|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - przełożenie 4.16 w reduktorze z 1.3
Robert77 - 2016-03-08, 22:14 Temat postu: przełożenie 4.16 w reduktorze z 1.3 Witam . Mam zamiar kupić zestaw przełożeń reduktora 4.16 , w sklepach internetowych w opisie jest napisane że ten zestaw pasuje do reduktora z 1.3 albo jeszcze w jednym opisie z rocznika 1986-1995 . Moje pytanie czy jak kupię taki zestaw to nie będzie problemu go włożyć w reduktor 1.3 ? czy jak gdzieś wyczytałem muszę mieć 1.0 i swój z 1.3 . Z góry dzięki za odpowiedź :)
corsa - 2016-03-08, 22:21
jeżeli masz swój 1.3 i kupisz 1.0 (tylko nie wszystkie się nadają) to możesz z tych dwóch złożyć reduktor 4.16 natomiast jeżeli kupisz same przełożenia to tak pasują do twojego reduktora 1.3 i nie potrzebujesz nic więcej
pacmano - 2016-03-08, 22:23
Jezeli masz na mysli nowy zestaw 4.16 to tak, wlozysz do obudowy z 1.3, plus cos tam z serii jest jeszcze jest potrzebne. Ta druga kwestia, 1.0 i 1.3 , nie zaprzataj sobie tym glowy. Technicznie da sie z tych dwoch zlozyc jeden 4.16 po odpowiedniej obrobce zebatek. Koszt wyjdzie nie wiele taniej, chyba ze bezposrednio kupisz z USA, a masz dalej uzywany 20 letni reduktor.
Robert77 - 2016-03-08, 22:32
pacmano napisał/a: | Jezeli masz na mysli nowy zestaw 4.16 to tak, wlozysz do obudowy z 1.3, plus cos tam z serii jest jeszcze jest potrzebne. Ta druga kwestia, 1.0 i 1.3 , nie zaprzataj sobie tym glowy. Technicznie da sie z tych dwoch zlozyc jeden 4.16 po odpowiedniej obrobce zebatek. Koszt wyjdzie nie wiele taniej, chyba ze bezposrednio kupisz z USA, a masz dalej uzywany 20 letni reduktor. |
Taki mam właśnie plan zakupić nowy cały zestaw , w jednym ze sklepów jest dołączona instrukcja montażu i tak zastanawiam się czy ogarnę to w swoim garażu czy lepiej dać komuś kto się na tym zna ?
Starscream - 2016-03-08, 22:37
Pacmano ma rację - ja kupiłem reduktor skaładany z dwóch (akurat dość tanio) O ile z przełożeń jestem mega,mega zadowolony to z kultury pracy juz nie. Może lepiej było dać te 2000 i cieszyć sie nowymi przełożeniami. Z tego co się orientowałem to ogarniesz sam.
pacmano - 2016-03-09, 08:09
Z tego co kojarze sklep lowrangeoffroad udostepnial nawet filmik jak po kroku zlozyc ich reduktor. Musisz jeszcze przemyslec zakup kompletu lozysk ~ 300zl, no chyba ze masz w dobrym stanie. To sprawdzisz jak rozbierzesz. Na skladanych tez ludzie jezdza, wiec to nie tak ze mowie ze to zlo, zeby nie bylo ;) Niestety czesto maja to do siebie ze po prostu wyja.
Vector - 2016-03-09, 08:23
Ale gdyby wsadzić reduktor od 1.0 to wystarczy do jego potrzeb i taniej wyjdzie. Tylko właśnie kwestia tego że to będzie 20 letni reduktor a nie nowiutkie przełożenia
Robert77 - 2016-03-09, 16:32
Vector napisał/a: | Ale gdyby wsadzić reduktor od 1.0 to wystarczy do jego potrzeb i taniej wyjdzie. Tylko właśnie kwestia tego że to będzie 20 letni reduktor a nie nowiutkie przełożenia |
To że to będzie 20 letni reduktor nic nie szkodzi , tylko tak znaleźć reduktor w dobrym stanie nadający się do przeróbki to też trzeba szukać i około 1000zł zapłacić do tego zestaw łożysk i uszczelniaczy , osobę która jeszcze to dobrze ogarnie i będzie to spełniało oczekiwania . Dlatego tak zastanawiam się czy nie lepiej trochę dołożyć i się nie rozczarować a czerpać korzyści w terenie z takiego przełożenia :) No chyba że ktoś by miał na sprzedaż w dobrej cenie taki gotowy reduktor sprawdzony to czemu nie :)
Starscream - 2016-03-10, 13:13
Vector Ja widzę że Ty masz blade pojęcie o tym czym różni się reduktor z litrówki od reduktora 4.16 Bo pytasz o to samo w koło.
Robet77 Nie wiem w jakim stanie masz obecny reduktor ale jeśli w dobrym to lepiej kup te przełożenia ewentualnie coś tam wymienisz i masz 100% pewny reduktor.
A tak musisz kupić z litrówki -jeszcze najlepiej żebyś sam sprawdził w jakim stanie jest. Potem dać to komuś żeby to przerobił bo samemu to cięzka sprawa (musisz łączyć zębatki) itd.
Gotowy można kupić ale też można dziada trafić. Ja kupiłem tanio przerobionego + ma PTO początkowo miałem go rozebrać i sprawdzać co i jak a potem myśle -ryzyk -wsadzę bo chcę sprawdzić jak to chodzi no i się przeliczyłem - zaczęło mi się lać z flanszy jednej , druga ma luz i jeszcze coś tam lekko wyje. tak że musze go wyciągnąć wsadzić zwykły a ten robić. Pewnie jak dorzucę cenę wałka + łożyska + uszczelniacze albo coś tam jeszcze to zbliże się do kwoty 2000 z hakiem. Albo dam to Sławkowi i robota dojdzie dla niego.
Reasumując -jak chcesz wydać tyle kasy to lepiej kup przełożenia albo pewny reduktor gotowy od Sławka tyle że ona ma rzadko cos gotowego na sprzedaż
Pacmano - a Ty miałeś kiedyś wystawione przełożenia ?
pacmano - 2016-03-10, 13:22
Ja sobie zamowilem dwa zestawy i drugi poszedl na sprzedaz. Ale to z 1,5 roku temu juz.
Robert77 - 2016-03-10, 17:31
Starscream napisał/a: | Vector Ja widzę że Ty masz blade pojęcie o tym czym różni się reduktor z litrówki od reduktora 4.16 Bo pytasz o to samo w koło.
Robet77 Nie wiem w jakim stanie masz obecny reduktor ale jeśli w dobrym to lepiej kup te przełożenia ewentualnie coś tam wymienisz i masz 100% pewny reduktor.
A tak musisz kupić z litrówki -jeszcze najlepiej żebyś sam sprawdził w jakim stanie jest. Potem dać to komuś żeby to przerobił bo samemu to cięzka sprawa (musisz łączyć zębatki) itd.
Gotowy można kupić ale też można dziada trafić. Ja kupiłem tanio przerobionego + ma PTO początkowo miałem go rozebrać i sprawdzać co i jak a potem myśle -ryzyk -wsadzę bo chcę sprawdzić jak to chodzi no i się przeliczyłem - zaczęło mi się lać z flanszy jednej , druga ma luz i jeszcze coś tam lekko wyje. tak że musze go wyciągnąć wsadzić zwykły a ten robić. Pewnie jak dorzucę cenę wałka + łożyska + uszczelniacze albo coś tam jeszcze to zbliże się do kwoty 2000 z hakiem. Albo dam to Sławkowi i robota dojdzie dla niego.
Reasumując -jak chcesz wydać tyle kasy to lepiej kup przełożenia albo pewny reduktor gotowy od Sławka tyle że ona ma rzadko cos gotowego na sprzedaż
Pacmano - a Ty miałeś kiedyś wystawione przełożenia ? |
Tak właśnie zrobiłem , tylko już poszedłem po całości i kupiłem 6,5.1 . Zrobiłem to dlatego że mama zamiar dalej motać mojego samiego , duże koła itp. U mnie teren z pagórkami , dużo technicznych trawersów podjazdów , tak się bawię ze znajomymi . Myślę że takie przełożenie będzie ok z myślą o przyszłych przeróbkach , wiem również że zdania są podzielone ale zaryzykowałem i jutro wysyłają mi przełożenia a w tygodniu składam , weekend testy
panrysiek - 2016-04-21, 06:52
I jak tam? Masz już 6.5 na aucie? Jak wrażenia?
Andrzej1205 - 2016-06-03, 11:35
Robert77 napisał/a: | Starscream napisał/a: | Vector Ja widzę że Ty masz blade pojęcie o tym czym różni się reduktor z litrówki od reduktora 4.16 Bo pytasz o to samo w koło.
Robet77 Nie wiem w jakim stanie masz obecny reduktor ale jeśli w dobrym to lepiej kup te przełożenia ewentualnie coś tam wymienisz i masz 100% pewny reduktor.
A tak musisz kupić z litrówki -jeszcze najlepiej żebyś sam sprawdził w jakim stanie jest. Potem dać to komuś żeby to przerobił bo samemu to cięzka sprawa (musisz łączyć zębatki) itd.
Gotowy można kupić ale też można dziada trafić. Ja kupiłem tanio przerobionego + ma PTO początkowo miałem go rozebrać i sprawdzać co i jak a potem myśle -ryzyk -wsadzę bo chcę sprawdzić jak to chodzi no i się przeliczyłem - zaczęło mi się lać z flanszy jednej , druga ma luz i jeszcze coś tam lekko wyje. tak że musze go wyciągnąć wsadzić zwykły a ten robić. Pewnie jak dorzucę cenę wałka + łożyska + uszczelniacze albo coś tam jeszcze to zbliże się do kwoty 2000 z hakiem. Albo dam to Sławkowi i robota dojdzie dla niego.
Reasumując -jak chcesz wydać tyle kasy to lepiej kup przełożenia albo pewny reduktor gotowy od Sławka tyle że ona ma rzadko cos gotowego na sprzedaż
Pacmano - a Ty miałeś kiedyś wystawione przełożenia ? |
Tak właśnie zrobiłem , tylko już poszedłem po całości i kupiłem 6,5.1 . Zrobiłem to dlatego że mama zamiar dalej motać mojego samiego , duże koła itp. U mnie teren z pagórkami , dużo technicznych trawersów podjazdów , tak się bawię ze znajomymi . Myślę że takie przełożenie będzie ok z myślą o przyszłych przeróbkach , wiem również że zdania są podzielone ale zaryzykowałem i jutro wysyłają mi przełożenia a w tygodniu składam , weekend testy |
Nie znam się, ale się zastanawiam czy mimo wszystko 6.5:1 to nie przesada? W terenie to chyba można by nawet i 4 i 5 bieg używać czy się mylę? Pewnie sensowna opcja do rockckrowlingu, ale u nas? Lepiej waszym zdaniem przy kołach ok 31 cali inwestować w reduktor 4.16 czy przełożenia z Vitary? Auto w teren miałoby dojeżdżać o własnych siłach.
Pozdrawiam
pacmano - 2016-06-03, 11:40
PRosze lektura: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=4922
SamNaSamZSam - 2016-06-03, 11:43
Zdefiniuj swoje "lepiej".
Bo dla mnie np. 5,125 dyskwalifikuje to, że "zwolnienie" jest stałe bo... mam niskoobrotowego diesla, małe koła i często jeżdżę po czarnym. 4.16 jest fajne bo daje niewielką redukcję względem oryginału na H, a znaczącą na L. Dzięki temu auto zachowuje swoją mobilność na czarnym a zyskuje "mocy" na kołach w terenie. Kolejny aspekt to serwis/instalacja - reduktor podmienisz szybciutko, w każdych warunkach, samodzielnie. Wymiana przełożeń w mostach i poprawna regulacja to już trochę więcej roboty, chyba że zmajstrujesz sobie cały most "na zapas" i przełożysz w całości :D
No i cena, zestaw 5.125 przez długi czas wychodził sporo taniej niż 4.16, niedawno zdaje się że ceny 5.125 poszły w górę i trzeba by to zweryfikować.
No i Pacmano wskazał właściwy wątek do dyskusji
Andrzej1205 - 2016-06-03, 11:52
Dziękuję, wszystko jasne temat przerobie. Potwierdziliscie moje chłopskie domysly
Maror - 2016-06-03, 12:00
Ogólnie największym problemem z 6.5 jest to że o ile do przodu mamy 5 biegów to do tyłu tylko 1 A co do cen 5.125 to teraz taniej niż 400 za komplet na most będzie bardzo ciężko znaleźć. Jest jeszcze kwestia tego że zgodnie z opinią użytkowników 5.125 jest podobno delikatniejsze od Samuraiowych 3.7 i 3.9.
KSikorski - 2016-06-03, 13:01
5.125 musi być delikatniejsze - wolniejsze przełożenie to więcej zębów, więcej zębów na kole talerzowym=mniejsze zęby
rumun - 2016-06-03, 13:53
a zobacz że jak masz śrube z drobniejszym gwintem to jest mocniejsza i trudniej ją przeciągąć niż z grubszym gwintem
SamNaSamZSam - 2016-06-03, 14:19
bo gdyż wydaje mi się, że to trochę inaczej działa. Gwint na śrubie trzyma "na całej długości", a zestaw talerz/atak pracuje tylko na styku ząb<->ząb, przez co im mniejsze zęby (bo ich więcej) tym mniejsza powierzchnia do przeniesienia tej samej siły. Tak mi się to widzi.
Didymos - 2016-06-03, 14:22
SamNaSamZSam napisał/a: | Zdefiniuj swoje "lepiej".
Bo dla mnie np. 5,125 dyskwalifikuje to, że "zwolnienie" jest stałe bo... mam niskoobrotowego diesla, małe koła i często jeżdżę po czarnym. 4.16 jest fajne bo daje niewielką redukcję względem oryginału na H, a znaczącą na L. Dzięki temu auto zachowuje swoją mobilność na czarnym a zyskuje "mocy" na kołach w terenie. Kolejny aspekt to serwis/instalacja - reduktor podmienisz szybciutko, w każdych warunkach, samodzielnie. Wymiana przełożeń w mostach i poprawna regulacja to już trochę więcej roboty, chyba że zmajstrujesz sobie cały most "na zapas" i przełożysz w całości :D
No i cena, zestaw 5.125 przez długi czas wychodził sporo taniej niż 4.16, niedawno zdaje się że ceny 5.125 poszły w górę i trzeba by to zweryfikować.
No i Pacmano wskazał właściwy wątek do dyskusji |
Zauważ, że do wolnoobrotowego diesla i małych kółek nikt nie zakłada ani 5,125, ani 4,16
Właśnie największą zaletą 5,125 (i ogólnie wolniejszych przełożeń mostów) jest to, że redukują także na asfalcie.
Co z tego, że założysz 4,16 do kół 31 cali, jak dalej na asfalcie masz muła, a piątki używasz tylko z górki, mam tu na myśli oryginalne 1,3, żeby nie było.
Swoją drogą 5,125 nie jest najsłabszym przełożeniem występującym w vitarze, najlichsze jest 4,3 (43/10), poza tym jednym wszystkie mają 8 zębów na ataku, a różnią się ilością zębów na talerzu, najciekawiej wypada chyba 4,625 (37/8).
Andrzej1205 - 2016-06-03, 17:31
No to widzę ze podział jak wśród wyborców na pewno wiele zależy też od tego jaki jest silnik i w jakim stanie. Nic będzie mam nadzieje samurai niedługo, pojezdze to wtedy będzie pewnie łatwiej podjąć taką decyzję. Policze różnice w przełożeniu względem fabryki i powinno być jasne.
Dzięki za głosy w dyskusji.
Starscream - 2016-06-03, 18:34
Eeee ja mam 4.16 i to powinni fabrycznie zakładać do normalnych kół
pacmano - 2016-06-03, 19:04
Do 31 cali to chyba najoptymalniej zalozyc jakas bmw 1.6 ze skrzynia :D
Didymos - 2016-06-03, 22:41
Zdecydowanie do 31" najlepsze jest 1,6, niekoniecznie od bmw
marcelo - 2016-06-03, 22:53
ja tam mam i polecam 5.125 ;) co prawda po roku wyłysiał mi atak w tylnym moście ale ogólnie żelazo żwawsze się zrobiło. Problemem jest to że jest mniej zębów na ataku (8) niż w samuraiowym (11) i przez to mniej zębów ma styczność- przenosi obciążenia na talerz
bart9018 - 2016-06-04, 06:40
marcelo napisał/a: | ja tam mam i polecam 5.125 ;) co prawda po roku wyłysiał mi atak w tylnym moście ale ogólnie żelazo żwawsze się zrobiło. Problemem jest to że jest mniej zębów na ataku (8) niż w samuraiowym (11) i przez to mniej zębów ma styczność- przenosi obciążenia na talerz |
przeciez to mozna rozwiazac sruba ktora bedzie podpierac talez i problem z glowy
stachura44 - 2016-06-04, 07:51
tylko ze jak ja żle wkrecisz ta srube to zamiast poprawic to jeszcze pogorszysz :)
tosiekDH - 2016-06-04, 07:58
"przeciez to mozna rozwiazac sruba ktora bedzie podpierac talez i problem z glowy " - tylko co to za śruba, w którym miejscu, i jak miała by podpierać ten talerz ? no i co miało by dać to podparcie ?
marcelo - 2016-06-04, 10:12
słyszałem o takiej śrubie - fabrycznie w jakichś LR czy Toyotach było to stosowane
Zawias - 2016-06-04, 21:18
Założyłem znajomemu w tylnym moście i działa.
bart9018 - 2016-06-04, 23:17
nie wiem czy przypadkiem w jakiejs grand-vitarze to nie bylo tez seryjnie stosowane
Hałas - 2016-06-05, 11:26
Vitara 2.0 w tylnym moście ma seryjnie śrubę podtrzymującą talerz.
5.125 z przedniego vitarowego mostu ze śrubką wytrzymuje nie wiele więcej niz bez niej
baca - 2016-06-25, 20:38
Ja wsadzilem reduktor 1.0 i przelozenia z vitary 8/41(5.125) i mysle ze nie ma co sie wrzucac w koszty reduktora 4.16.kola 31 cali i tak auto jest wolne az za moim zdaniem
Starscream - 2016-06-26, 00:07
Ale jak wstawisz nowe koła zębate to masz tak cichy reduktor że aż miło. Przerabiałem temat litrówki przerobionej na 4.16 ażkupiłem oryginalny zestaw.
zajxt - 2016-06-26, 08:31
Koszt zakupu reduktora od 1,0 jest dość wysoki + przełożenia 5,125 też już nie są tanie + przegląd tego i jakieś pewnie związane z tym wydatki,pewnie wyjdzie trochę taniej ,ale czy aż tak dużo
bulimierz - 2016-06-26, 10:10
zajxt napisał/a: | Koszt zakupu reduktora od 1,0 jest dość wysoki + przełożenia 5,125 też już nie są tanie + przegląd tego i jakieś pewnie związane z tym wydatki,pewnie wyjdzie trochę taniej ,ale czy aż tak dużo |
Właśnie, a że każdy sprzedający ma części super, "leżaki magazynowe", to nigdy nie wiesz co z tego mariażu wyjdzie.
Osobiście wolę kit 4.16, choćby z braku trzeźwo myślących tokarzy
Starscream - 2016-06-27, 16:20
Mój wyjec poszedł do irlandi.Niech tam wyje.
|
|