Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Cieknący silnik

Rogal - 2015-09-23, 15:35
Temat postu: Cieknący silnik
Witajcie!
Mam problem. Z jednego miejsca dość obficie poci się silnik. Co mam zrobić? :( Dodam, że rurka która wychodzi z pokrywy komory zaworów ma wewnątrz strasznie dużo oleju.
Zdjęcia:
O tej rurce pisze:


Wnętrze rurki:


Miejsce gdzie się silnik poci:


Pozdrawiam

manias79 - 2015-09-23, 16:36

Ta rurka to element odmy. W pokrywie zaworów znajduje się zawór odmy. Możesz wykręcić i wsadzić na noc do benzyny. Powinno się odetkac. A drugie zdjęcie pokazuje podstawę aparatu wtryskowego. Tam nie powinno się pocić olejem
Rogal - 2015-09-23, 17:09

Myślę że olej jest zasysany przez tą rurkę do aparatu wtryskowego. Jest to możliwe?
Lexx - 2015-09-23, 17:23

Zawsze cos tam rozpylonego oleju tam sie zostanie. Normalna kolej rzeczy.
Rogal - 2015-09-23, 19:46

No tak ale chyba tego oleju jest trochę za dużo ;/
Didymos - 2015-09-23, 21:30

Powiedziałbym, że dużo za dużo... trochę mgły olejowej zawsze przedostaje się odmą, ale tu jest wszystko tak zasmarkane, że aż wycieka na zewnątrz rury ssacej.
Sprawdzałeś co się dzieje, jak odkręcisz korek wlewu oleju na pracującym silniku?
Nie przydymia z wydechu na niebiesko przy gwałtownym dodaniu gazu?

Rogal - 2015-09-23, 23:54

Jutro sprawdzę. Jeśli będzie barwić na niebiesko to na co mam być przygotowany? (boje się :shock: )
Lexx - 2015-09-24, 01:30

W najlepszym wypadku remont glowicy, w najgorszym swap. A moze odwrotnie :D
Didymos - 2015-09-24, 09:12

Swap like
Remontowanie czegokolwiek w tym silniku to strata czasu :mrgreen:

Nightfox - 2015-09-24, 10:05

Wygląda na przedmuchy,ale nie chciałem straszyć.
nie każdy chce robić swapa,remont głowicy jakiś drogi nie jest.

Lexx - 2015-09-24, 10:17

W suzie, kazdy powod jest dobry zeby wsadzic 1.6, ale faktem jesy ze sama czapka nie bedzie kosztowala fortuny.
Rogal - 2015-09-24, 12:41

Jeśli bym się zdecydował na swap 1.6 to na jakie koszta muszę być przygotowany?
szymszym - 2015-09-24, 12:57

Rogal napisał/a:
Jeśli bym się zdecydował na swap 1.6 to na jakie koszta muszę być przygotowany?


Z ciekawosci sie podlacze pod Rogala.

Poza kosztami, jak jest z wytrzymałoscia przeniesienia napedu po swapie na 1.6? Zakladajac brak cudowania z rozmiarem opon czy polosie i przeguby wytrzymują?
Czy zaczyna się wyścig zbrojeń?

Didymos - 2015-09-24, 13:43

Jak jeździsz z głową, to nic się nie ukręca.
Co do kosztów, to zależy, jaki silnik trafi pod maskę i ile potrafisz zrobić sam, kosztu uniwersalnego nie ma.

Rogal - 2015-09-26, 22:52

Rozebrałem podstawę aparatu wtryskowego. Chyba nie jest aż tak źle. Jak myślicie?
Fotki:



Nightfox - 2015-09-27, 00:32

zawsze możesz na próbę założyć OCT (oil catch tank)
http://oilcatchcan.com/wp...oilcatchcan.gif
Nie musi być jakiś ori za milion monet
wystarczy taki
http://www.yotatech.com/f...tch-can-207493/
będziesz miał podgląd co się dostaje do Silnika i zawsze wyłapiesz syf.

Rogal - 2015-09-27, 00:33

Zdjęcia nie działają :(
Nightfox - 2015-09-27, 00:37

Zmieniłem na inne,tamte coś nie chcą się wyświetlać.
Jak wpiszesz w google oil catch tank,to znajdziesz tego sporo.

Rogal - 2015-09-27, 00:42

Fajne urządzenie! Dzięki wielkie. ;-) Muszę się nad tym zastanowić. Co z aparatem wtryskowym? Zewnątrz trochę go wyczyściłem ale zastanawiam się co jest wewnątrz. Czy jest sens go rozebrać?
Nightfox - 2015-09-27, 00:46

Jak silnik dobrze chodzi to nie ma sensu tam zaglądać.
Starscream - 2015-09-27, 13:09

Didymos napisał/a:
Jak jeździsz z głową, to nic się nie ukręca.
Co do kosztów, to zależy, jaki silnik trafi pod maskę i ile potrafisz zrobić sam, kosztu uniwersalnego nie ma.

Ja tam pewnie też bym przekładkę zrobił ale nie wiem czy na 1.6 to są wiekowe silniki i możesz złom kupić. Może poszedł bym w 1.3 z jimny.
A jeżdżenie z głową ? hmmm to się tak mówi a potem się próbuje :mrgreen: Wiem to na przykładzie mojego traktora zaczynałem od aro potem silnik z 330 i skrzynia z uaza teraz mam skrzynie żuka i reduktor z pragi bo ukęciło wszystko. Jeszcze mam mosty z uaza ale czy nie wysiądą ? szukam już z unimoga jakichś albo z multicara. Tak że przeróbka rodzi przeróbkę :mrgreen: a pokonywanie nowych barier kusi.

Jarek - 2015-09-27, 17:21

Poka foty, zawsze podobały mi się te wasze "esioki" :-)
Starscream - 2015-09-27, 17:53

stary to nie esiok -esioki to przeżytek :mrgreen: teraz lądują perkinsy albo andorie z lublina
najbardziej na czasie to mam tylko takie wpadka
"parka maszynowy" mam w firmie co by syfu koło domu nie było

Rogal - 2015-10-02, 22:54

Co myślicie nad pomysłem abym wyczyścił aparat wtryskowym czymś takim? http://allegro.pl/motul-p...5278878244.html

Oczywiście zamontuje OCT tylko zastanawiam się czym wyczyścić ten aparat wtryskowy bez konieczności jego demontowania.

kostuch - 2015-10-03, 00:20

Rogal napisał/a:
Co myślicie nad pomysłem abym wyczyścił aparat wtryskowym czymś takim? http://allegro.pl/motul-p...5278878244.html

Oczywiście zamontuje OCT tylko zastanawiam się czym wyczyścić ten aparat wtryskowy bez konieczności jego demontowania.

Wtryskiwacz czyści się preparatami dodawanymi do benzyny - nic się nie demontuje.

szymszym - 2015-10-03, 10:02

kostuch napisał/a:

Wtryskiwacz czyści się preparatami dodawanymi do benzyny - nic się nie demontuje.


Hej Kostuch,

a polecasz jakiś partykularny specyfik? Bo bym sobie przeczyścił, a co! :)

Pozdrawiam,

kostuch - 2015-10-03, 23:01

szymszym napisał/a:
kostuch napisał/a:

Wtryskiwacz czyści się preparatami dodawanymi do benzyny - nic się nie demontuje.


Hej Kostuch,

a polecasz jakiś partykularny specyfik? Bo bym sobie przeczyścił, a co! :)

Pozdrawiam,


Nie znam się na tych szuwaksach.
I tak jeżdżę na lpg...

Starscream - 2015-10-03, 23:07

czy tym się czyści to bym się sprzeczał. Mnie jak zawaliło wtryski w punto II oraz przepustnicę to niczym nie szło. Dopiero demontaż i moczenie w podobnym preparacie.
Podobnie jak gaźnik w samcu-ostatnio miałem problemy i chciałem "ocyganić robotę" wlałem podobnego motula do baku i guzik to dało dopiero rozbiórka kompresor i jazda. Jedynie z tych różnych preparatów to ma taki clean floo do gaźników ale on służy do mycia rozebranego i faktyczni puszcza.
Tak jak kostuch jeżdżę na LPG i nawet jak coś troszkę nie domaga na benzynie to olewam to- no chyba że jak ostatni wcale nie chciał jeździć

kostuch - 2015-10-03, 23:16

Starscream napisał/a:
czy tym się czyści to bym się sprzeczał. Mnie jak zawaliło wtryski w punto II oraz przepustnicę to niczym nie szło. Dopiero demontaż i moczenie w podobnym preparacie.
Podobnie jak gaźnik w samcu-ostatnio miałem problemy i chciałem "ocyganić robotę" wlałem podobnego motula do baku i guzik to dało dopiero rozbiórka kompresor i jazda. Jedynie z tych różnych preparatów to ma taki clean floo do gaźników ale on służy do mycia rozebranego i faktyczni puszcza.
Tak jak kostuch jeżdżę na LPG i nawet jak coś troszkę nie domaga na benzynie to olewam to- no chyba że jak ostatni wcale nie chciał jeździć

Spray wlałeś do baku? :mrgreen:
Amerykanie używają najczęściej seafoam do takich celów (http://seafoamsales.com)

moziembl - 2015-10-03, 23:27

Proponuje

http://liquimoly.pl/produ...yna-5153-detail

kostuch - 2015-10-04, 00:19

moziembl napisał/a:
Proponuje

http://liquimoly.pl/produ...yna-5153-detail


Z powodu... :roll:

Rogal - 2015-10-04, 01:27

Starscream napisał/a:
czy tym się czyści to bym się sprzeczał. Mnie jak zawaliło wtryski w punto II oraz przepustnicę to niczym nie szło. Dopiero demontaż i moczenie w podobnym preparacie.
Podobnie jak gaźnik w samcu-ostatnio miałem problemy i chciałem "ocyganić robotę" wlałem podobnego motula do baku i guzik to dało dopiero rozbiórka kompresor i jazda. Jedynie z tych różnych preparatów to ma taki clean floo do gaźników ale on służy do mycia rozebranego i faktyczni puszcza.
Tak jak kostuch jeżdżę na LPG i nawet jak coś troszkę nie domaga na benzynie to olewam to- no chyba że jak ostatni wcale nie chciał jeździć


Czy demontaż aparatu jest skomplikowany? Na co mam uważać w trakcie demontażu i montażu?

moziembl - 2015-10-04, 09:18

kostuch napisał/a:
moziembl napisał/a:
Proponuje

http://liquimoly.pl/produ...yna-5153-detail


Z powodu... :roll:



Bo używam, zaraz po kupnie samca miałem problemy z zapalaniem wyraźnie brakowało mu paliwa bo wystarczyło trochę samostartu i zapalał, więc zacząłem od wymiany filtra paliwa. Po w laniu tego cuda w trochę większej proporcji niż zalecana bo całą puszkę wlałem na 3/4 baku samca. problem zanikł, teraz staram się co jakiś czas robić taką kurację profilaktycznie co jakiś czas, ale w stężeniach już zalecanych fabrycznie.

kostuch - 2015-10-04, 12:54

moziembl napisał/a:
kostuch napisał/a:
moziembl napisał/a:
Proponuje

http://liquimoly.pl/produ...yna-5153-detail


Z powodu... :roll:



Bo używam, zaraz po kupnie samca miałem problemy z zapalaniem wyraźnie brakowało mu paliwa bo wystarczyło trochę samostartu i zapalał, więc zacząłem od wymiany filtra paliwa. Po w laniu tego cuda w trochę większej proporcji niż zalecana bo całą puszkę wlałem na 3/4 baku samca. problem zanikł, teraz staram się co jakiś czas robić taką kurację profilaktycznie co jakiś czas, ale w stężeniach już zalecanych fabrycznie.


Wg kwitów, głównym składnikiem tego jest nafta.
Może wystarczy wlać butelkę nafty i będzie taki sam efekt a pieniążków trochę zostanie w kieszeni :-)

Starscream - 2015-10-04, 18:08

Kostuch Ty masz wyraźne problemy z czytaniem :mrgreen: Napisałem podobnego nie takiego samego.
Te preparaty to są jak te ceramizery - jedynie to z wynalazków działa uszczelniacz chłodnic bo też sprawdzałem i doktor do opon :mrgreen:

Jarek - 2015-10-04, 18:20

Starscream napisał/a:
stary to nie esiok -esioki to przeżytek :mrgreen: teraz lądują perkinsy albo andorie z lublina
najbardziej na czasie to mam tylko takie wpadka
"parka maszynowy" mam w firmie co by syfu koło domu nie było


Prosta maszyna do pracy.
Super ;-)

Rogal - 2015-10-04, 22:41

Starscream napisał/a:
Kostuch Ty masz wyraźne problemy z czytaniem :mrgreen: Napisałem podobnego nie takiego samego.
Te preparaty to są jak te ceramizery - jedynie to z wynalazków działa uszczelniacz chłodnic bo też sprawdzałem i doktor do opon :mrgreen:


Jak korzystałem z ceramizerów. I powiem jedno. Ani nie polepszają ni nie pogarszają. Szkoda kasy po prostu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group