|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Obroty
terminus - 2015-10-27, 19:28 Temat postu: Obroty Cześć
W moim Samcu (1.3 na wtrysku) ostatnio trochę dziwnie zaczęły się zachowywać obroty. Po odpaleniu na zimno obroty silnika to ok 2tyś. Ale wystarczy lekko wcisnąć gaz i rosną do ok 2,5tyś. Potem w miarę nagrzewania się silnika stabilizują się na ok. 1,1 tyś. (chyba trochę za dużo ale tak miał zawsze) obrotów na ciepłym silniku. Samiec trochę dziwnie zachowuje się też przy odpuszczaniu gazu i wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy lub hamowaniu (np w korku) - nieraz (nie zawsze) obroty na chwilę spadają do ok 700 - 800 obrotów, po czym po sekundzie czy dwóch rosną znowu do 1,1 tyś. obrotów. Najbardziej uwidacznia się w korkach i w czasie parkowania, gdy podjeżdża się na półsprzęgle, zdarza mi się wtedy go przydusić. Oczywiście na ssaniu nie ma tego problemu. To chyba nie do końca poprawne zachowanie? Gdzie szukać problemu?
pozdrawiam
kostuch - 2015-10-27, 23:23
Sprawdź podciśnieniowy otwieracz przepustnicy. Wyczerpująca instrukcja w manualu - polecam lekturę
mbrs - 2015-10-29, 11:04
Przejrzyj świece - czy dokręcone, czy jeszcze żyją.
sub - 2015-11-08, 20:10
dołanczam , u mnie jest podobnie , a gdzie ten manual po polsku ?
szymszym - 2015-11-08, 20:36
sub napisał/a: | a gdzie ten manual po polsku ? |
wydaje mi się, że nigdzie.
SamNaSamZSam - 2015-11-08, 20:46
kluczowe wydaje się być stwierdzenie "ten" manual. Przychylam się do opinii Szymszyma, że "tego" manuala, o którym pisze Kostuch, w języku rodzimym nie uraczysz.
Co innego instrukcja obsługi Samka, takową znajdziesz np. tutaj: http://allegro.pl/suzuki-...5620932328.html albo tutaj: http://samurai.org.pl/dlo...ction=file&id=1
Gdybyś miał problem z konkretną częścią anglojęzycznego manuala, daj znać na PW - z pomocą google translatora postaram się pomóc ;)
sub - 2015-11-08, 23:08
szkoda myślałem ze jest
terminus - 2016-01-09, 19:35
Panowie wracam do tematu bo jednak 2,7tyś na jałowym przy zimnym silniku (bez różnicy jaka jest zewnętrzna temperatura) trochę mnie denerwuje. Zaraz po uruchomieniu samiec ma ok 2,2tyś czyli tyle ile chyba powinno być i po około 10s obroty zaczynają rosnąć do ok 2,7 tyś. Po nagrzaniu silnika obroty zaczynają spadać. Zawór od ISC jest stale zamknięty zdjęcie wężyka powoduje tylko wzrost obrotów, a jego zatkanie powrót do tych 2,7 tyś. obrotów (po nagrzaniu silnika zawór ISC też w ogóle nie podaje powietrza - pomimo tego obroty są trochę wyższe niż powinny). Oporność zaworu to 30 omów - czyli wg manuala też ok. Zawór od throttle opener sprawny, ma katalogowe 33 omy. Po zdjęciu z niego wężyka obroty ustalają na 2,2 tyś obrotów - tyle co podaje manual. Air valve wydaje się sprawne - przy zimnym silniku otwarty, przy ciepłym zamknięty. Śruba od idle speed adjustment screw dokręcona na maksa (obrotów już się nią nie da zmniejszyć) - tak już było. Jakieś pomysły co dalej? Skądś musi brać bardzo dużo powietrza skoro nawet ISC się nie włącza, a obroty i tak są za wysokie.
Od czego jest ten znaczony na czerwono króciec? U mnie jest do niego podłączony wężyk zaślepiony wkrętem.
kostuch - 2016-01-09, 21:54
terminus napisał/a: |
Od czego jest ten znaczony na czerwono króciec? U mnie jest do niego podłączony wężyk zaślepiony wkrętem.
|
Najpierw doprowadź podciśnienia do stanu fabrycznego. Takie rzeźby z wkrętami w rurkach to można robić jak się ma wszystko ok.
W manualu masz schematy podciśnień.
terminus - 2016-01-11, 22:04
To żeś kolego pomógł ;)
Ten wkręt w wężyku to nie ja, tak już było. Chciałem wiedzieć czego mi brakuje.
Kalibrowałem dziś wg manuala TPS i mam małą zagwozdkę. Wg manuala kręcę TPSem w lewo aż się pokaże zero omów. Tylko u mnie nie pokazuje się 0, najmniej ile się dało ustawić to 9 omów. To z szczelinomierzem 0,3mm. Przy 0,4mm mam niskończoność, a przy 0,2mm też pojedyncze omy. Przy braku szczelinomierza też dostaję pojedyncze omy ale nie 0. To jest akceptowalne czy TPS uszkodzony? W manualu dla 0,2mm podają 0-500 omów, więc na chłopski rozum otrzymuję poprawne wyniki ale na 100% nie jestem pewny.
Co do podciśnień to moim zdaniem po przeanalizowaniu schematów mam wszystko podłączone ok. Czy uszkodzone czujniki temperatury powietrza i wody mogą mieć wpływ na obroty?
|
|