|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Panhard w Samuraiu
Rafał Iwaniak - 2015-09-03, 21:51 Temat postu: Panhard w Samuraiu Witam
Mam taki dylemat, oddaje Samca do przerobienia na sprężynę. Kolega który buduje zmoty itp powiedział mi że sierżant z tyłu daje lepsze wykrzyże ale na zakrętach auto mocno się wychyla na zakrętach, ponieważ rajdy idą w stronę odcinków szybkościowych to panhard sprawdzi się bardziej.
Samiec ma być przygotowany do rajdów bez dojazdów do pracy . Moje pytanie do was jest co myślicie o takim rozwiązaniu czy lepiej sierżant na tył jak widziałem w większości Samców na rajdach??? Forsa na zawias się znalazła a tu taki dylemat, proszę o opinie
Dzięki z góry
DUŻY - 2015-09-03, 22:46
Samuraiem na jazdy szybkościowe
Sierżant albo 4-link i będziesz zadowolony. Oglądnij auto Mavericka (w galerii) na sierżancie, prosty i fajny zawias. Drugą możliwości jest 4-link oglądnij auta które robił Krzykku - ale tu więcej roboty. Maver ma zrobione najprościej jak się da, żeby działało. Sam przymierzam się do kopi jego zawieszenia.
Rafał Iwaniak - 2015-09-04, 07:07
Jazdy szybkościowe mówiąc miałem na myśli odcinki gdzie nie ma błota tylko np jest tor crossowy i pełną mocą śmigamy jak w wrc
Ostatni rajd w Cegielni miał sporo takich odcinów. Samiec z silnikiem 1.8 is to już niezła wyścigówka
Dzięki DUŻY i czekam na inne opinie
rumun - 2015-09-04, 07:33
to ja nie wiem w jakich ty rajdach startujesz
na przeprawowych jest max jedna czasówka żeby wrazie takiej samej ilości pkt wyłonić zwycięzce.
co do zawiasu to tak jak duży pisze , na takim zawiasie jeździ maverick, zajxt i z tego co kojarze to didymos i te samochody naprawde dobrze sobie radzą i w terenie i na czasówkach.
Rafał Iwaniak - 2015-09-04, 08:15
Co do rajdów to na takie trafiałem
Może ktoś się wypowie posiadający taki zawias o jego pracy plusach minusach itp.
stachura44 - 2015-09-04, 13:31
chyba nie jest tak zle z krzyzowaniem sie na panhardzie . Jak nie załozysz dobrze dobranych i ustawionych amorków ,sprezyn lub coiloverów to mozesz pomarzyć o wykrzyzach i szybkiej jezdzie w terenie
szymszym - 2015-09-04, 14:13
oj, ten ze zdjęcia (i pozostalych z albumu) to już calkowita perwersja :)
Rafał Iwaniak - 2015-09-04, 14:58
Dzisiaj obdzwoniłem paru chłopaków i wszyscy panhard a jak czytam na forum to większość sierżant zgłupiałem
stachura44 - 2015-09-04, 15:15
Niektórzy mają też 4 link . Rób tak jak ci sumienie podpowiada
[ Dodano: 2015-09-04, 15:17 ]
Montaż pancharda jest o wiele mniej skomplikowany niż sierżant czy 4 link .zakładasz 2 radiusy , pancharda i zrobione
Maror - 2015-09-04, 19:42
Tyle tylko że na tej fotce co @stachura wstawiłeś to jest trochę inaczej rozwiązane niż zwykłe 2xradius + panhard Żeby nie było potem że kolega sobie zrobi panharda z radiusami i będzie się dziwił czemu się nie krzyżuje tak jak na zdjęciu
stachura44 - 2015-09-04, 20:04
maror wrzucajac ta fotke chciałem pokazac ze stosujac panharda mozna uzyskac konkretne wykrzyze o wahaczach nie byo wczesniej mowy a na tej fotce jest 1 link ;)
egon - 2015-09-05, 10:36
Obojętnie jakie byś nie zastosował rozwiązanie to panhard musi być i tak ,no z wyjątkiem chyba tylko 4 linka
Maror - 2015-09-05, 12:09
stachura44 napisał/a: | maror wrzucajac ta fotke chciałem pokazac ze stosujac panharda mozna uzyskac konkretne wykrzyze o wahaczach nie byo wczesniej mowy a na tej fotce jest 1 link ;) |
Wszystko się zgadza, mi chodziło tylko o to żeby ktoś sobie nie pomyślał że to na radiusach takie rzeczy
egon napisał/a: | Obojętnie jakie byś nie zastosował rozwiązanie to panhard musi być i tak ,no z wyjątkiem chyba tylko 4 linka |
A sierżant?
Rafał Iwaniak - 2015-09-06, 10:15
To jeszcze inaczej zapytam czy sierżant na zakrętach przy większych prędkościach powoduje bardzo duże przechylenie auta przez co jest mało stabilne?
stachura44 - 2015-09-06, 10:37
twardosc amortyzatorów i sprezyn jest odpowiedzialna za przechylanie sie pojazdu :)
Dany44 - 2015-09-06, 10:41
Rafał Iwaniak napisał/a: | To jeszcze inaczej zapytam czy sierżant na zakrętach przy większych prędkościach powoduje bardzo duże przechylenie auta przez co jest mało stabilne? |
U mnie na tyle jest sierżant i auto dość mocno się przechyla na zakrętach, ale to nie jest kwestia samego sierżanta. Bardziej chodzi o odpowiednie ustawienie amortyzatorów, u mnie górne mocowanie amortyzatorów są bardzo blisko siebie (górą się schodzą coś jak litera "A") między mocowaniami jest kilkanaście cm odstępu. Przez to auto jest takie podatne na przechyły, jak by amorki stały pionowo było by na pewno dużo lepiej.
stachura44 - 2015-09-06, 10:47
w discovery oryginalnie jest sierzant . U siebie wywalilem tylny stabilizator i dałem sprezyny +50kg i jest ameryka:) ale tam amory ustawione sa równolegle do siebie tylko pochylone do przodu
Ari - 2015-09-06, 10:49
Że tak lekko się podczepię pod temat.
Ja będę bazował na zawieszeniu Jimny. Wahacze już mam kupione.
Ktoś tak robił? co o tym sądzicie?
zawada - 2015-09-06, 11:01
Z tego co słyszałem od ludzi co jeżdżą po rajdach odj jimnego potrafią podobno pękać ale jak nie przetestujesz to się nie przekonasz
Dany44 - 2015-09-06, 11:01
Ari napisał/a: | Że tak lekko się podczepię pod temat.
Ja będę bazował na zawieszeniu Jimny. Wahacze już mam kupione.
Ktoś tak robił? co o tym sądzicie? |
zajxt miał kiedyś "pokraka" na ramie z Jimnego
zawada - 2015-09-06, 11:01
Z tego co słyszałem od ludzi co jeżdżą po rajdach odj jimnego potrafią podobno pękać ale jak nie przetestujesz to się nie przekonasz
stachura44 - 2015-09-06, 11:02
Ari ale chyba nie chcesz wahaczy z jimny łaczyc z sierzantem tylko dasz panharda ;) ja w zmotce mam wahacze z jamnika i poziomo ustawionego panharda
pacmano - 2015-09-06, 12:21
Wiesc gminna niesie ze wahacze z jimniego sa papierowe. Pokrzywione przednie widzialem na wlasne oczy u kolegi w jimniku. Ale na dojazdowki sa ok!
Ari - 2015-09-06, 13:54
Dzięki za info.
Tak czy inaczej wahacze kupione.
Aż tak wyczynowo to nie jeżdżę tak więc może trochę wytrzymają, a jak puszczą to będę myślał dalej.
kurian - 2015-09-06, 13:56
w sprawie zawieszenia do szybościówek proponuje uderzyć do konstruktora tego auta
https://www.facebook.com/samurairally?fref=ts
forumowy kolega Sjbielsko (http://samurai.org.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=1277)
Kwadrat - 2015-10-23, 10:56
Do szybkościówek z przodu wahacze radiusy z tyłu sierżant. Nie słuchaj kolesi którzy mówią ze auto bedzie się przechylać od rodzaju wahaczy.
Specyfika szybkich rajdów jest zupełnie inna niż przeprawy. I zrobić zawieszenie które będzie dobrze pracowało na duzych poprzecznych nierównościach.
Wiekszym problemem jest dobranie spręzyn i amortyzatorów żeby wytrzmały szybką jazdę bez gotowania . (My potrafimy zagotować B6 po 6 km jazdy )
Ważne też jest żeby zmocować odpowiednie stabilizatory .
Co do wytrzymałości wahaczy jimnakowe nie są najmocniejsze ale można na nich jeździć.
piotr1975 - 2015-10-24, 11:43
Koledzy co myślicie o takiej konfiguracji zawieszenia na sprężynach
Przód : wahacze jimny tylne + amortyzator felicia kombi tył + sprężyna focus kombi tył + panhard
mniej więcej było by to tak ustawione
tył : wahacze i sierżant własnej produkcji + sprężyna felicia kombi tył + amortyzator ford range
stachura44 - 2015-10-24, 18:02
Fotki nie robią .
moziembl - 2015-10-24, 23:06
Najpierw naucz się fotki z google+ wstawiać. Musisz użyć krótkiego linku, a nie przekopiowanego z paska adresu.
JAKUB83 - 2015-10-25, 11:04
Tylko jak chcesz z przodu wachacze z jamnika to zapodaj tylne a nie przednie
Co do tyłu to ja mam sierżanta i wleczone własnej konstrukcji i amory ranger - fajnie robi a wygina się jeszcze lepiej.
Zobacz jak robi w wątku Mój samurai
piotr1975 - 2015-10-25, 16:09
JAKUB83 napisał/a: | Tylko jak chcesz z przodu wachacze z jamnika to zapodaj tylne a nie przednie
Co do tyłu to ja mam sierżanta i wleczone własnej konstrukcji i amory ranger - fajnie robi a wygina się jeszcze lepiej.
Zobacz jak robi w wątku Mój samurai |
wahacze raczej są tylne ale głowy nie daję takie kupiłem
pytałem co sądzicie o zastosowaniu z przodu amortyzatora ze sprężyną ala macpherson
i jeszcze jedno pytanie czy śruba mocująca amortyzator do mostu powinna być wzdłuż wahacza (jak na zdjęciu powyżej) czy wzdłuż mostu
JAKUB83 - 2015-10-25, 16:20
Jeśli chodzi o zastosowanie Mcpersonow to jeśli będzie to zrobione z głową to możesz montować
Jeśli zaś chodzi o mocowanie amorow przy moście to ja osobiście uważam że lepiej dać śruby wzdłuż do wachacze aczkolwiek jeśli nie chcesz ani tak ani tak to daj amory z mocowaniami na szpilke a nie na oczko
piotr1975 - 2015-10-25, 16:48
moziembl napisał/a: | Najpierw naucz się fotki z google+ wstawiać. Musisz użyć krótkiego linku, a nie przekopiowanego z paska adresu. |
właśnie że nie kopiuje z paska
pod prawym myszki "kopiuj adres obrazka"
przedtem tak robiłem i było ok teraz rzeczywiście nie działa jak jestem wylogowany z google
może ktoś wie co jest nie tak
już powinno być ok musiałem udostępnić album
stachura44 - 2015-10-25, 19:47
Poszukaj na forum gdzies był samek przerobiony na mc persona z bmw e39 a jak chcesz dać amor w sprężynę to zobacz przedni zawias z disco1 300tdi
Kwadrat - 2015-10-25, 19:54
Amorki za słabe :)
moziembl - 2015-10-26, 18:48
piotr1975 napisał/a: | moziembl napisał/a: | Najpierw naucz się fotki z google+ wstawiać. Musisz użyć krótkiego linku, a nie przekopiowanego z paska adresu. |
właśnie że nie kopiuje z paska
pod prawym myszki "kopiuj adres obrazka"
przedtem tak robiłem i było ok teraz rzeczywiście nie działa jak jestem wylogowany z google
może ktoś wie co jest nie tak
już powinno być ok musiałem udostępnić album |
No to własnie jak byś kopiował w paska adresu, żeby wstawić prawidłowo fote z google+ trzeba zaznaczyć daną fotę po czym kliknąć w trzy połączone kropki i kliknąć w okienku którym się pojawi Pobierz link do udostępnienia, i ten link wstawić dopiero lub go wysłać inaczej nie będzie działać
piotr1975 - 2015-10-28, 14:14
Kwadrat napisał/a: | Amorki za słabe :) |
pod jakim wględem za słabe
stachura44 - 2015-10-28, 17:54
Pręt tloczyska cienki, amor cienki parę razy się bujniesx i się zagotuje ,puszcza uszczelniacze i zrobi się pompka, oczko też jest malutkie zaraz się gumy roz....albo urwa:-) czyli są zbyt delikatne w teren więc zamiast eksperymentować załóż coś już sprawdzonego .info na ten temat znajdziesz na forum
|
|