|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Knajpa u "Samiego" - 3 razy Suzuki
Vector - 2016-01-10, 18:06 Temat postu: 3 razy Suzuki Cześć, mam pytanie, które mam nadzieje nie pociągnie za sobą masy bluzgów Wertowałem różne fora, ale najczęściej natykałem sie na jakieś fora leśników którzy zastanawiają się które auto z napędem 4x4 będzie najlepsze do jazdy po szutrach w lesie... Ja szukam auta, które będzie mi służyło do jazdy terenowej (czyli nie ukrywam że w błoto chętnie wjadę, a i na jakiś rajd skoczę) jak i codziennej. Chciałbym jednak żeby to była nieduża terenóweczka od suzuki. Rozważam samuraia, vitarę i jimniego. Budżet 10K na kupno. Oczywiście będe motał, lift, MT'k te sprawy Powiedzcie mi proszę co do tego typu uzytkowania będzie najlepsze. To moje jedyne auto będzie!
Z góry dzięki za odpowiedzi, nie ukrywam że liczę na rozwinięcie tej dyskusji
P.S
Jakby co nie jestem laikiem w off roadzie bo od 4 lat już z ojcem jeźdżę, tylko teraz czas na własne 4x4
Gołąb4x4 - 2016-01-10, 18:31
Jak śmiesz pisać o innych suzukach na tym forum?
Nie no do takiego użytku to albo jimny, albo vitara. Samuraiem na co dzień nie pociągniesz. 0 komfortu do tego powolny.
Maror - 2016-01-10, 18:31
W takim wypadku chyba najlepszym wyborem będzie Vitara. Mocniejsze silniki niż Samurai, od razu sprężyny i inne wygody typu elektryczne szyby będą na pewno przydatne w codziennym użytkowaniu. A w terenie po kilku modyfikacjach radzi sobie dobrze. Jimny w tym budżecie może być ciężki do kupienia, aczkolwiek też jest fajną alternatywną (niestety słabszą od Samuraia w terenie).
Zawias - 2016-01-10, 18:31
Zasuwaj do przywitalni i napisz coś więcej-o sobie.Szybciej dostaniesz jakieś
info.
Vector - 2016-01-10, 18:35
Zawias, Już byłem w przywitalni, przed tym postem.
Maror, a jimny pod jakim względem jest gorszy? Ma mocniejszy silnik i jest na sprężynach i 2 sztywne mosty, więc w czym rzecz? Kwestia materiałów?
Zawias - 2016-01-10, 18:38
Zobacz na wyniki w rajdach,to będziesz wiedział o co chodzi.
Gołąb4x4 - 2016-01-10, 18:38
Maror, Przecież może swapa do samuraia zrobić z vitary i już będzie lepiej śmigał
Vector - 2016-01-10, 18:41
Zawias, Ale i chyba ich nie ma za wiele na tych rajdach nie? W zasadzie to dużo wyjaśnia
Swapa rozważam, Gołąb4x4, ale czy nie lepiej kupić auto, które ma już te 1.6 ?
Gołąb4x4 - 2016-01-10, 18:47
Jak tam chcesz. Ja mam samiego na AT'kach i na co dzień daje radę. Ale na forum sa i tacy co na simexach na co dzień latają, więc nie ma rzeczy niemożliwych.
Maror - 2016-01-10, 18:51
Gołąb4x4 napisał/a: | Maror, Przecież może swapa do samuraia zrobić z vitary i już będzie lepiej śmigał |
Można. Można też zrobić w nim sprężynę, elektryczne szyby i założyć klime ale chyba nie o to autorowi tematu chodziło
Co do Jimnego to zgadzam się z @Zawiasem, nie bez powodu ludzie zakładają reduktor z Samuraia do Jimnego i produkowane są wzmacniane wahacze
szymszym - 2016-01-10, 19:05
Vector,
a powiedz co rozumiesz przez jazdę codzienną. Czy jest to np 8km do pracy, czy 80km w trasie?
Bo do pierwszego samurai nawet na MT jest idealny, do drugiego - troche mniej :)
Pozdrawiam,
Vector - 2016-01-10, 19:22
no na co dzień to do pracy właśnie zbliżona odległość, którą podałeś, ale też i na wakacje z dziewczyną i na bazę rajdu dojechać. Jestem z Wawy więc na rajdy, które odbywają się zazwyczaj na południu bądź północy będę musiał trochę dojechać. Tak więc sprawa jest już jasna, dzięki wszystkim.
Gołąb4x4 - 2016-01-10, 19:33
Maror, ja tylko nasunąłem sposób, żeby miał samca i mógł sobie smigac na co dzien. Takie rozwiazanie jest najlepsze moim zdaniem
yenko - 2016-01-10, 19:38
Ja tam brał bym Samuria :) ja używam na co dzień, nie mam drugiego auta. Jeżdżę często na weekendy z Wrocławia do Zielonej Góry na oponach MT i nie marudzę że twardo, że mało mocy itd. Moja dziewczyna ma uszkodzone kręgi szyjne i co drugi dzień ją boli głowa czy szyja a w Samuraiu daje rade i jeździ ze mną w dalekie trasy ale omija teren bo tam to jednak zbyt mocno wali po kręgosłupie. Ja jak jeżdżę to z bananem na twarzy a jak kogoś wyprzedzam to widzę jak się ludzie cieszą do mnie . Vitara fajna ale ludzie narzekają na przedni napęd, Jimny fajny ale ludzie narzekają że trochę z gównolitu zrobiony itd. A z drugiej znowu strony w Samuraia za 10tyś wsadzisz co najmniej drugie tyle albo i więcej aby go doprowadzić do ładu i jeszcze zmotać to i owo.
Vector - 2016-01-10, 19:53
yenko, Jaki masz silnik, fabryczny?
SamNaSamZSam - 2016-01-10, 20:09 Temat postu: Re: 3 razy Suzuki
Vector napisał/a: | Jakby co nie jestem laikiem w off roadzie bo od 4 lat już z ojcem jeźdżę, tylko teraz czas na własne 4x4 |
Jakim samochodem jeździcie? Jakie jego wady/zalety dostrzegasz pod kątem swoich potrzeb? Będzie to jakiś punkt wyjścia.
Vector - 2016-01-10, 20:16
Jeździmy pomotanym Hyundaiem Galloperem. Wady? Z przodu ma niezależne zawieszenie = brak wykrzyżu totalnie Wziąłbym sobie Gallopera również, ale obawiam się jego wielkości (coś jak pajero 1 ) Chciałbym się nauczyć jeździć w terenie na czymś niedużym. Cenowo Samurai z galloperem wypadają tak samo. Plus Gallopera można pocisnąć 120km/h spoko. Ale samurai jest moją miłością. Serce mówi bierz samuraia, rozum zastanów się jeszcze
Didymos - 2016-01-10, 20:26
Do takich celów zdecydowanie vitara, duży wybór silników i wszystkie mocniejsze niż w samuraiu/jimny, komfort i precyzja prowadzenia bez porównania z jednym i drugim, w terenie też nie odstaje.
Przedni napęd w vitarze sprawia problemy dopiero jak przegnie się z rozmiarem opon albo mocno katuje, ale i na to jest rada.
Samurai na co dzień to nieporozumienie, głównie ze względu na mizerną dynamikę, niby da się wszystkim, ale po co się męczyć, jak są lepsze opcje.
yenko - 2016-01-10, 20:27
Tam gdzie galoper mówi że ma dość, samurai mówi że jedziemy dalej i nie pierdzielimy się :)
Tak, silnik mam fabryczny.
Vector - 2016-01-10, 20:30
yenko, I jaką masz prędkość przelotową na MT'kach?
Didymos, przegięcie z rozmiarem opon w vitarze zaczyna się od ilu? Ja planowałem 31" koła przy 4" liftu od radzika. Natomiast Samuraia 30" i 2" liftu.
Didymos - 2016-01-10, 20:34
31" to taki rozmiar graniczny, jak będziesz jeździł z głową to wytrzyma, ale warto się rozejrzeć za stalowym "mostem" od gv.
yenko napisał/a: | Tam gdzie galoper mówi że ma dość, samurai mówi że jedziemy dalej i nie pierdzielimy się :) |
To w terenie, a na czarnym dokładnie odwrotnie
Vector - 2016-01-10, 20:40
No słyszałem, że wytrzymalszy. Vitarę w dobrym stanie można dostać w granicach 8K. Samurai niestety ok. 10 ze zdrową blacharką Dobra dzięki Didymos, za szczerą opinię dotyczącą dynamiki pojazdu Widocznie miłość jest ślepa
yenko - 2016-01-10, 20:43
Zazwyczaj 110 lecę no chyba że pod wiatr to 100 :)
Vector - 2016-01-10, 22:04
yenko, A jak się motor z vitary wsadzi to lepiej się śmiga?
Maror - 2016-01-10, 23:29
Tutaj odpowiedź Dany'ego wzięta z innego wątku
Dany44 napisał/a: |
Mocno polepsza się dynamika i elastyczność jazdy. Masz lepszy start z miejsca i szybciej osiagasz wymaganą prędkość. Co do Twojego pytania odnośnie Vmax to dużych rewelacji nie ma. Wiadomo mocniejszy silnik ma łatwiej napedzic wszystkie mechanizmy dlatego predkosc Max będzie większą. Z relacji chłopaków wiem, że komfortow prędkość przelotowa wzrasta o około 10-15 km/h. |
Vector - 2016-01-10, 23:38
Dzięki Maror, I ostatnie pytanie do yenko, jaki masz lift i rozmiar oponek. I jeszcze fajnie by bylo gdybys napisal jakiego masz tego MT'ka
szymszym - 2016-01-11, 14:54
Vector,
kuknij tez sobie tu:
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=70427
i tu:
http://suzuki.info.pl/for...hp?f=21&t=14696
Kolega miał ten problem co Ty :)
SamNaSamZSam - 2016-01-11, 15:00
a jeździłeś Samuraiem, Vitarą, Jimnym w ogóle? Może trza by wsadzić się samodzielnie w te samochody i zbadać empirycznie?
yenko - 2016-01-11, 17:01
235/75r15 Kumho KL71. Lift na wieszakach 3cm, lift na resorach cztery cm Mazurowe Lesniki wzmocnione
Vector - 2016-01-11, 17:36
szymszym, Dzięki. SamNaSamZSam, żadnym jeszcze nie jeździłem. yenko, mógłbym prosić o jakąś fotę?
Zawias - 2016-01-11, 17:41
To Ty chcesz jeździć,czy się lansować ?
SamNaSamZSam - 2016-01-11, 17:44
Vector napisał/a: | yenko, mógłbym prosić o jakąś fotę? |
Trochę byś się wysilił i zerknął w inne działy forum. Np "Mój Samurai"... http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=75371#75371
yenko - 2016-01-11, 17:46
Dzięki Sam, wyprzedziłeś mnie o 5s :)
szymszym - 2016-01-11, 17:46
no właśnie to miałem powiedzieć :)
Zawias napisał/a: | To Ty chcesz jeździć,czy się lansować ? |
Jedno drugiego nie wyklucza :D
SamNaSamZSam - 2016-01-11, 17:54
yenko napisał/a: | Dzięki Sam, wyprzedziłeś mnie o 5s :) |
A bo już miałem się wcześniej wtrącić przy tym pytaniu o setup, ale rozczuliła mnie Twoja cierpliwość i wyrozumiałość :D
yenko - 2016-01-11, 18:02
Nabijam posty tak jak ty
Vector - 2016-01-11, 18:25
Zawias, W czym rzecz? Mówiłem do czego potrzebuję wozu, nie pamietam żebym pisał coś o lansowaniu Dzięki chłopaki, już nie zadaję pytań pobocznych w tym temacie
Zawias - 2016-01-11, 19:04
Jeżeli piszesz o zdjęciach,to znajdziesz ich w google całą masę.
Vector - 2016-01-11, 19:25
To prawda jest ich bardzo duzo mowiac grzecznie, ale interesowala mnie integracja zawieszenia z rozmiarem opon, ktore ma yenko, bo sam mysle o podobnym skonfigurowaniu i chcialem zobaczyc jak to wyglada
Junior - 2016-01-11, 23:15
Ja poprę to co mówi Yenko - bierz samurai'a. Niby mam 2 samochody ale ja codziennie do pracy od roku dojeżdżam 25km w jedną strone... Czasem mam dość ale przechodzi wszystko jak wjeżdżam w teren :D Banan na dziubie i jadę dalej. Dobrym rozwiązaniem jest chyba drugi komplet opon, na co dzień śmigam na 205/75 a do błotka smiexopodobne 225/75 ;) Silnik mam seryjny (jeszcze ;p) i zawias też. Sorry ale samurai jakoś przynajmniej wygląda... nie to co vitka :D
Vector - 2016-01-12, 06:35
Junior, zgodze sie, Samurai jest duzo ladniejszym samochodem. Po waszych podpowiedziach raczej kupie Samuraia, tylko jeszcze sie nim przejade a opony to wolr miec jeden komplet MT i smigac bez zmieniania, nie mowie o SIMEXACH ale bfg MK1 juz chetnie
alientm - 2016-01-12, 07:58
Moja opinia. 4ry lata jeździłem Vitara 1992r 3d 1.6. Od kupionej serii, poprzez włożone qpe kasy aby jakoś to jeździło w terenie. Było fajnie, auto dobrze się spisywało, zawsze miałem wrażenie że jest mało komfortowe, twarde ale nie miałem jeszcze porównania do innych "terenówek". Autem jeździłem 4ry lata, większość w terenie - ambitny turystyk. Zmorą pobył przedni układ napędowy - tam ciągle coś było do poprawy, naprawy, przeglądu no i auto rdzewiało, mocno.
Przesiadłem się na samurai 1992 1.3. Zawieszenie seryjne - w porównaniu do Vitary taczka, jest powiedział bym bardzo źle jeśli chodzi o komfort w porównaniu do Vitary (jazda w terenie), samurai ma też wąski rozstaw kół, wykrzyź marny (co do Vitary) - tym samym serią bardziej boję się jeździć, tam gdzie Vitarą na nazwijmy to trawersach przejeżdżałem bez problemu to Samuraiem na razie odpuszczam - może muszę ogarnąć auto bardziej i je poznać. Na razie uczucia bardzo mieszane.
Miałem okazję w week pojeździć Jimny na AT z liftem 2" - rewelacja, cicho w aucie, bardzo zrywne, zawieszenie pięknie pracowało, na zmarzniętych przeoranych polach jechało się jak osobówką, a w samuraju myślałem że plomby mi powypadają :) No ale to auto za stanowczo inne pieniądze.
Vector - 2016-01-12, 15:57
Co do pieniedzy to sie nie zgodze bo samurai i jikny w dobrym stanie kosztuja podobnie. Chyba ze mowisz o jimnym z 2015 jesli chodzi o jimny z '99 '02 to ceny sa prawie identyczne.
SamNaSamZSam - 2016-01-12, 16:04
Ja bym się już skupił na sferze praktycznej, nagrał sobie jakiś kumpli z takimi autami jakie Ci się podobają i niech Cię wezmą na pokład. Jeśli nie masz kumpli (jak Leon z Sary) to wytypowałbym jakieś ogłoszenia z olx czy alle i umówił się normalnie jak klient na jazdę próbną.
Komfort, dynamika, estetyka moim zdaniem są na tyle subiektywne, że najlepiej samemu tego doświadczyć.
casuper - 2016-01-12, 21:05
Ja powiem tak.
Mialem Gallopera, fajny wóz do normalnej jazdy bez cudaczenia, komfort jest nie ma co gadać ale przez te wahacze przednie wiesza sie cholernie.
Obecnie mam i Samuraia i Jamnika.
Samurai pickup krótki w dieslu i powiem tak :taczka
Mam założony zawias Ome i oponki Mt 31x10,5 i nadaje sie do jazdy w teren i KRÓCIUTKO po asfalcie. Po za asfaltem i w dzikim terenie najlepszy przyjaciel dopuki kręgosłup cały.
W tamtym roku zanabyłem Jamnika 1.3 2005r. Narazie seria i tylko Ateki na pokładzie.
To taki kompromis pomiedzy samuraiem, bo pojedzie dalej niż niejedna terenówka, a i komfort jest.
Siedzenia wygodne, klimka chłodzi muza gra i ją słychać i te 250km na raz nie jest problemem i nie męczy a mały nie jestem 182wzrostu i 100kg z haczkiem .
Vector - 2016-01-13, 15:34
casuper, A orientujesz się może jak bardzo różnią się napędy w tych dwóch suzukach?
Bo ja nie wiem jaka jest róznica między jimny a samurai. Na pewno reduktor. Coś jeszcze?
DUŻY - 2016-01-13, 19:36
reduktor i przedni most. W przednim moście wałek ataku zmienił swoje położenie ze względu na drążek kierowniczy i już nie można tasować przełożeń . Wzmacniane graty do przedniego mostu nie są na razie tanie. Wiejska legenda mówi o słabych przednich wahaczach. Według mnie dobry samochód do ambitnej turystyki, a na niedzielne wypady przyjemniejszy od samuraia.
Jeśli chodzi o nieuchronną przyszłość, w przypadku pozostawienia samochodu "w rodzinie", w kręgach off roadowych zwanym motaniem to szczerze powiedziawszy "baza" nie ma znaczenia. Po kilku "drobnych" modach okaże się że z pierwotnego pojazdu zostały kawałki ramy, karoserii... i parę przerobionych na placu boju nieznaczących elementów. A jedynie dowód rejestracyjny przypomni o pierwotnym pochodzeniu zmotki.
Vector - 2016-01-13, 21:06
DUŻY, czyli już 4.16 nie włoże?
[ Dodano: 2016-01-13, 21:07 ]
Do Jimniego oczywiscie
Didymos - 2016-01-13, 21:08
Nie włożysz, zupełnie inna konstrukcja reduktora.
Vector - 2016-01-13, 21:19
Kurde, zawsze muszą po ulepszać wszystko
Czyli to jest zupełnie inna bajka, gorsza na dokładkę. Dobra dzięki
szymszym - 2016-01-13, 21:48
Didymos napisał/a: | Nie włożysz, zupełnie inna konstrukcja reduktora. |
owszem, z paskiem zębatym:
http://catalog.mdetali.ru...j09Mnx8Zm49PTc5
Didymos - 2016-01-13, 23:38
W zasadzie to łańcuch...
Z resztą reduktor jimniaka można dosyć łatwo zastąpić reduktorem samca, co też często ma miejsce w furach używanych do poważniejszego off-rodu.
casuper - 2016-01-14, 06:01
Tak jak koledzy powiedzieli....
No i w jamniku już mam podciśnieniowe zapinanie napędów.
Dla mnie (póki działa) jest ok.
Jamnikiem latam na codzień w pracy (pracuję w LP) i wkoło komina no i polowania.
A Samurajek jest do czohrania w błocie.
Gołąb4x4 - 2016-01-14, 16:10
To jak to działa?
|
|