|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - zwalnia i przyspiesza na PB
Starscream - 2015-07-11, 23:35 Temat postu: zwalnia i przyspiesza na PB mam taką sprawe- może ktoś już przerabiał.
Przy jeździe na PB auto jedzie "falująco" przyśpiesza, zwalnia jest to słabo odczuwalne ale jest. Nie czuć braku mocy czy dławienia. Na LPG nie ma objawów podobnych.
Wykluczam cały układ zapłonowy- macie jakies pomysły zanim wszystko rozkopię
SamNaSamZSam - 2015-07-11, 23:47
chodzi o samciunia Twojego? Ty chyba tam jakiś gaźnik niefabryczny masz wsadzony, tak?
Starscream - 2015-07-11, 23:50
zgadza sie z poniacza 1.5 ale jakoś jego na końcu będę rozbierał. Mam podejrzenia do pompy bo jest to jeden z nielicznych elementów nie ruszany od kąt mam auto
Odpala normalnie obroty w normie tylko jak jadę to dziwne odczucia są i pewnie bym ich nie zauważył ale dziś brakło LPG
SamNaSamZSam - 2015-07-11, 23:53
ja to wiesz że lamus jestem i zacząłbym zatem od drobiazgów typu filtr paliwa. Pompę masz mechaniczną czy jakiegoś elektryka dokładanego?
Ten efekt to jak ślizgające się sprzęgło - rosną obroty ale samochód zwalnia, czy to nie ma związku zupełnie?
Starscream - 2015-07-12, 00:01
filtr mam przelotowy uniwersalny a pompę juz mechaniczną zpowrotem bo elektryk porażka straszna
Mam kilka podejrzanych miejsc do weryfikacji ale może ktoś miał podobne dolegliwości.
Sprzęgło mam marne ale ono odpada bo na LPG jeździ fajnie.
Lisu - 2015-07-12, 13:38
Ja bym zajrzał w okolice zaworka zwrotnego paliwa.Diagnoza łatwa - wyjąć, przejechać sie.
Starscream - 2015-07-12, 22:41
żebym miał podmienić pompę....musze rozbebeszyć przewody i przedmuchać czy tam nie ma syfu potem wezmę się za pompę bo stara jak świat, a potem dopiero gaźnik.
nowa pompa to 200zł za kawałek żelastwa z membrankami -szkoda że nie ma reperaturek jak w 126p albo podobnych
yahoo33 - 2015-07-13, 07:35
A jak byś sprawdził ciśnienie podawanego paliwa?
Manual o tym mówi w takich przypadkach.
Didymos - 2015-07-13, 09:45
Przy gaźniku nie ma filozofii z pompą.
Podłącz zasilanie paliwa grawitacyjnie (jak w motocyklach), żeby spływało z jakiejś bańki, np. umieszczonej na ramce szyby i od razu będziesz widział, czy coś się poprawiło.
Jeśli tak, to najpewniej walnięta jest pompa, jeśli nie, to przyczyny trzeba szukać dalej.
Starscream - 2015-07-13, 22:04
w środę będę wolny więc pogrzebie ale na razie nic się nie zmieniło zamula go. Tylko tak jeszcze myślę z tą pompą czy dobrze kombinuje bo ona daje małe ciśnienie ale napełnia komorę pływakową więc zawsze jakiś zasobnik jest. przykładowo przy sprawnym układzie jak do tej pory jadę na PB przełączam na LPG odcinam dopływ i jadę ze 100m na samym paliwie w komorze pływakowej dopiero potem przerywa więc powinno auto zamulać od początku tej operacji a nie zamula. A teraz zamula tak czy siak. Nie wiem czy dobrze wam to przedstawiam o co mi chodzi?
Teraz by musiała pompa nie nadążać z napełnianiem komory i leci na tzw "pół gwizdka", Bo za regulację dopływu paliwa jest odpowiedzialny pływak a nie pompa, albo już nie podaje tyle co ma a ten otwiera zawór iglicowy ale mu mało wpływa tego paliwa i go muli.... albo mam paprochy w przewodach, Ja tak czysto hipotetycznie o tej pompie bo ja jej nie wymieniałem nigdy tak samo przewodów u mnie działa z 7 lat a u kogoś to nie wiiem.
podpowiedzi mile widziane
manias79 - 2015-07-14, 20:14
Zdejmij pokrywe filtra powietrza, odpal fure, sprawdz czy do gardzieli gaznika paliwo podawane jest nieprzerwanie. Jak podaje z przerwami na biegu jalowym, to:
- zatkana, zabrudzona dysza
- zle pracujacy plywak (zawiesza sie), przez co odcina doplyw paliwa do komory
- uszkodzona pompka mechaniczna.
Odlacz przewod idacy z pompki do gaznika, wsadz koncowke przewodu do sloika. Niech ktos zakreci rozrusznikiem. Zobacz jak podawane jest paliwo.
Starscream - 2015-07-23, 21:33
po weryfikacji częściowej jest tak :
Przewody wydmuchane filtr wymieniony, trochę lepiej
wymieniona pompa paliwa -bez zmian czyli prawie 200 poszło do błota -ku.....
pozostaje rozbierać gaźnik -brak czasu
Stan na dzień dzisiejszy- W dolnych obrotach chodzi super, zbiera się dobrze, problem zaczyna się przy 3000 i pod obciążeniem, odczucia takie jak by mu paliwa brakowało albo go zalewało.
Jakieś propozycje??
manias79 - 2015-07-23, 22:48
Dysza wysokich obrotów zatkana.
Starscream - 2015-07-25, 20:14
dziś rozbebeszyłem gaźnik -przedmuchany umyty itp itd. Pływaka nie uregulujesz bo plastikowy jest i nic nie podegnę. Ogólnie nie ma wielkich fajerwerków. Na benzynie nie osiągnę 4000 dławi się i przykopca na czrno - w sumie już nie wiem co jest. Na LPG wszystko super.
Teraz to dostrzegam marną regulację tego gaźnika niby działa mi już z 7 lat ale sama regulacja pozostawia wiele do życzenia.
Nie wyregulujesz pływak bo bez rozpołowienia gaźnika nie dostaniesz się do komory. Jak tak dalej będzie mnie wnerwiał to przerobie go na polonezowskiego webera
kostuch - 2015-07-27, 15:06
Hmmmm...
Starscream napisał/a: | ja jak to czytam wszystko to dziękuje że nie kupiłem wtryskowca -nie ma nic gorszego jak 20 letnia elektronika |
Starscream napisał/a: | mówcie co chcecie ja mam gaźnik z poniacza i do tej pory sam go ogarniam a jak miałem vitarę to niech ją szlag gorący trafi....!!!!
Przy gaźniku to jak w pile motorowej nie ma co szwankować ale racją jest że z częściami zaczyna być cienko |
Starscream - 2015-07-27, 20:26
i co ci się nie zgadza już gra i chula a z Twoim wtryskiem to bym się bujał po mechanikach
A jak to mówił jakis znany ktoś " tylko idiota nie zadaje pytań"
Ale przy tej historii poznałem kolege który ma gaźnik z CC 700 i blos do gazu ale mu zapiernicza to auto -maskra a na osłodę pali 10L LPG Jeszcze ma coś z wałkiem kombinowane że z wtryskowca ma czy jakoś tak.
|
|