Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Potężny spadek mocy

Rogal - 2015-10-15, 01:22
Temat postu: Potężny spadek mocy
Witajcie.

Mam problem z Samim (ostatnio coraz więcej). Po akcji w której miałem sporo oleju w aparacie wtryskowym zamontowałem OCT (oil catch tank) oraz wlałem do baku to: http://www.millersoils.pl...l-power-ecomax/ .
Po tym zabiegu zauważyłem, że samochód strasznie stracił na mocy. Kiedyś osiągnięcie 100km/h nie było problemem teraz jest to nie możliwe (max 90km/h). Samochód stał się odciążały i zachowuje się jakby ciągnął za sobą ciężką przyczepę. Zużycie paliwa także wzrosło. Na pełnym baku mogę zrobić 300 km.

Pomożecie? :(

manias79 - 2015-10-15, 07:20

Cześć. Wiem, że nie podam gotowego przepisu na rozwiązanie problemu, ale pojechałbym do mechanika i sprawdził ciśnienie w cylindrach, ciśnienie pompy paliwa, szczelność głowicy.

P.S. A po zamontowaniu oct wymieniłeś olej na nowy?

Rogal - 2015-10-15, 09:33

Oleju nie wymienialem. Otc zamontowalem pomiedzy odma a aparatem wtryskowym.
Ari - 2015-10-15, 14:46

Zerknij na inne przyczyny, nie zaszkodzi.
Czasem to zbieg zdarzeń, ale tak bywa - nieszczęścia chodzą stadami.

Np. zerknij, czy przypadkiem nie blokują się hamulce - wtedy oczywiście będą gorące felgi, lub może coś innego go obciąża - sprawdź jak się toczy.

Starscream - 2015-10-15, 15:27

a po co to g.... wlewałeś? mogłeś zamontować filtr i nic nie wlewać teraz to nie wiadomo co zaszkodziło.
BM - 2015-10-15, 16:40

Ile tego cuda było wlane? To jest 1 do 1000, więc taka buteleczka jest na 500 litrów paliwa.
BM

Rogal - 2015-10-15, 18:08

Na cały bak wlałem 25ml tego czegoś. :(
Nie wiem czy to ma związek ale przewód od odmy musiałem drastycznie przedłużyć aby zamontować OTC. Może to jest powodem spadku mocy.

[ Dodano: 2015-10-17, 17:28 ]
Przejechałem się wokół akademików aby sprawdzić silnik po zatankowaniu nowego paliwa. Zauważyłem że przewód łączący chłodnicę a pompę jest zassany. Dodatkowo płyn od chłodnicy zamiast być w samej chłodnych wylewał się z zbiorniczka wyrównawczego. Musiałem odkręcić korek od chłodnicy i przedmuchać cały płyn z powrotem do chłodnicy. W czasie jazdy temperatura była w normie.

Powoli załamuję ręce. Co chwile coś się innego pada a ja nadal nie wiem co jest powodem tych usterek.

Ari - 2015-10-17, 23:16

Dokładając objaw, który podałeś na dzisiejszym forum, to może być uszczelka pod głowicą.
manias79 - 2015-10-18, 00:01

Powodem jest wiek auta. Jedź do mechanika i zrób jak pisałem wczesniej test na szczelność uszczelki głowicy. Uszy do góry. Są gorsze rzeczy, które mogą się przytrafić
Rogal - 2015-10-18, 13:21

No wiem. :( Po prostu kupiłem samochód za sporą kasę i oczekiwałem, że będzie w dobrym stanie. Jedyne co w samochodzie było dobre to.... karoseria.

Jeśli okaże się, że to jednak uszczelka to na co mam być przygotowany? Co też przydałoby się od razu wymienić/zrobić?

Ari - 2015-10-18, 14:00

Planowanie głowicy to około 80pln + koniecznie nowe śruby bo stare mogą być przeciągnięte i szkoda byłoby wracać do tematu. W zestawie naprawczym będziesz miał cały kpl uszczelek/uszczelniaczy dla tej akcji.
Starscream - 2015-10-18, 18:22

ile to jest sporo za samuraja???
Rogal - 2015-10-18, 18:46

11 tys za surowizne
Zawias - 2015-10-18, 18:56

za 99r to normalna cena.
Starscream - 2015-10-18, 19:19

hmm nie wiem ale teraz z 8 lat zabawy z tym autem to szukał bym takiego koło 16000 na sprężynie lekko zmotanego z dokumentacją roboty blacharki.
Bo te wszystkie seryjniaki nie dostały w dupę i potem wychodzą cuda

Ari - 2015-10-18, 21:31

Ja specjalnie wziąłem taki seryjny, jednak nie koneserski. Marzyło mi się wskrzeszanie auta i to czynię. Może nawet bardziej kręci mnie to budowanie niż sama jazda:)

Każdy ma cóś:)

Rogal - 2015-10-22, 01:02

Dwa dni temu byłem u mechanika. Okazało się że to uszczelka pod głowicą. Wszystkie zawory były zardzewiałe, płyn chłodniczy mieszał się z olejem. Ogólnie masakra . Samuraia kupiłem od UWAGA.. od księdza. Ale chyba od razu po sprzedaży musiał 3x Zdrowaś Mario szepnąć bo mechanik takiej fuszerki dawno nie widział.

Uszczelka pod głowicą była nowa/wymieniona ale bez planowania głowicy. Na gołe oko było widać że jest nie równa.
Rozrząd oczywiście był wymieniony ale ktoś go odwrotnie założył oraz zostawił zużyty napinacz.
Chłodnica przecieka i trzeba wymienić na nową.
Zawory i nowe świece (które sam wymieniałem) są tak zardzewiałe że trzeba je wymienić/szlifować.
Nagar na tłokach był olbrzymi.
Ktoś zamiast wymienić uszczelkę w kolektorze to postanowił uszczelnić sylikonem (w sumie lepiej pasuje w tym momencie napisać zalać sylikonem).
W jednym miejscu "mechanik fachowiec" zostawił na pamiątkę kawałek sznurka lub coś podobnego. I w tym miejscu obficie poci się silnik.
Dodaje zdjęcia silnika aby uważać na takich "fachowców"...
















pacmano - 2015-10-22, 07:41

Zastanow sie nad kupnem calego silnika moze.
Didymos - 2015-10-22, 08:46

Najlepiej od razu 1,6 :mrgreen:
1ace1 - 2015-10-22, 09:20

lub 1.3 bb z baleno plug & run :mrgreen:
BM - 2015-10-22, 12:51

Widocznie auto było naprawiane "za Bóg zapłać". Ale poważniej, określenie płyn chłodzący mieszał się z olejem nie jest jednoznaczne, może być płyn chłodzący w oleju lub olej w płynie chłodzącym (gorzej). Brakuje informacji czy i ewentualnie jaki jest próg na gładzi cylindra. I od tego bym uzależniał dalsze postępowanie. U siebie, jeżeli kompresja była OK, to bym nie ruszał albo jeżeli próg jest niewielki, luz tłoka w cylindrze mieści się w granicach tolerancji i rowki na pierścienie są dobre to bym zostawił stare tłoki i dał tylko nowe pierścienie. Głowice trzeba rozebrać, zobaczyć jak wyglądają luzy trzonków zaworów w prowadnicach, splanować, zawory szlifnąć. Jeżeli wszystko jest w granicach dopuszczalnych luzów to zostawić. To tańsza wersja, droższa to pełny remont. Ewentualnie można zmieniać silnik, z tym, że będzie to zawsze loteria, albo w złym albo w trochę lepszym stanie. Jeżeli auto jest moje i mam je zamiar mieć dalej to na pewno nie wymieniał bym silnika, chyba, że na silnik po remoncie zrobionym przez siebie, ale to moje podejście.
BM

Rogal - 2015-10-22, 20:36

Mówisz, że warto wymienić także pierścienie? Doszło mi jeszcze, że muszę kupić nową chłodnice bo stara ma wyciek :(
Didymos - 2015-10-22, 21:06

Policz sobie najpierw ile będzie kosztowało doprowadzenie tego do kultury.
Żeby się nie okazało, że wpakowałeś kupę kasy, a pod maską ciągle masz ten sam, słaby i niewiele warty, chociaż naprawiony, silnik.

yenko - 2015-10-22, 21:08

Ja swój wyremontowałem i w sumie trochę teraz żałuję że zamiast tego nie wsadziłem czegoś mocniejszego.
pacmano - 2015-10-22, 21:14

Jimny 1.3 16v
yenko - 2015-10-22, 21:22

Niby Jimny ale on jest tylko o 10km mocniejszy a vitarka ma już więcej koni i więcej momentu
Rogal - 2015-10-23, 00:00

Ja jednak wole zostać przy oryginale. Kupno używanego silnika wiąże się dużym ryzykiem.
1ace1 - 2015-10-23, 05:32

Rogal napisał/a:
Ja jednak wole zostać przy oryginale. Kupno używanego silnika wiąże się dużym ryzykiem.


Miałem podobną sytuację, w moim starym silniku do roboty były pierścienie, panewki, planowanie i napewno coś jeszcze by wyszło bo silnik był padaczka, zaryzykowałem i kupiłem drugi u kolegów z firmy partner i jestem bardzo zadowolony( póki co :-D ) Wszystko zależy u kogo kupujesz a jak wiadomo na allegro jest dużo przekrętów

rumun - 2015-10-23, 07:14

jak sie odezwiesz do klarensa to napewno Ci gówna nie sprzeda.
Aksag - 2015-10-23, 09:27

Rogal napisał/a:
Mówisz, że warto wymienić także pierścienie? Doszło mi jeszcze, że muszę kupić nową chłodnice bo stara ma wyciek :(


Mogę Ci załatwić nówkę chłodnice NRF za 310 zł

jakbyś chciał daj znać PW

co do silnika ja bym remontował swój zawsze wiesz co masz ;) o ile oczywiście nie ma mega progów na cylindrach ;)

Pozdr.

yenko - 2015-10-23, 09:36

Zapytajcie się Slavoka ile go wyniósł kompletny remont silnika po czym i tak założył większy. Z perspektywy czasu to teraz bym sobie kupił silnik np od vitki rozłożył go wymienił to co trzeba i założył do samca. Na oponach 235/75r15 ledwo jedzie pod górkę w trasie oryg silnik. a wyprzedzić tira to trzeba się modlić aby przez 10minut nic nie wyjechało z naprzeciwka. Też za wszelką cenę chciałem mieć oryginalny silnik ale o ile na nominalnych oponach jest ok o tyle na większych robi się słabo.
KRZYKKU - 2015-10-24, 02:04

yenko napisał/a:
Zapytajcie się Slavoka ile go wyniósł kompletny remont silnika po czym i tak założył większy. Z perspektywy czasu to teraz bym sobie kupił silnik np od vitki rozłożył go wymienił to co trzeba i założył do samca. Na oponach 235/75r15 ledwo jedzie pod górkę w trasie oryg silnik. a wyprzedzić tira to trzeba się modlić aby przez 10minut nic nie wyjechało z naprzeciwka. Też za wszelką cenę chciałem mieć oryginalny silnik ale o ile na nominalnych oponach jest ok o tyle na większych robi się słabo.


Dobrze gada, polać mu pepsi

radex1 - 2015-10-24, 08:52

TAK jest polac mu cole + lod ;-)
ja mam od swifta 1.3 16v i daje rade

Rogal - 2015-11-06, 20:17

Jestem po wymianie uszczelki. Moc nieco wróciła. Niestety nadal nie mogę przekroczyć bariery 90km/h. W poniedziałek będę badał ciśnienie. Jaka powinna być odpowiednia wartość w cylindrach i w pompie paliwa?
yenko - 2015-11-06, 20:23

Pompa minimum 3bary a reszty nie wiem :)
szymszym - 2015-11-06, 21:10

Rogal napisał/a:
Jestem po wymianie uszczelki. Moc nieco wróciła. Niestety nadal nie mogę przekroczyć bariery 90km/h. W poniedziałek będę badał ciśnienie. Jaka powinna być odpowiednia wartość w cylindrach i w pompie paliwa?


w cylindrach:
Standrad: 14.0 kg/cm2 (199.0 psi, 1400 kPa)

Limit: 12.0 kg/cm2 (170.0 psi, 1200kPa)

Max. różnica: 1.0 kg/cm2 (14.2 psi, 100kPa)

Manual się ukłonił :)

Pozdrawiam,

Rogal - 2015-11-06, 21:24

Dzięki wielkie. Mam teraz inne pytanie. Czy usunięcie filtra węglowego z Samuraia i nie zaślepiłem wężyków może spowodować takie problemy z brakiem mocy?
michau - 2015-11-06, 21:26

Rogal, może jeszcze regulator ciśnienia? W którym miejscu będziesz mierzył ciśnienie? Jakieś specjalne miejsce do wkręcenie manometru, czy po prostu trójnik (bo będziesz to robił na pracującym silniku?).
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?
A może silnik łapie lewe powietrze? Obsłuchaj go. Co prawda nie w samuraiu, ale miałem przypadek, że z dolotu zsunął mi się kapturek na jednym króćcu i w okolicach 4200 obr/min silnik strasznie się mulił. Później rakieta.
I jeszcze sprawa samej pompy. Może być tak, że ciśnienie będzie w normie, ale wydajność jest za mała.

Rogal - 2015-11-06, 21:37

Filtr paliwa wymieniłem 2-3 miesiące temu. Problem ten mam od niecałego miesiąca. Ciśnienia ja nie będę mierzył. Samochód i tak stoi u znajomego mechanika (czekam na reduktor) i to on będzie to robił.

Samochód dziwnie się zachowuje. Przyśpieszenie ma w normie ale jak osiągnę 60-70 km/h to już koniec. Samochód przestaje przyśpieszać. Nawet jak mam maksymalnie wciśnięty gaz. Wskazówka zatrzyma się w 80km/h w porywach do 90km/h.

michau - 2015-11-06, 21:47

Przyspiesza tak samo na każdym biegu w całym zakresie obrotów? Podejrzyj, jak możesz gdzie wepnie manometr. Chętnie dla spokoju ducha i zdrowia psychicznego zrobię to u siebie.
yenko - 2015-11-06, 21:48

A na jakich kołach jeździsz ?? Bo 90 to całkiem sporo jak na Samuraia na większych kołach niż normalne.
Rogal - 2015-11-06, 22:16

BFGoodrich MT KM2 215/75r15 ~28 cali

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group