|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Opony i Felgi - Opony TREKKER i EQUIPE a'la simex
dożek4x4 - 2016-02-21, 21:50 Temat postu: Opony TREKKER i EQUIPE a'la simex Jestem na etapie rozważania jakie opony kupić... Napewno ma to być wzór bieżnika kopia simex, rozmiar 235/70lub75 R15.
Widzę że portale aukcyjno-ogłoszeniowe zostały troszkę zalane oponami w bardzo budżetowej cenie, a mianowicie marki (duże słowo) EQUIPE i TREKKER.
Komplet 4 opon w tej cenie da się kupić w granicach 1000zł...telefonicznie nawet urwą parę dyszek. Czy ktoś ma jakąś wiedzę teoretyczną i praktyczną odnośnie tych gum (wiadomo że w tej cenie cudów nie ma...ale zawsze zostaje ocena w kategorii jakość/cena). Czy trzymają wymiar, jak z ich wagą...no i przede wszystkim czy robią robotę?
przykładowe ogłoszenia
http://allegro.pl/235-70r...5849429625.html
http://olx.pl/oferta/opon...html#09653564c0
yahoo33 - 2016-02-21, 22:15
Miałem, sprzedałem, twarde, nie uginają się, nie ścierają się, ale kopia jak szumeks. Jak by się uginały to był by spoko.
dożek4x4 - 2016-02-21, 22:44
nawet jak się upuści trochę luftu to też się nie uginają/układają? jezdziłeś może na globgumie (pytam czy możesz je porównać do globa)?
alientm - 2016-02-22, 11:33
Przytoczę moją odp z innego forum:
Mam dokładnie
Opony bieżnikowane-
Equipe 235/70 R15 Trekker 4x4 [115/113]Q
kraj produkcji: Polska
kupione po 245/sztuka 09.09.2013.
Każda z opon miała większą lub mniejszą wadę.
Zakup przez allegro (oponykozak-pl), jak dostałem opony i zadzwoniłem w tej sprawie to maxymalnie sprzedający podniósł mi ciśnienie, z oburzeniem mówiąc że to nalewka w dodatku najtańsza na allegro z tego rodzaju i mogłem się spodziewać że takie rzeczy na nalewkach to norma i było kupić oryginał a nie teraz marudzić. Po dużych bojach jedna z opon została wymieniona na taką bez wad, ale musiałem odesłać na własny koszt.
Ogólnie na oponach jeżdżę do dzisiaj, nic nie odpadło, koła się kręcą, opony robią swoje. Widać już pewne zużycie, ale małe, szczególnie z tyłu ale zblokowany dyfer w poprzednim aucie swoje robił, nie wyważałem od nowości, nie jeżdżę szybko, asfalt omijam jak tylko mogę, koła dość mocno biją.
Gdybym miał kupić ponownie nowe nalewki może szukał bym czegoś bardziej sprawdzonego, ale budżet jaki był taki był, a była to najtańsza opcja na nową oponę. Chyba że bym miał możliwość odbioru osobistego - pewnie wybrał bym na miejscu ładne egzemplarze.
Szkoda że 235/75 jest tak trudno dostępna z nalewek, a jak już jest to cena jest dużo wyższa niż 235/70.
[ Dodano: 2016-02-22, 11:36 ]
A cha miałem poprzednio globguma, ten sam bieżnik, zbliżony rozmiar 225/75. Ale kupiłem używane, zużyte w 1/3, mniej biły, szybciej się ścierały od treekera, nie pamiętam rocznika ale dość szybko pojawiły się małe pęknięcia na bokach - ale opony u znajomego sa na felgach jako zapasowe, ciśnienie trzymają.
Starscream - 2016-02-22, 16:45
Ja tam mam Trakkery z firmy plus gum od zeszłej zimy- fakt że czasem je zamieniam z AT. Ale teraz śmigam co dzień na nich od zlotu czyli od października po asfalcie często. Fajnie wyglądaja nie mają takich wad jak te ze zdjęć. może to kwestia wykonania w firmie
michau - 2016-02-22, 20:25
Cudów nie ma. Wady ze zdjęć wynikają ze skróconego czasu przebywania opon w wygrzewarce, czy jak to się nazywa (w maszynie działa ciśnienie i wysoka temperatura - ściska i grzeje nowo nawiniętą warstwę bieżnika). To norma dla większości tańszych firm.
Znajomy pracował w firmie bar-gum. Przez pierwsze lata firma produkowała bardzo dobre opony - jeden dostawca dobrej gumy, później dla obniżenia kosztów dostawców było trzech i guma gorszej jakości. A co najgorsze... właśnie czas pracy "wygrzewarki". Nowa guma nie miała możliwości prawidłowego połączenia się z bazą. Dokładnie nie pamiętam dokładnie, ale początkowo opona powinna przebywać ~1,5h, a po cięciach budżetowych przebywała połowę czasu.
Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem, ale wszyscy, z którymi miałem kontakt polecali glob-gumy.
dożek4x4 - 2016-02-22, 20:58
to może rozwiązaniem jest wybrać się osobiście i zawinąć takie bez wad (przynajmniej bez tych widocznych gołym ślepiem)... tylko to nadmierne bicie kół jedynie troszkę do mnie nie przemawia
yahoo33 - 2016-02-22, 21:45
Glob gum 31x10.5 ugina sie bardzo ladnie. Trekker na 0.5 bar sie ledwo co ruszal. Ale wywazaly sie bardzo dobrze. Czego nie mozna powiedziec o globgum
michau - 2016-02-22, 21:55
Jak masz zamiar jeździć tylko w terenie to bicie jest akceptowalne, ale jeśli nie... Dla mnie to dyskwalifikacja. Radzę przeglądać portale ogłoszeniowe. Sam rozglądam się za oponkami i można trafić świeże używki w super cenie.
Tu Twoje Eqiupe: używki Za tą cenę to i bicie mógłbyś przemilczeć
Hałas - 2016-02-22, 23:36
yahoo33 napisał/a: | Glob gum 31x10.5 ugina sie bardzo ladnie. Trekker na 0.5 bar sie ledwo co ruszal. Ale wywazaly sie bardzo dobrze. Czego nie mozna powiedziec o globgum |
Dla porównania glob gum 225/75r15 nie ugina się ni chu chu. Przy 0,8 gołym okiem nie widać róznicy od 1.5 (ponizej bałem się jezdzić bo felga 7"szeroka). Jak na oko było widać, ze powietrza mało to manometr wskazywał 0
Po za tym bez zastrzezeń, guma ścierała się baaaardzo mało, nawet kiedyś jakiś gumiarz się zawziął to mi koła wywazył
Gum jak na foto bym nie przyjął i odesłał jako wadliwe
alientm - 2016-02-23, 07:38
Co do uginania Trekkera - ugina się, ale czy powinien tyle czy więcej to ciężko mi się wypowiedzieć, w jednym kole z tyłu mam za mało powietrza (jakoś nie ma czasu dopompować) i widać większy balon na dole i auto nie równo stoi więc coś się ugina. Inna sprawa to waga nalewki, jedna opona waży często 22-25kg, auto bardzo odczuwalnie traci dynamikę, co zapewne ma wpływ na żywotność każdego elementu który ma napędzić koła.
No ale co zrobić - budżet każdy jakiś ma, ja miałem niski na opony, w terenie sprawują się dobrze, asfalt omijam jak tylko mogę, jeżdżę wolno. Co by nie było jest to 1/2 ceny opony "markowej".
dożek4x4 - 2016-02-23, 08:26
ja akurat przejazdowo dość często jadę asfaltem...więc już sam nie wiem... A z tych "markowych" to co jest godne polecenia? tak żeby miało najlepiej rozmiarówke 235/75... bo widzę, że z tych tanich to tylko 235/70
Didymos - 2016-02-23, 08:54
Z markowych np. malatesta, insa turbo, fedima, czy choćby globgum.
Nalewki 235/70 są prawdopodobnie robione na karkasach z dostawczaków, stąd ich sztywność i masa
woodek - 2016-02-23, 09:21
Też niedługo będę kupował opony i badam temat. Na chwilę obecną zdecydowany jestem na Kaiman'y, dokładnie takie http://allegro.pl/opony-t...5955478697.html Użytkuje je ktoś z forum?
alientm - 2016-02-23, 10:35
Nie wiem czy jest to prawdą ale Silverstone MT-117 chyba nie jest nalewką - ktoś nawet kiedyś mi mówił że to jest właśnie oryginał, ale może kłamał :)
pacmano - 2016-02-23, 10:38
Silverstony sa zwykle, nie nalewki.
woodek - 2016-02-23, 10:45
Tylko Silverstony mają mało rozmiarów :( Chyba jedyny jaki by nas interesował to 31x10,5-15, ale temat dotyczy raczej 235/70-75 R15.
rumun - 2016-02-23, 12:35
malateste kaiman sporo forumowiczów używa, ja na niej jeżdże i nie widze z nią problemów, dwa lata ją mam i gdyby nie to że mam za malo liftu budy i mi ocierają to nie widać za dużego śladu zużycia.
alientm - 2016-02-23, 13:25
Prze chwilą pytałem kolegę który kupił nowe Silverstone mt-117 w rozmiarze 31 cali, ważył każda oponę po zakupie i średnio 18-19kg/sztuka. Moje Trekkery 235/70 miały koło 22-23 o ile dobrze pamiętam. Tylko informacyjnie podaję.
dożek4x4 - 2016-02-23, 14:41
co do Fedimy to mam założone w Samcu...model Extreme Evolution (wzór geolander-sahara) i wszystko jak najbardziej OK, z jednym ale... Te opony znikają w oczach
woodek - 2016-02-23, 15:04
Jakoś nie brałem pod uwagę Silverstone mt-117 31x10,5-15.
Ciekawe czy mniejsza masa opony 31" rekompensowała by większą średnicę i szerokość biorąc pod uwagę Kaiman 235/75 R15 vs mt-117 31x10,5-15. Jak myślicie?
Myszon ty chyba śmigałeś na obu rozmiarach, tylko nie pamiętam jakiej marki miałeś opony. Może coś doradzisz?
Dostałem właśnie info ze sklepu Silverstone mt-117 31x10,5-15 waży pierwsza z brzegu 20,64kg.
pacmano - 2016-02-23, 15:13
woodek napisał/a: |
Ciekawe czy mniejsza masa opony 31" rekompensowała by większą średnicą i szerokość biorąc pod uwagę Kaiman 235/75 R15 vs mt-117 31x10,5-15. Jak myślicie?
. |
Nie ogarniam Przeciez ta opona 31 jest wieksza i szersza niz 235/75 R 15.
dożek4x4 - 2016-02-23, 15:18
autor chyba miał na myśli to że.... opona większej średnicy i szerokości o mniejszej masie i mniejsza rozmiarowo wiekszej masie... czy będą takim samym wyzwaniem dla układu napędowego i czy podobnie będą wpływać na braki mocy...
choć mnie wydaję się że nie da się tego tak porównać
woodek - 2016-02-23, 15:20
pacmano napisał/a: | woodek napisał/a: |
Ciekawe czy mniejsza masa opony 31" rekompensowała by większą średnicą i szerokość biorąc pod uwagę Kaiman 235/75 R15 vs mt-117 31x10,5-15. Jak myślicie?
. |
Nie ogarniam Przeciez ta opona 31 jest wieksza i szersza niz 235/75 R 15. |
Ale może być lżejsza (tego jeszcze nie wiem na 100%, czekam na informacje).
Edit:
Mam już info co do kaimanów 235/75-15 - waga 25kg, wysokość 75,5cm
vs
mt-117 - waga 20,64kg, wysokość 78cm
Jednak mt-117 jest z bardzo miękkiej mieszanki, znika w oczach na czarnym i nie ma homologacji drogowej. To informacja od jednego ze sprzedawców.
dożek4x4 - 2016-02-23, 15:25
zaczyna zalatywać teorią spiskową hehe :) nie jesteś czasem nalewkowym lobbystom?
pacmano - 2016-02-23, 15:29
Moje nie znikaja o troche po czarnym jezdzily ;)
Tak czy siak nie widze sensu tego porownania - bez urazy oczywiscie. Jezeli chcesz 31' wsadzic to musisz zmienic reduktor lub przelozenia.
rumun - 2016-02-23, 17:07
nie ma też co porównywać do tego jak one robią w błocie, ja jeżdże na nalewkach bo były sporo tańsze ale teraz jak bym kupywał to silverston, bo szybciej sie oczyszcza i lepiej robi.
i tak jak pacmano pisze, seryjny silnik, reduktor i nie zwolnione przełożenia w moście będą miały ciężko przekręcić kołem 31".
dożek4x4 - 2016-02-23, 18:49
a na dłuższych/bardziej stromych podjazdach to nawet z 235/75 oryginalna konfiguracja (silnik, reduktor, dyfry) chyba nie bardzo daje radę... ?
|
|