|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Blokada tylnego mostu - jak podłączyć linke?
kurz - 2016-01-17, 23:59 Temat postu: Blokada tylnego mostu - jak podłączyć linke? Witam ponownie
mam oryginalną blokade tylnego mostu w Samuraiu '85 oraz linke którą dostałem osobną - nie wiem jak powinno to być podłączone - ma ktoś może u siebie żeby zrobic zdj podlaczenia przy moście
Będę wdzięczny
Pozdrawiam
kostuch - 2016-01-18, 10:56 Temat postu: Re: Blokada tylnego mostu - jak podłączyć linke?
kurz napisał/a: | Witam ponownie
mam oryginalną blokade tylnego mostu w Samuraiu '85 oraz linke którą dostałem osobną - nie wiem jak powinno to być podłączone - ma ktoś może u siebie żeby zrobic zdj podlaczenia przy moście
Będę wdzięczny
Pozdrawiam |
Oryginalne połączenie jest niepolecane. Trzeba założyć odwrotnie niż fabryka wymyśliła.
Naciągnięcie linki ma zapinać blokadę a nie rozpinać.
Olo - 2016-01-18, 13:39
Witam.
Dokładnie tak jak Kostuch pisze. Ja po 2 wypadach i ściętych zębach , przerobiłem na dżwignie od ręcznego i święty spokój.Wtedy zaciągnięcie ręcznego trzyma blokadę , a nie jakaś smieszna sprężynka. Orginał jest na moście zapiety na włącznik blokady. A w kabinie jest taka śmieszna dźwignia org do włącznia
kurz - 2016-01-18, 15:02
Olo a jesteś mi stanie zrobić zdj jak u siebie podłączyłeś? Bo fakt że byłoby lepiej, bo jak linka pęknie to nie bedzie zapieta blokada
Starscream - 2016-01-18, 17:29
Jak ci linka pęknie to bedziesz miał blokade cały czas i zostaną ci z niej wióry. Ma to działać odwrotnie tak jak tam ci kostuch pisze.
kurz - 2016-01-18, 17:49
No właśnie dlatego chciałbym zobaczyć jak powinienem to zamontować wg propozycji kostucha i olo, bo uważam że ich propozycja jest lepsza niż oryginał
kostuch - 2016-01-18, 19:29
Nie mam zdjęcia.
Musisz rozebrać "przesuwacz" i usunąć wewnętrzną sprężynę.
Potem na moście zamontować taki "kiwaczek", że jak pociągniesz linką jego jedną stronę, to druga będzie pchać przesuwkę. Coś jak widełki w rozruszniku.
Poniżej oryginał.
Olo - 2016-01-18, 19:48
Tak, mam zdjęcia. Komuś juz wysyłałem. Znajdę i wstawię.
mam przerobione już 2 lata minęło i nic sie nie dzieje , zęby wytrzymują.
Pozdr
[img]
[/img]
Tanto - 2016-02-23, 00:19
Starscream napisał/a: | Jak ci linka pęknie to bedziesz miał blokade cały czas i zostaną ci z niej wióry. |
No chyba żeby nie U mnie zerwała się linka razem z pancerzem, ale okazało się że zardzewiała w tej rurce przy blokadzie do tego stopnia, że sama blokada nie drgnęła ani o milimetr i się nie załączyła. Jak to mówią - organ nieużywany ulega zanikowi a blokady nie musiałem używać od kilku lat.
Jeśli ktoś ma sprawdzone pomysły na przeróbkę mechanizmu załączania blokady, to poproszę o zdjęcia, rysunki itp. Rozwiązanie Ola ma jak dla mnie zbyt dużo odstających elementów.
Olo - 2016-02-23, 17:32
Chętnie zobaczę inne rozwiązania, chociarz nikt się nie chwali na forum
Ja mam to wszystko owinięte blachą chyba ocynkowaną, jeżdz pewnie niedługo będzie 2 rok. Wytrzymuje i na razie od błota nic się nie urwało, a nie raz siedział grubo w błocie
Tanto - 2016-02-23, 18:21
Błotem to bym się nie przejmował, za to większymi kamykami leżącymi na drodze to i owszem. Często pcham się w dawno nieużywane polne drogi i jak jest trawa na pół metra i lepiej to nie widać na co się wjeżdża. Co ciekawe kilka razy przód minął niespodziankę, a tylny most wyłapał. Dlatego wolał bym zmotać coś kompaktowego.
Olo - 2016-02-23, 20:45
Kiedyś ktoś opisywał że zrobił na silowniku i pompie od sprzęgła . Siłownik byl połączony od razu do cięgna blokady. Niestety nie znalazłem zdjęć.
Przemo144 - 2021-02-04, 20:58
Olo jakiej linki użyłeś do zaciągania blokady i pod co ją podpiąłeś w kabinie ?
|
|