Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Spiek - 4 czy 6 listkow?

pacmano - 2016-01-12, 11:13
Temat postu: Spiek - 4 czy 6 listkow?
Jak duza jest roznica pomiedzy 4 a 6 listkowym spiekiem? Mialem od "nowosci" zalozonego 4 listkowego, tylko ze byl juz sfatygowany. Nie odczuwalem jakis wielkich strzalow przy ruszaniu. ale mam duze przelozenia jako tako wiec to w jakis sposob niewelowalo. Glownie mi chodzi o sama zuzywalnosc i wytrzymalosc pomiedzy wersjami. Pewnie wezme z aaronexu.
dożek4x4 - 2016-01-12, 11:27

wydaje mi się że im więcej listków tym łagodniej da się ruszać (bez kangurowania lub szarpnięć)
czesio6969 - 2016-01-12, 14:37

ja u siebie też miałem4 listki nie nazekałem, ale jeźzdiłem samcamio co miały 6 listków i było o wiele lepiej ,wiec 6 chyba będzie extra,
pacmano - 2016-01-12, 15:04

No to chyba doloze jednak do tego 6 listkowego.
MJDesign - 2016-01-12, 16:08

Tak jak pisze dożek4x4 spiek 6 listkowy to tak jakby mieć półsprzęgło. Ruszamy "bez kangurowania lub szarpnięć"
pacmano - 2016-01-12, 16:53

Zapomnialem napisac ze glownie mi chodzi o wiedze empiryczna w tym wypadku :P Teoria jest mi znana ;)
rumun - 2016-01-12, 17:09

ja mam 6 liści i koła 265/70r15(nalewki około 32") jak na zwyke sprzęgło często dawało sie we znaki tak od założenia spieka żadnych problemów, u mnie raczej lekko takie sprzegło nie ma bo w moście mam przełożenie (43/11) i tylko reduktor od litrówki wiec praktycznie żadnego zwolnienia a silnik 1,6. nie jeździłem spiekiem 4listkowym ale widziałem u czesia czy u nas w jednej zmocie że to jednak szarpie a u mnie z szarpaniem zero problemu.
marcelo - 2016-01-12, 20:33

Mam 6 i polecam rusza sie prawie jak na oryginalnym. Oczywiscie aaronex
MJDesign - 2016-01-12, 21:07

marcelo a można wiedzieć ile Cie kosztowała ta 6 ?
marcelo - 2016-01-12, 23:42

w aaronexie chcieli 390zł za tarczę. Kupiłem w końcu kompletne sprzęgło od kolegi z forum, któremu plany się zmieniły za 550zł (łożysko KOYO, NKK docisk, aaronex 6 spiek)
chomik. - 2016-01-13, 11:38

zadzwoń sobie do Squad4x4 (tel: 509 606 959), Tam teraz ja biorę sprzęgła. Robią różne rodzaje, kewlary, spieki i inne, dodatkowo szlifowania i wyważania więc coś na pewno wybierzesz i się dogadasz
pacmano - 2016-01-13, 12:31

No cena podobna wiec myslisz ze bedzie znaczaca roznica w tych spiekach? Na tego aaronexa do twojej wymiany nie slyszalem zeby narzekali ;)
chomik. - 2016-01-13, 13:45

mi się rozpadły dwie tarcze i koledze jedna, ale może jest to spowodowane tym, że źle jeździmy ;) tzn bez wind więc mają ciężkie życie :mrgreen:

ja też nie narzekam na aaronexa, bo jednak trochę na tym jeździłem, same spieki są bardzo wytrzymałe, bo nigdy z nimi nic się nie stało, tylko te tarcze jak się bierze do ręki, to aż strach, że jak się przypadkiem upuści, to się cała pognie, bo są zrobione z tak cienkiej blachy i jakoś tak strasznie delikatnie zbudowane.

pacmano - 2016-01-13, 14:14

A faktycznie trzeba wysylac to kolo zamachowe i docisk do tego wywazania? Myslisz ze to cos daje czy raczej tylko cos zeby dodatkowa kase zgarnac ;)
chomik. - 2016-01-13, 14:38

tu chodzi przede wszystkim o to, żeby i koło i zamach stykały się z segmentami tarczy całą powierzchnią.
Jeżeli nie ma żadnych rantów, wżerów czy innych nierówności, ani na jednym ani na drugim, to będzie działać jak należy bez toczenia

[ Dodano: 2016-01-13, 14:56 ]
W razie czego znacznie tańsze są tarcze kewlarowe. Jeździ to w kilku autach w okolicy i ludzie sobie chwalą, W razie czego też to robią, więc można się dokładnie dowiedzieć o cenę, ale z tego co pamiętam to ok 250 zł


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group