Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - most od vitary w samuraju pomocy !!!!

lucasTBU - 2015-09-17, 22:32
Temat postu: most od vitary w samuraju pomocy !!!!
Witam jak w temacie mam samurajka i wlasnie postawilem go na sprezyny od focusa kombi .z przodu mam zalozowe wahacze od pajero tył ,a z tyłu wahacze i most od vitary wahacze wydłużone o 3 cm i zamontowane pod orginalne miejsca mocowania resorów . sierżant wlasnej roboty z regulacja na koncówce od ciezarówki renault. Po złozeniu wszystkiego w calosc okazuje sie ze na tylnym wale sa takie wibracje i grzechotanie ze nic nie widac w lusterkach .Dodam ze własnie wymieniłem wał na wał z forda rengera w idealnym stanie wiec ta przyczyna wyeliminowana .macie moze takiego zmotanca z mostem vitarki i u was jest dobrze ,bardzo prosze o pomoc bo mi sie juz pomysły wyczerpały pozdrawiam i czekam na podpowiedzi znawców tematu .łukasz
Zawias - 2015-09-17, 22:44

Cyknij jutro kilka fotek i wklej.Będzie łatwiej coś powiedzieć.
lucasTBU - 2015-09-17, 22:53

Zrobie w sobote ....
stachura44 - 2015-09-18, 00:18

A pod dobrym kątem masz główkę ustawiona w tylnym moście ? ;-)
pacmano - 2015-09-18, 07:27

Stachu dobrze mowi. Z tego co kojarze wahacze z vitary krotkie. Zeby to funkcjonowalo to niestety trzebaby zrobic taka piekelna rzezbe jak u Myszona, czyli trzeba mocowanie spuscic w dol i wtedy dopiero kat jest ok. Tak mi sie to widzi, ale slaby szpecu ze mnie ;)
Didymos - 2015-09-18, 08:43

Może być też tak, że kąt na wale jest na tyle duży, że krzyżaki nie wyrabiają.
Vitara ma główkę na środku, na dodatek wałek atakujący wystaje z niej mocniej do przodu ze względu na większą przekładnię.
Chociaż u mnie żadnych problemów nie było, nawet jak jeździłem na własnoręcznie przedłużanym wale, a most mam przesunięty do tyłu zaledwie 3 cm, za to główka ustawiona książkowo.

Kiszka - 2015-09-18, 20:58

Katy na wale masz poprawnie?

http://www.hotrodhotline....riveshaft-5.jpg

lucasTBU - 2015-09-20, 15:50

Koledzy wczoraj ustawiłem kat na wale na prosto do mostu po dzisiejszych testach jest tak ze jak jadę po czarnym i puszczam noge z gazu to tak zaczyna churgotac jak udar w wiertarce pod obciążeniem jest Oki ale w chwili opuszczenia gazu zaczyna od nowa .wahacze mam 3 cm do tylu.
SamNaSamZSam - 2015-09-20, 15:59

a wieloklin sprawdzałeś na tym wale? widziałem, że pisałeś że wał był w idealnym stanie, ale może to już historią się stało...
Zawias - 2015-09-20, 16:51

Poduszki reduktora ok ?
Kiszka - 2015-09-20, 17:15

A krzyżaki w tym wale na pewno są dobre?
lucasTBU - 2015-09-20, 19:15

Panowie wal igła od forda Ranger 2.5 d przedni z 2008 .wieloklin bajka poduszki reduktora nowe ford Fiesta poduszki silnika .zastanawiam się czy to czasem nie skrzynia biegów tak hałasuje. Przed wymiana reduktora tez tak było tak sobie przypominam ale słychać to przy reduktorze tak mi się bynajmniej wydaje

[ Dodano: 2015-09-20, 19:56 ]
Panowie a to taki filmik jak to hałasuje podczas jazdy https://youtu.be/ClhpeMZqM3g może to pomoże w zdiagnozowaniu :mrgreen:

zawada - 2015-09-20, 20:56

ale podczas dodawania gazu czy wcisnieciu sprzegła ???i czy na kazdym biegu czy tez na ktoryms szczegolnie
lucasTBU - 2015-09-20, 21:29

Praca i kąt wału na kobylkach https://youtu.be/veg81ClJod0

[ Dodano: 2015-09-20, 21:33 ]
Dźwięk się ujawnia podczas popuszczania i dodawania gazu i jak do wyluzuje i tak lecę na luzie. Na gazie nie slychac nic a co do poszczególnych biegów to nie wiem bo nie sprawdziłem jeszcze .na piątce to napewno

zawada - 2015-09-20, 21:35

mysle ze łożysko sie posypało w reduktorze
lucasTBU - 2015-09-20, 21:35

https://youtu.be/veg81ClJod0 tak wygląda kat i praca walu

[ Dodano: 2015-09-20, 21:37 ]
Flansza nie ma lozow

Kiszka - 2015-09-20, 22:09

A skręć troszke gałkę sierżanta, tzn. skróć długość sierżanta.
Zmieni się kąt na moscie. Pomoże;-)

Dany44 - 2015-09-21, 07:03

Jak dla mnie może być też wyłamany któryś ząb na kole zębatym, atak plus koło koronowe, lub w reduktorze. Spuść z mostu i reduktora olej profilaktycznie aby poszukać w nim opiłków czy może bardziej grubszych kawałków zębów.
Choć u mnie dokładnie taki dźwięk generuje wytłuczony wieloklin na przednim wale jak mam zapięty przód i właśnie najgłośniej słychać jak się dodaje i popuszcza gazu.

lucasTBU - 2015-09-21, 07:38

Most tylny jest dopiero co złożony i jest ładny bo go przeglądałem .reduktor tez wymieniłem bo mój stary się rozlecial i kupiłem inny gość zapewniał ze z niemiec. A co sądzicie o wyjacej skrzyni? ???
sjbielsko - 2015-09-21, 12:04

u mnie był taki dźwięk jak miałam śruby z za wysokim łepkiem na wale skonczylo sie tym ze krzyżak wybuchł zobacz czy nie ma śladów odbitych śrub na flanszy wału
lucasTBU - 2015-09-21, 16:00

u mnie łby i nakretki nie wadza jak stoji na kobylkach i krece kolami to nic nie dotyka ,nic nie wadzi przy wale
KRZYKKU - 2015-09-21, 21:08

1. paskudny kąt pochylenia główki mostu,
2. z podniesionymi kołami na kobyłkach zawsze będzie coś terkotać bo w układzie napędowym występuje szereg miejsc na których występują luzy (dyferencjał, reduktor, wał, itp.) więc ciszy nigdy nie będzie zważywszy że podzespoły mają pewien przebieg.

Zdaje się że rozmawialiśmy telefonicznie i wydawało mi się że zaskoczyłeś co trzeba zrobić z sierżantem?

co powiesz o tym dźwięku?

dasz wiarę że w tym układzie napędowym jest wszystko OK przy normalnej jeździe a dźwięk pojawia się tylko z podniesionymi kołami? :-P ten dźwięk powstaje przez luzy w reduktorze które sumują się z delikatnie wy.ebanym wieloklinem wału... przy normalnej jeździe jest całkowicie cichy.

kostuch - 2015-09-21, 21:58

Panowie... :-o
Przecież te kąty są zupełnie nie z tej bajki!
Ustawienie jest prawidłowe, ale dla wału z trzema krzyżakami :mrgreen:
W obecnym ustawieniu prędkość kątowa wału cały czas się zmienia, co powoduje że na wyjściu są chwilowe przyspieszenia/opóźnienia czyli atak jest rozpędzany/hamowany z częstotliwością obrotów wału.
A to powoduje że atak z talerzem zaczynają "grać".

Obowiązkowa lektura do poduszki: http://www.klein-gelenkwe...mid=117&lang=en

Didymos - 2015-09-22, 10:19

Dokładnie tak, nie jest zachowany podstawowy warunek homokinetyczności dla dwukrzyżakowego wału, tj. płaszczyzny flansz nie są równoległe dislike
lucasTBU - 2015-09-22, 21:13

Krzysiek załapałem jak powinny być ustawione kąty wałów ale to nic nie pomogło, ale między czasie pozmieniałem wal reduktor poduszkę reduktora i przez to nie wiem co było nie tak .jutro opuszczę samochód na zawieszeniu o 10cm bo jest za wysoko i ustawie kąty tak jak trzeba i zobaczę co się dzieje i dam znać co i jak .póki co dzięki za pomoc mam nadzieje ze z wasza pomoca uda mi sie rozgrywce ten problem .
KRZYKKU - 2015-09-23, 22:21

No OK, w zasadzie większość z tych rzeczy co wymieniłeś mogło się przyczynić ale kąt na krzyżakach to elementarna sprawa i od tego się zaczyna. Reduktor Twój widziałem :-P zagadaj do Slavok może jak ładnie poprosisz to wyczaruje Ci środkową choinkę z wałkiem i igłami to byś to poskładał do kupy.
lucasTBU - 2015-09-23, 22:44

próbowalem sie dodzwonic do Slavok ale nie odbieral widocznie jest zawalony praca spróbuje jutro .Rozmawialem z czlowiekiem który dorabia tryby i powiedzial zeby dopasowac łozysko igielkowe wieksze jak to orginalne i on dorobi sworznia i przeszlifuje tryba i bezie oki .Tak wiec bedzie potrzebna tylko połowka bo jest wydarta .... ps a jak tam mój kaganiec na reduktorek ????
KRZYKKU - 2015-09-24, 00:52

kaganiec powiadasz :mrgreen: zrobi się tylko że jak wszyscy musisz "odczekać swoje" :-P
lucasTBU - 2015-09-24, 15:21

dobra uzbrajam sie w cierpliwosc i czekam

[ Dodano: 2015-09-24, 15:25 ]
panowie bardzo dziekuje za pomoc watek mozna uznac za zakonczony .głownym powodem wibracji byly zle ustawione katy na wale tj, flansze nie byly równolegle do siebie i auto bylo za bardzo podniesione do góry .

Kwadrat - 2015-10-23, 11:06

Podstawa przy wymianie mostu vitarowego to: "wstawienie go do góry nogami" ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group