|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Główka mostu
miczo1 - 2015-10-15, 14:35 Temat postu: Główka mostu Witam, mam rozklekotany przedni most, tzn jakiś zajebisty luz obrotowy jest podobno na wałku i chciałem kupić całą główkę mostu w ciemno i wymienić. Jak to jest hiszpan z 1996r. to jakiej główki powinienem szukać?
stachura44 - 2015-10-15, 16:47
bezyna czy diesel??
moziembl - 2015-10-15, 17:33
W przednim moście luż obrotowy jest większy niż w tylnim bo jest więcej elementów, dochodzi, wieloklin wchodzący do przegubu przegub, wieloklin na przegubie, więc może nie jest tak źle.
michau - 2015-10-15, 19:29
Też mnie to męczyło. I faktycznie na przodzie jest u mnie zauważalnie większy.
KSikorski - 2015-10-16, 08:48
Nie da się mieć zerowego luzu z przodu. Luz sprzęgiełko-przegub/luz przegub-półoś/luz półoś-koło koronowe - te wszystkie luz sumujesz a następnie mnożysz razy wartość przełożenia w moście czyli razy 3,7 jakoś dodając luz międzyzębny który jest konieczny, a nie jest efektem zużycia...
W efekcie można spokojnie zrobić z ćwierć obrotu flanszą "na luzie".
miczo1 - 2015-10-16, 09:42
Benzyna.
Ale u mnie jest luz na pół obrotu wału więc nawet nie będe tego rozkręcał :) Jak hamuje na śniegu ze spiętym przodem i blokują się koła to jest takie pierd... że aż pasażer na fotelu ze strachu podskakuje ;)
moziembl - 2015-10-16, 09:43
Dziwne podejście ale kto bogatemu zabroni
miczo1 - 2015-10-16, 09:50
Ale to według Ciebie moziembl, da się to wyregulować?
Lexx - 2015-10-16, 09:54
Warto przynajmniej sprobowac, moze sie okazac, ze starczy skasowac troche luzu na ataku i juz bedzie w granicach normy.
moziembl - 2015-10-16, 09:55
Nie wiem, to można ocenić to wyjęciu główki, zobaczeniu jej stanu, ja nie jestem duchem świętym.
miczo1 - 2015-10-16, 10:09
Chodzi po prostu o to że ja się na tym nie znam a w mojej miejscowości jak mechanicy widzą reduktor albo mosty to rozkładają ręce, wiadomo że lepiej zrobić tylko już się czasem nauczyłem że coś ktoś rozgrzebie, potem nie złoży i się tylko koszty generują..
To jakiej ewentualnie tej główki szukać?
manias79 - 2015-10-16, 13:11
Ściągnij manual do sj413... Tam jest łatwo wszystko wytłumaczone. Samurai to dla wielu z nas "niefachowców" świetny wstęp do mechaniki pojazdowej
KSikorski - 2015-10-17, 21:33
Wyciągnij główkę i wyślij do remontu/regulacji tu:
http://mariuszdrypa.pl/
lub tu http://zabki.cylex.pl/fir...h-10883180.html
Z usług obydwu korzystałem i byłem zadowolony.
Za robociznę zapłacisz między 300 a 500zł.
Tuleja rozprężna w ASO ok. 110zł, uszczelniacz ok. 50zł, łożyska wałka atakującego pewnie z 150zł.
|
|