|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Kopci na czarno...
miczo1 - 2016-01-02, 15:10 Temat postu: Kopci na czarno... Witam kolegów. Miałem od nowości problem z moim samurajem który objawiał się tym że po przekroczeniu 4,5 tys obrotów wyskakiwał check i auto gasło. W międzyczasie wymieniłem prawie wszystko i auto nadal nie chciało jeździć.Ściągnąłem ostatnio manual do wtryskowca i wyszło mi że problem jest z wtryskiwaczem (mierzyłem oporność na pinach). Kupiłem cały kolektor z wtryskiwaczem i wszystkimi zaworami i wymienili mi to dzisiaj. Tylko okazało się że w tym gaźniku(tym w czym jest zamontowany wtryskiwacz) było o jedno podciśnienie więcej. Zaślepiliśmy je i auto super się teraz wkręca do odcięcia, ale okazało się że na ciepłym silniku na jałowym biegu kopci na czarno i delikatnie nim telepie - obroty jałowe książkowe. Jak mu depnę do podłogi to z tyłu robi się czarno. Czuć że spaliny śmierdzą. Co powinienem dalej posprawdzać?
Czy to może być kwestia zapłonu? Na zimnym silniku jest oki, nie kopci na czarno. Jadę w poniedziałek do mechanika ale chciałbym wcześniej zaczerpnać wiedzy od kolegów
zajxt - 2016-01-02, 20:42
może być zapłon,albo bogata mieszanka a tu przyczyn może być parę
Niepsuj - 2016-01-29, 23:07
witam mi też kopci na czarno i dziś sprawdziłem ciśnienie jakie robi pompa paliwa. wyszło ponad 4 bar i wydaje mi sie ze u mnie moze to być przyczyną ze ktoś włozył pompe o zbyt dużym ciśnieniu. teraz muszę znaleźć w manualu jakie powinno być prawidłowe ciśnienie i szukać nowej pompy. PS jak ktoś wie jakie powinno być ciśnienie przy 1.3 wtrysk to byłbym wdzięczny za info.
yenko - 2016-01-29, 23:10
Masz dobrą pompę. Ja mam też 4 bary wsadzoną i działa normalnie.
Niepsuj - 2016-01-29, 23:19
to co może być przyczyną kopcenia? wymieniłem juz połowe czujników , wtrysk , kable , świece , kopułkę i nie mogę zlikwidować tego kopcenia:(
Ari - 2016-01-30, 15:39
Sprawdź przewód przelewowy/odprowadzający nadmiar paliwa do baku - czasami może się zagiąć bądź przytknąć.
szymon.w - 2016-01-30, 17:12
wymień silnik na baleno /vitarę lub coś podobnego taniej będzie
Niepsuj - 2016-01-30, 19:21
przewód jest ok, a wymiane silnika zrobił bym ale sam nie dam rady. moze znacie kogoś kto by mi to zrobił sumiennie za odpłata.
meenia - 2016-01-30, 21:55
Niepsuj napisał/a: | przewód jest ok, a wymiane silnika zrobił bym ale sam nie dam rady. moze znacie kogoś kto by mi to zrobił sumiennie za odpłata. |
Na wtrysku siedzi regulstor cisnienia, wymien na ten ze starego wtrysku skoro powrot paliwa drozny to to powinno zalatwic sprawe. Jest krecony na dwie srubki z od przodu auta i ma dwa wezyki, powrotny paliwa i podcisnieniowy. Cisnienie paliwa ma byc chyba 2,2 bara z tego co pamietam
Pozdro
Niepsuj - 2016-01-30, 22:00
ale na starym wtrysku było to samo a wymieniłem cały wtrysk wraz z kolektorem dolotowym wiec wydaje mi sie ze przekrecenie tego nic nie da:/
meenia - 2016-01-30, 22:54
Niepsuj napisał/a: | ale na starym wtrysku było to samo a wymieniłem cały wtrysk wraz z kolektorem dolotowym wiec wydaje mi sie ze przekrecenie tego nic nie da:/ |
Jesli masz 4 bar cisnienia to albo regulator, albo powrot, pusc powrot prosto z regulatora do banki i zmierz cisnienei, najlepiej bezposrednio przed wtryskiem
Niepsuj - 2016-01-30, 22:57
sprawdzałem w piatek u kolegi i przed wtryskiem było 3 ale tylko przekreciłem kluczyk w stacyjce bez odpalania, a na powrocie po odpaleniu jak sprawdzalismy pokazywało 4 z haczykiem.
Ari - 2016-01-30, 22:58
Ja mam zaje..go mechanika - w życiu wielu mechaników ,,miałem,,, nawet koledzy, a jednak tego mogę polecić.
Mało tego: 4x4 zna jak mało kto - dodatkowo u mnie wstawił silnik od Swift GTI.
Jak będziesz chciał namiary to daj znać na PW.
Niepsuj - 2016-01-30, 22:59
bez dodawania gazu, obroty 1000-1100
Ari - 2016-01-31, 09:31
Jeśli masz ponad 4bary na listwie to jednak trochę dużo.
Sprawdź jeszcze raz przewód odprowadzający paliwo do baku - po zdjęciu wężyka sprawdź czy leci paliwo, dodatkowo rurkę w baku udrożnij np. drutem.
Sprawdź również wszystkie przewody na samej listwie bo może poprzedni właściciel miał wspaniały pomysł by podnieść trochę moc i specjalnie wstawił np. kulkę.
Mówię o przypadku z autopsji bo u mnie tak było i też trochę czasu mi zajęło zanim wyjąłem kulkę z wężyka podciśnienia między kolektorem, a listwą.
|
|