Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Opony i Felgi - Seryjny Samurai 1.9td

kotr002 - 2016-02-14, 21:05
Temat postu: Seryjny Samurai 1.9td
Witka, zaczynam przeróbkę swojego samuraia 1.9 TD (kupiony od księdza :mrgreen: )
W planach mam założenie gum BFgoodrich MT, czy do seryjnego Samiego wejdą bez problemów 235/75 R15 lub 215/75 R15?
Ktoś z was zakładał już takie kółeczka w serii? na autku mam założone seryjne felgi 10 kółek. :-)

SamNaSamZSam - 2016-02-14, 21:15
Temat postu: Re: Seryjny Samurai 1.9td
kotr002 napisał/a:
Ktoś z was zakładał już takie kółeczka w serii? na autku mam założone seryjne felgi 10 kółek. :-)


Myślę, że to terra incognita i jak dotąd nikt z 1783 zarejestrowanych użytkowników nie odważył się zakładać takich opon do seryjnego samca :O

A tak poważnie, prześledziłeś ten temat: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=19 ?

215/75 wchodzi, chyba że masz resory w drugą stronę już wygięte.

Zawias - 2016-02-14, 21:20

225x75x15 tez wejdą
kotr002 - 2016-02-14, 21:24

Tak, ten temat już prześledziłem. Przed założeniem tematu poszperałem na forum żeby nie zaśmiecać ale w sumie nic mi to nie dało bo opona oponie nie równa.

Z tego wynika, że tylko ja jestem taki walnięty :mrgreen: mam pewne obawy, że będzie ocierać o resor lub nie wejdzie bez cięcia nadkola

Zawias napisał/a:
225x75x15 tez wejdą

problem polega na tym, że znalazłem w ofercie sprzedawców tylko te dwa rozmiary bfgoodrich mt, 225/75 nie widziałem

szymszym - 2016-02-14, 22:01

kotr002 napisał/a:
Tak, ten temat już prześledziłem. Przed założeniem tematu poszperałem na forum żeby nie zaśmiecać ale w sumie nic mi to nie dało bo opona oponie nie równa.

Z tego wynika, że tylko ja jestem taki walnięty :mrgreen: mam pewne obawy, że będzie ocierać o resor lub nie wejdzie bez cięcia nadkola

Zawias napisał/a:
225x75x15 tez wejdą

problem polega na tym, że znalazłem w ofercie sprzedawców tylko te dwa rozmiary bfgoodrich mt, 225/75 nie widziałem


235 vs. 215 3cm na średnicy, 2cm na szerokości (1cm w głąb). Nie wiem jaka róznica w cenie (bo jest na pewno), ale czy dla 15mm prześwitu warto ryzykować ocieranie i wydawać dodatkową kasę? Ja tam offroadowiec jestem jak z koziej d... trąba (porónując do naszych wymiataczy) ale wydaje mi się, że jeśli nie przejade na 215 (takie BFG mk2 na mnie i na nowe felgi czekają :)) to i 235 mi nie pomoże

(nie ma jak powymądrzać się nie mając pojęcia - od 2 lat jeżdże na seryjnych duelerach i tylko raz o wlasnych siłach nie wyjechałem.. :D)

kotr002 - 2016-02-14, 22:12

szymszym napisał/a:
kotr002 napisał/a:
Tak, ten temat już prześledziłem. Przed założeniem tematu poszperałem na forum żeby nie zaśmiecać ale w sumie nic mi to nie dało bo opona oponie nie równa.

Z tego wynika, że tylko ja jestem taki walnięty :mrgreen: mam pewne obawy, że będzie ocierać o resor lub nie wejdzie bez cięcia nadkola

Zawias napisał/a:
225x75x15 tez wejdą

problem polega na tym, że znalazłem w ofercie sprzedawców tylko te dwa rozmiary bfgoodrich mt, 225/75 nie widziałem


235 vs. 215 3cm na średnicy, 2cm na szerokości (1cm w głąb). Nie wiem jaka róznica w cenie (bo jest na pewno), ale czy dla 15mm prześwitu warto ryzykować ocieranie i wydawać dodatkową kasę? Ja tam offroadowiec jestem jak z koziej d... trąba (porónując do naszych wymiataczy) ale wydaje mi się, że jeśli nie przejade na 215 (takie BFG mk2 na mnie i na nowe felgi czekają :)) to i 235 mi nie pomoże

(nie ma jak powymądrzać się nie mając pojęcia - od 2 lat jeżdże na seryjnych duelerach i tylko raz o wlasnych siłach nie wyjechałem.. :D)


No masz rację, 15 mm prześwitu aż tak bardzo nie robi róznicy. Po prostu 235 są bardziej przyszłościowe chociaż też do końca nie wiem czy nie będę za rok-dwa kupował większego autka :-)

Kupiłem właśnie tirfora porządnego i kotwicę więc zawsze to mnie jakoś tam uratuje. Może i lepiej nie ryzykować i nie bawić się później w dystanse itd. i kupić 215 :) Myślałem o nalewkach ale trochę nie jestem ich pewny względem wypadu z mazur w bieszczady, czy się po drodze gdzieś nie odkleją :mrgreen: a różnica w cenie między nalewką a bfgoodrichem chyba 100zł na sztuce.

Po ostatnim utknięciu po kolana w gnojówce na ATekach 205/70 też stwierdziłem, że chyba warto zainwestować w mt i coś do wyciągania :mrgreen:

marcelo - 2016-02-15, 22:04

nalewka spoko nic nie ma prawa sie odkleic daja po 2 lata gwarancji
querly - 2018-05-18, 12:29

Nie zakładając nowego tematu , czy przy seryjnych przełożeniach i reduktorze na oponach 235/75 R15 ewentualnie 225/75 samiec z 1.9TD (PSA) bedzie dawał radę sobie czy trzeba bedzie sie juz bawić w przełożenia w mostach lub 4.16 ??
Zawias - 2018-05-18, 12:32

4.16
SamNaSamZSam - 2018-05-18, 12:46

querly napisał/a:
Nie zakładając nowego tematu , czy przy seryjnych przełożeniach i reduktorze na oponach 235/75 R15 ewentualnie 225/75 samiec z 1.9TD (PSA) bedzie dawał radę sobie czy trzeba bedzie sie juz bawić w przełożenia w mostach lub 4.16 ??


przecież znasz właściwą odpowiedź... -> "to zależy" :D

* co znaczy dawał radę? Dla niektórych seryjne diesle na oryginalnym setupie już sobie nie radzą z definicji. Idealnie by było jakbyś miał możliwość pożyczyć od kogoś takie koła na przymiar i sobie sam stestował. Po czarnym pewnie pojedzie, pojedzie pewnie nieco szybciej niż na seryjnym rozmiarze, ale pewnie nieco wolniej osiągnie tę prędkość :D kluczem jest słowo "nieco" więc jak nic trza by samemu przetestować. Poza tym wg mnie sporo zależy od stanu samego motoru i układu napędowego, jak motór ledwo zipie, do tego krzyżaki pracują na szklankach bo igiełki dawno wymieliło, a na budzie masz zderzaki z szyn kolejwych i akumulator 160Ah żeby prądu wystarczyło na dwie wyciągarki to może być NIECO kiepsko.... :D

querly - 2018-05-18, 12:55

No właśnie nie wiem czy będę miał możliwość przymiarki, chodź sie rozglądnę . No seryjny i dla mnie był słaby dlatego wleciała pompa Bosch z boostpinem ( jest jeszcze możliwość podciągnięcia troszkę na pompie ) , wleci tez stalowy zderzak przód . Stan motoru jest git . Przy remoncie jesli potrzeba bedzie krzyzaki i inne rzeczy w układzie napędowym zostaną wymienione.
alientm - 2018-05-18, 13:47

Ten silnik w standardzie ma 64 konie, z tego co czytam w innym poście po zmianie pompy dochodzi mu ~30, nawet biorąc pod uwagę wiek silnika i opory które wygenerują inne elementy to chyba i tak sporo powinno zostać do napędzenia MT-ków 29/30 cali (na reduktorze w terenie).

Jeżdżę 1.3 benzyną na MT 235/70 i jakoś to całości daje radę, do amatorskiej, hobbystycznej jazdy w terenie.

Joszi - 2018-05-19, 23:00

Mi takie bfg 235/75 R15 na felgach z vitary przycierały o resor na zakrętach gdy się auto wychyliło, ale w tym czasie nie miałem amorka skrętu i nie wiem czy to nie przez to.

Z tym że ja mam lift na mazurach hd i nie miałem wtedy przedniego zderzaka.

Simex 225/75 r15 mi na odwróconych kółkach nie trze o resor ale haczy o zderzak


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group