Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - REDUKTOR łożysko uszczelniacz

pepe126 - 2011-04-21, 11:11
Temat postu: REDUKTOR łożysko uszczelniacz
Witam,
pocieka mi olej na wałku wychodzącym z reduktora na tylny most , sprawdziłem - jest też luz na łożysku , reduktor hałasuje . To chyba poważna sprawa .
Czy ktoś z Was orientuje się :
-jakie to łożysko , jak z dostępnością ?
- jaki uszczelniacz ?
- czy jest możliwa naprawa samemu ? czy lepiej oddać go do mechanika ? Czy potrzebne są specjalistyczne klucze ?
Z tego co widziałem to trzeba , zdemontować reduktor i rozpołowić .
z góry dziękuję za pomoc :-)

zawada - 2011-04-21, 11:36

zawsze mozna zrobic samemu , jesli masz zdjety reduktor wyjmij lozysko jedz do sklepu i kup nowe z dostepnoscia nie powinno byc problemu to samo z uszczelniaczem pozdrawiam
slavok - 2011-04-21, 11:47

wyjmij łożysko to nie jest tak łatwo jak się pisze ;)
by zrobić wyjmij łożysko z reduktora trzeba go rozłożyć na części, wyciągnąć wałek zdawczy, mieć odpowiednie ściągacze którymi trzeba ściągnąć pierścień, następnie wyciągnąć łożysko i poskładać wszytko z nowym, jak już będziesz to robił to warto wymienić wszystkie bo zazwyczaj do tego się nadają, uszczelniacz w aso 40zł lub w sklepie z uszczelniaczami pare zł. dwuwargowy 38/50/7
łożyska w reduktorze masz takie:
NSK 6306N (to łożysko z pierścieniem)
NSK 63/22
3 sztuki NSK 62/28
przynajmniej te można dostać w obrocie.
nie pamiętam już które jest na wałku zdawczym.



w każdym razie to to który widać na 3cim wałku przy największym kole.

jak nie masz jakiegoś podstawowego pojęcia o mechanice to daj to do mechanika, albo przyślij do mnie :lol:

zawada - 2011-04-21, 11:57

jesli sie ma jakies pojecie to samemu to zrobisz ,jestem tego zdania ze jak rozlorzyles to i zlorzysz bynajmniej ja tak mam ;-)
slavok - 2011-04-21, 12:04

no tylko pasuje mieć ściągacze do łożysk i praskę bądź odpowiednie nabijaki, i przy rozkładaniu pamiętać gdzie co było, bo tam są takie kuleczki, jak się je pogubi to kaplica.
zawada - 2011-04-21, 12:09

no dokładnie tak jak piszesz kolego
grzech154 - 2011-04-22, 02:47

slavok chyba muszę Cie poprawić... uszczelniacze 35/52/10
slavok - 2011-04-22, 11:16

no może, już nie pamiętam tam są 3 uszczelniacze jeden 2 wargowy mniejszy i dwa 3 wargowe większe.
Prokus - 2011-04-23, 20:14

witam
mam podobne objawy. rzęzi mi reduktor. słychać jakby trzaski w środku i wycie jak jade.
Jak trzymam za wajche od reduktora to słychać jak drży i czuć trzask.
myslicie ze to łozysko? każde przełożenie jak stoje wchodzi leciutko płynnie z kliknięciem a jak ruszam to cos tam sie niedobrego dzieje.
tak samo jest na kazdym biegu reduktora. oprócz N. wtedy cisza.

slavok - 2011-04-23, 21:46

wróżek tutaj nie ma, pierwsze to sprawdź krzyżaki i wielowypusty wałów napędowych.
Prokus - 2011-04-23, 22:04

wielowypusty??
Yabu - 2011-04-24, 12:50

Prokus napisał/a:
wielowypusty??


Tutaj masz wielowpust:

Prokus - 2011-04-25, 08:29

sprawdzone wielowypusty i krzyzaki. są w porzadku. chyba zostaje łożysko w reduktorze. dziś rozpołowie reduktor zobaczymy co z tego bedzie.
a rozkładał ktoś z was go wcześniej? moze jakaś porada? na co zwrócic uwage? jak sie do tego zabrac? itd

slavok - 2011-04-25, 11:31

http://youtu.be/3TuXPOfuATk rozkładasz w odwrotnej kolejności
zawada - 2011-04-26, 11:04

prokus oprocz łozyska mozesz miec walnieta poduszke jesli lapiesz za drazek i nim napierdziela
Prokus - 2011-04-30, 22:42

witam
reduktor rozłożony. łozyska dramat. wszystkie maja luzy jak niewiem. jedno ze środkowego wałka wogole sie zmieliło na pył.
ma ktoś może wszystkie rozmiary łożysk i uszczelniaczy? bo chce wstawić wszystko nowe.

slavok - 2011-04-30, 22:50

NSK 6306N (to łożysko z pierścieniem)
NSK 63/22
3 sztuki NSK 62/28

uszczelniacze
38/50/7
38/60/8 - 2szt.


jeżeli chodzi o łożyska igiełkowe to praktycznie nie do dostania, więc jeżeli ci chodzi o to igiełkowe bo takie są na środkowym wałku to masz lekki problem :mrgreen:

Yabu - 2011-04-30, 23:06

W ASO nie będą mieli tych igiełkowych?
Prokus - 2011-04-30, 23:11

wymiary kulkowych mam ale niemoge nigdzie znaleźć rozmiarów tych igiełkowych które przychodzą pod zębatki.
a są juz tak zyzyte ze sie rozpadły jak je wyciagnałem i jedno na srodkowym wałku rozpało sie na części.
w dodatku wytarło mi wyżłobienie w wałku. i albo dam do zrobienia nowy albo dam go do napawania i stoczenia.
niewiem co wyjdzie taniej.

slavok - 2011-04-30, 23:11

możesz zapytać, daj znać jak znajdziesz, tylko nie bądź zdziw się jak będzie to komplet, wałek łożyska podkładki ślizgowe za 1000zł ;)
taniej wyjdzie kupić taką część w miarę dobrym stanie gdzieś na allegro, ten wałek jest czymś pokryty, nie wiem jak byś chciał to stoczyć...

Prokus - 2011-04-30, 23:17

kurde ciekawe ile taki moze kosztowac na allegro taki wałek. musze zerknąć. a jak z tymie łozyskami igiełkowymi?
macie jakieś wymiary? w sumie w przyszłym tygoniu obskocze sklepy i poszukam. dam na wymiar mozemi cos znajdą. jak nie to chu...
reduktor puszcze w części i kupie drugą uzywke. ale znów ciekawe na co trafie, kupie jakiegoś zajechańca i bede sie męczył.
eh :-|

slavok - 2011-04-30, 23:19

mam te łożyska przed sobą, ale nie wiem jak się mierzy łożyska igiełkowe ;) pocieszę cię, że te wałki się często wycierają, zwłaszcza jak się zaniedba olej w reduktorze.

o znalazłem za wielką wodą:
http://www.petroworks.com...ct&ProductID=21 :mrgreen:

Prokus - 2011-04-30, 23:58

180 baksów niewąsko. poszukam coś tańszego. jak znajde dam znać jaka firma, rozmiary i ile dałem. mam nadzieje ze uda mi sie go złożyć spowrotem.

[ Dodano: 2011-05-06, 11:14 ]
witam
rozłożyłem wszystko
udało sie znaleźć to łożysko z pierścieniem
co prawda polskie. koszt 16 zł:P
oczywiscie pierścien musiałem włorzyc stary bo łozyko było samo z rowkiem.
a łożyska na wałek pośredni kupiłem troche inne a mianowicie zamknięte od zewnętrznej strony ale pasują idealnie.
pomysł na takie łożyska dostałem od przypadkowego gościa którego spotkałem w sklepie. twierdzi ze tez ma takie załozone i przejechał na nich juz 3 lata i wszystko oki. niby dobra opcja bo niema ryzyka sie sie rozleci w środku.
koszt około 75 zł sztuka. troche drogo.
Straszny problem jest z tymi igiełkowymi bo są calowe.
dla zaiteresowanych wymiary i numery modeli łozysk
igełkowe zamknięte: Firma TIMKEN (made in usa) Model BH-1620
z pierścieniem: Firma IKFŁT KRAŚNIK (polskie) 6306N 30x72x19
dziś odbieram pozostałe 4 i biore sie za składanie.

pepe126 - 2011-05-11, 08:52

Tak , jak pisałem na poczatku , to było łozysko na wałku zdawczym z reduktora . Obawy przed naprawą miałem WIELKIE , ale podjąłem się sam naprawy w moim garażu. Największym problemem byłą nakrętka na flanszy . Później poszło jak po maśle. Za filmik dziekuję , przydał się . Łożysko 48 zł , uszczelniacz 3,50 , trochę pracy i cisza w suce po zrobieniu - bezcenna . Teraz regeneruję wały - wyeksploatowane frezy powodują wibracje ,które niszczą łożyska . Mam jeszcze pytanie dotyczące zwrotnic . Słyszałem , że luz na swożniu kasuje się regulacją łożyska ? Luz ten powoduje ,że suka przy hamowaniu ściąga ? ( u mnie tak jest ) Czy to prawda? Jak się do tego zabrać ? Może macie doświadczenie?
punix - 2011-05-11, 09:06

Na pewno masz luz na zwrotnicy, a nie na kole? U mnie ściąganie było spowodowane tym drugim. Z tego co wiem, na zwrotnicy nie da się skasować luzu łożysk, pozostaje wymiana - 2 łożyska po jakieś 25-35zł/szt na stronę. Skasować da się luz na łożysku koła, są tam 2 piękne nakrętki 50 8-)

Tak przy okazji - znalazłeś firmę, która ci wymieni wieloklin w wale, czy masz jakiegoś swojego fachowca?

pepe126 - 2011-05-11, 10:01

Luz jest , nie wiem gdzie , z kuli cieknie olej więc podejrzewam luz łożka na półosi .
Mam firmę , która zajmuje się regeneracją ( tną wał , wymieniają wieloklin , spawają , wyważają ) nie opłaca się kupować używki , a czy na pewno , to będę mógł napisać po wekendzie , http://www.wal-car-szumorek.webpark.pl/

punix - 2011-05-11, 18:18

U mnie też ciekł olej, skończyło się na wymianie uszczelniacza półosi, łożyska piasty i łożysk zwrotnicy, niestety. Jeśli masz możliwość wjechania na kanał (ewentualnie można wejść pod samochód) - podnieść podejrzane koło, poprosić kogoś drugiego, żeby ruszał kołem góra-dół. Jeśli zwrotnica będzie się ruszać tak samo góra-dół na kuli, to łożyska zwrotnicy do wymiany. Jeśli luz widać w okolicy zacisku hamulcowego (u mnie w skrajnym położeniu lekko ciekł płyn hamulcowy) - to albo trzeba podciągnąć nakrętki, albo całe łożysko koła do wymiany.
slavok - 2011-05-11, 20:22

pepe126 napisał/a:
Luz jest , nie wiem gdzie , z kuli cieknie olej więc podejrzewam luz łożka na półosi .
Mam firmę , która zajmuje się regeneracją ( tną wał , wymieniają wieloklin , spawają , wyważają ) nie opłaca się kupować używki , a czy na pewno , to będę mógł napisać po wekendzie , http://www.wal-car-szumorek.webpark.pl/

ile ci powiedzieli za wymianę wiellolypustu i wyważenie ?

pepe126 - 2011-05-12, 09:09

ok 500 netto , rozliczę się w poniedziałek to napiszę dokładnie co ile za co
atkin1 - 2011-12-12, 21:32

chodzi mi o wałek zdawczy na przedni wał. Jest tam małe łożysko igiełkowe wewnętrzne HK 1212. Jak poruszam wałkiem, który wchodzi w to łożysko jest ewidentnie wyczuwalny luz. Kupiłem więc nowe łożysko, nakładam na wałek i luz jest taki sam (może minimalnie mniejszy).
Myślałem, że to może być przyczyna wytartego wałka, ale nie widzę żeby w miejscu gdzie nachodzi łożysko był jakoś wytarty i miał mniejszą średnicę...
Jakieś sugestie?

Dodam, że przed ściąganiem reduktora był delikatny luz na flanszy, łożysko kulkowe trochę szumiało ale nie było posypane


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group