Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Wyciągarki - HI-Lift - Wyciągarka w seryjny zderzak z kangurem

Sonic - 2016-01-25, 20:04
Temat postu: Wyciągarka w seryjny zderzak z kangurem
Witam serdecznie, po kolejnej przygodzie w lesie miarka się przebrała i czas podjąć decyzję.
Jako, że pobawić się w terenie jeżdże w 99% sam jako jednym samochodem i w 90% sam jako jedyna osoba w aucie jestem skazany w razie co tylko na siebie. Moja 2T Knara łańcuchowa z pasami mnie wyratowała ale używanie jej w terenie to jakaś masakra . Padła decyzja, że albo kupuje tirfor albo wyciągarkę. Jako, że chce utrzymać wygląd w auta w totalnej nie przerobionej serii warunek jest w sumie jeden i oczywisty, wyciągarka nie może być wywalona na zewnątrz, zderzak nie może być zmieniony kangur orginalny musi być założony. Wiem, że jest to możliwe bo widziałem już parę projektów na necie gdzie wyciągarka była prawie nie widoczna, niestety nie mam pojecia czy coś dalej było modyfikowane (chłodnica? rama?)
Wycigarka dragon winch starczyła by myśle 6000-8000 bo nie topie auta po klamki, w sumie wogóle go nie topie.
Rozmawiałem z Zawiasem, twierdzi, że jest to niewykonalne ale ile ludzi tyle patentów więc może ktoś się bawił w takie rzeczy.
Jeżeli nie da rady wykonać takiej operacji to kupie tirfor 1.5t

zed111 - 2016-01-25, 20:18

np coś takiego
http://www.dragonwinch.com/dwp_5_000/

wyciągarka na hak
szału nie robi, ale kolega tak 2 lata cherokee wyciągał, więc się da

Olo - 2016-01-25, 21:38

Mam DW 12000 umieszczoną pod zderzakiem org i org kangur. Chłodnica nie ruszana, rama nie ruszana, wycięta tylko przednia belka , taka okrągła. Zamiast niej nizej profil. Do ramy wspawane dwa wsporniki i przykrecona płyta od wyciagarki. Postaram sie zapodac jakieś foto

[img]

[/img]

dożek4x4 - 2016-01-25, 22:20

w tej wyciągarce na hak troszkę mało tej liny - czasami taka 28m okazuję się zbyt krótka
wiadomo, że można pokombinować z pasami i przedłużkami...

SamNaSamZSam - 2016-01-25, 23:07

dla mnie jak Samko ma być oryginalny i koszerny to i wyciągarka koszerna = tirfor :D
alientm - 2016-01-26, 08:11

SamNaSamZSam napisał/a:
dla mnie jak Samko ma być oryginalny i koszerny to i wyciągarka koszerna = tirfor :D


Tirfor miał by sens jak by jeździł zawsze z 2ga osobą - nie wyobrażam sobie w pojedynkę pracy z tym urządzeniem (przy wyciąganiu auta), no ale ludzie czasami zaskakują :)

Moim zdaniem Olo bardzo ładnie to zrobił, wiadomo są jak zawsze minusy - cięcie belki i spawanie do ramy nowego elementu ale coś za coś, estetyka teraz jest super, dodatkowo jak by zamiast rolek dać ślizg (są też do lin stalowych) było by jeszcze ładniej. Inna sprawa to przez nadmierną estetykę nie widać windy więc nie bardzo wiadomo jak lina się nawija, nie wiem jak z dostępem do dźwigni zwalniającej linę, a czasami przy stwarza to problemy.

Olo - 2016-01-26, 08:17

Dźwignia jest przed samym pasem. Można spokojnie obrócic ręką. Linę widać między zderzakiem a pasem ;-)
nygus - 2016-01-26, 09:28

zamontuj wyciągarkę za siedzeniami a linę puść pod autem.
Sonic - 2016-01-26, 11:23

Rozwiązanie Olo jest bardzo dobre, widziałem własnie takie opcje a dodatkowo jeszcze ludzie ukrywali jakoś rolki, hak z liną zaczepiany był jakoś w środku a otwór od liny zakrywany był rejestracją na zawiasach którą w razie potrzeby po prostu odchylało się do góry. Po opuszczeniu jej na dół nie było śladu po wyciągarce. Myślę, że jak 12000 się zmieściła to z 6000 czy 8000 nie było by już żadnego problemu bo jest mniejsza i lżejsza. Czekam na fotki od ciebie Olo jak wygląda sposób montażu, czy wprowadzałeś jeszcze jakieś dodatkowe modyfikacje w postaci większego altka i akumulatora czy full seria?
nygus napisał/a:
zamontuj wyciągarkę za siedzeniami a linę puść pod autem.

masakra

Zawias - 2016-01-26, 18:24

Im lepsza terenówka ,tym dalej trzeba iść po traktor.
dożek4x4 - 2016-01-26, 19:38

ja mam altek seria i akumulator EXIDE 77Ah i wszystko śmiga OK.. bez problemu wyciągnę się kilka razy pod rząd i żadnego spadku napięcia w instalacji
Sonic - 2016-01-26, 21:01

Zawias napisał/a:
Im lepsza terenówka ,tym dalej trzeba iść po traktor.


Też to powiedziałem mojemu gospodarzowi ale jakoś nie widziałem entuzjazmu w jego oczach :) Niestety pomimo bardzo dobrych układów obwiam się, że w końcu albo trafię, że go nie będzie bo wyjeżdża dosyć często z domu albo po prostu będzie miał mnie dość i już po mnie nie przyjedzie :D dla tego wolałbym być jednak samowystarczalny

Ari - 2016-01-26, 23:09

Ważna informacja.
Nie pakuj liny na maxa. Jeśli będziesz miał wyciągarkę z bębnem dla 30metrów liny(np. 1000LBS i więcej) to nawiń jej 15m i trzymaj w zanadrzu kolejne 15 lub 20m. Do wyciągarki 8000LBS nawiń 10m. Nie będziesz musiał wówczas martwić się o niedoskonałe nawinięcie tej liny. Jeśli starasz się zachować estetykę to lepiej zastosować linę syntetyczną - bardziej zgrabnie będzie pasował ślizg, a może uda Ci się wykonać wyjście w prawie niewidocznym miejscu jakiejś np. kluzy.

Starscream - 2016-01-27, 20:01

Nie wiem jak tam masz ale u mnie na seryjnym aku i altku na DW8000 spadek był do 11V czyli nic już nie ładowało akumulatora. Zmieniłem wszystko i teraz mam sumienie spokojne
Sonic - 2016-01-27, 20:30

Na pewno zdecyduje sie na syntetyk line. Teraz pytanie, czy siła uciągu wyciągarki podana przez producenta jest raczej realna czy jest to tylko w idealnych warunkach? Jeśli tak to wtedy mniej więcej ile % trzeba by odjąć?
Didymos - 2016-01-27, 20:54

Teoria mówi, że wyciągarka powinna mieć uciąg min. 1,5 raza większy niż masa samochodu, ale ta teoria niekoniecznie sprawdza się w przypadku chińskich wyrobów, ichnie funty są chyba lżejsze :mrgreen:
Wyciągarka 8000 lbs radzi sobie samuraiem zupełnie przyzwoicie i rzadko domaga się bloczka, do sporadycznego użycia pewnie i 6000 lbs spokojnie wydoli, ale lepiej mieć bloczek zawsze w pogotowiu.
Słabszych nie brałbym w ogóle pod uwagę, są za delikatnie zbudowane, żeby bezawaryjnie służyć w samochodzie.

Sonic - 2016-01-27, 21:12

Właśnie zastanawiam się też nad 6000, do tego 20m syntetyka 6mm + pasy i bloczek na wszelki wypadek . Myśle że jak utknę gdzieś albo zaryje w piachu to powinna dać radę. Moge też wrzucić sobię tą ręczną łańcuchową knarę do bagażnika na wszelki wypadek gdybym musiał się wyciągać do tyłu. 5kg wiecej juz mi nie zaszkodzi, mała saperka też już jest :)
Zawias - 2016-01-27, 21:25

Jaka jest różnica w cenie tych obu ?
Didymos - 2016-01-27, 21:28

Aż tak cienkiego syntetyka chyba nie odważyłbym się założyć, widziałem jak dużo solidniejsze strzelają z byle powodu.
W ogóle nie założyłbym syntetyka do windy używanej od przypadku do przypadku, ale to już jak tam sobie uważasz.
Btw. saperkę zostaw dzieciom do piaskownicy, a do auta kup sobie pełnowymiarowy szpadel, szybciej popełnisz tą saperką harakiri niż się wygrzebiesz z jakiejś poważniejszej wtopy, piszę z doświadczenia :roll:

Sonic - 2016-01-27, 21:43

Cena między 6000 a 8000 nie jest jakaś duża ale 6000 jest troche mniejsza i lżejsza. Jeżeli uważasz ze 6000 to za mało to kupie 8000. Jeśli lina syntetyk nie jest dobra i do używania od czasu do czasu lepsza jest stalowa to zostawie stalową. Ja na razie moge zakładać wszystko teroetycznie bo praktyki mam bardzo mało więc wole posłuchać bardziej doświadczonych od siebie :)
Zawias - 2016-01-27, 22:08

Najlepszą wyciągarką jest kumpel w drugim aucie.
Ari - 2016-01-27, 22:27

Sonic nie odbiegaj od swoich planów zbyt mocno.
Pamiętaj, że ci co jeżdżą Samuraiem występują w bardzo różnych formułach.
Ci co doradzają linę stalową, nie koniecznie zrozumieli Twoje potrzeby.

Przecież chcesz mieć asekurację, przy niewielkiej ingerencji w auto i raczej bywasz w nim sam.

- lina syntetyczna w Twoim przypadku w zupełności się sprawdzi jednak zastosuj 8 lub10mm
- wyciągarka 8000LBS będzie idealna dla Twojej formuły
- na tę wyciągarkę 20m to za dużo - daj najlepiej 10, ewentualnie max 15m + dodatkowe 15-20m nie nawinięte na wyciągarkę
- kluzę można zrobić ze starego łożyska - uczyni Cię grosze, a można fajnie to wkomponować w mało widoczne miejsce

Sonic - 2016-01-28, 07:18

Dzięki Ari za pomoc, tak też pewnie zrobie ale to dopiero jak się cieplej zrobi bo teraz troche za zimno na taką grubszą robote na dworzu a nie ma co się spieszyć tylko zrobić to porządnie i w sposób przemyślany. W końcu będe mógł sobie jechać pojeżdzić nawet w tygodniu po robocie bez obawy, że nie wróce na noc do domu :)
Didymos - 2016-01-28, 10:00

@Ari nie do końca rozumiem, co masz na myśli pisząc 10 m liny na bębnie, a reszta nie nawinięta.
Nie nawinięta tzn. namotana na zderzak, orurowanie itp., czy schowana w bagażniku na przedłużkę jako osobny kawałek?
Jeśli to pierwsze, to trochę przeczy idei ukrytej wyciągarki, jeśli drugie, to liny będzie zwyczajnie za mało.
Nie żebym odradzał syntetyka, wielokrotnie miałem okazję pilotować auto wyposażone w takowego, dla pilota to rewelacja, bardzo przyjemnie się używa, szczególnie kiedy czasu jest mało, a biegania z liną dużo.
Po prostu nie widzę sensu w przepłacaniu za syntetyka w windzie używanej 5x w roku, a mniej więcej tyle używam swojej, nie zdążę nawet zauważyć upierdliwości wynikających z używania stalówki.
Również doradzałbym 8000 lbs, różnica w cenie żadna, a zawsze jest trochę zapasu na cięższe wtopy albo do wyratowania jakiegoś patrola :mrgreen:
Btw. Przy zakupie windy wyposażonej w syntetyka prowadnica alu jest w komplecie, nie ma potrzeby dorabiania kluzy, natomiast w przypadku zakupu windy ze stalówką warto zaopatrzyć się w żeliwny ślizg, chińskie rolki szybko się zacierają.

alientm - 2016-01-28, 10:34

Ostatnio skusiłem się na zmianę liny stalowej na syntetyczną. Kupiłem produkt:
Lina Syntetyczna do Wyciągarki 8MM 6.6T YSM-Aero Długość: 28MTR KAUSZA; Typ Osłony: Heavy Duty UHMWPE za 365zł - może brzmi jak reklama ale bardzo fajna cena, na razie za dużo opinii nie ma na internecie, póki co nie zerwałem jej. No ale jest siwa - zero lansu :) Zakupu nie żałuję.

Jak jeszcze ktoś ma możliwość wziąć na firmę - tym samym odliczyć pewne % to robi się bardzo przyjemna cena, to samo z windą.

Tylko kupując winde chyba nie mamy możliwości kupić bez liny, a szkoda kupić z nową stalową bo potem raczej sprzedać będzie ciężko..

pacmano - 2016-01-28, 11:13

A z jakiego sklepu to?
SamNaSamZSam - 2016-01-28, 11:21

pacmano napisał/a:
A z jakiego sklepu to?

googiel mówi że np. tutaj http://www.linysyntetyczn..._8mm_wyciagarka

pacmano - 2016-01-28, 11:33

Mam wrazenie ze te ceny u nich wcale takie super nie sa.
SamNaSamZSam - 2016-01-28, 11:34

konfiguracja alientm wyszła 364,50zł :)
pacmano - 2016-01-28, 11:41

Zgadza sie
Sonic - 2016-01-28, 12:09

Powiem szczerze, że do tego czego ja używam samuraja to i wyciąg 6000 by dal rade ale fakt nie pomyślałem, że przecież może być sytuacja, ze będzie trzeba wyciągnąć kogoś cięższego i może być klops. Ciężko przewidziec ile razy do roku będzie używana wyciągarka, na pewno nie będzie to częste zwłaszcza, że śniegu już nie ma więc sąsiedzi też sobie jakoś radzą :) Z jednej strony mało używana lina stalowa może korodować (albo tak mi się tylko wydaje) z drugiej zaś strony mało używany syntetyk też pewnie nie zostanie obojętny jak będzie ciągle zwinięty i moczony więc wydaje mi się, że głównie chodzi tu o relacje cena vs waga. Różnica w wadze pewnie będzie z 5kg więc szału nie ma
Ari - 2016-01-28, 12:29

Będę bronił założeń Sonica, bo wiem czego on potrzebuje.

Linę stalową oraz rolki jeszcze bardziej trzeba konserwować niż ślizg i syntetyk, a i tak nie unikniemy rudej.

Kupując wyciągarkę można dogadać się ze sprzedawcą, że zamiast liny stalowej oraz rolek w zamian daje ślizg i hebel - ja tak zrobiłem

Aby uniknąć rozerwania jakiś elementów auta podczas zwijania nie możemy pakować liny na maxa bo musielibyśmy pilnować by dokładne/równo się nawijała. Dlatego rada by zostawić sporo miejsca na bębnie dzięki czemu nie będzie musiał się przejmować jak ona się nawija podczas opresji(w domu można na spokojnie zrobić korektę).
Dodatkowe 15-20 metrów trzymamy w bagażniku razem ze zbloczem. Kolejne atuty to: wzrokowo oceniamy ile potrzebujemy liny do wyciągnięcia więc rozkładamy tyle liny ile potrzeba, tz. możemy ją składać na połowę, wstawiać zblocze, oszczędzamy akumulator.

Sonic - 2016-01-28, 14:10

Czyli podsumowując na moje potrzeby wystarczy mi wyciągarka 8000 i 15m syntetyka 8mm + jakieś 15m dodatkowych pasów w bagażniku?
Ari - 2016-01-28, 14:13

Dokładnie tak.
Didymos - 2016-01-28, 15:48

Hmm, dosyć oryginalny pomysł z tą krótką liną na wyciągarce, jeszcze nie spotkałem nikogo, kto by coś takiego stosował.
Miałem za to sytuację, gdzie zużyłem prawie całą linę z wyciągarki (28 m), pas 20 m i 2 pasy po 3 m, żeby się wydostać z bagienka :mrgreen:

bil - 2016-01-29, 08:26

Ja miałem na swoim dwm8000 jakieś 25 m stalówki 7mm. Postanowiłem niepotrzebnie skrócić o 8m i zrobiła się za krótka... Denerwujące było wracanie się do samochodu po pas na przedłużenie więc kupiłem 28m 8,3mm i wolę zapiąć się o drzewo czy dwa dalej niż kombinować z pasami. Wyrazie "w" mam pasy z tyłu i zblocze.
rumun - 2016-01-29, 08:44

a ja bym podtrzymywał teorie didymosa, wiadomo że nie można nawinąć liny tyle że sie już prawie nie bedzie mieścić, ale 10m to zdecydowanie za mało bo za każdym razem byś musiał sięgać do bagażnika i brać przedłużke, moim zdaniem min.20m.
co do stalówki a syntetyka to u siebie założyłem syntetyk 10mm i 28m liny(wyciągarka 12000lbs) bo jest wygodniejsza w użyciu, a co najważniejsze to bez rękawiczek sie nie pokaleczysz, ale jak do twoich potrzeb nie pakował bym sie w bezsensowne koszta(chyba że masz przeznaczone więcej kasy) i np. za dopłate do syntetyka kupił bym jakiegoś hilifta, który też pomoże w wyciągnieciu sie. (podnosisz do góry podkładasz coś pod koło i czesto samochód sam wyjeżdża)

Sonic - 2016-01-29, 10:01

Wszystko pięknie tylko pod hilifta trzeba mieć chyba specjalne wzmocnione miejsca do podłożenia?
rumun - 2016-01-29, 10:04

wystarczy zderzak
pacmano - 2016-01-29, 10:26

Kolega chce serie wiec tak sobie z tym hi liftem ;) Pozostaja jedynie poduszki powietrzne :mrgreen:
rumun - 2016-01-29, 12:13

Nie mialem przyjemnosci sie spotkac z seryjnymi zderzakami i nie wiem jak sa montowane ale tylko rzucilem propozycje co mozna sobie kupic za cene syntetyka :-) jesli za seryjne zderzaki nie da sie podniesc samca to moja propozycja nie byla na miejscu
dożek4x4 - 2016-01-29, 19:15

jak nie masz tylnej kanapy to hilfit na wzdłuż przez auto...mam tak u siebie, mieści się idealnie i o nic nie wadzi
Sonic - 2016-01-29, 21:51

Mam tylną kanapę a butlę w bagażniku, z przodu zamiast orginalnych foteli dwa kubełki, reszta 100% seria.
toyoryta - 2020-06-14, 11:55

Witam, pojawily sie moze jakies patenty na montaz wyciagarki do seryjnego zderzaka? jakies gotowe plyty, uchwyty, itp ?
Interesuje mnie montaz jak najblizej chlodnicy

pawel

przemo32 - 2021-06-25, 13:08

W seryjny zderzak bym się nie odważył montować jest zbyt słabo zamontowany do ramy i przeważnie ruda już przy nim tańczy jak szalona shuffle . Ja mam płytę z blach 5mm do ramy bezpośrednio i w ramie płaskowniki z blachy 8mm nagwintowane i skręcone. Nadmienię tytlko że wspomaganie mam dołożone od jimnny anglik tdatego nie mam kolizji z drążkiem kierowniczym. Przy takiej przeróbce wydaje mi się że to jajprostszy sposób był montażu.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group