Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - Demontaż "oprzyrządowania" bębna- przeróbka na tar

makus - 2016-02-14, 20:33
Temat postu: Demontaż "oprzyrządowania" bębna- przeróbka na tar
Właśnie przerabiam tył na tarcze plus równoległe zawiechę. I teraz pytanie, żeby ściągnąć tą całą osłonę z tłoczkiem oraz szczękami to muszę rozbierać cały most czyli: spuścić olej-> rozkręcić gruchę -> wyjąć półośkę ( jak jest ona zamontowana na przekładni?) -> dopiero zdemontować to dziadowstwo
Czy jest jakiś prostszy sposób którego niezażywaniem?

SamNaSamZSam - 2016-02-14, 20:38

ja wiem tylko że gruchy tykać nie musisz. Półoś wyjeżdża z gruchy jak odkręcisz takie 4 śruby przy tej tarczy.

Popatrz sobie taką kolorowaną obrazkową instrukcję: http://www.lowrangeoffroa...Bearing-Kit.pdf albo zobacz w manualu jak to tam jest.

zajxt - 2016-02-14, 20:45

tak jak pisał Sam grucha zostaje;odkręcasz 4 nakrętki mocujące to ustrojstwo (tarczę kotwiczną) od pochwy mostu i wybijasz półoś
Półoś wychodzi z tarczą kotwiczną,żeby ją zdjąć musisz zdjąć pierścień uszczelniający i łożysko z półosi lub rozciąć tarczę diaksem

makus - 2016-02-15, 00:50

Dzięki ale jak rozumiem olej muszę spuścić.
Hałas - 2016-02-15, 08:19

jak wyjmujesz półosie pojedynczo to wystarczy odpowiednio wysoko podlewarować most i olej spłynie na drugą stronę :-)
Didymos - 2016-02-15, 08:51

Nie trzeba nawet specjalnie lewarować, jak oleju jest tyle co potrzeba, to nie ucieknie.
makus - 2016-02-15, 12:12

Dzięki
silas - 2016-03-02, 13:04

witam
Się podpinam. Planuje swap na tył taczowe - wiem że są dostępne gotowe mocowania pod zaciski Alfa Romeo 156/147. to ja się zapytam tylko o roczniki/silniki tych alf - wiem tylko tyle, że zaciski to tarcz niewentylowanych... Nie chciałbym zanabyć drogą kupna złych zacisków i wolę wcześnie dokłądnie dopytać.

Druga sprawa - mocowanie linki ręcznego - czy zostaje linka samuraiowska i mota się tylko mocowania - jeśli tak to jak się mota. jeśli nie to jaka pasi.

trzecia sprawa - przewody hamulcowe - pasują czy trzeba skracać/wydłużać.

z góry dzięki za pomoc!

rumun - 2016-03-02, 15:57

jest już gdzieś wszystko opisane na forum. jak nie znajdziesz tego co potrzebujesz to napisz do moziembl lub bart9018 oni powinni Ci coś podpowiedzieć

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group