Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Obrotomierz wariuje. Samurai Santana 1,3 wtrysk.

lulek - 2015-12-07, 10:07
Temat postu: Obrotomierz wariuje. Samurai Santana 1,3 wtrysk.
Problem, jak w tytule. Po odpaleniu silnika wskazówka obrotomierza lata jak chce do max. obrotów, i w drugą stronę. Czasem wydaje się że ją urwie, jak szleje. W czasie jazdy jest to samo, a zaznaczam, że autko odpala, i jeździ normalnie. Coś czytałem, na innych forach, że winowajcą może być kondensator, ale gdzie on może być w Samim :shock: , czy coś z masą, ale masy to wcześniej przeglądałem, przy usterce czujnika Denso.
kostuch - 2015-12-09, 10:57

Zakleić obrotomierz plasterkiem - nie będzie drażnił :mrgreen:

A na poważnie:
Jeżeli auto jeździ normalnie, to znaczy że układ zapłonowy jest ok, ergo sygnał na obrotomierz jest prawidłowy.
Czyli problem jest w samym obrotomierzu - jego podłączenie do masy/zasilania i flaki w środku.

Najłatwiej/najtaniej/najszybciej podmienić zegary z innego auta. Potem ewentualnie można się doktoryzować w długie zimowe wieczory co się stało.

Ewentualnie rzuć okiem na 'radio noise suppresor' - przez niego idzie sygnał z modułu zapłonowego na obrotomierz. Jest dużo bardziej narażony na potencjalne uszkodzenie niż obrotomierz. Może zgnił, albo coś go trafiło... :roll:

lulek - 2015-12-12, 12:20

kostuch napisał/a:
Ewentualnie rzuć okiem na 'radio noise suppresor' - przez niego idzie sygnał z modułu zapłonowego na obrotomierz. Jest dużo bardziej narażony na potencjalne uszkodzenie niż obrotomierz. Może zgnił, albo coś go trafiło...

Czy to jest ten 'noise suppresor' FW-NF-4M: https://www.dropbox.com/s...120149.jpg?dl=0
Po wypięciu go wskazówka obrotomierza stoi na zero, a auto normalnie pali, jeździ. Czy mogę bez niego jeździć, dopóki nie zdobędę innego na podmianę ?

kostuch - 2015-12-12, 18:36

lulek napisał/a:
kostuch napisał/a:
Ewentualnie rzuć okiem na 'radio noise suppresor' - przez niego idzie sygnał z modułu zapłonowego na obrotomierz. Jest dużo bardziej narażony na potencjalne uszkodzenie niż obrotomierz. Może zgnił, albo coś go trafiło...

Czy to jest ten 'noise suppresor' FW-NF-4M: https://www.dropbox.com/s...120149.jpg?dl=0
Po wypięciu go wskazówka obrotomierza stoi na zero, a auto normalnie pali, jeździ. Czy mogę bez niego jeździć, dopóki nie zdobędę innego na podmianę ?


Nie pamiętam jak wygląda. Mam już inną instalację...
Jeździć można bez niego.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group