm zewnętrzną część koła czyli ta do której przykręcamy docisk sprzęgła. Szerokość tego minimalnego stoczenia mniej więcej ma być taka jak duże docisk ma mocowanie ok 2,5cm.
Po tych zabawach na tokarce trzeba nawiercić nowe mocowania docisku 6 dziur i nagwintować je. Z tym wierceniem należy zachować ostrożność i dobrze wymierzyć żeby ładnie docisk centralnie był wyśrodkowany do osi (nie może być tzw. bicia). - trzeba się zdać na dobrego tokarza.
Tyle wszystkiego.
Hans Kloops - 2010-04-26, 17:44
Dzięki Myszon za ten opis , dam go kumplowi
parę dni temu kumpel chciał się tu zarejestrować ale nie mógł znaleźć opcji Rejestracja
było tylko zaloguj
witson - 2010-04-26, 18:04
W sumie patent a działa i jest tani, ja już kupiłem samuraja ze sprzęgłem spiekowym 4 listkowym, sprzęgło działa jak w systemie zero jedynkowym jak to mówią czyli ciężko płynnie ruszyć ale jest nie do zarąbania. Nawet ostatnio wyjeżdżaliśmy z niezłego bagna to jednak a sprzęgło puściło dymek a moje nic.
Myszon - 2010-04-26, 19:49
Hans Kloops napisał/a: | Dzięki Myszon za ten opis , dam go kumplowi
parę dni temu kumpel chciał się tu zarejestrować ale nie mógł znaleźć opcji rejestuj
było tylko zaloguj |
Dzięki wielkie - wogóle nie zwróciłem na tak ważny szczegół uwagi - sam niewiem jak to możliwe. Troche pomieszałem w tym cholernym php i wrzuciłem przycisk z rejestracją. Musze jeszcze popracować nad zalogowaniem i wylogowaniem bo coś dziwnie mi to wygląda.
Dzięki jeszcze raz - teraz już spokojnie można się rejestrować.
witson napisał/a: | W sumie patent a działa i jest tani, ja już kupiłem samuraja ze sprzęgłem spiekowym 4 listkowym, sprzęgło działa jak w systemie zero jedynkowym jak to mówią czyli ciężko płynnie ruszyć ale jest nie do zarąbania. Nawet ostatnio wyjeżdżaliśmy z niezłego bagna to jednak a sprzęgło puściło dymek a moje nic. |
To nie sprzęgło puściło dymek tylko rozgrzana strumienica dostała wody - inaczej bym czuł zapach spalonego sprzęgła a tego nie było :P
LIROY - 2010-04-26, 21:20
Ja w swoim mam trzyramienną tarczę spiekową ale i tak osobiście dwa razy ją zjarałem:/.Wystarczy "kąpiel" w głębszej wodzie i śmiga od nowa;).Ale słyszałem że 4 i 6-ramienne są dużo wytrzymalsze;)
witson - 2010-04-26, 21:27
Myszon napisał/a: | witson napisał/a: | W sumie patent a działa i jest tani, ja już kupiłem samuraja ze sprzęgłem spiekowym 4 listkowym, sprzęgło działa jak w systemie zero jedynkowym jak to mówią czyli ciężko płynnie ruszyć ale jest nie do zarąbania. Nawet ostatnio wyjeżdżaliśmy z niezłego bagna to jednak a sprzęgło puściło dymek a moje nic. |
To nie sprzęgło puściło dymek tylko rozgrzana strumienica dostała wody - inaczej bym czuł zapach spalonego sprzęgła a tego nie było :P |
Widziałem niebieski dymek spod auta, z wody jest para a para nie jest niebieska a poza tym co mogłeś widziec przez takie szyby
Poczuć też raczej ciężko bo to bagno samo śmierdziało niemiłosiernie :PP
Ale fakt jest taki że wyjechałeś z tego bagna o własnych siłach, a za pierwszym razem sprzęgło samurajowskie padło.
Dawid77 - 2010-09-20, 18:23
witson napisał/a: | W sumie patent a działa i jest tani, ja już kupiłem samuraja ze sprzęgłem spiekowym 4 listkowym, sprzęgło działa jak w systemie zero jedynkowym jak to mówią czyli ciężko płynnie ruszyć ale jest nie do zarąbania. Nawet ostatnio wyjeżdżaliśmy z niezłego bagna to jednak a sprzęgło puściło dymek a moje nic. |
a ile kosztuje takie sprzęgło spiekowe ?
PrzemoCK - 2010-09-20, 19:05
http://allegro.pl/sprzegl...1201116429.html
ja u gościa kupiłem tarczę zwykłą na niemieckich okładzinach.
Dawid77 - 2010-09-20, 21:43
i jak się spisuje w terenie to sprzęgło z niemieckimi okładzinami ?
PrzemoCK - 2010-09-21, 14:36
jeszcze go nie założyłem, ale gość sprzedaje te sprzęgła uczestnikom rajdów, zatem podejrzewam, że nie będę zawiedziony, wszak dąłem tyle co za seryjną tarczę, więc z pewnością gorzej niż na oryginale nie będzie...
Dawid77 - 2010-09-21, 20:14
bo z mojego seryjnego dymy idą coraz częściej więc będę musiał wkrótce takie sobie kupić
a tak z ciekawości to ile trzeba dać za spieka ?
witson - 2010-09-22, 13:03
http://www.4x4-shop.com/?...uki-samurai-1.3 :)
Dawid77 - 2010-09-22, 18:01
dzięki za info
LIROY - 2010-09-22, 20:22
Na allegro też mają spieki na :http://allegro.pl/sprzegla-suzuki-samurai-i-vitara-nowa-od-prod-i1240585374.html
Ja swojego spieka trójramiennego też już kilka razy przypaliłem,ale po ostygnięciu lub wjechaniu w głębszą wodę hula od nowa;) co przy seryjnej tarczy raczej się nie zdarza;)
PrzemoCK - 2010-09-26, 18:06
witson: towar u gosci w bielsku to realnie za polowe tego do wziecia gdzie indziej:-) koszą strasznie
Kamil - 2011-09-19, 19:21
założyłem sprzęgło od poloneza, bez żadnych komplikacji, sam toczyłem, wierciłem na podzielnicy i gwintowałem, super lekka robota
cena sprzęgła 120zł bez łożyska
łożysko w IC około 50zł
wszystko złożone działa bez zarzutu, czas na testy w terenie,
gołym okiem widać, że tarcza jest większa, i każdemu polecam taki zabieg
sami93 - 2011-10-27, 21:35
ja dzisiaj jestem właśnie po wirusie sprzęgła od Zmuloneza, ogólnie pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. W sobotę jadę w teren z Tytusem także zweryfikujemy
tytus - 2011-10-27, 23:37
sami93 napisał/a: | W sobotę jadę w teren z Tytusem także zweryfikujemy |
podoba mnie się to
galaxy - 2012-04-01, 12:07
powiedzcie mi co daje zmiana na takie sprzęgło od FSO ? bo nie orientuje się , zabieg ma na celu obniżenie kosztów wymiany sprzęgła i kolejnych czy jest lepsze bo większe i się tak nie przypala ?
Zawias - 2012-04-01, 12:30
I to i to.
galaxy - 2012-04-01, 12:49
Zawias napisał/a: | I to i to. |
czyli warto , bo spiek to sama tarcz niecałe 400 zł ...
dzięki za info
mackosj410 - 2012-06-14, 17:58
Jak myślicie , w sj410 też da rade założyć sprzęgło od fso ? próbował ktoś ?
Zawias - 2012-06-14, 18:29
Racze nie będzie pasowało.Inna ilość zębów.
mackosj410 - 2012-06-20, 23:46
może ktoś jeszcze sie wypowie ? dziękuję kolego za odpowiedź ale RACZEJ mnie nie satysfakcjonuje :D pozdrawiam . proszę o pomoc , jeszcze ze dwa wyjazdy i sprzegło mi padnie :D
kostuch - 2012-06-21, 10:37
mackosj410 napisał/a: | może ktoś jeszcze sie wypowie ? dziękuję kolego za odpowiedź ale RACZEJ mnie nie satysfakcjonuje :D pozdrawiam . proszę o pomoc , jeszcze ze dwa wyjazdy i sprzegło mi padnie :D |
Tak trudno poszukać w katalogu jaką średnicę i ilość frezów jest na tarczy sj410 i poloneza?
Jeżeli masz z tym problem, to: nie pasuje
yahoo33 - 2013-04-09, 12:24
Cześć,
Odgrzeje trochę temat przeróbki na sprzęgło od FSO Polonez 1.6.
Wczoraj odebrałem przetoczone koło zamachowe według zaleceń Myszona.
Po nawierceniu i nagwintowaniu otworów w kole zamachowym na M8 ( tak jak pod oryginalny docisk), jedna rzecz nie daje mi spokoju.
Kiedy montuje docisk i śruby są nie dokręcone docisk troszkę lata no to czy będzie centralnie zależy mocno do tego jak przykręcimy.
Jak to rozwiązaliście, bo mam duże obawy że tak zamontowany docisk będzie bił i to potężnie.
Będę wdzięczny za sugestie.
Acha jeszcze jedno, jak mi się udało przypalić kiedyś sprzęgło to na kole zamachowy było klika przebarwień od przegrzania.
Po stoczeniu i splanowaniu koła zamachowego przebarwienia zniknęły ale w ich miejscach metal jest jaśniejszy i bardziej śliski (subiektywne odczucie).
Czy taki defekt powierzchni nie dyskwalifikuje koła zamachowego do dalszego użycia?
Myszon - 2013-04-09, 12:49
Ja nawiercałem otwory po wcześniejszym wycentrowaniu więc po dokręceniu docisku do koła zamachowego nie ma żadnego bicia. Mam nadzieję że podczas wiercenia otworów wycentrowałeś jakoś docisk w stosunku do koła?
yahoo33 - 2013-04-09, 13:33
Myszon,
Do centrowania dotoczyłem drewniany kołek który się wbijało w koło zamachowe, i później na niego docisk.
Centryczność kontrolowałem suwmiarka biorąc 3 punkty na docisku i ich odległość od krawędzi koła. Różnice 0.1-0.05mm lepiej się nie dało.
Tylko że martwi mnie to że śruby jak przykręcam to nie centrują docisku na kole zamachowym.
W oryginalnym były te kołki na których osadzałeś centrycznie docisk i dopiero później przykręcałeś.
Myszon - 2013-04-09, 14:49
Z tego co piszesz to masz lepiej wycentrowane niż ja. Nie martw się nie będzie "ale urwał" - zakładaj i upalaj! :D
Zawias - 2013-04-09, 17:21
Ja tokarzowi dałem zarobić i kołki mam.
KSikorski - 2013-04-09, 19:22
yahoo33 napisał/a: | Myszon,
Różnice 0.1-0.05mm lepiej się nie dało.
|
Suwmiarka nie ma dokładności pozwalającej na pomiar do 0.05mm Rozdzielczość to nie dokładność.
Przy odchyłkach rzędu dychy to za kilkadziesiąt tysięcy kilometrów będziesz miał rozwalone łożyskowanie wałka sprzęgłowego i końcówkę wałka. Sam to przerobiłem. Tak że... nie ma możliwości ustawienia jakiejkolwiek centryczności w warunkach garażowych.
yahoo33 - 2013-04-09, 19:29
No to dupa, zkasztaniłem koło zamachowe.
Przemos ma u siebie takie koło zdemontowane z jakiejś zmoty więc dramatu nie ma.
Trzeba było czekać jak Pan tokarz będzie miał czas :/
Zawias - 2013-04-09, 19:34
Otwory pod docisk trzeba robić na podzielnicy !
kaczmarr_ - 2013-04-09, 20:57
A mozna wiedziec ile Was cala przerobka ,razem z nowa tarcza kocztowala?
Zawias - 2013-04-09, 20:59
Nowy docisk,tarcza i robota 400 zł.
Myszon - 2013-04-09, 21:58
Bez przesady 2 lata jazdy i rajdy przy centrowaniu na tokarce i 0 problemów.
Zawias - 2013-04-09, 22:08
Ja nie lubię roboty z ryzykiem awarii.
yahoo33 - 2013-04-09, 22:38
Podzielam zdanie Zawiasa,
Nie lubię mieć czegoś niepewnego w aucie, i chyba wezmę już zrobione koło od Przema a nad tym się dam poznęcać tokarzowi i może komuś posłuży.
Co do kosztu zabawy to:
Kompletne sprzęgło LUK (Tarcza, docisk, łożysko oporowe do Poloneza do pogonienia na allegro) 240PLN
Łożysko oporowe Aisan 80 PLN
Toczenie koła 30 PLN
Plus pewnie drugie tyle za otwory
Montaż we własnym zakresie. Można taniej kupując jakiś inny zestaw sprzęgła do Poloneza ale jak LUKa można kupić za 240 to po co oszczędzać.
Zawias - 2013-04-09, 22:42
Ustawienie podzielnicy jest pracochłonne i nikt za 30 zł tego nie zrobi.
yahoo33 - 2013-04-09, 22:51
Zawias,
Ile to może kosztować? +/-.
Zawias - 2013-04-09, 23:01
Jak ktoś to będzie robił na fuchę to 40-60 zł,jak oficjalnie 100-140 zł.Mówię o wytyczeniu otworów do mocowania docisku i wiercenie plus otwory pod kołki i mocowanie kołków centrujących.
yahoo33 - 2013-04-09, 23:10
No to wiem już w jakim przedziale się poruszam.
Dzięki za info.
Nie ma lekko ;)
KSikorski - 2013-04-10, 13:07
Myszon napisał/a: | Bez przesady 2 lata jazdy i rajdy przy centrowaniu na tokarce i 0 problemów. |
Jaki przebieg w tym czasie zrobiłeś?
Mi brak centryczności objawił się po jakiś 30 tysiącach kilometrów. Zaczęło się ślizgać sprzęgło. Zdjąłem skrzynię, a tarcza zdrowa. Ślizganie powodował ściekający po tarczy olej ze skrzyni biegów. Wałek sprzęgłowy tak długo krzywo pracował że wyrobił się przedni uszczelniacz skrzyni. Sam wałek w miejscu gdzie podpiera się w kole zamachowym też był rozwalony, podobnie jak jego łożyskowanie (kulkowe i igiełkowe). U mnie powodem problemów była za duża o jakieś 0,2mm średnica wytoczona w kole zamachowym, którą się nasadza na wał (mam 1,6 td). Zamówiłem odpowiednią tuleję redukującą średnicę, zdobyłem drugi wałek sprzęgłowy, kupiłem nowe łożyska i uszczelniacz i od tej pory jest dobrze.
kaczmarr_ - 2013-04-11, 20:43
400zl.. Spiek 6segmentowy kosztuje 415zl z wysylka a jest nie do zajechania,wiem bo pol rajdu palilem go na pol wycisnietym sprzegle z powodu uszkodzonego reduktora i jechalem na 4H..
Fakt ze docisk i lozysko to jeszcze 150zl.. Ale nie biegasz po zadnych tokarzach i panach jozkach ,tylko skladasz sobie sprzeglo w domowym zaciszu ,a co wazniejsze ,nie ma zadnego ryzyka uszkodzenia ANI PRZYPALENIA a to jest duuuuzy komfortych psychiczny
Zawias - 2013-04-11, 20:52
Właśnie miałem spieka i po wjechaniu do lodowatej wody pierścień docisku pękł w trzech miejscach-tyle listków miała tarcza.
yahoo33 - 2013-04-11, 21:04
Wszystko się psuje a tym bardziej, że nasze auta lekko nie mają.
kaczmarr_ - 2013-04-11, 21:07
Moj zyje 2lata juz i nie raz moczyl sie w wodzie i cieplej i lodowatej ,a docisk czy na mineralnym czy na syntetycznym bedzie sie grzal -bo pewnie od tego ze fest nagrzany byl i szybko sie schlodzil pekla sprezyna w nim
yahoo33 - 2013-05-12, 14:06
Cześć,
Temat sprzęgła od FSO powraca.
Jakiś dobry miesiąc mam sprzęgło od FSO w Samuraiu i ogólnie śmiga aż miło.
Niestety dwa razy się zdarzyło (raz na szosie) i dzisiaj na poligonie że wciskam sprzęgło zmieniam bieg i od tego momentu się ślizga.
ślizga się na tyle że nie idzie jechać, zasadniczo nie idzie ruszyć.
Za pierwszym razem po holowaniu do domu potraktowałem sprzęgło Karcherem przez otwór w dzwonie skrzyni i pomogło.
Dziś na poligonie Karchera nie było więc ratowałem się butelką z wodą, najpierw pomogło dojechałem do asfaltu, pedał w podłoge i znowu się slizga:/
Po dłuższym postoju i wlaniu 1.5 litra pysznej gazowanej Muszynianki do dzwona skrzyni dało się ruszyć ale przez 3 km ślizgało się ostro, potem odpuściło i ciągnie ponownie aż miło.
Macie podobne obserwacje co do sprzęgła FSO? Spotkaliście się z podobnymi objawami?
Zasadniczo nie wiem gdzie może być przyczyna, albo blokuje się dźwignia albo sam docisk jak dostanie syfu.
Przy Aisanie taki problemów nigdy nie miałem.
zajxt - 2013-05-12, 15:30
Pewnie jakiś syf podparł słoneczko w docisku
Zawias - 2013-05-12, 20:53
Blokuje łożysko sprzęgła na tulei,albo tarcza ma opory na wielowpuście.Raczej to pierwsze.
yahoo33 - 2013-05-12, 23:11
Zawias,
Przed złożeniem wszystkie punkty z manuala, czyli wielowypust, dźwigienka etc. zostały nasmarowane od tamtego czasu może 400-500 km zrobione.
Na dużym forum pisali, że docisk FSO jest bardzo podatny na zabrudzenia, tylko już nie wiem jak go lepiej uszczelnić :/
Zawias - 2013-05-13, 07:16
Mam założone też sprzęgło od poldka i na razie ok.
moziembl - 2013-05-13, 07:34
yahoo33 napisał/a: | Zawias,
Na dużym forum pisali, że docisk FSO jest bardzo podatny na zabrudzenia, tylko już nie wiem jak go lepiej uszczelnić :/ |
Dlatego ja założyłem spieka szczegóły w moim ostatnim wpisie.
http://samurai.org.pl/vie...p?t=22&start=60
corny - 2013-05-13, 22:48
yahoo33 napisał/a: | Zawias,
Przed złożeniem wszystkie punkty z manuala, czyli wielowypust, dźwigienka etc. zostały nasmarowane od tamtego czasu może 400-500 km zrobione.
Na dużym forum pisali, że docisk FSO jest bardzo podatny na zabrudzenia, tylko już nie wiem jak go lepiej uszczelnić :/ |
chyba bardzo odporny na zabrudzenia ... bo jak na razie nie zauważyłem tej podatności a byl ciorany -woda bloto kurz piach asfalt i nic
yahoo33 - 2013-05-13, 23:01
No to już sam nie wiem, czy coś źle złożyłem czy coś.
Pojeżdżę, postaram się bardziej uszczelnić jak będzie się ślizgać na kolejnych upalaniach skrzynia w dół :/
marcu - 2014-02-14, 10:24
Witam, odnowię temat.
Mam problem ze sprzegłem. Wymienilem na nowe valeo + lozyski aisin.
I co jakis czas mam problem a mianowcie blokuje mi się pedła sprzęgła.
Rozebrałem jeszcze raz i widzę że łożysko czasem sie kantuje na tulei.
na starym bylo wszystko ale tarcza byle juz wyjechana. zmienilem na nowe i mam klopot.
Co może być przyczyna?
manias79 - 2014-02-14, 10:28
marcu napisał/a: | Witam, odnowię temat.
Mam problem ze sprzegłem. Wymienilem na nowe valeo + lozyski aisin.
I co jakis czas mam problem a mianowcie blokuje mi się pedła sprzęgła.
Rozebrałem jeszcze raz i widzę że łożysko czasem sie kantuje na tulei.
na starym bylo wszystko ale tarcza byle juz wyjechana. zmienilem na nowe i mam klopot.
Co może być przyczyna? |
a jak wygląda stan nasmarowania widełek wałka nr 5 z poniższego rysunku?
Problemem może być wytarta linka sprzęgła, blokująca się gdzieś na pancerzu.
Zobacz też stan blaszek sprężyny dociskowej.
marcu - 2014-02-14, 10:52
smaru nie ma a jak bedzie to pewnie wypluka go woda. na starym lozysku wszystko chodzil na nowym juz nie:(
linka raczej nie, bo jak wyjąlem sprzęgło to juz na zewnatrz tez sie przycielo, byl maly garbik ale wyrownalem.
co do spręzynek o ktorych piszesz ?)
dodam ze wczoraj pomoglo kilka pukniec w obudowe:)
ale jak to zrobic w błocie?:)
manias79 - 2014-02-14, 11:26
marcu napisał/a: | smaru nie ma a jak bedzie to pewnie wypluka go woda |
smar tam musi być, dodatkowo na wałku wychodzącym ze skrzyni. Stosuj smar molibdenowy, odporny jest na wodę.
marcu napisał/a: | .
co do spręzynek o ktorych piszesz ?) |
Nr 5
Nie powiedziałeś jeszcze, czy masz założoną zaślepkę koła zamachowego na skrzynię oraz od spodu skrzyni tarczę półokrągłą.
marcu - 2014-02-14, 11:32
docisk jest nowy valeo więc myślę że sprężynki są ok, tarcza nowa valeo,
zaślepka jest
blaszka od spodu jest dodatkowo uszczelniona delikatnie silikonem.
może być ze trafiło się fatalne łożysko albo wałek jest wytarty?
a różnica średnic powoduje skręcenie łożyska?
SamNaSamZSam - 2014-02-14, 11:41
Obejrzyj wałek na którym montuje się to łożysko. Jakiś czas temu odkryłem u siebie, że jeden kant krągłości jest jakby ścięty. W użytkowaniu skrzyni niczego złego to nie powodowało, ale może miałem zwyczajnie szczęście, albo zestaw się spasował. Teraz jak będę zakładał nowe łożysko to wymienię tę zaślepkę skrzyni z wałkiem (dzięki uprzejmości Kostucha) na taką niewytartą.
marcu - 2014-02-14, 11:50
sprawdzę zobaczę i nasmaruję.
zobaczymy co z tego będzie:)
dziękuję bardzo
moziembl - 2014-02-14, 19:40
U mnie pedał strzelał zacinał się, a że mam spieka to jazada bały koszmarna bo jak bym sie uczył jeździć takie. Wymieniłem linkę sprzęgła i jak ręką odjął. Mimo że zdejmowałem smarowałem ją cuda robiłem.
marcu - 2014-02-14, 20:39
rozebrałem jeszcze raz:) łożysko pochlapane błotem. wyczyściłem nałożyłem smaru jak kolega wcześniej napisał molibdenowego zakupionego w saszetce:) wcześniej nie dałem. tym razem napchałem do tego rowka które jest z łożysku. sprzęgło mogę wciskać małym palcem. zobaczymy na jak długo. uszczelniłem ta blaszkę od spodu na tyle ile to możliwe i jutro kopsnę się w błoto. zobaczymy co się będzie działo.
dziękuję za cenne wskazówki
Arek2828_2A - 2014-04-01, 21:17
Wiecie może jaka jest podziałowa otworów pod docisk FSO czyli na jakiej są średnicy i ile jest stopni patrząc na wprost od kołka ustalajacego do otworu M8 potrzebne do pr.CNC i jaka jest średnica kołka ust. docisk dostanę w piątek a do tego czasu muszę przewiercić.
A więc kupiłem ten zestaw http://allegro.pl/sprzegl...4108362379.html
Podziałowa -3x6H7 kołki ustalające R117,5 kąt startu "0" i 3x120 stopni
M8 R117,5 kąt startu 18stopni i 3x120stopni
M8 R117,5 kąt startu -18stopni i 3x120stopni
nygus - 2014-08-29, 11:09
Odświeżam kotleta.
Wczoraj zakończyłem przeróbkę sprzęgła na FSO i zrobiłem przy tej okazji kilka zdjęć. Może komuś się przydadzą na przyszłość.
Przed:
Po:
Z założonym dociskiem:
Lisu - 2015-07-06, 22:56
Troche odgrzeje temat, zakładał ktoś może sprzęgło poloneza na koło zamachowe samuraia skrzynia samurai a silnik 1.6td.
Może z tym być jakiś problem?
zajxt - 2015-07-07, 21:19
Powinno działać tak samo jak przy swap-ach baleno czy witary
Łysy04 - 2016-12-01, 00:00
Odkopuje...
Dzisiaj rozłożyłem sprzęgło w samcu i co zobaczyłem albo czego nie zobaczyłem to tarczy sprzęgłowej bo się prawie wysypała
Ale ja nie tym, że mam dostęp dużej ilości części do aut z lat 90 typu tico golfry passaty i inne kartonowe ryże znalazła się tam tarcza sprzęgła do Łada Samara 1.3 i pasuje idealnie jako zamiennik samuraiowskiej.
Takie dodatkowe info do tematu.
Ale że po przeczytaniu tematu sprzęgło z Poldżera bardziej do mnie przemawia to mam kilka pytań gwoli ścisłości;
Pierwsze, po zabieleniu części dociskowej koła zamachowego dla tarczy mam zewnętrzny próg do którego dokręcano oryginalny docisk stoczyć i wjechać 0,7mm głębiej od powierzchni dociskowej dla tarczy?
Pytam bo dla mnie 7 dyszek to dość sporo i nie chciałbym się zagalopować przy tokarce...
meenia - 2016-12-01, 09:31
Łysy04 napisał/a: | Odkopuje...
Dzisiaj rozłożyłem sprzęgło w samcu i co zobaczyłem albo czego nie zobaczyłem to tarczy sprzęgłowej bo się prawie wysypała
Ale ja nie tym, że mam dostęp dużej ilości części do aut z lat 90 typu tico golfry passaty i inne kartonowe ryże znalazła się tam tarcza sprzęgła do Łada Samara 1.3 i pasuje idealnie jako zamiennik samuraiowskiej.
Takie dodatkowe info do tematu.
Ale że po przeczytaniu tematu sprzęgło z Poldżera bardziej do mnie przemawia to mam kilka pytań gwoli ścisłości;
Pierwsze, po zabieleniu części dociskowej koła zamachowego dla tarczy mam zewnętrzny próg do którego dokręcano oryginalny docisk stoczyć i wjechać 0,7mm głębiej od powierzchni dociskowej dla tarczy?
Pytam bo dla mnie 7 dyszek to dość sporo i nie chciałbym się zagalopować przy tokarce... |
Tak masz zrobic, do tego podzielnica i nowe otwory pod kolki i sruby, najlepiej centrycznie
Łysy04 - 2016-12-01, 14:47
To wiadomo, zajmuje się takimi rzeczami więc wiem jak trzeba realizować takie tematy
Jeszcze pytanko do wszystkich którzy zakładali sprzęgło FSO;
Czy ktoś z was wywarzał koło zamachowe po przetoczeniu
Zawias - 2016-12-01, 17:18
Jak dobrze zamocowane i przetoczone to chyba nie ma potrzeby. Ja robiłem koło pod docisk poloneza na podzielnicy.
yahoo33 - 2016-12-02, 12:21
Czesc,
Moje było przetoczone, i dodatkowo splanowane.
Nic nie było wyważane, ale ja mało jeżdzę ;)
sztamgres - 2020-01-16, 20:00
jakie wymiary ma tarcza sprzegłowa poloneza
pytam o ile więkksza jest powierzchnia styku w stosunku do samca 1.3
Zawias - 2020-01-17, 21:58
Średnica 200 mm
|
|