|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Dwa rodzaje resorów w Samuraiu
Suzuka 4x4 - 2011-04-21, 20:05 Temat postu: Dwa rodzaje resorów w Samuraiu Dziś przyjrzałem się tylnym resora w suzki i z jednej strony pióra są pół okrągłe a z drugiej do kwadratu , są prawe i lew czy są dwa rodzaje ??
Skalpel - 2011-04-21, 20:14
O. U mnie były jednakowe. Nie sądzę, żeby były lewe i prawe.
Suzuka 4x4 - 2011-04-21, 20:31
Jutro zrobię zdjęcia bo będę patrzał na poduszki pod reduktorem
slavok - 2011-04-21, 21:33
są takie same, nie ma lewych i prawych, jak masz inną to ktoś zdrutował i tyle.
zawada - 2011-04-21, 22:04
dziwne wlasnie zeby były rozne na jednej osi zapodaj foty to sie zobaczy .
grzech154 - 2011-04-22, 02:56
suzuka... patrzYł...będzesz patrzYł na poduszki pod reduktorem i oby były w porządku a nad resorami nie ma co główkować. kombinacja jakaś:)
joj - 2011-04-22, 10:32
W samochodzie nie mają prawa występować dwa rodzaje resorów na jednej osi! sprawa bezdyskusyjna, a najwyraźniej poprzedni właściciel był na tyle skąpy, że kombinował na maksa, dlatego nie lubię kupować aut od Polaków (z całym szacunkiem dla siebie i innych Polaków), Szwaby przynajmniej wymieniają nowe - nie kombinują (może nie potrafią )
Gdy kupowałem mojego w Szwabii, to o mało nie wszedłem do niego przez otwory w błotnikach, ale zawieszenie było jak nówka!!! większość części była nowa, a blacharka to pierdół... i jeszcze jedna zaleta - płaciłem coś koło 50EU (privat), SJ Samurai Safari dach, 7 lat temu, a teraz? w Polsce stoi do dziś koło 6kilo pln
tytus - 2011-04-22, 17:16
no ale jak są np. ome to jest przedni lewy i przedni prawy
z tyłem powinny być bez różnicy
Skalpel - 2011-04-22, 18:03
To chyba jedyny wyjątek od reguły ;)
Suzuka 4x4 - 2011-04-22, 21:49
No i koledzy nie macie racji Dziś byłem u znajomego co ma samiego i ma oby dwa tylne resory z pół okrągłymi piórami
slavok - 2011-04-22, 21:53
to chyba nie za bardzo wiemy o czym piszesz do końca.
zawada - 2011-04-22, 22:03
chyba zle opisałes temat , karzdy zrozumiał , bynajmniej ja zrozumialem ze, lewy tył i prawy tył masz inne
nie wyjasniłes do konca
Suzuka 4x4 - 2011-04-22, 22:10
Dokładnie koledzy , ale napisałem ze dzid bylem u kumpla co tez ma samurai i ma 2 tylne resory z pól okrągłymi piórami a ja mam jedno z pół okrągłymi a drugi z kwadratowymi
KPW??
slavok - 2011-04-22, 22:20
no to mamy racje czy nie mamy, skoro kolega ma 2 tylne resory z pół okrągłymi a ty masz jedno z okrągłymi a 2gie z kwadratowymi to znaczy, że masz coś zdrutowane, zresztą nie bardzo rozumiem co to znaczy półokrągłe pióra.
Siwy - 2011-04-22, 22:27
chodzi pewnie o zakończenia piór które w oryginale są półokrągłe, reszta to kombinowane lagi.
joj - 2011-04-22, 22:29
Suzuka 4x4 napisał/a: | KPW?? |
że o co chodzi? masz kwadratowe resory półokrągłe o kształcie trójkątów odwróconych do góry nogami?! a twój kolega czesze pióra, to ma półokrągłe ???
KI CZORT???
chodzi Ci o krawędzie piór? zaokrąglane i proste???
ufff, tylko bez stresu joj, tylko bez stresu...
[ Dodano: 2011-04-22, 22:32 ]
apropos tych O-M-E, to niezły hak na klientów znaleźli - lewy i prawy, jak źle założysz to kicha i po gwarancji, tylko jak wiadomo który jest który? sami pewnie nie wiedzą do momentu reklamacji..., wówczas powiesz ten, a oni - nie to ten drugi, do widzenia!
hehehe
Suzuka 4x4 - 2011-04-22, 22:35
To tak ale wychodzi na to ze są dwa rodzaje
Popatrz na jedno pióro jest zaokrąglone
A te zaś kwadratowe mają pióra
[ Dodano: 2011-04-22, 22:38 ]
Ale nie kapuje jak może byś z przodu prawy i lewy resor mają jakieś inne parametry ??
tytus - 2011-04-22, 22:43
e chłopie takimi zaokrągleniami to się nie przejmuj ;) jak spełnia swoją funkcję to ok :)
a co do ome to jest tak że kierowca jedzie zawsze a pasażer już nie dlatego jest ome lewy i prawy :) gość w wadowicach mi to tłumaczył i na jednym masz "X" a na drugim "O" :)
Suzuka 4x4 - 2011-04-22, 22:44
To gdzie X a gdzie O
slavok - 2011-04-22, 22:49
w resorach liczy się ilość piór i ich grubość/długość jak jest taka sama to olej sprawę, resory masz różne bo pewnie w przeszłości jeden się złamał i ktoś go wymienił.
joj - 2011-04-23, 13:02
co jak co, ale resory to masz zajechane, płaskie jak deska...
kup nowe, a wyprostuje ci się kręgosłup trochę
Didor - 2011-04-24, 12:47
też miałem takie, wyklepałem, na drugi tydzien je połamałem. założyłem inne używki, teraz też proste, jeżdże i sram na to że proste ;)
joj - 2011-04-24, 16:07
klepać to babki po tyłkach można, a nie resorki...
gdybyś kupił nowe to jeździłbyś do dziś..., a i tak za klepanie i używki zapłaciłeś razem zapewne tyle co za nowe byś dał
slavok - 2011-04-24, 16:20
z tymi nowymi to nie jest tak kolorowo, znajomy ome wyprostował w rok... albo jest twardo i resor trzyma kształt, albo miękko i resor siada dość szybko.
Siwy - 2011-04-24, 17:39
ja zrobiłem sobie z moich resorów "banany" jest twardo ale wysoko a czy oklapną to się okaże
Yabu - 2011-04-24, 18:29
joj napisał/a: | klepać to babki po tyłkach można, a nie resorki...
gdybyś kupił nowe to jeździłbyś do dziś..., a i tak za klepanie i używki zapłaciłeś razem zapewne tyle co za nowe byś dał |
Że tak powiem, gówno prawda. Jak masz dobrego kowala to będziesz zadowolony z wyklepanych resorków. Ja wyklepałem swoje, jeżdżę już tak od stycznia i resorki trzymają kształt (a ich nie oszczędzam). 400zł za wyklepanie kompletu + dodanie po 1 piórze.
Didor napisał/a: | też miałem takie, wyklepałem, na drugi tydzien je połamałem. założyłem inne używki, teraz też proste, jeżdże i sram na to że proste ;) |
Pewno kowal je przehartował i poszły.
Siwy - 2011-04-24, 20:26
taka jest różnica po zabiegu między przodem i tyłem amorki od lublina zdają egzamin wyśmienicie po świętach przód będzie stał tak samo doszła oczywiście dodatkowa laga.
slavok - 2011-04-24, 20:48
nie za twardo z lublina ? w końcu to dostawczak.
Siwy - 2011-04-24, 21:00
tez myślałem ze będzie za twardo ale nie jest tak strasznie a mój "chrupek" zrobił się dużo bardziej stabilny :) zastanawiam się nad przodem czy dać od astry czy od jakiegoś dostawczaka w grę wchodzi jeszcze vitara i omega
joj - 2011-04-25, 00:28
Yabu napisał/a: | wyklepałem swoje, jeżdżę już tak od stycznia i resorki trzymają kształt |
rozumiesz sam siebie, czy tylko udajesz? chciałbyś, aby ci po 3-ch miesiącach resory padły z dołożonym piórem..., echhh
Gdy kupiłem Samuraia miałem resory oryginalne jak z fabryki wyszły, płaskie jak deska). Kupiłem resory Trail Mastera bez dodatkowego pióra, zrobiłem na nich 57tys. km tylko w terenie (4 lata jazdy) i nie siadły, wcześniej również rozpatrywałem hebrowanie (bo klepać można dupę, a nie resory), ale różnica w cenie przekonała mnie do nowych. U znajomego, który zdecydował się na hebrowanie, resory stały niecałe 2 lata, u mnie do momentu sprzedaży i zapewne jeszcze dłużej.
Poczekaj kilkanaście tysięcy kilomterów w terenie i zobaczysz o czym mówię - resor hebrowany traci swe pierwotne właściwości, stal staje się mniej elastyczna poprzez zaburzenie stryktury wiązań C-C, wiązania o mniejszej długości są bardziej podatne na zerwania i nieodrwacalne odkształcenia!!! Nie dostrzeżesz różnicy na niedzielnych wyjazdach do lasu, ale przy codziennym użytkowaniu i hopach w terenie na pewno.
Więc zanim ponownie napiszesz "gówno prawda" to oprzyj swe przemyślenia na czymś co zostało udowodnione, a nie na własnym widzi mi się.
A odnośnie tych resorów z Australii rodem - czemu wszyscy nimi się tak ekscytują? Producent jak każdy inny, no może poza kilkoma irytującymi innowacjami jak choćby lewa i prawa strona. Proponuję zainteresować się trail masterem, niemieckim producentem, który dobrze zna wymagania aut importowanych za czasów produkcji do swego kraju.
A w związku z okresem świątecznym - Życzę wszystkim Użytkownikom Mokrego Dyngusa przy przejeździe przez kałużę z otwartymi szybami!
albert - 2011-04-25, 10:25
siwy powiedz czy nie slyszysz pukanie lublina przy malym obciazeniu, u mnie jak jade sam tu puka cholernie
joj- mozesz zapodac jakils link odnosnie tych niemieckich rozwiazan?
walus - 2011-04-25, 10:47
Kolego tu masz link do dyskusji na temat Trail Mastera +80mm
http://samurai.org.pl/vie...99d13e7d7bc16c1
Siwy - 2011-04-25, 11:01
wiesz co Albert nie zwracam uwagi na jakieś małe pukanie choćby ze względu na to że cały czas wożę ze sobą łopatę i jakieś inne pierdoły które pukają o budę i trudno stwierdzić ale jak wywalę wszystko z "Chrupka" to zbadam sprawę.
joj - 2011-04-25, 11:13
albert napisał/a: | joj- mozesz zapodac jakils link odnosnie tych niemieckich rozwiazan? |
W necie jest dużo opinii na temat tego producenta, więc nie muszę reklamować. W moje opinii jego amorki lepiej pracują niż OME, ponieważ te w Jeepie już wymieniłem na Trail Master i jest znacząca poprawa "komfortu" w terenie.
Muszę tylko dodać, że mowa o oryginalnym niemieckim Trail Master by Maas, co by ktoś nie pomylił.
Yabu - 2011-04-25, 11:16
joj napisał/a: | Yabu napisał/a: | wyklepałem swoje, jeżdżę już tak od stycznia i resorki trzymają kształt |
rozumiesz sam siebie, czy tylko udajesz? |
No to teraz to ja Ciebie nie rozumiem. Ale czasami jestem ciężko kapujący.
A poprawna nazwa "klepania" resorów to chyba HAMROWANIE.
joj napisał/a: |
Więc zanim ponownie napiszesz "gówno prawda" to oprzyj swe przemyślenia na czymś co zostało udowodnione, a nie na własnym widzi mi się.
|
No udowodnione zostało to że po pierwszym wypadzie w teren nie wróciły do poprzedniego kształtu.
joj napisał/a: | Nie dostrzeżesz różnicy na niedzielnych wyjazdach do lasu, ale przy codziennym użytkowaniu i hopach w terenie na pewno. |
Ale chodzi o codzienne użytkowanie w ciężkim terenie czy normalna jazda. Bo jeśli to drugie to jeżdżę Samuraiem na co dzień. I tak 2/3 razy w tygodniu w teren też zajeżdżam.
albert - 2011-04-25, 12:01
4 tysiace za zestawik, dziekuje. Moze i lepsze od ome , ale i droższe, ide na ulice to ochlodza mnie zaraz wodą...
piekny, lecz drogi zestawik
http://moto.allegro.pl/am...1478991263.html
Siwy - 2011-04-25, 12:27
za tyle PLNów to springi firma wstawi Ci, a jaki ktoś jest myślący i ma warsztat to sam za polowe ceny sobie zrobi,bo ta cena to jak dla mnie jest na zasadzie łapaj frajera i jakiś łoś może się później chwalić że ma zawiechy za tyle,a tyle kasy bo nie wierzę w różnicę inną jak 2000 zł
joj - 2011-04-25, 13:22
Yabu napisał/a: | ...chyba... |
akurat tu masz rację - chyba!
[ Dodano: 2011-04-25, 13:30 ]
Siwy napisał/a: | za tyle PLNów to |
a kto Ci tą cenę podał? Ja? Ktoś Ci wrzucił link na gościa z Allegro i robicie mu tylko darmową reklamę...
Ten zestaw w Niemczech można wychaczyć znacznie taniej. A ten co pisze, że zrobią, dorobią taniej na podwórku, to później sprzedaje na Allegro Samuraia i płacze. Bo "fachowcy" mu zakładali za grosze...
Pisałem o samych resorach tego producenta, nie zestawie! I nie podawałem ceny, tym bardziej dla +8cm, bo kupowałem niskie.
Mądry szuka tańszej oferty, a .... płacze, że drogo. Jak się wysili jeden z drugim to znajdzie zestaw za 650-700eu w Niemczech bezproblemowo, no ale jak kiedyś ktoś rzekł - myślenie czasami boli.
Yabu - 2011-04-25, 13:42
joj napisał/a: | Yabu napisał/a: | ...chyba... |
akurat tu masz rację - chyba! |
No bo o hebrowaniu to jeszcze nie słyszałem.
Dobra, nie róbmy już offtopów.
slavok - 2011-04-25, 13:42
cóż Ty się tak strasznie spinasz...
Yabu - 2011-04-25, 14:16
Ja się spinam? Ja jestem bardzo pokojowy.
slavok - 2011-04-25, 14:30
nie Ty, joj :P
albert - 2011-04-25, 14:32
Jak się wysili jeden z drugim to znajdzie zestaw za 650-700eu w Niemczech bezproblemowo, no ale jak kiedyś ktoś rzekł - myślenie czasami boli. -cytuje kolege joj
dzisiejszy kurs euro
3.96 x 700 = 2765 , wiec za 2765 masz w niemczech ( jak kolega joj pisal resory tego producenta niskie, -nizsze niz 80 mm, wiec pewno i znacznie tansze.
po mojemu jak tak sie wysile to wyjdzie to tak- 4100 za zestawik - 2765 za resorki ( +80mm ) , zostaje 1335 ( i to resoki nizsze )
wychodzi wiec na to ze za ta cene masz resory
+ 80 mm a w roznicy 1335 masz ;
dwa amortyzatory przednie
dwa amortyzatory tylne
kompletu tulei poliuretanowych resorów
kompletu śrub typu U-bolt
zestawu do obniżenia mocowania stabilizatora
Wąsa kolumny kierowniczej
Kliny pod resory służące do poprawy kontu pracy wału pędnego
jak ktos blisko mieszka niemiec, lub zna niemiecki oczywiscie łatwiej, lecz jesli nie?
nie chodzi tu przecie o to zeby komus na sile cos narzucac, mi nie odpowiada, Tobie odpowiada. Ja nie kupuje, Ty kupujesz, itd..
kazdy mysli po swojemu, jeden musi sie wysilac, drugi nie
_________________
Yabu - 2011-04-25, 14:32
slavok napisał/a: | nie Ty, joj :P |
Chyba że tak.
joj - 2011-04-25, 15:03
albert napisał/a: | 3.96 x 700 = 2765 , wiec za 2765 masz w niemczech ( jak kolega joj pisal resory tego producenta niskie, -nizsze niz 80 mm, wiec pewno i znacznie tansze. |
albert, ty naprawde nie rozumiesz? Piszę, że za 650-700 masz zestaw +80mm, a nie niski..., niski kupowałem ja za 320eu - jak dziś pamiętam. brak mi słów. Boże ratuj!
ufff, ale się na święta offtopic zrobił... Nie spinam się, poprostu tak jak każdy nie lubię, gdy ktoś wpycha mi coś swojego w usta i mówi, że to moje
Proponuję małe miłe wspólne spotkanie na zewnątrz i kilka wiaderek wody. W zimnej wodzie nadzieja.
Ok panowie, miłego dnia życzę i połamania resorów w terenie
Siwy - 2011-04-25, 15:09
joj napisał/a: | Yabu napisał/a: | ...chyba... |
akurat tu masz rację - chyba!
[ Dodano: 2011-04-25, 13:30 ]
Siwy napisał/a: | za tyle PLNów to |
a kto Ci tą cenę podał? Ja? Ktoś Ci wrzucił link na gościa z Allegro i robicie mu tylko darmową reklamę...
Ten zestaw w Niemczech można wychaczyć znacznie taniej. A ten co pisze, że zrobią, dorobią taniej na podwórku, to później sprzedaje na Allegro Samuraia i płacze. Bo "fachowcy" mu zakładali za grosze...
Pisałem o samych resorach tego producenta, nie zestawie! I nie podawałem ceny, tym bardziej dla +8cm, bo kupowałem niskie.
Mądry szuka tańszej oferty, a .... płacze, że drogo. Jak się wysili jeden z drugim to znajdzie zestaw za 650-700eu w Niemczech bezproblemowo, no ale jak kiedyś ktoś rzekł - myślenie czasami boli. |
zadzwoń i się zapytaj kto za ile zrobi takie coś jeden czy drugi mechanik to będziesz wiedział dokładnie ja pytałem się o cenę jakiś czas temu. Poza wszystkim to chyba miałeś takiego źle zrobionego samca skoro wiesz że tyle ich na alledrogo, a od szwabów nie ma co kupować lepiej "mazurowe" kupić żeby kasa w Polsce została
joj - 2011-04-25, 15:12
albert napisał/a: | 3.96 x 700 = 2765 , wiec za 2765 masz w niemczech ( jak kolega joj pisal resory tego producenta niskie, -nizsze niz 80 mm, wiec pewno i znacznie tansze. |
albert, ty na prawde nie rozumiesz? Piszę, że za 650-700 masz zestaw +80mm, a nie niski..., niski kupowałem za 320eu - jak dziś pamiętam. i nie jest to przejaw arogancji, tylko porada jak kupić tanio, jeżeli ktoś potrzebuje i poprosi to pomogę w tłumaczeniach, ale ty z grubej rury, jak gdybym Ci coś złego zrobił. Brak mi słów. Boże ratuj!
Siwy napisał/a: | skoro wiesz że tyle ich na alledrogo |
żebyś wiedział, zanim kupiłem objechałem kilka w Polsce i ich stan był marny, zresztą kto próbował kupić w Polsce zadbanego Samca, ten wie...,
a ile kosztuje hebrowanie, czy komplet Mazura też i wcale taki tani nie jest...
PS. ciekaw jestem czy wiesz po jakim kraju jeździł wcześniej twój Samurai
ufff, ale się na święta offtopic zrobił... Nie spinam się, poprostu tak jak każdy nie lubię, gdy ktoś wpycha mi coś swojego w usta i mówi, że to moje
Proponuję małe miłe wspólne spotkanie na zewnątrz i kilka wiaderek wody. W zimnej wodzie nadzieja.
Ok panowie, miłego dnia życzę i połamania resorów w terenie
Siwy - 2011-04-25, 15:38
mój śmigał u szkopów wszelkie zabiegi robię sam więc kosztuje mnie to trochę czasu i nic poza tym mam taki warsztacik 1000 m2 do dyspozycji więc robić jest gdzie a sprzęt też jakiś się zawsze znajdzie więc dlatego patrzę trochę inaczej na sprawy "super zawieszeń" i cen. Kończymy ten offtop.
AMEN
slavok - 2011-04-25, 16:08
1000m2 to jakaś chyba hala albo ubojnia drobiu a nie warsztacik hehehe
joj - 2011-04-25, 17:41
Siwy - 2011-04-25, 22:39
Jak będziecie przejazdem w Brodnicy to zapraszam na zwiedzanie może ktoś kocioł C.O. kupi ponieważ takie właśnie produkujemy rabat dla osób powołujących się na forum
joj - 2011-04-26, 09:36
Jeżeli mógłbyś to prosiłbym o maila z waszą ofertą, ponieważ przymierzam się do zakupu nowego kotła ok 28KW.
Skalpel - 2011-04-27, 02:06
joj napisał/a: |
A odnośnie tych resorów z Australii rodem - czemu wszyscy nimi się tak ekscytują? Producent jak każdy inny, no może poza kilkoma irytującymi innowacjami jak choćby lewa i prawa strona. |
No w końcu! Już myślałem, że jestem sam po tej stronie barykady ;D
Suzuka 4x4 - 2011-04-27, 11:14
Sklapel .. a ty jakie masz resory ??
Skalpel - 2011-04-27, 14:48
Przód wyhamrowany+grube pióro, tył Iron Man. Zero problemów z czymkolwiek.
slavok - 2011-04-27, 21:19
pamiętajcie, że resory też należy smarować co jakiś czas, ja kilka dni temu wysmarowałem sobie miejsca styku pomiędzy piórami resorów i jest sporo miększa bryczka, ja to robie w ten sposób, podnoszę samochód rozszerzam przestrzenie pomiędzy piórami za pomocą śrubokręta i pryskam przez rureczkę smarem miedziowanym lub grafitowym w sprayu, w zależności co mam na stanie, miedziowani chyba mimo wszytko się bardziej nadaje - nie wymywa się tak szybko.
Skalpel - 2011-04-27, 21:53
Dokładnie.
|
|