Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Elektryka i Oświetlenie - samurai check engine

Snajper411 - 2015-07-18, 16:30
Temat postu: samurai check engine
Witam. Mam samuraja 1.3 na monotwrysku, padł mi sterownik wiec kupiem inny uzywany o tych samych numerach. Auto niby odpala wszystko jest ok, ale świeci sie Check Engine, mostkowalem i wychodzi błąd nr "12" czyli niby wszystko ok ale dlaczego gdy odpale auto po 2 sek zapala sie check i nie gasnie, co moze byc przyczyna ?
SamNaSamZSam - 2015-07-18, 18:34

nie biorę odpowiedzialności za prawdziwość tego cytatu, ale pochodzi z naszego forum:

Boomer napisał/a:
Mi jak się świeciła cały czas, odłączyłem na jakiś czas akumulator. Po odłączeniu i podłączeniu (jakieś kilka minut) nie świeci na desce rozdzielczej w trakcie jazdy ;)

Snajper411 - 2015-07-18, 19:57

sprawdzałem tez nie znika :( brak pomysłów od czego moze to byc..Na starym sterowniku nic nie swiecilo..
ReZa - 2015-07-18, 20:10

Nie wiem na ile pomocna może okazać się moja podpowiedź, ale u mnie też system świrował. Też wyświetlał mi się błąd 12. Nawet chciałem wymieniać komputer. Finalnie okazało się, że świrował alarm. Poprzedni właściciel założył szajs, w dodatku u takiego lepiochy, że przy minimalnym wzroście wilgotności alarm odcinał zapłon i wyskakiwał check engine. Centralkę alarmu umieścił w pobliżu odprowadzenia wody z kratki nawiewowej :evil: , czyli tam, gdzie przy każdych opadach jest wilgoć. Problem się rozwiązał, kiedy wywalone zostały wszystkie elementy alarmu.
SamNaSamZSam - 2015-07-18, 20:12

na barbarzyńskich forach piszą o jakimś "switchu" trudnoznajdywalnym i piszą że check się zapala co ileś tam km i trza go tym switchem zresetować. Ponoć dotyczy to wesji USA tylko. Wszystko ponoć bo musisz sobie sam poczytać i spróbować wyciągnąć wnioski, ja się w benzyniaku nie orientuję:
http://www.zukikrawlers.c...hp/t-47869.html
http://bbs.zuwharrie.com/content?topic=108431.0

Sprawdź jeszcze manual czy tam coś nie piszą.

Snajper411 - 2015-07-18, 20:13

Dzieki za podpowiedz, tylko niestety na pewno nie posiadam alarmu :-D , wymieniałem skrzynie biegów bo mi zgrzytała ale to raczej nie ma żadnych powiązań z checkiem...

[ Dodano: 2015-07-18, 20:14 ]
SamNaSamZSam napisał/a:
na barbarzyńskich forach piszą o jakimś "switchu" trudnoznajdywalnym i piszą że check się zapala co ileś tam km i trza go tym switchem zresetować. Ponoć dotyczy to wesji USA tylko. Wszystko ponoć bo musisz sobie sam poczytać i spróbować wyciągnąć wnioski, ja się w benzyniaku nie orientuję:
http://www.zukikrawlers.c...hp/t-47869.html
http://bbs.zuwharrie.com/content?topic=108431.0

Sprawdź jeszcze manual czy tam coś nie piszą.


ok dzięki poczytam i jesli się uda napewno dam znać :-D

szymszym - 2015-07-18, 22:30

Mr. Snajper,
Włączenie trybu serwisowego w samuraiu można zrobić na 3 znane sposoby:
- dodatkowy bezpiecznik
- połączenei kabelków dyndających w okolicy kolan kierowcy
- połączenie 1 z wyprowadzeń kostki pod maską do masy
Pewnie są jeszcze inne sposoby :)

A ja mialem to samo - permanentna 12tka na desce. Kabel, który w kostce należy 'zmasować' w celu odczytu błedów u mnie jest permanentnie zmasowany, tylko cholera wie gdzie. Dzięki inwestygacji Sir Kostucha kabel ony został namierzony i przecięty, co odcięło go od masy i 12tka prezestała migać, Kiedy chcę ją ponownie ujrzeć łącze kabel znów.
Mam santane '99.

Pozdrawiam,

Snajper411 - 2015-07-19, 11:15

szymszym napisał/a:
Mr. Snajper,
Włączenie trybu serwisowego w samuraiu można zrobić na 3 znane sposoby:
- dodatkowy bezpiecznik
- połączenei kabelków dyndających w okolicy kolan kierowcy
- połączenie 1 z wyprowadzeń kostki pod maską do masy
Pewnie są jeszcze inne sposoby :)

A ja mialem to samo - permanentna 12tka na desce. Kabel, który w kostce należy 'zmasować' w celu odczytu błedów u mnie jest permanentnie zmasowany, tylko cholera wie gdzie. Dzięki inwestygacji Sir Kostucha kabel ony został namierzony i przecięty, co odcięło go od masy i 12tka prezestała migać, Kiedy chcę ją ponownie ujrzeć łącze kabel znów.
Mam santane '99.

Pozdrawiam,


U mnie raczej ani dodatkowego bezpiecznika nie ma ani nic co jest zmasowane, ponieważ na starym sterowniku nic się nie wyświetlało, a sam przepinałem sterowniki więc nie ma szans żeby coś się samo zmasowało :) ale dzięki za informacje, problem dalej jest check nie znika...

SamNaSamZSam - 2015-07-19, 11:18

sterownik w sensie komputer? Może właśnie wpiąłeś komputer z wersji USA :D i trza go zresetować :D

Jak elektroniczna trwoga to... pisz do Kostucha... on pocieszy, on poradzi, zawsze wysłucha!!

Snajper411 - 2015-07-19, 11:24

tak tak komputer :D tylko jak to sprawdzić czy to wersja USA i jak do zresetować :D patrzyłem na ten "switch" ale nigdize go nie ma :D instalacje sam wkladalem to napewno by rzucił sie w oczy guzik :D
kostuch - 2015-07-19, 12:25

Były wersje kalifornijskie, które miały dodatkowe połączenia w wiązce - na schemacie widać.
Być może ten podmieniony sterownik to taka wersja i ostrzega checkiem, że właśnie giną sweet foczki na biegunie.
Nie wiem po czym rozpoznać taką wersję - pewnie coś na naklejce ma :roll:

A jak check przeszkadza, to na kabelek dać przełącznik jak zrobił szymszym i zająć się czymś konstruktywnym :-)

Snajper411 - 2015-07-19, 12:50

hmm szczerze cieżko będzie mi rozpoznać jaka to wersja popatrze w te schematy ale raczej to nie jest kalifornijska wersja :roll: haha myslalem o tym:-D
yahoo33 - 2015-07-19, 19:27

W Santana Samurai bj. 99' mam pod kierownicą oryginalne dwie kostki które należy spiąć aby wywołać murganie CheckEngine .
kostuch - 2015-07-19, 22:16

yahoo33 napisał/a:
W Santana Samurai bj. 99' mam pod kierownicą oryginalne dwie kostki które należy spiąć aby wywołać murganie CheckEngine .

Ale jemu się świeci cały czas...

ps
W santanie 94 też są złączki pod kierownicą.

Snajper411 - 2015-07-22, 22:20

no własnie świeci się cały czas...
ps Nie mam takiej złączki pod kierownica :-)

Ma ktos jakis pomysl od czego ten świecący check ?

Arek2828_2A - 2016-02-16, 15:10

Witam mam Santanę 94r. wymieniłem ostatnio łożysko oporowe w skrzyni i reduktor na inny stary nie posiadał wtyczki więc teraz ją podłączyłem no i po odpaleniu po kilku sekundach zapalił się check po zmostkowaniu nie pokazuje nic nawet nie mruga auto jeżdzi normalnie po odłączeniu przewodu aku. problem znika na kilka sekund i zaś powraca odłączyłem wtyczkę reduktora choć to niema nic wspólnego i dalej to samo sonda ok jakie mogą być jeszcze przyczyny? walczyłem tylko z przykręceniem rozrusznika ale tam nic nie urwałem.
emalina - 2016-02-16, 23:04

A może w sterowniku kondensatory elektrolityczne się rozeschły i dają taki efekt, kupiłeś używkę, więc nie można być pewnym wszystkiego.
Gdzieś widziałem opis wymiany kondensatorów, ja przed ponownym złożeniem Samca wymieniłem na wszelki wypadek wszystkie...

Aksag - 2016-02-17, 08:31

Arek2828_2A napisał/a:
po odpaleniu po kilku sekundach zapalił się check po zmostkowaniu nie pokazuje nic nawet nie mruga.


No to coś źle mostkujesz mrugać MUSI !! choćby 12 ;) i jak się zapala kontrolka "chek" to musi zapisać się błąd.

Didymos - 2016-02-17, 08:59

Nie musi, jak komputer siada to tak się potrafi dziać.
Dla pewności można zmostkować piny przy samym kompie.

SamNaSamZSam - 2016-02-17, 10:49

emalina napisał/a:
Gdzieś widziałem opis wymiany kondensatorów,


http://www2.izook.com/?page_id=231

Aksag - 2016-02-18, 12:57

U mnie w sterowniku ostatnio rozlały się kondensatorki i zjadło ścieżki. Co zaowocowało brakiem sterowania wtryskiwacza :( i tym samym był to koniec jazdy .........
kostuch - 2016-02-18, 13:16

Jak się świeci check na wciąż, to oznacza że komputer jest uszkodzony.
Check ma być zgaszony lub migać błędem.

Co do kondensatorów:
Warto dać droższe typu low-esr albo połączyć kilka równolegle.
Mogą być większej pojemności (i na wyższe napięcie) niż fabryczne.

Arek2828_2A - 2016-04-02, 18:08

Problemem było coś w rozruszniku po regeneracji rozrusznika kontrolka zgasła.
szymszym - 2016-04-02, 21:29

Arek2828_2A napisał/a:
Problemem było coś w rozruszniku po regeneracji rozrusznika kontrolka zgasła.



hej,

dla mnie brzmi jak zbieg okolicznośći. Akurat walczyłem i z rozrusznikiem i check i wspólnych punktów nie znalazłem. Albo jak wyciągałeś/wkładałeś rozruszik może poruszyłeś więcej kabli i rozwarłeś zwarcie :)

Tak czy inaczej dobrze, że mu przeszło.

Pozdrwiam,

kostuch - 2016-04-02, 21:43

Rozrusznik ma (pośredni) wpływ na checka dopiero w silnikach 1.6
Sygnał rozruchu doprowadzany jest do komputera w celach "magicznych" i jak go nie będzie, to się zaświeci kontrolka.

szymszym - 2016-04-03, 20:55

kostuch napisał/a:
Rozrusznik ma (pośredni) wpływ na checka dopiero w silnikach 1.6
Sygnał rozruchu doprowadzany jest do komputera w celach "magicznych" i jak go nie będzie, to się zaświeci kontrolka.


I się dowiedziałem kolejnej rzeczy :)

frank_lucas - 2020-01-21, 21:37

Witam, podpinam się pod tematem, żeby nie zakładać nowego.
Spotkał się ktoś z check enginem przy niskich obrotach? Gdy jadę i mam wciśnięty gaz checka nie ma. Zapala się gdy obroty spadną do jałowych. Co może być problemem? Kodów błyskowych jeszcze nie sprawdzałem.

Edit, posiedziałem wieczorem przy samcu i wybłyskałem kod błędu - 45 Wychodzi na TPS.
Gdzie to się znajduje i jak to sprawdzić? Spotkał się ktoś z tym?

igor142 - 2020-10-26, 11:13

U mnie również świeci się check engine, poprzedni właściciel zakleił to taśmą, ja bym chciał to naprawić.
To, że się świeci ma jakiś wpływ na prace silnika ? Normalne jest, że zimny chodzi na wyższych obrotach do momentu zagrzania ?

Wojteksk - 2020-10-26, 11:17

Czek endzin jak sama nazwa wskazuje -> sprawdź silnik, otwierasz klapę jak jest to git
a tak serio co do obrotów to, jest jak mówisz puki nie złapie jakiejś tam temp jest na wyższych obrotach


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group