|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Opony i Felgi - Odwrócone trójkąty
Vector - 2016-02-15, 17:30 Temat postu: Odwrócone trójkąty Przekopałem trochę forum i nie znalazłem wyjaśnienia na moją zagwostkę dlatego załozyłem osobny temat
Po co zakłada się felgę trójkąty na odwrót? Co to ma na celu? Kupuje się wtedy odsadzenie dodatnie i wsadza na odwrót żeby stało się ujemne, ma to na celu walory estetyczne czy chodzi o to by wentyl był "pod samochodem" a nie na zewnątrz?
Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam
pacmano - 2016-02-15, 17:43
Odsadzasz sobie kolo od piasty przy zachowaniu oryginalnej felgi - czyt. nie musisz przespawywac felg. I jak robic to trzeba wywiercic dziure na wentyl z drugiej strony a stara zaspawac.
[ Dodano: 2016-02-15, 17:43 ]
A i zeby to sie udalo to potrzebujesz jeszcze dystansu 5mm zeby nie tarlo o zacisk
SamNaSamZSam - 2016-02-15, 17:49
...a odsadzasz zazwyczaj po to by móc wsadzić szerszą oponę bez obcierania jej o resor oraz poszerzyć rozstaw kół co w niektórych przypadkach zwiększa stabilność Samka na trawersach.
Vector - 2016-02-15, 18:04
to nie lepiej od razu kupić trójkąty z -ET?
SamNaSamZSam - 2016-02-15, 18:08
zdefiniuj "lepiej"? zdaje się że odwracanie trójkątów to wariant bardziej ekonomiczny niż nowe trójkąty z ujemnym ET.
Vector - 2016-02-15, 18:52
Ale rozumiem, że jak trzeba kupić nowe trójkąty to brać -ET zamiast kupować z + i przekręcać tak?
Zawias - 2016-02-15, 19:10
Tak.
Didymos - 2016-02-15, 20:24
Vector napisał/a: | to nie lepiej od razu kupić trójkąty z -ET? |
Z reguły nie lepiej, jak ktoś ma już trójkąty na samochodzie, to jednak dużo taniej wychodzi odkręcenie kilku śrub, odwrócenie koła i ponowne dokręcenie, niż zakup nowych felg.
Ba, zakup używanych samuraiowych trójkątów też z reguły wychodzi dużo taniej, niż zakup jakichkolwiek sensownych felg z ujemnym odsadzeniem.
Vector - 2016-02-15, 23:09
A jakie odsadzenie mają oryginalne fele od samuraia?
Didymos - 2016-02-16, 09:04
Od +10 do +20, zależy, które felgi.
Starscream - 2016-02-16, 21:17
ja tylko wcisnę że czasem dystans 5mm jest za wąski i felga i tak obciera o zacisk -u mnie tak było i jest pasowało by 10mm ale wtedy śruby się robią krótkie i koszta rosną bo przy 5mm dystansach śruby są na styk
DUŻY - 2016-02-16, 21:54
Zaciski można szlifować. Jest tam wystarczająco mięsa.
Starscream - 2016-02-16, 22:02
no można ale ja to olałem -musiał bym go dość dużo zebrać
loony - 2016-03-31, 14:19
Żeby nie zakładać kolejnego tematu odnośnie odwracania "trójkątów"...
Pytanie: gdzie wiercić nowy otwór pod wentyl ? Analogicznie jak oryginalny tylko po drugiej stronie, czy może na wewnętrznej - płaskiej - powierzchni ?
Czy miejsce tego otworu ma jakiekolwiek znaczenie biorąc pod uwagę (w perspektywie) użycie dętki ?
Czy czepiam się i "szukam dziury w całym" ?
Didymos - 2016-03-31, 19:41
Dla dętki ma znaczenie, dla bezdętki żadnego.
loony - 2016-03-31, 22:38
Czyli na wszelki wypadek - lepiej na środku, żeby ewentualna dętka była szczęśliwsza ?
Pytam, bo prawdopodobnie jutro zaspawam stare otwory i będę wiercił nowe ;)
szymszym - 2016-04-01, 08:55
loony napisał/a: | Czyli na wszelki wypadek - lepiej na środku, żeby ewentualna dętka była szczęśliwsza ?
Pytam, bo prawdopodobnie jutro zaspawam stare otwory i będę wiercił nowe ;) |
zamiast spawać możesz w stare otwory wkręcić coś takiego:
http://allegro.pl/ukryte-...5807184313.html
(tak tylko... :))
Pozdrawiam,
szym
moziembl - 2016-04-01, 09:30
szymszym napisał/a: | loony napisał/a: | Czyli na wszelki wypadek - lepiej na środku, żeby ewentualna dętka była szczęśliwsza ?
Pytam, bo prawdopodobnie jutro zaspawam stare otwory i będę wiercił nowe ;) |
zamiast spawać możesz w stare otwory wkręcić coś takiego:
http://allegro.pl/ukryte-...5807184313.html
(tak tylko... :))
Pozdrawiam,
szym |
Mam takie zawory wkręcone i żałuje że nie zaspawałem, bo jak zakładałem na tył zaciski od Alfy to musiałem je piłować przez te zaworki. Rakże jak się decydujesz na odwrócone trójkąty to raczej je zaspawaj
loony - 2016-04-01, 11:54
szymszym napisał/a: | loony napisał/a: | Czyli na wszelki wypadek - lepiej na środku, żeby ewentualna dętka była szczęśliwsza ?
Pytam, bo prawdopodobnie jutro zaspawam stare otwory i będę wiercił nowe ;) |
zamiast spawać możesz w stare otwory wkręcić coś takiego:
http://allegro.pl/ukryte-...5807184313.html
(tak tylko... :))
Pozdrawiam,
szym |
Nawet kupiłem takie zawory, ale po zastanowieniu - zaspawam. Im mniej możliwych usterek tym lepiej ;)
A wentyle użyje do plaskatego ;)
Kontynuując temat "trójkątów", to niestety odkryłem, że są ich przynajmniej dwa rodzaje. Zauważyłem to dopiero jak szykowałem je do odświeżenia, więc jak ktoś przymierza się do zakupu, to sugeruję zwrócić uwagę, bo po odwróceniu będzie widać różnicę ;)
RadioOp - 2017-08-13, 17:00
Czy fabryczne szpilki wystarczają do dystansów 5mm?
Gwintu wtedy zostaje na jakieś 6-7 obrotów max. To nie za mało?
Jeszcze jedną z moich wątpliwości jest odległość do zacisku. U mnie to 3-5mm - czy nic tam nie wpadnie i nie zrobi masakry? Już pomijam, że będzie kiepsko jak łożysko złapie luz, ale to sytuacja skrajna.
Starscream - 2017-08-13, 20:02
Zeszlifuj zacisk trochę to primo.
Szpilki starczą, brakuje jakieś dwa zwoje , ja tak mam i kół nigdy nie zgubiłem
Sloma1988 - 2017-08-16, 00:01
zaspawales wentyle od wewnatrz i przeniosles na druga strone? u mnie znowu wentyl walil o zacisk ale znalazlem w zakladzie takie ladne krociutkie i spokoj :) u mnie znowu bylo tak ze pomimo dystansu 5mm i tak felgi (sprawdzane proste) tarly o zacisk
Starscream - 2017-08-16, 20:54
Nie. Zamontowałem kryte wentle takie jak do alufelg , nic nie wystaje i nic nie urwiesz w terenie
Def - 2018-05-02, 00:29
Koledzy, mam pytanie.
Chciałem odwrócić trójkąty żeby było bez dystansów i zbędnego szlifowania.
Felgi wrzuciłem znajomemu ślusarzowi i od razu poszły do piaskowania i w podkład.
Całość wygląda jak na foto, czyli dość słabo.
Pytanie takie: Czy te spawy oprócz tego że są nie z tej strony co planowałem i że są brzydkie, wytrzymają i nadają się do jazdy?
Bo jeżdżę nie tylko w terenie...
Galeria tutaj
Pozdr,
Def
Sloma1988 - 2018-05-02, 10:12
jak nie zapomne Kolego to zrobie Ci fotki spawów moich odwróconych trojkatow, rowniez po piaskowaniu i palowaniu proszkowym, ale z tego co pamietam moje wygladaja tak samo.
chcesz tylko obrocic trojkaty i nie dawac zadnych dystansow?
stachura44 - 2018-05-02, 12:01
trzeba było zalozyc dystans 5mm .np ze starych tarcz hamulcowych i nie bawic sie w przespawywanie . troche wiecej gimnastyki przy pompowaniu kół ale zostaje ori felga bez kombinacji. Teraz marz do przywitalni ,ładnie sie przywitac.
Sloma1988 - 2018-05-02, 12:26
U mnie 5mm bylo malo i dalej obcieraly, dalem po 10mm na strone.i krotkie wentyle
Def - 2018-05-02, 16:48
No ale ja potrzebuję informacji od kogoś z doświadczeniem co mam zrobić teraz, a nie co miałem zrobić wcześniej :)
Jak Sloma jeździsz w terenie na podobnych spawach, to nie będę się martwić, tylko zaciągnę to palcem szpachlą i pomaluję.
Felgi do mojego starego opla, co to go kiedyś miałem, poszerzałem profesjonalnie, ale to kosztowało inaczej. Za tę przekładkę chcieli 170zł za sztukę w Gdańsku, choć głowę dam, że pani, z którą rozmawiałem, nie wiedziała o co mi chodzi.
Zrobiłem po taniości teraz mam co mam i dumam co dalej...
P.S. Dołączył: 06 Lip 2016
[ Dodano: 2018-05-02, 16:55 ]
Sloma1988 napisał/a: |
chcesz tylko obrocic trojkaty i nie dawac zadnych dystansow? |
Z tego co zrozumiałem, felgi po odwróceniu nie potrzebują już dystansów, bo przecie ramiona "gwiazd" skierowane są na zewnątrz...?
Sloma1988 - 2018-05-02, 20:02
Szanowny Kolego w terenie nie jezdzilem jeszcze na tych felgach ale wiem ze masa ludzi z forum lata. Co do odwrocenia felg to u mnie nie dalo sie kola obrocic z uwagi na zacisk hamulcowy i musialem dac dystanse.
Poniżej wrzucam Ci obiecane dzisiejsze fotki moich felg, powieksz sobie i sie przyjrzyj co i jak:
https://images83.fotosik.pl/1058/494ebac11d2559f3.jpg
https://images81.fotosik.pl/1059/02003c107b726cec.jpg
Starscream - 2018-05-02, 21:04
wiesz co nie jestem spawaczem i raczej spawam jako tako ,ale robiłem ostatni nogi pod zbiornik hydroforowy i bardziej sie przykładałem niż ktoś na tych felgach
apropos trójkątów nie smarkanych to wystarczy dystans 0,5 cm tylko trzeba zacisk podrzeźbić ale to dosłownie z 3mm i jest ok
Słoma ty zrób coś z tymi szpilkami bo jak gwint zardzewieje albo go uszkodzisz to bedzie problem żeby szpilki nie ukręcic
Sloma1988 - 2018-05-02, 21:12
i wentyle krotsze :)
Def - 2018-05-08, 21:00
Super, dziękuję za zdjęcia. Na foto widać, że spawy są raczej symboliczne, ale są po obwodzie więc trzymają.
A moje spawy też mi się nie podobają, no i w ogóle są ze złej strony. W majówkę znalazłem ślusarza, który poprawi te spawy.
Później zatrę to spachlą i malowanie. Potem szpachla odpadnie, wyjdzie korozja i będzie jak zawsze
Pozdrowienia!
Sloma1988 - 2018-05-13, 20:00
dopiero zobaczylem Star ze pisales do mnie, odnosnie szpilek nie ma na nich ani grama rdzy i mam nadzieje ze taki stan zostanie. z drugiej strony myslalem czy by na nie dla bezpieczenstwa nie nakrecic dodatkowych nakretek chroniacych gwint wlasnie.
kurt_ - 2018-05-14, 08:30
albo pryśnij jakimś czarnym antykorozyjnym leciutko i już :)
albo r-stop jest bezbarwny w pędzelku...
samiecterenowy - 2018-05-21, 21:55
Witam, odwracal Ktos trojkaty w Santanie?
stachura44 - 2018-05-22, 11:03
tak. niczym się to nie różni od odwracania jak w innych modelach
Sloma1988 - 2018-05-22, 14:47
Ja mam santane, poczytaj co pisalem wyzej
samiecterenowy - 2018-05-23, 20:28
Sloma 1988 jakie wielkosci dales dystanse?
Sloma1988 - 2018-05-23, 20:29
Rozumiem ze pytasz o grubosc. Jezeli tak to 2x5mm co daje 1cm na.kolo
kurian - 2018-07-18, 12:03
Sloma1988 napisał/a: | ..... dla bezpieczenstwa nie nakrecic dodatkowych nakretek chroniacych gwint wlasnie. |
termokurczki załóż
|
|