|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Obroty wałka PTO na reduktorze
Gany - 2015-12-08, 20:18 Temat postu: Obroty wałka PTO na reduktorze Niedawno kupiłem Santane 1.9 TD Long z 1999r. Chcę do reduktora dołożyć wyjście PTO do zasilania pompy hydraulicznej i dalej do pracy układu hydraulicznego małej wiertnicy. Mam problem z doborem pompy. Potrzebuję znać obroty wałka na dodatkowym wyjściu mocy. Panowie jesteście w stanie je przeliczyć? Zakładając że mam 1500 obr/min na silniku na pierwszym biegu to jakie obroty wyjdą na wyjściu wałka PTO?
Analogicznie jakby to wyglądało na drugim biegu? Zakładam, że mam jeszcze fabryczną skrzynię i reduktor.
Dzordz - 2015-12-08, 21:15
Wystarczy sprawdzić jakie są przełożenia na poszczególnych biegach i podstawić odpowiednio dane i będziesz miał wynik. Przy PTO jakie jest przełożenie w reduktorze chyba niema znaczenia.
SamNaSamZSam - 2015-12-08, 22:04
Piękny Samcio :D
przełożenia skrzyni dieslowej masz takie:
1bieg...... 3,400
2bieg...... 1,813
3bieg...... 1,325
4bieg...... 1,000
5bieg...... 0,805
wsteczny- 3,227
przełożenia reduktora masz takie: L 2.268 oraz H 1.409
jeśli na silniku masz 1500 obr to -> ze skrzyni na jedynce wychodzi 1500/3,4 = 441 obrotów na reduktor. Dalej przy L na reduktorze masz 441/2.268 ~ 195 obrotów na wyjściu z reduktora lub analogicznie 313 obrotów na H.
Upewnij się tylko, może PW do kolegi Slavok, w jaki sposób realizowane jest to PTO czy to wyjście nie ma jakiegoś dodatkowego przełożenia i czy zależy od L i H na reduktorze bo tego nie wiem.
ps. Specem od matematyki na forum jest użytkownik Sokratesb, który w ramach ćwiczenia chętnie Ci pewnie przeliczy wartości obrotów na pozostałych biegach ;) Aaaa no i pokaż więcej fotek tej uroczej Suzanny :)
meenia - 2015-12-08, 22:12
SamNaSamZSam napisał/a: | Piękny Samcio :D
przełożenia skrzyni dieslowej masz takie:
1bieg...... 3,400
2bieg...... 1,813
3bieg...... 1,325
4bieg...... 1,000
5bieg...... 0,805
wsteczny- 3,227
przełożenia reduktora masz takie: L 2.268 oraz H 1.409
jeśli na silniku masz 1500 obr to -> ze skrzyni na jedynce wychodzi 1500/3,4 = 441 obrotów na reduktor. Dalej przy L na reduktorze masz 441/2.268 ~ 195 obrotów na wyjściu z reduktora lub analogicznie 313 obrotów na H.
Upewnij się tylko, może PW do kolegi Slavok, w jaki sposób realizowane jest to PTO czy to wyjście nie ma jakiegoś dodatkowego przełożenia i czy zależy od L i H na reduktorze bo tego nie wiem.
ps. Specem od matematyki na forum jest użytkownik Sokratesb, który w ramach ćwiczenia chętnie Ci pewnie przeliczy wartości obrotów na pozostałych biegach ;) Aaaa no i pokaż więcej fotek tej uroczej Suzanny :) |
Pto ma predkosc taka jak skrzynia, nie ma dodatkowej przekladni po drodze
SamNaSamZSam - 2015-12-08, 22:30
meenia napisał/a: | Pto ma predkosc taka jak skrzynia, nie ma dodatkowej przekladni po drodze |
Dzięki Meenia :) to Borys będzie miał mniej liczenia ;)
sokratesb - 2015-12-08, 22:51
Przy wspomnianej prędkości obrotowej silnika, z przystawki będziesz miał
1 bieg - 441 obrotów
2 bieg - 827 obrotów
3 bieg - 1132 obroty
4 bieg - 1500 obrotów
5 bieg - 1863 obroty
wsteczny - 464 obroty
Gany - 2015-12-10, 17:22
Dzięki Panowie za pomoc!
Samcio jest ładny ale tylko na zdjęciu.
Poprzedni właściciel zaczął go remontować (pomalował budę) ale potem odpuścił.
Synchronizator pierwszego biegu padnięty, sprzęgła to to nie ma już, reduktor lekko wyje.
Przewody hamulcowe do wymiany. Do tego burty paki całe pordzewiałe.
Nic tylko mieć nadzieję, że z tego sprzętu będzie trochę radości.
SamNaSamZSam - 2015-12-10, 17:26
Gany napisał/a: |
Samcio jest ładny ale tylko na zdjęciu.
Poprzedni właściciel zaczął go remontować (pomalował budę) ale potem odpuścił.
Synchronizator pierwszego biegu padnięty, sprzęgła to to nie ma już, reduktor lekko wyje.
Przewody hamulcowe do wymiany. Do tego burty paki całe pordzewiałe.
Nic tylko mieć nadzieję, że z tego sprzętu będzie trochę radości. |
Haaaaa!! Klasycznie znaczy się! Dokładnie te same niedomagania mógłbym wskazać u siebie po zakupie! Sprzęgło wymienione, przewody wymienione, reduktor zrobił Sławek, synchronizator też (choć jeszcze skrzynia leżakuje w kartonie :D), burty oryflowane, lakier miejscami odświeżony miejscami nie bardzo.
Na pocieszenie dodam, że po tych zabiegach radości nieustająco dostarcza od dłuższego czasu!
Gany - 2015-12-10, 17:41
Jak myślicie co muszę wzmocnić/wymienić by móc wozić na pace na stałe 500-600 kg? Oczywiście wówczas nie będzie szaleństw terenowych ale po przeoranym pojechać będzie trzeba.
Myślałem nad poduszkami na tylnim moście, ewentualnie wzmocnić pióra resorów. Jest sens wymieniać tylni most na mocniejszy np. od Vitary?
Maror - 2015-12-10, 21:01
Gany napisał/a: | Jak myślicie co muszę wzmocnić/wymienić by móc wozić na pace na stałe 500-600 kg? Oczywiście wówczas nie będzie szaleństw terenowych ale po przeoranym pojechać będzie trzeba.
Myślałem nad poduszkami na tylnim moście, ewentualnie wzmocnić pióra resorów. Jest sens wymieniać tylni most na mocniejszy np. od Vitary? |
W seryjnym Samuraiu nie ma najmniejszego sensu wkładać mostu z Vitary. Ja bym pomyślał o jakiś hard-madafaka mocnych resorach. Jeszcze rozwiń co masz na myśli mówiąc o poduszkach na tylnym moście?
SamNaSamZSam - 2015-12-10, 21:49
Czy zawsze z takim pakunkiem będziesz jeździł? może jaką przyczepkę by sobie zmajstrował kolega? Szkoda męczyć Samka takim klamotem.
Gany - 2015-12-10, 22:32
Chciałbym zamontować poduszki pneumatyczne odciążające resory o regulowanym ciśnieniu. W terenie twardsze, na dojeździe bym zmniejszał ciśnienie bo plomby by wypadły. Ewentualnie pozostaje wzmocnienie resorów ale to raczej nie jest dobre by były pod stałym obciążeniem.
Przyczepka odpada bo zmniejsza mobilność sprzętu w trudniejszym terenie.
sokratesb - 2015-12-10, 22:46
Skoro będziesz taką masę woził, to nie myślałeś o "tuningu" do około 90KM? W silniku PSA wystarczy zmienić pompe paliwa, żeby mieć te 20-30KM więcej.
szymon.w - 2015-12-10, 23:01
z dośwadczenia wiem że silnik PSA wkącu siądzie , w polonezach 3500 ob max
, nie lubią pałownia.
Gany - 2015-12-10, 23:06
Pompę wtryskową założyłem taką jak Dawid77 tylko jeszcze nie założyłem przewodu z turbiny.
Silnika pałować nie bedę. Po prostu dobrze będzie mieć zapas mocy.
SamNaSamZSam - 2015-12-10, 23:23
Gany napisał/a: | Po prostu dobrze będzie mieć zapas mocy. |
Po drugie - ja mam w dowodzie wbite 1195kg masy własnej co pokrywa się mniej więcej w seryjnym setupie z prawdą. DMC mam 1530kg. Jak dowalisz szpeju to Ci wyjdzie 2 tonowy ślimak. Rozpędzić będzie trudno (nawet z tym "zapasem" mocy ;)) w błocie wkleisz się momentalnie, a na asfalcie jak już rozpędzisz to z fabrycznym układem hamulcowym będziesz mógł wyjść na papierosa zanim zatrzymasz. No i weź pod uwagę aspekt prawny, będziesz poruszał się przeładowanym samochodem co w razie W z pewnością będzie działało na Twoją niekorzyść.
Mówisz, że przyczepka ograniczy mobilność - myślę że tak dociążonym Samuraiem o mobilności też trudno mówić.
Po mojemu ćwiczenie nie ma sensu. Ale oczywiście da się wykonać.
Gany - 2015-12-10, 23:33
Ważyłem Samca. Pomimo wbitego w dowód 1205 kg mam masę 1100. Zakładam, że ze sprzętem stałym nie przekroczę 1500. Z osprzętem będę miał w najgorszym przypadku 1700. Zobacze jak się tym jeździ. Jeśli będzie zbyt ciężko to osprzęt pójdzie na przyczepkę. Prędzej wyrwę z błota 1700 Samuraia niż Patrola K160 co miałby prawie 3t.
[ Dodano: 2016-01-04, 01:14 ]
Panowie jeszcze jedna prośba.
W którą stronę obraca się wałek PTO na reduktorze?
|
|