Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Suzuki Samuraj Kilka pytań.

KonradR40 - 2015-11-08, 00:28
Temat postu: Suzuki Samuraj Kilka pytań.
Witam, chciałbym rozpocząć przygodę z Suzuki Samurajem, zależy mi żeby zrobić go tak jak na znalezionym zdjęciu. Zwracam się z prośbą aby ktoś mi powiedział klika rzeczy. Jakie zastosowano w nim opony i felgi i co zrobić aby uzyskać tak duży prześwit? I czy wogóle tak przerobiony samurai ma prawo jeździć po drogach? Chciałbym go rozebrać na części pierwszem, ramę wypiaskować, pomalować z karoserią to samo. Silnik 1.9td. Powiedzcie mi jeszcze proszę jaki jest to dokładnie model samuraja ze zdjęcia.
http://theautoz.com/image...ai-lifted-5.jpg
Zdjęcie "Suzuki Samurai Lifted Image #3"

MCsel - 2015-11-08, 02:03

Wszystko mozna odtworzyć, tylko musisz sie zastanowić czy warto. Autko ze zdjecia to sj413 opony BOGGER na moje oko przynajmniej 35cali kosztują ok 3.000zl za sztukę! Mosty widac ze ma seryjne, a wiec i pewnie wzmocnione polosie, nie obejdzie sie bez najwolniejszego reduktora, z tego wszystkiego najtaniej wyglada zawias, SPOA i długie wieszaki. To takie najważniejsze modyfikacje, po drodze bedzie ich jeszcze kilka/kilkanaście :roll:

Teoretycznie takie auto nie może jeździć po drogach, bo ingerencja w zawieszenie nie ma homologacji, a opony wystają za obrys karoserii, ale praktycznie... każda z naszych nie mniej pomotanych suzuki jeździ po drogach, i jakoś przechodzą przeglądy

Dany44 - 2015-11-08, 09:10

Dobrze MCsel piszę, takie przerobienie auta jest stosunkowo dość proste, no może oprócz podcięcia budy aby się koła mieściły, reszta to już puzzle plug&play. Niestety bardzo kosztowne puzzle:
felgi, opony, adaptery do spoa, dłuższe amortyzatory i przewody hamulcowe, nowy układ drążków kierowniczych, dystanse na wały, oczywiście wolniejszy reduktor i przydały by się mocniejsze podzespoły w mostach. Idąc dalej można by się było pokusić o np. wspomaganie kierownicy, tarcze na tyle aby jako tako to hamowało no i mocniejszy silnik bo 1.3 i dobry reduktor przy takich kołach w terenie dawał by jeszcze radę ale już po czarnym (bez redukcji) trochę była by kicha.

rumun - 2015-11-08, 14:58

Ciekawe czy to w ogole jeździ czy tylko zrobione zeby wygladalo ladnie na zdjeciach :-)
kurian - 2015-11-08, 19:37

Konrad ile masz lat? to tak pół żartem pół serio, zagłęb się bardziej w temat offroadu bo samochód ze zdjęć to raczej pomnik. Nawet rozpatrując go po amerykancku to i tak bezsensu.
sub - 2015-11-08, 19:57

czemu pomnik , jakiś 100KM dieselek i fajnie by to już jezdziło
Didymos - 2015-11-08, 20:16

Raczysz waść żartować, jakiś dychawiczny diesel nie będzie w stanie zamielić takimi kołami na tyle, żeby oczyszczały się z błota.
Do tego stoi to wszystko na mostach od suzuki dislike

kurian - 2015-11-08, 20:32

sub napisał/a:
czemu pomnik , jakiś 100KM dieselek i fajnie by to już jezdziło


po czarnym tak, w błocie nie a górkę by wyczuwał szybciej niż kierowca by ją zauważył.

sub - 2015-11-08, 23:12

nie wiem czemu diesel się boi gorek ??nie jestem az takim dobrym mechanikiem
kiedyś rozkręcałem torpedę w roweze

MCsel - 2015-11-09, 03:23

Koledzy maja racje, to nie może robić dobrze w naszych warunkach, mosty suzukowe nie wytrzymają takiego kapcia czego by nie miały w środku, tymbardziej ze takie koła potrzebują mocnego pieca

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group