Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Silnik 1.3 dymi na niebiesko

Kowal 88 - 2016-03-12, 01:12
Temat postu: Silnik 1.3 dymi na niebiesko
Witam wszystkich mam duży problem z silnikiem 1.3 gażnik mianowicie chodzi mi o to ze mój silnik bardzo dymił na niebiesko na zimnym i ciepłym silniku ną stop , miałem już tego dosyć postanowiłem zainwestować i zrobić remont kap motoru , została zrobiona cała głowica nowe pierśćienie panewki uszczelki itp itd . po całej wykonanej pracy czas na odpalenie silnika i tu zonk silnik dalej dymi czy ktoś wie co to możę być pomocy pozdrawiam
_________________

Jarek - 2016-03-12, 10:37

Może nagar z wydechu się wypala :roll:
yenko - 2016-03-12, 11:34

Sprawdzałeś czy dawka paliwa nie jest zbyt bogata ??
Didymos - 2016-03-12, 17:13

Dymi dalej na niebiesko, czy kolor się zmienił?
Na dobrze rozgrzanym też dymi?

Swoją drogą, co Ci przyszło do głowy, żeby remontować ten gówniany silnik? Zmarnowałeś czas i kasę, a pod maską dalej siedzi dychawiczne 1,3 :roll:

klim - 2016-03-12, 20:24

Jezeli włożyłeś nowe pierścienie na stare wypracowane cylindry to będzie gorzej niż było. Teoretycznie jezeli zmieniasz pierścienie nawet na ten sam wymiar powinno się przechonować cylindry. Teoretycznie bo wystarczy wziąć papier ścierny gruby np 80 i ręcznie przeszlifować cylindry w środku w taki sposób aby powstała siatka rys idących z góry na dół po skośie (tak jak wygląda cylinder po szlifie). A wszystko po to, żeby nowe pierścienie miały na czym się dotrzeć i dopasować do cylindra. Tak więc myśle że to jest powód tego że silnik nadal dymi choć mogę się mylić.
Wikingc1 - 2016-03-12, 21:34

Ja jak kupiłem Samuraja to też miał silnik kaplice zresztą nawet na filmiku z 2 zlotu widać niebieską chmurę ;-) też myślałem żeby robić silnik bo będę miał dobrze zrobiony na długo itd, po podliczeniu części, wału bym nie ruszał ale głowice trzeba było to wyszło że tanio się nie da, a dobrze i tanio to już w ogóle, dość długo szukałem silnika i w końcu kupiłem za jakoś 600zł razem ze skrzynią, silnik siedział w aucie i jeździł więc mogłem go sprawdzić, godzinka silnik wyjęty i gotowe, silnik okazał się wyjątkowo zdrowy, musiałem zdjać głowice bo wypadł mi brok i mogłem go obejrzeć od środka.
A w starym silniku okazało się ze jeden cylinder był dużo bardziej zużyty niż reszta i tamtędy walił olej, palił go więcej niż dwusuw :-? na 200km po trasie spalił ok 2l oleju.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group