|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Podstawa pompy paliwa i ssaka - 1.3
lukawa - 2015-09-15, 10:32 Temat postu: Podstawa pompy paliwa i ssaka - 1.3 Tak więc Sami to 1,3 benzyna, wtrysk, '90.
Dławił, przerywał, szarpał. Doszedłem do tego, że winowajca jest w zbiorniku - zatkany filterek, ten co to wygląda jak torebka herbaty ekspresowej -
ten przed pompką.
Poskładałem i nacieszyłem się pełną mocą Samiego tylko przez chwilę, bo..
Pękła rurka zasilająca wychodząca z dekla zbiornika - widać na zdjęciu jak z niej paliwko tryska.
Jakoś nie mogę nigdzie namierzyć tej podstawy, czy tez mocowania pompy paliwa. Ma ktoś może, albo wie gdzie kupić?
Póki co poratowałem się poksiliną, wolałbym jednak czem prędzej wymienić element na "nowy", mocowanie masy też jest w nie najlepszej kondycji, Pomożecie?
Aha. Ponieważ myślałem, że to padnięta pomka - kupiłem ją, ale jest trochę mniejsza od tej co siedzi w baku,
Ja kupiłem tę:
Pompka
a moja wygląda tak:
http://imgur.com/delete/VUHHYdntVtMIioc
także może być podstawa podchodząca pod którąś z tych pompek
 
P.S. Coś zdjęcia wybiurczo wchodzą
kostuch - 2015-09-15, 15:11
Przewracało mi się takie coś po garażu...
Nie pamiętam teraz czy to od samuraia czy od vitary
Ale nie zdziwiłbym się, gdyby były kompatybilne.
lukawa - 2015-09-15, 20:52
Nosz jak mogłem nie pomierzyć tego ustrojstwa jak było na wierzchu
Tak bez zrzucania baku wiem, że dekiel ma sześć otworków, odległość między otworami 40mm.
A na oko wygląda to tak:
Jeśli to wystarczy żebyś miał choć cień pewności, że to ta sama część, to łyknął bym ją od ciebie.
Dziś, po zalepieniu dziurki poksiliną, Sami ciągnął jak wariat jakieś 10km, po czym znów zaczęło mu się czkać
Lexx - 2015-09-16, 00:13
Ja Ci moge ten dekiel pomierzyc mam go wladowany w aluminiowy bak razem z calymi bebehami samcowymi wiec po wierchy moge zwymiarowac. Napisz czego potrzeba.
lukawa - 2015-09-16, 07:51
Dla Kostucha trza średnicę dekla i myślę, że długość całego uchwytu (głębokość zanurzenia), by mógł ocenić czy to co posiada nada się do samcowego baku.
Ja, ew. oprócz tego uchwytu, jakąś wskazówkę - skąd można wytrzasnąć tego ssaka(czy też filterek - widoczny na zdjęciu powyżej) nówkę, albo chociaż w bardzo dobrym stanie, bo mój wydaje się być na wymarciu.
kostuch - 2015-09-16, 17:24
lukawa napisał/a: | Dla Kostucha trza średnicę dekla i myślę, że długość całego uchwytu (głębokość zanurzenia), by mógł ocenić czy to co posiada nada się do samcowego baku.
Ja, ew. oprócz tego uchwytu, jakąś wskazówkę - skąd można wytrzasnąć tego ssaka(czy też filterek - widoczny na zdjęciu powyżej) nówkę, albo chociaż w bardzo dobrym stanie, bo mój wydaje się być na wymarciu. |
Generalnie średnica dekielka i rozstaw otworów musiałbym znać.
Na głębokość można sobie podgiąć w razie czego.
A smok (czyli torebka od herbaty ) powinien być w komplecie z nową pompą. Ewentualnie zdjąć i wydmuchać kompresorem od środka stary - może jest tylko zabity syfem.
Lexx - 2015-09-16, 19:27
Kolo polnocy po pracy Wam to zmierze jak podjade do rodzicow gdzie samcio nocuje.
Rogal - 2015-09-17, 00:28
Nie wiem czy u mnie też nie ma problemu z zatkanym filterkiem. Przy minimalnym dotknięciu pedału gazu (szczególnie na niskim biegu) Sam zaczyna ostro szarpać.
lukawa - 2015-09-17, 08:06
Rogal napisał/a: | Nie wiem czy u mnie też nie ma problemu z zatkanym filterkiem. Przy minimalnym dotknięciu pedału gazu (szczególnie na niskim biegu) Sam zaczyna ostro szarpać. |
No u mnie na każdym biegu, szczególnie poniżej 2,5 tys. obrotów, pod górę, lub przy przyspieszaniu. Czyli zawsze wtedy, gdy jest zapotrzebowanie na większą moc - większą ilość paliwa. Jednak teraz,po wyczyszczeniu smoka i uszczelnieniu układu, zauważyłem, że po odpaleniu jest ok, a problem nasila się i to znacznie po jakichś 30 min. pracy silnika. Teraz podejrzewam brak porządnej masy, styk na dekielku pompy jest w opłakanym stanie, myślę,że sie może grzać i traci przewodzenie.
Rogal, cały manewr ze ściągnięciem baku i wyczyszczeniem smoka nie jest jakoś szczególnie praco- ani czaso- chłonny. Pod warunkiem, oczywiście, że masz jakieś (choć niewielkie ) zaplecze z narzędziami i w miarę pusty zbiornik .
Z niecierpliwością czekamy na wymiary .. Lexx!
szymszym - 2015-09-17, 09:16
lukawa napisał/a: |
Rogal, cały manewr ze ściągnięciem baku i wyczyszczeniem smoka nie jest jakoś szczególnie praco- ani czaso- chłonny. Pod warunkiem, oczywiście, że masz jakieś (choć niewielkie ) zaplecze z narzędziami i w miarę pusty zbiornik .
Z niecierpliwością czekamy na wymiary .. Lexx! |
Oczywiście, pod warunkiem, że śruby nie są na tyle zapieczone, że "odkręcą" nakrętki przyspawane do ramy. Wtedy brzeszczocik, a dostęp miejscami taki sobie :)
Pozdrawiam,
lukawa - 2015-09-17, 09:21
szymszym napisał/a: |
Oczywiście, pod warunkiem, że śruby nie są na tyle zapieczone, że "odkręcą" nakrętki przyspawane do ramy. Wtedy brzeszczocik, a dostęp miejscami taki sobie :)
Pozdrawiam, |
Każdą śrubę da się odkręcić - prawdziwa siła techniki się nie boi
szymszym - 2015-09-17, 09:36
lukawa napisał/a: | szymszym napisał/a: |
Oczywiście, pod warunkiem, że śruby nie są na tyle zapieczone, że "odkręcą" nakrętki przyspawane do ramy. Wtedy brzeszczocik, a dostęp miejscami taki sobie :)
Pozdrawiam, |
Każdą śrubę da się odkręcić - prawdziwa siła techniki się nie boi |
u mnie spawy kwadratowych nakrętek przy ramie się poddały (2 lub 3 z 4 o ile dobrze pamiętam)
Lexx - 2015-09-17, 12:51
Srednica miedzy srubkami 82mm
Srednica podstawy 105mm
Gdy to odkrecalem z ori baky wszystkie sruby sie urwaly...
kostuch - 2015-09-17, 15:39
Ta moja jest nieco inna (gniazdo na złączkę i wyjście na wężyk gumowy a nie śrubunek), aczkolwiek wymiary podane przez lexxa się zgadzają.
Dodatkowo - głębokość tego wieszaka pompy to około 155mm.
Lexx - 2015-09-17, 17:33
Grunt zeby sie srednica i rozstaw srub zgadzaly, dlugosc owego wieszaka mozna latwo skorygowac co u siebie uczylilem.
Kiedys w jakims aucie z Ojcem zalutowalismy dziure w takiej rurce wyjsciowej przy pomocy pasty lutowniczj, kawalka blaszki mosieznej i cyny.
lukawa - 2015-09-18, 09:07
Normalnie pomoc wasza nieoceniona
Dzięki Lexx,
Kostuch masz PW
MailloiS - 2016-03-24, 23:40
Witam. dzis przyszła kolej w mojej żmudnej pracy przy remoncie samca na bak paliwa i oczywiście wszystko zardzewiałe a zwłaszcza wyjścia przewodów paliwowych;/ patrząc po internetach za mocowaniem pompy zajrzałem z ciekawości na forum czy ktoś coś mota, ale widzę że każdy szuka nowej części:P z racji ze święta tuż tuż a po swiętach do pracy więc nie ma czasu na szukanie i czekanie na nową część zrobiłem takie oto coś... może komuś się przyda jak nie no to przepadło:P
szybki opis:
dekielek blacha 3mm. ze starej odciąłem wszystko z góry i rozwierciłem zgrzewy tego ramienia i rurki. odrysowałem kółeczko i wywierciłem otwory tam gdzie mają być rurki, + i śruby montażowe. te rurki co zostały wygiąłem i przyspawałem. spawy troszkę gów*iane ale nie miałem dziś pod ręką TIGa a migiem trzeba było spawać ostrożnie bo rureczki cienkie a blacha gruba..:P ale trzyma się i jest szczelne:)
Teraz rozwiązanie problemu odizolowania +
otwór 9mm w deklu śruba M5 i nałożone kolejno podkładka, konektor, podkładka, guma olejoodporna, 4mm wężyka od paliwa, przełożone przez otwór w dekielku, guma, podkładka, nakręka... szczelne i odizolowane na 100%.
trochę dużo połączeń wyszło ale rurka się skróciła i coś trzeba było zrobić. można na samym wężyku ale by trzeba było założyć opaskę na pompkę a tak to się trzyma sama:)
Zostało jeszcze zaizolować + od góry klejem z pistoletu albo silikonem, założyć opaski na wężyki i pomalować żeby znowu nie zgniło:)
Czas operacji ok 3 godz z przerwami na kawę, fajki i żubra:P
aha i jak by coś to otwory montażowe na zbiorniku nie są symetryczne:)
ludigtti - 2016-04-19, 10:04
Paaany ratujta w potrzebie :P
Otóż moj samurai "silnik g13ba" 1,3 90r. mam wyjętą pompę, i założoną pod maską, tak zwaną (linniową, uniwrsalną) efekt taki jest że odpale chodzi jak dzik w pomidory, ale jak dłużej pochodzi to zaczyna przerwyać jak chce ruszyc to muli tak że nie mogę, i już jak narawde go tak pomęcze to w ogóle gasnie.
Pytanie moje takie jest do was Panowie, czy jak zdejmę tą pompe (ma już ze 3lata) i zalożę taką samą w jej miejsce albo taką która wiecej dmucha to pomoże? czy mam też opuszczać bak i bawić się ssakiem?
szymszym - 2016-04-19, 16:28
Oryginalnie (wtrysk) pompa jest w zbiorniku i taka pompa pozaustrojowa to proteza i troche druciarstwo. Owszem, wyjecie zbiornika to robota nieco uciążliwa (na bank będą zespawane rdzą śruby i na 90% oderwą się nakrętki przyspawane do ramy), ale od razu można zrobić porządnie: Nowa pompa, nowy filterek smoka, inspekcja zbiornika, przewodów itp. Po zmonotwaniu pompy dobrze jest włączyć stacyjke i zobaczyć przy odpiętym wężyku powrotu czy paliwo wraca. Powinno dość intensywnie.
Pozdrawiam,
woodek - 2016-05-13, 10:13
Podepnę się pod temat.
Podstawę pompy udało mi się zamówić na olx, w sumie razem z bakiem i pływakiem za 150zł. Jednak mam problem z przewodem paliwowym idącym od podstawy pompy do filtra paliwa. Da się to kupić nowe? Może źle szukam, ale w sklepach internetowych nic nie znalazłem. Tylko dwie używki na allegro.
szymszym - 2016-05-13, 12:09
woodek napisał/a: | Podepnę się pod temat.
Podstawę pompy udało mi się zamówić na olx, w sumie razem z bakiem i pływakiem za 150zł. Jednak mam problem z przewodem paliwowym idącym od podstawy pompy do filtra paliwa. Da się to kupić nowe? Może źle szukam, ale w sklepach internetowych nic nie znalazłem. Tylko dwie używki na allegro. |
Jeśli chodzi Ci o część nr 5 ze schematu:
http://www.megazip.net/za...59#/il-89254521
to upiłuj przy wyjściu ze zbiornika, załóż elastyczny przewód paliwowy i ciesz się życiem. Od strony filtra dokręć upiłowany kruciec do tego elastycznego i będzie cudnie.
Pozdrawiam,
woodek - 2016-05-13, 13:44
Dzięki. Tak kombinowałem, wąż elastyczny i opaski
|
|