Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Mój Samurai - Samurai by KAT

Kat - 2016-02-07, 21:24
Temat postu: Samurai by KAT
Samurai jaki jest każdy widzi. Zakupiony jakoś koło listopada po chyba półrocznych poszukiwaniach. Do tego egzemplarza przekonały mnie terenowe koła, instalacja lpg, cena poniżej dychy i odległość poniżej stówki. Ilość rdzy i stan techniczny tez akceptowalne. Bez problemu dojechałem o własnych siłach do domu.



Po zakupie zacząłem robić serwis: płyny, filtry, oleje. Hamulce z tyłu nowe, Kolejna modyfikacja to wymiana resorów. Uklepaną serię zastąpiły mazury leśniki, przy okazji kupiłem też nowe amortyzatory i tuleje. Komfort jazdy się trochę poprawił 8-) Tylko że kierownica jest pod katem 45st, i w jedną stronę skręca bardziej niż w drugą. Jakieś pomysły jak to poprawić?

Wymieniłem też zderzaki, stare okazały się totalnie skorodowane, tak samo jak i osłona pod zbiornikiem



Póki co jestem zadowolony, nie udało mi się jeszcze zakopać w błocie po klamki, ale to chyba kwestia czasu :)



Plany na przyszłość to wyciągarka, nowe lampy na żarówki h4, lampa cofania led i może jakieś drobne poprawki blacharsko lakiernicze :)

Zawias - 2016-02-07, 21:27

To,że kierownica stoi krzywo to normalne.Przejedź trochę w terenie i dopiero ustaw prawidłowo.
dożek4x4 - 2016-02-07, 21:31

całkiem fajny i wygląda na nawet zdbanego
myślę, że kilka wyjazdów i Twoje plany będą bliską przyszłością :)

zastanawiałeś się już jaką wyciągarkę chciałbyś zobaczyć w swoim zderzaku?

[ Dodano: 2016-02-07, 21:32 ]
ja u siebie "geometrie" też ustawiałem na wieloklinie kierownicy

michau - 2016-02-07, 23:23

Jeśli skręca w jedną bardziej spróbuj przestawić wąs przekładni.

[ Dodano: 2016-02-07, 23:24 ]
Jaki rozmiar kół?

Kat - 2016-02-07, 23:42

Michau,
Mój mechanik mówi że wąsa na przekładni nie da się przestawić, bo jeden karb na wieloklinie jest grubszy i wyznacza środek. Czy może trzeba tylko użyć większego młotka? ;) Przekręcenie samej kierownicy mnie nie urządza, bo i tak promień skrętu będzie różny.
Opony 195/80 malatesta kobra

Dożek, z lektury forum wyszło mi ze DWM 10000 będzie dla mnie optymalny

Zawias, trochę, czyli ile? ;)

Jest jeszcze jedna sprawa która mnie strasznie irytuje, brak patyczka podtrzymującego otwarta maskę. Jak na razie to się obija o dach i trochę słabo to wygląda

michau - 2016-02-08, 00:41

Nie wiedziałem o różnicy w zębach. Przymierzałem się do tego, bo miałem taki sam problem. Finalnie obróciłem kierownicę o jeden ząb i teraz jest lepiej, ale to jeszcze nie to...
Wg mojej skromnej opinii sami powinien mieć regulację długości drążka pomiędzy przekładnią a prawą piastą. Wtedy można by precyzyjnie wycentrować kierownicę. U mnie ten drążek jest stałej długości, tak jak na schemacie z aukcji:
KLIK

Jeśli masz fabryczny wąs przekładni, to zmierz długość drążka, o którym pisałem i podaj jego wartość. Porównam z moim, może masz dorobiony? Chyba nie może być innej przyczyna niesymetrycznego skręcania.

SamNaSamZSam - 2016-02-08, 00:51

temat rozwałkowany: http://samurai.org.pl/vie...erownica+krzywa albo tutaj: http://samurai.org.pl/vie...erownica+krzywa
michau - 2016-02-08, 00:56

Tak patrzę na ten rysunek i dochodzę do wniosku, że wszystko wynika z kąta między drążkiem a poziomem. Po założeniu nowych resorów kąt jest większy i w naturalny sposób trzeba nadrobić to kierownicą. Im wyższy resor, tym kierownica będzie uciekać bardziej w prawo.

[ Dodano: 2016-02-08, 01:07 ]
Sam, zepsułeś mi frajdę z rozkminiania problemu ;-)
Dobra robota

Krzeszu - 2016-02-08, 11:14

SamNaSamZSam napisał/a:
temat rozwałkowany: http://samurai.org.pl/vie...erownica+krzywa albo tutaj: http://samurai.org.pl/vie...erownica+krzywa


Całkiem nieźle rozbudowane tematy, kompletnie nie miałem o tym pojęcia :shock: Dzięki Sam

Wracając do Samuraja, to wygląda całkiem nieźle, zderzaki dodają mu bardziej terenowego charakteru. Zaczyna się niewinnie: ledy, zderzaki, delikatny remont, a może zmienić się w zupełnie inne auto, kto wie.
Wiadomo - apetyt rośnie w miarę jedzenia. Życzę powodzenia ;-)

Kat - 2016-02-08, 18:43

Tak patrzę i u mnie regulacja jest tylko na drążku łączącym obie zwrotnice. Wychodzi więc na to że pozostałe drążki do wymiany i motanie na częściach mercedesa i ursusa.
Starscream - 2016-02-08, 22:43

zamiast tego patyczka weź siłownik sobie fundni -będzie lans
Moszi - 2016-02-09, 11:23

Ja moge poszukac w domu tego patyka bo ja wole o dach maske opierac bo mam odbój i mi nic nie rysuje a zawsze wiecej swiatla wpada
Kat - 2016-02-09, 22:02

Siłownik też nie był by głupim pomysłem ;)

Moszi, jak byś chociaż zdjęcia podrzucił jak to dokładnie wygląda to już by było dobrze.

Krzeszu - 2016-02-09, 22:31

Zwykła podpórka jak w każdym innym aucie, ja u siebie (tak samo jak Moszi) mam odbój. Wg mnie jest to lepsze rozwiązanie, bo masz lepszy dostęp do komory i nie ma rzeczy o którą można przez przypadek zahaczyć.
Kat - 2016-03-18, 21:38

Miałem ostatnio problemy ze stacyjką. Rozrusznik chodził nawet po wyjęciu kluczyka, musiałem w niego walić młotkiem żeby się rozłączył. Kluczyk ze stacyjki dało się wyjąc w dowolnym położeniu, chyba że się przekręcał w pozycje blokowania kierownicy, to potem bardzo ciężko było go w ogóle ruszyć. Udałem się więc do fachowca od zamków. Dorobił mi nowy kluczyk, zregenerował stacyjkę, i teraz chodzi jak nowa. A to wszystko za jedyne 70 zł :) Stary kluczyk był już strasznie zajechany

[ Dodano: 2016-04-03, 22:06 ]
Wymieniłem reflektory na nowe, wybrałem wesem do busa vw. W przypadku mojej santany montaż ograniczył się do lekkiego powiększenia otworów w lampie i podgięcia zaczepów. W samochodzie nie modyfikowałem nic. Żeby mieć lepszy dostęp odkręciłem atrape i poluzowałem zderzak. Żarówki bosch za 11zł z marketu. Czas operacji pół godziny, efekt rewelacja :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group