|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Amory o najdłuższym skoku do samiego
DUŻY - 2016-01-13, 19:21 Temat postu: Amory o najdłuższym skoku do samiego Witam,
Stosował ktoś amory o skoku powyżej 30cm przy konwersji na spring'a? Od czego?
marcelo - 2016-01-13, 21:59
podłączam się. też chciałbym mieć jak największy skok ale bez wycinania dziur w masce/błotniku :)
pacmano - 2016-01-14, 07:36
Oprocz oslawionej omegi ... to chyba trzeba szukac jakis ford czy dodge z liftem 4-5 cali. Jeepowskie 4-5 cali maja 25 cm.
stachura44 - 2016-01-14, 12:28
ford seria 1000 skok od 295 mm do 335mm ;)
DUŻY - 2016-01-14, 18:46
A ile ma omega kombi a ile Sedan skoku? czytałem że odpowiednio 26 i 29cm czy ktoś potwierdzi? Trochę dziwne żeby kombi miała mniej...
Didymos - 2016-01-14, 21:08
Wedle tego, co zeznają vitarowcy, kombi ma dużo mniejszy skok - 18,5 - 21,5 cm w zależności od producenta i wygląda na to, że się nie mylą.
Ja mam z przodu tylne bilsteiny od omegi a sedan - mają 25, czy tam 26 cm skoku.
DUŻY - 2016-01-16, 15:20
dziś osobiście mierzyłem omegę kombi tył - 29cm. Mocowanie szpilka ucho. Mierzyłem też lublin przód (ucho - ucho) 26cm skoku i jest tak ze 2razy twardszy od omegi. Raczej będę przód i tył składał na omedze kombi. Duży skok i łatwy dostęp (cena).
Maror - 2016-01-17, 15:16
DUŻY napisał/a: | dziś osobiście mierzyłem omegę kombi tył - 29cm. Mocowanie szpilka ucho. Mierzyłem też lublin przód (ucho - ucho) 26cm skoku i jest tak ze 2razy twardszy od omegi. Raczej będę przód i tył składał na omedze kombi. Duży skok i łatwy dostęp (cena). |
Duży, to jeszcze jak byś mógł podaj wymiary zamkniętego i rozłożonego - tak dla potomności
pacmano - 2016-01-17, 16:00
Mam wrazenie ze do szybszej jazdy to te omegi szybko poleca.
Didymos - 2016-01-17, 21:27
Do szybszej jazdy to mało co z takich "cywilnych" się nadaje, samurai też się nie bardzo nadaje, ale do przeprawy wystarczają w zupełności.
pacmano - 2016-01-18, 08:03
Potem przychodzi szybkosciowka i sie czlowie denerwuje ...
DUŻY - 2016-01-18, 19:04
pacmano napisał/a: | Potem przychodzi szybkosciowka i sie czlowie denerwuje ... |
Zwykle na rajdach szybkościówki są do max 3 min więc niema co pedalizować
pacmano - 2016-01-18, 19:54
Wkladaj omege :)
meenia - 2016-01-18, 22:14
Didymos napisał/a: | Do szybszej jazdy to mało co z takich "cywilnych" się nadaje, samurai też się nie bardzo nadaje, ale do przeprawy wystarczają w zupełności. |
Taa, jechales kiedys pod stroma gore na coiloverach ??
yahoo33 - 2016-01-18, 23:13
meenia napisał/a: |
Taa, jechales kiedys pod stroma gore na coiloverach ?? |
A co się wtedy dzieje w porównaniu to "cywilnych" amorków ciekawość każde zapytać ?:)
Didymos - 2016-01-19, 08:58
meenia napisał/a: | Didymos napisał/a: | Do szybszej jazdy to mało co z takich "cywilnych" się nadaje, samurai też się nie bardzo nadaje, ale do przeprawy wystarczają w zupełności. |
Taa, jechales kiedys pod stroma gore na coiloverach ?? |
Naturalnie, że nie, komplet coiloverów jest warty prawie tyle, co moja suzuka, a niektóre dużo więcej.
Wiem do czego pijesz, ale nie biorę (i brać nie będę) udziału w imprezach takiej rangi, żebym się silił na mega zawias, to co mam robi wystarczająco dobrze do moich potrzeb, ba, robi na tyle nieźle, że powstało już kilka kopii inspirowanych moim zawiasem
meenia - 2016-01-19, 10:15
yahoo33 napisał/a: | meenia napisał/a: |
Taa, jechales kiedys pod stroma gore na coiloverach ?? |
A co się wtedy dzieje w porównaniu to "cywilnych" amorków ciekawość każde zapytać ?:) |
Dwa podobne auta, jedno na coilach, drugie nie. Podjazd pion z korzeniami i koleina, ten z coilami wjezdza bo kola nie podskakuja, ten drugi skacze, odbija sie, w srodku tak szarpie walami malo sie nie rozleci i wjezdza do polowy
silas - 2016-03-14, 14:01
odświeżam nieco temat... tak przeglądam i przeglądam i se wymyśliłem
na przód samca - Omega B sedan tył
na tył samca - Lublin przód gaziak.
sprężyny jak u Didymosa z focusa kombi tył MK1 i MK2
dobrze kminie? :D
i jeszcze linka do vitarowców gdzie ładnie opisali wymiarki, skoki i mocowania przeróżnych amorków...
http://www.suzuki.info.pl...opic.php?t=7475
Kaine - 2016-03-14, 18:57
Silas ale to co wymieniłeś to pod resory czy sprężyny ?
Maror - 2016-03-14, 20:55
Kaine napisał/a: | Silas ale to co wymieniłeś to pod resory czy sprężyny ? |
Wydaje mi się że skoro kolega napisał o sprężynach to raczej do sprężyn
A co do amorków to bym się zastanowił nad tymi z Lublina na tył, Samurai (zwłaszcza cabrio) ma lekką pake
silas - 2016-03-14, 21:03
hej. tak, połamałem resory to robię sprężyny. nie widze sensu ładowania kasy w super resory i super wieszaki skoro przeróbka na springi wyjdzie lepiej i taniej.
lubliny z tyłu planuję dać pod sporym kątem. wiem, że są twarde i wiem że jak dam je pod kątem to stabilność na czasówkach może być "taka se" ale za bardzo nie wiem co innego podpasi.
lekka paka wiem... dociążona bedzie około 50kg... liny, akumulator, hilift, zapas i inne offoadowe szmele ale to i tak nie zmiania faktu, że i tak będzie lekko.
chyba, że macie lepsze propozycje co dać na tył do springów fokus mk2 tył kombi to chętnie poczytam :) akurat właśnie tylko amorków na tył jeszcze nie kupiłem bo się zastanawiam.
kurian - 2016-03-15, 15:18
takie pytanko dla tych co szukają jak najdłuższych amortyzatorów, wykorzystacie ich skok?
DUŻY - 2016-03-15, 18:32
30cm skoku wydaje ci się dużo? Ja nie planuje tego montować pod kontem 45st i opowiadać że nie robią, albo gotują olej. Mi wyszło wstępnie około 15st co nieznacznie wydłuża skok. Jak się doda marginesy na odboje i pasy antyrozłożeniowe to z takiej omegi wychodzi około 25-27cm realnego skoku. 10 w górę.. 15 w dół.... bogato to to nie jest.
kurian - 2016-03-15, 19:17
nie wiem czy to dużo czy mało bo to zależy od aplikacji. Chce zwrócić uwagę że nie zawsze im więcej tym lepiej a bardziej że nie zawsze potrzebujemy więcej, bo możliwe że szybciej wypadnie sprężyna z gniazda niż amorek się w pełni otworzy.
Jako że nie potrafiłem ocenić jaki potrzebuje zakres pracy amortyzatorów w swoim zawieszeniu, zrobiłem sobie model 3d i symulacje pracy zawieszenia. I wyszło mi że każde odchylenie od pionu amortyzatora powoduje zmniejszenie zakresu użytecznego skoku amortyzatora przy danym skoku koła. Przy określonym skoku amortyzatora przy 0st ustawieniu amortyzatora (pionowo) wykorzystuje się 100% jego skoku na 100% skoku koła, natomiast przy 45st odchylenia od pionu już ok.50% skoku amortyzatora przy 100% skoku koła.
A to że amorek przy pochyleniu robi się betonowy wynika z tego że siła działająca na amortyzator to wypadkowa siły jaka działa na koło, im większe pochylenie amortyzatora tym większa siła która musi tłumić.
mcs0 - 2016-04-01, 21:23
mógłby mi ktoś podac nr KYB amorka z omegi ze skokiem 29?? szukam po katalogach i nie moge znalesc 40cm/69cm ...... :/
.......nikt nic nie ma?
bialy bill - 2016-05-14, 17:33
Panowie. Jaki amorek wrzucić na tył do samuraia. Sprinter idzie na przód (z przerubka) i Nie wiem co dać na tył. Nie chce go zrobić zbyt twardego. Od środka śruby do środka mam dokładnie 53 jak stoi na pusto (pusta buda na ramie bez zbiornika) Myślałem nad niva ale ma 53cm max rozciągnięcia
P.S. Chyba ze sprinter na tył a na przód coś innego. Liczę na pomoc.
|
|