Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Wszystkie elementy potrzebne do przeróbki na ,,Spring"

Ari - 2015-11-24, 19:04
Temat postu: Wszystkie elementy potrzebne do przeróbki na ,,Spring"
Cześć

Wiem, że temat był poruszany, jednak był on rozdrobniony: gdzieś sprężyny, a to amortyzatory itd.
Właśnie przymierzam się do budowy zawieszenia na sprężynie i by nie szukać w trakcie prac, tylko przygotować się wcześniej to może zbierzmy co nam potrzebne.

Wersja pierwsza - Ari - zawieszenie na wzór Jimny. Podniesienie na 2"

- Wahacze przód i tył z Jimny - są słabej jakości - najlepiej zrobić z rur b/sz
- Sprężyny tył - Skoda Felicja Kombi tył(najlepiej wzmacniane)
- sprężyny przód - Skoda Pickup tył
- Amortyzatory - Profender Samurai 2" kpl - mocowanie w oryginalnych miejscach w Samuraiu
- Drążek panharda - Z Toyota Camry - składanka - starać się jak najbardziej w poziomie. Mocowania sprężyn oraz wahaczy - projekt własny - z blachy 5mm
- Dłuższe przewody hamulcowe - pasują z Tico
- Dyslokator - projekt własny, ewentualnie dopasować od boje gumowe lub na wzór Stachury. Mocowanie górne.

Bardzo proszę o sprawdzone informacje:
Czy potrzebny jest dystans wału? Jeden czy więcej? Jaka grubość?
Czy potrzebny jest inny wąs drążka kierowniczego? Od czego pasuje?
Czy potrzebny jest ogranicznik skoku zawieszenia?
Jakiej średnicy rur użyć do wykonanie wahaczy? Jakiej średnicy oczko by tanio w przyszłości wymieniać tuleje? Czy zrobić te wahacze trochę dłuższe, a jeśli tak to o ile?
Na co bacznie zwrócić uwagę podczas budowy?
Jak ustawić wymaganą wysokość auta? Czy jakimś sposobem mogę wyliczyć by auto stało na kołach na zadanej przeze mnie wysokości?
Co jeszcze jest potrzebne? Jakieś rady co potrzebne jest do budowy takiego zawieszenia, czy coś pominąłem?

Po otrzymaniu od Was informacji będę wracał do tego postu(edytował go) i dopiszę przy poszczególnych pytaniach Wasze odpowiedzi, uwagi, proponowane zmiany.

Dziękuję

yenko - 2015-11-24, 19:31

Jimny podobno ma słabe wahacze i się szybko łamią, ale niech to potwierdzą "Starsi" :)
kurian - 2015-11-24, 19:53

co to dyslokator?
zastanów sie nad wahaczami.
jak zrobisz gniazda z blachy 4mm będzie git.

stachura44 - 2015-11-24, 20:52

dyslokator to w sumie landroverowska nazwa ;) przykrecasz to do górnego gniazda sprezyny jak wyskoczy ci sprezyna to to ma z powrotem wprowadzic ja w gniazdo ;-)
Dany44 - 2015-11-24, 20:56

- Wahacze przód i tył z Jimny to słabizna jest jeśli już to tylko do jazdy po czarnym i drogach powiedzmy gruntowych wiejsko-leśnych.

Czy potrzebny jest dystans wału? Jeden czy więcej? Jaka grubość? - wystarczy jeden ...a co do grubości to zależy jak auto będzie wysoko stało na sprężynach .... czyli dobierzesz na końcu.

Czy potrzebny jest inny wąs drążka kierowniczego? Od czego pasuje? - raczej nie jest potrzebny ..... ciężko jest znaleźć pasujący zamiennik chyba, że dedykowany Amerykański gadżet typu Calmini ale to już wydatek rzędu 400 - 500 zł.

Czy potrzebny jest ogranicznik skoku zawieszenia? - Tak ....inaczej może Ci się zawias złożyć jak scyzoryk w locie urywając amortyzatory.

Czy dłuższe przewody hamulcowe? - Tak - pasują od Tico są dłuższe lub dajesz dwa w szereg.

Jaką grubość blachy zastosować do budowy gniazd amortyzatorów? - 3 mm to minimum ...ja robiłem z 5 mm

Dyslokator dać u góry czy na dole? - to już jak Marysia uważa.

Na co bacznie zwrócić uwagę podczas budowy? ...... dokładność, dokładność i jeszcze raz dokładność pomiarów i odwzorowań plus dokładność, rzetelność i fachowość spawania. Oraz przemyślane i optymalne ustalenie miejsca mocowań wahaczy, amortyzatorów.... oraz dobranie wszelakich odległości, kątów, zakresów pracy elementów, itp.

Jak ustawić wymaganą wysokość auta? ....a co to dokładnie jest wymagana wysokość auta ?? co masz na myśli ?? pewnie wyjdzie Ci taka jaka będzie końcowa wysokość auta postawionego na obciążonych sprężynach.

Co jeszcze jest potrzebne? - hmmmm też co masz na myśli?? chodzi Ci o sprzęt?? części?? materiały?? przyrządy pomiarowe?? narzędzia i urządzenia?? garaż z kanałem??

Będziesz robił sam ??

stachura44 - 2015-11-24, 21:01

dany co dyslokatorów to lepiej chyba jak sprezyna na górze wyskakuje niz na dole
Dany44 - 2015-11-24, 21:07

stachura44 napisał/a:
dany co dyslokatorów to lepiej chyba jak sprezyna na górze wyskakuje niz na dole


Faktycznie zgadza się - wyskakując na górze może zrobić mniej spustoszenia. Mi zawsze wyskakuje właśnie na górze (bo w sumie mam na dole przymocowaną do gniazda)
Ja u siebie mam tak zrobione, że za dyslokatory robią u mnie odboje takie grube walce gumowe i mam ich dwa na sprężynę jeden na górze drugi na dole.

kurian - 2015-11-24, 22:01

stachura44 napisał/a:
dyslokator to w sumie landroverowska nazwa ;) przykrecasz to do górnego gniazda sprezyny jak wyskoczy ci sprezyna to to ma z powrotem wprowadzic ja w gniazdo ;-)


o ja cielątko nie wiedziałem ze sie to tak nazywa :p

piotr1975 - 2015-11-25, 19:53

Dany44 napisał/a:
- Wahacze przód i tył z Jimny to słabizna jest jeśli już to tylko do jazdy po czarnym i drogach powiedzmy gruntowych wiejsko-leśnych.



nie bardzo rozumiem dlaczego, wyglądają solidnie, a przecież samurai nie waży 3t chyba że ktoś zamierza uprawiać skoki, prędzej wyrwie się radius przy moście niż wahacz


Dany44 - 2015-11-25, 21:16

piotr1975 napisał/a:
Dany44 napisał/a:
- Wahacze przód i tył z Jimny to słabizna jest jeśli już to tylko do jazdy po czarnym i drogach powiedzmy gruntowych wiejsko-leśnych.



nie bardzo rozumiem dlaczego, wyglądają solidnie, a przecież samurai nie waży 3t chyba że ktoś zamierza uprawiać skoki, prędzej wyrwie się radius przy moście niż wahacz


Wahacze z Jimny się gną właśnie przy skokach czy ciężkim traktowaniu. Jak może się urwać radius przy moście ?? skoro jest na dwie duże śruby mocowany, plus dwie duże blachy. Nie słyszałem aby się komuś właśnie radius urwał przy moście.... pogiął się czy urwał przy ramie to tak ale przy moście :-/

Ari - 2015-11-26, 14:42

Dyslokator to wydawało mi się, że służy bardziej do trzymania auta bardziej w ,,kupie,, niż zabezpieczenie przed wyskoczeniem sprężyny.
Tak naprawdę bardziej chroni on amortyzator by się np. nie złamał gdyby w przypadku braku dyslokatora sprężyna zbyt bardzo ,,rozpływała się,,.

To była moje teoria, chyba, że się mylę?

szymszym - 2015-11-26, 14:48

Ari napisał/a:
Dyslokator to wydawało mi się, że służy bardziej do trzymania auta bardziej w ,,kupie,, niż zabezpieczenie przed wyskoczeniem sprężyny.
Tak naprawdę bardziej chroni on amortyzator by się np. nie złamał gdyby w przypadku braku dyslokatora sprężyna zbyt bardzo ,,rozpływała się,,.

To była moje teoria, chyba, że się mylę?


Zachowam się jak prawdziwy Polak: Nie znam się, ale się wypowiem.

Wydaje mi się, że to wahacze, sierżanty i inne panhardy mają trzymać auto w kupie. Nawet bez sprężyny ruch kołą poiwinien być ściśle określony.

michau - 2015-11-26, 16:27

Jeszcze jeden bezwzględnie obowiązkowy element: skrzynka piwa ;-)
Didymos - 2015-11-26, 17:20

Ari napisał/a:
Dyslokator to wydawało mi się, że służy bardziej do trzymania auta bardziej w ,,kupie,, niż zabezpieczenie przed wyskoczeniem sprężyny.
Tak naprawdę bardziej chroni on amortyzator by się np. nie złamał gdyby w przypadku braku dyslokatora sprężyna zbyt bardzo ,,rozpływała się,,.

To była moje teoria, chyba, że się mylę?

Od trzymania sprężyny na miejscu są gniazda, a dyslokator dba, żeby sprężyna trafiła do owego gniazda w przypadku, gdy zawieszenie pozwala na duże wykrzyże.
Jeśli na max wykrzyżu sprężyny nie wypadają z gniazd, to dyslokatory nie są do niczego potrzebne.

KRZYKKU - 2015-11-26, 23:39

Didymos napisał/a:

Jeśli na max wykrzyżu sprężyny nie wypadają z gniazd, to
znaczy że można to było zrobić lepiej :-P
slavok - 2015-11-27, 00:05

Ja dodam jeszcze jeden a może i dwa bardzo ważne elementy których tutaj chyba zabrakło, mianowicie wiedzę i doświadczenie w takich pracach bo urobić trzeba się dużo a spier...ić robotę bardzo łatwo.
sjbielsko - 2015-11-27, 12:35

wahacze z jimniego specjalnie nie są zbyt mocne żeby jimny spełniał normy bezpieczeństwa i miał strefy zgniotu:)

"dyslokator" jest zbedy gdy ograniczymy skok sprężyny tak zeby sie nie przemieszczała linka , pasem lub odpowiednia długością amortyzatora wystarczy tulejka grubości 2 zwoi w środku gniazda

lepiej zadbać o skok zawieszenia i tłumienie niż wysokość auta , po co nam wysokie auto które i
tak powiesie się na mostach

Poza tym ciężko jest zrobić zawias pierwszy raz żeby dobrze pracował , nie szarpał kierownica , nie urywało się nic itp.. doświadczenie to podstawa albo wieczne przeróbki i naprawa pierwotnych błędów aż do skutku :)


Ari - 2015-11-27, 12:46

Prawdopodobnie od razu zrobię wahacze na wzór Jimny. Proszę o podanie jakiej rury użyć. Czy zrobić je dłuższe o np. 5cm?
Tuleje od Skody widzę, że są w bardzo rozsądnej cenie - z metalową osłoną 7,50 PLN. Czy będą się nadawały? Oczko można dopasować do tych tulei.
Oczywiście sam nie będę tego zawieszenia robił, bo nie znam się na tyle, by się tego podjąć. Będzie robił Bodzio, mój ulubiony mechanik(Ojciec Chrzestny auta). On wie jak się wykonuje robotę.
Ponadto wydaje mi się, że zawieszenie na bazie Jimny nie jest bardzo skomplikowane - ważne by zrobić to precyzyjnie.
W razie potrzeby mam w każdej chwili Jimniego do dyspozycji.

Dany44 - 2015-11-27, 13:03

Ari napisał/a:
Proszę o podanie jakie rur użyć. Czy zrobić je dłuższe o np. 5cm?


Grubość ścianki tak według mnie to minimum 4-5 mm plus najlepiej aby była to rura bezszwowa a jeśli chodzi o średnicę to coś w granicach 30 mm powinno wystarczyć.
Jeśli chodzi o długość wahaczy to jeśli masz możliwość zrobienia ich od podstaw razem z mocowaniem to od razu rób tak jak należy czyli wahacze powinny mieć długoś 80 - 90 cm. Ja mam na tyle chyba 105 cm razem z tulejami i jest to trochę za długo bo wtedy przedni muszę zrobić krótszy. A jak wahacze zrobisz około 90 cm to przednie i tylne będą symetryczne.

Kwadrat - 2015-11-28, 08:17

Jeżeli masz robić wahacze na wzór Jimnego to zrób je dłuzsze bedą lepiej pracować .
Do mocowania przy moście tulejki z wymiarami jak w disco I tanie i mocne . Z tyłu
tuleja jak w disco II bo jest wahliwa . Długość miedzy radiusem disco I i disco II.

Najszybciej wykonasz go z blachy 6mm . Narysujesz wzór wytniesz laserem wspawasz 3 tulejki
dołożysz płaskownik żeby się nie gięło na boki i gotowe . :)

Ari - 2015-11-28, 12:22

Pomierzyłem dzisiaj wahacze Jimniaka.

Przód - długość całkowita 76cm
Tył - długość całkowita - 87cm

Czy mam zrobić oba w jednej długości np. 90cm, czy każdy z nich przedłużyć równo po 5cm?

Planuję wykonać te długie elementy wahacza z rury nierdzewnej b/sz 33,7 x 4,05, a wypełnienie - to do kolejnej tulei, z blachy 20mm ciętej wodą.

Przy okazji zamówienia sprężyn od Felicji Kombi wrzuciłem do koszyka dwie tuleje http://allegro.pl/show_item.php?item=5808455623 na próbę - jak nie da się ich w tych wahaczach wykorzystać, to pójdą na panharda.

meenia - 2015-11-29, 14:44

Ari napisał/a:
Pomierzyłem dzisiaj wahacze Jimniaka.

Przód - długość całkowita 76cm
Tył - długość całkowita - 87cm

Czy mam zrobić oba w jednej długości np. 90cm, czy każdy z nich przedłużyć równo po 5cm?

Planuję wykonać te długie elementy wahacza z rury nierdzewnej b/sz 33,7 x 4,05, a wypełnienie - to do kolejnej tulei, z blachy 20mm ciętej wodą.

Przy okazji zamówienia sprężyn od Felicji Kombi wrzuciłem do koszyka dwie tuleje http://allegro.pl/show_item.php?item=5808455623 na próbę - jak nie da się ich w tych wahaczach wykorzystać, to pójdą na panharda.



Rura ze scianka 4mm i blacha 20ka, kup moze lepiej jakies kute beda mniej wazyc, wiecej wytrzymaja i beda proste :mrgreen:

bart9018 - 2015-11-29, 18:24

mi przerobienie na sprezyny przodu zajelo 1 pelny dzien i dwa popoludnia :lol:
wzorowalem sie na zawiasie "zajxta"
w sobote zawias przeszedl testy na "duchu puszczy" wszystko pracuje jak nalezy :mrgreen: :mrgreen:
teraz trzeba przerobic tyl ale z tym bedzie prosciej :-D

osobiscie uwazam ze nie taki diabel straszny jak go maluja,jak ma sie troche pojecia :-P :-P

makus - 2015-12-05, 23:11

Przerabiam właśnie Samiego na sprężyny i pytanko, od czego wziąć przegub do sierżanta?
Zawias - 2015-12-05, 23:39

Wstąp do sklepu części rolniczych.
Dany44 - 2015-12-06, 08:57

Sporo chłopaków robi na końcówkach kierowniczych od ciężarówek. Sam tam mam u siebie. Z kupnem końcówki nie ma problemu ale już z załatwianiem kawałka drążka kierowniczego z gwintem i kawalka wąsa z oczkiem może być problem.
zajxt - 2015-12-06, 10:23

[quote="bart9018"]mi przerobienie na sprezyny przodu zajelo 1 pelny dzien i dwa popoludnia :lol:
wzorowalem sie na zawiasie "zajxta"
w sobote zawias przeszedl testy na "duchu puszczy" wszystko pracuje jak nalezy :mrgreen: :mrgreen:
teraz trzeba przerobic tyl ale z tym bedzie prosciej :-D

osobiscie uwazam ze nie taki diabel straszny jak go maluja,jak ma sie troche pojecia :-P :-P [/quote

i to motanie Barta zjadło całą baterie w telefonie ;-)

bart9018 - 2015-12-06, 11:46

to sie nazywaja konsultacje :-P
Ari - 2015-12-06, 17:22

Zajxt i Bart jakie daliście dokładnie sprężyny i amortyzatory? I czy dobrze na tym co daliście pracuje zawieszenie?
Jeszcze poproszę o informację jaki system mocowanie sprężyny zastosowaliście - jaki chwytak sprężyny?

Dany44 - 2015-12-06, 19:07

Ja u siebie dolne gniazda sprężyn zrobiłem w kształcie o takim () i mocowalem sprężynę plaskownikiem przełożonym przez pierwszy zwój i przykreconym na końcach do poszerzen gniazda. Górne mocowanie mam otwartą miseczkę i sprezyna potrafi wyskoczyć na wykrzyzu. Generalnie jak zrobisz ograniczniki skoku zawieszenia to nie musisz mocowac sprężyn do gniazd.
bart9018 - 2015-12-07, 16:18

Ja na przód sprezyny dawalem prawdopodobnie od jakiegos Mercedesa ale mocno uzywane bo kiedys na nich jezdzilem w Vitarze a lekko nie mialy :lol:
ale od jakiego to pojecia nie mam
Jesli chodzi o amory to land rover aczkolwiek i tu nie znam modelu ,na pewno pracujace w obie strony i mocowane odwrotnie niz samuraiowe czyli szpilka na dole oczko na górze

DUŻY - 2015-12-07, 19:44

sjbielsko napisał/a:

Poza tym ciężko jest zrobić zawias pierwszy raz żeby dobrze pracował , nie szarpał kierownica , nie urywało się nic itp.. doświadczenie to podstawa albo wieczne przeróbki i naprawa pierwotnych błędów aż do skutku :)


O to to to....właśnie dlatego najlepiej dać newralgiczne elemenety (mosty, ewentualnie wachacze) do obspawania komuś kto nie pognie i ma idee jakie kąty powinny być w zawieszeniu żeby to robiło. Niema sensu odkrywać ameryki na nowo... Na forum są 3 rozsądne zawieszenia do skopiowania (zajxta, chomika i krzykka)

Ja osobiście planuje zrobić tył krzykka i przód połączenie wszystkich powyższych - mocowanie pancharda będę kopiował od chomika jak mi zrobi dokładniejsze foty :-P .


Tył już czeka na odciążone półosie :mrgreen: :


Hałas - 2015-12-07, 20:16

Cholera, muszę w końcu się wybrać do Ciebie na browarka pooglądać co tam knujesz :mrgreen:
yahoo33 - 2015-12-07, 22:02

Hałas napisał/a:
Cholera, muszę w końcu się wybrać do Ciebie na browarka pooglądać co tam knujesz :mrgreen:


Nic ciekawego, kseruje z mojego ;)

bart9018 - 2015-12-07, 23:54

no spawy przednie :-D ciekawe ile kilometrow trzeba wyspawac zeby takie wychodzily
meenia - 2015-12-08, 10:16

bart9018 napisał/a:
no spawy przednie :-D ciekawe ile kilometrow trzeba wyspawac zeby takie wychodzily


Mniej niz myslisz, na takie trzeba sporo klik ;-)

kurian - 2015-12-08, 10:26

fikuśne wręcz piekne ale pod wzgledem konstrukcyjnym przesadzone :O
stachura44 - 2015-12-08, 10:31

." Na forum są 3 rozsądne zawieszenia do skopiowania (zajxta, chomika i krzykka) "

DUZY nie tylko oni :). Rozsadne do skopiowania ma też JAKUB83 w szczególnosci przedni 3 link ;)

Ari - 2015-12-08, 20:29

Koledzy a jak z tymi sprężynami?
Kto od czego wstawiał i jak to pracuje?
Czy wstawiał ktoś tak jak mam w planach czyli na przód Skoda pickup tylne, a do tyłu skoda felicja combi tylne?

Zawias - 2015-12-08, 20:35

Zależy jaka waga będzie.
DUŻY - 2015-12-08, 23:20

Hałas napisał/a:
Cholera, muszę w końcu się wybrać do Ciebie na browarka pooglądać co tam knujesz :mrgreen:


Wpadaj, wpadaj... wszyscy się zbroją.. a mi bez rozsuwania 33' nie wejdą to sobie przy okazji springa robię :-P

@bart krzykku mi spawa mosty..ja ci pokażę mocowania do ramy to już tak ładne nie będą :P

@meenia ale my tu migomata na forum używamy, a ty jakieś dżipowskie tigi pokazujesz :mrgreen:

sokratesb - 2015-12-08, 23:50

Duży, a pamiętam jeden z Twoich pierwszych wyjazdów na żwirownie nowym nabytkiem - full serią. :D
Hałas - 2015-12-09, 00:04

sokratesb napisał/a:
Duży, a pamiętam jeden z Twoich pierwszych wyjazdów na żwirownie nowym nabytkiem - full serią. :D

Taaaa, ja pamiętam tez:
nigdy w zyciu spoola
kół mi większych nie trzeba
po uj ci spręzyna
teraz jeszcze tylko czekam na ramoklatke :mrgreen:

zeby dopełnić napisze tylko, ze wiem kto ma fajną wyciągarke do sprzedania :mrgreen:

meenia - 2015-12-09, 10:17

DUŻY napisał/a:
Hałas napisał/a:
Cholera, muszę w końcu się wybrać do Ciebie na browarka pooglądać co tam knujesz :mrgreen:


Wpadaj, wpadaj... wszyscy się zbroją.. a mi bez rozsuwania 33' nie wejdą to sobie przy okazji springa robię :-P

@bart krzykku mi spawa mosty..ja ci pokażę mocowania do ramy to już tak ładne nie będą :P

@meenia ale my tu migomata na forum używamy, a ty jakieś dżipowskie tigi pokazujesz :mrgreen:



Spawy na tym moscie co pokazales to nie migomat ;-)

Ari - 2015-12-09, 11:09

Zawias napisał/a:
Zależy jaka waga będzie.


Przód i tył po 50kg na plusie.

Didymos - 2015-12-09, 17:59

To możesz rozważyć tylne z focusa kombi.
Felicję kombi miałem z tyłu (auto obciążone klatką i wyciągarką) jeździć się na tym nie dało, dla mnie za miękkie, być może przy pionowym ustawieniu amorów owa miękkość nie byłaby problemem, ale amory (lublin przód) mam ustawione pod sporym kątem - pewnie ok. 45°, przez to tył jest nieco bardziej chybotliwy, za to skok zawieszenia jest absurdalnie duży :mrgreen:
W tej chwili mam sprężyny focusa kombi z przodu i z tyłu (przód mk I, tył mk II, trochę z przypadku), i praca zawieszenia nareszcie zaczęła mi odpowiadać.

DUŻY - 2015-12-09, 23:53

meenia napisał/a:

Spawy na tym moscie co pokazales to nie migomat ;-)


Muszę cię rozczarować.... sam bym nie wierzył jakbym u krzykka nie był. W dodatku jakiś magnum, czy coś podobnego ze średniej półki (taki większy z podajnikiem 4x4) ale jako jedno urządzenie a nie źródło osobno.

@Hałasie ramoklatka przecież już się robi :-P

meenia - 2015-12-10, 21:06

DUŻY napisał/a:
meenia napisał/a:

Spawy na tym moscie co pokazales to nie migomat ;-)


Muszę cię rozczarować.... sam bym nie wierzył jakbym u krzykka nie był. W dodatku jakiś magnum, czy coś podobnego ze średniej półki (taki większy z podajnikiem 4x4) ale jako jedno urządzenie a nie źródło osobno.

@Hałasie ramoklatka przecież już się robi :-P


Nie czuje sie rozczarowany :mrgreen: ladne spawy.

yahoo33 - 2015-12-10, 21:54

Hałas napisał/a:
sokratesb napisał/a:
Duży, a pamiętam jeden z Twoich pierwszych wyjazdów na żwirownie nowym nabytkiem - full serią. :D

Taaaa, ja pamiętam tez:
nigdy w zyciu spoola
kół mi większych nie trzeba
po uj ci spręzyna
teraz jeszcze tylko czekam na ramoklatke :mrgreen:

zeby dopełnić napisze tylko, ze wiem kto ma fajną wyciągarke do sprzedania :mrgreen:


Dokładnie tak pitolił ;)
Potwierdzuje, a już mnie przegonił w wyścigu zbrojeń ;)

BTW. Co za wincz na sprzedaż?

Hałas - 2015-12-11, 07:06

Wyciągarka juz kupiona przez kolege.
kawałek juz podziwiałeś na fejsie ;-)

darek KBC - 2015-12-11, 07:46

Witam.
Panowie bo nie odszukałem stosownego tematu.
Czy może mi ktoś powiedzieć jakie i z czego dobrać springi i amortyzatory przy układzie:
Mosty od toyoty lj70 + silnik 1, 6 z vitary.
I nie chodzi mi o zawieszenia firmowe z amorami typu coilover itp...
Dziękuję za pomoc i informacje

yahoo33 - 2015-12-11, 11:36

Hałas napisał/a:
Wyciągarka juz kupiona przez kolege.
kawałek juz podziwiałeś na fejsie ;-)


AAA to na tą by nie było mnie stać ;) chyba że była jakias Gigle okazja ;)

Dany44 - 2015-12-11, 16:23

darek KBC napisał/a:
Witam.
Panowie bo nie odszukałem stosownego tematu.
Czy może mi ktoś powiedzieć jakie i z czego dobrać springi i amortyzatory przy układzie:
Mosty od toyoty lj70 + silnik 1, 6 z vitary.
I nie chodzi mi o zawieszenia firmowe z amorami typu coilover itp...
Dziękuję za pomoc i informacje


Darek przywitaj się na początek w odpowiednim dziale. A co do Twojego pytania to kolega DamianWa ma do sprzedania samuraja na springu z m ostami toyoty .... możesz do niego napisać co tam miał u siebie wsadzone

darek KBC - 2015-12-11, 22:30

Przywitany:)
Dzieki za info. Szukam dalej rozwiązań....

stachura44 - 2015-12-11, 23:20

Dareczku ;). Zawsze zastanawiało mnie czemu ludzie pytaja sie innych, co wg. nich jest najlepsze!!! a nie przerabiaja tego na własnej skórze ;) po co pytac sie jake zawieszenie bedzie najlepsze ?? skoro ja np. waze np 70 kg a osoba która pytam wazy 120kg ja mam pilota waga piórkowa z którym latam co rajd" ty masz pilota który na wadze wykreca 3 cyfrowa lidzbe" ja latam "golasem" ty masz + 100kg szpeju wychodzi miedzy naszymi ekipami ok 200kg róznicy .... nadal chcesz zeby ci doradzic jakai zawias bedzie dla ciebie najlepszy??? :)
darek KBC - 2015-12-12, 11:43

Na wlasnej skórze owszem ... ale tak można wydać 5 tys pln dobierając rok.
Ale też pewne wskazówki - mając podstawowe informacje jak mosty i silnik - mogą te 5 tys zamienić na 2 tys. Próby od zera z pośród 10 kombinacji zmniejszyć do 5 kombinacji.
Więc cenne uwagi kolegów którzy wcześniej robili takie próby są zasadne.
Czy nie po to też jest to forum ??? :-D

Zawias - 2015-12-12, 12:09

Podobno kto pyta nie błądzi.
darek KBC - 2015-12-12, 12:24

like like like

[ Dodano: 2015-12-12, 12:37 ]
Także jak ktoś ma ciekawy patent który działa będę wdzięczny za informację.
Zawsze mnie to przybliży do rozwiązania tematu.
Dziękuje Wszystkim ;-)

Ari - 2015-12-13, 23:08

Zrobiłem projekty mocowań gniazd, wahaczy oraz dyslokatora. Poszło do cięcia laserem, wszystko z blachy 5mm.
Zamówiony kpl amortyzatorów + 2" Profender.

Panowie kolejne pytanie.

Czy przy lifcie 2" dać dystanse wałów?
Jeśli tak to jaki/jakie?

Dany44 - 2015-12-14, 00:00

Ari napisał/a:
Zrobiłem projekty mocowań gniazd, wahaczy oraz deflektora. Poszło do cięcia laserem, wszystko z blachy 5mm.
Zamówiony kpl amortyzatorów + 2" Profender.

Panowie kolejne pytanie.

Czy przy lifcie 2" dać dystanse wałów?
Jeśli tak to jaki/jakie?


To czy dac dystanse to wyjdzie Ci w praniu jak już lift będzie zrobiony. Zobacz sobie w jakich zakresach "zazebienia" pracuje Ci teraz wieloklin.... później będziesz musiał zdystansować aby pracował podobnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group