Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Korki spustowe olejowe w mostach

elkrecik - 2016-03-13, 13:10
Temat postu: Korki spustowe olejowe w mostach
Witam forumowiczów, po ogarnięciu silnika przyszła kolej na mosty. Poprzedni właściciel w 2001 roku zalał to jakimś bodajże Shell Transaxle, chciałem zweryfikować stan i ewentualnie wymienić olej jednak nie mogę odkręcić korków. Widać że poprzedni właściciel "pomagał" sobie młotkiem przy odkręcaniu... Chcę przyspawać nakrętkę do korka, podgrzać i próbować odkręcać.... Pod korkiem widać uszczelkę, po takiej operacji raczej korek i owa uszczelka będą do wyrzucenia. gdzie kupić taki korek i uszczelkę? W sklepie moto nie mieli w katalogach, zostaje tylko ASO Suzuki?
yenko - 2016-03-13, 13:14

Ja tam spawałem i użyłem ich powtórnie. Nic nie cieknie a czy tam czasem nie jest uszczelka miedziana ??
szymszym - 2016-03-13, 13:39
Temat postu: Re: Korki spustowe olejowe w mostach
elkrecik napisał/a:

W sklepie moto nie mieli w katalogach, zostaje tylko ASO Suzuki?


https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Korek-oleju-Vitara-Grand-Vitara-SamuraiJimnyLiana-1/1347

SamNaSamZSam - 2016-03-13, 14:16

po mojemu przy korkach w mostach, reduktorze i skrzyni nie ma podkładek i uszczelnień. Być może to inwencja własna, być może jakiś silikon albo taśma teflonowa. W każdym razie sam korek trzyma wyśmienicie bez żadnych dodatkowych akcesoriów.

I jeszcze mam taką autorefleksję, że nie odkręcam korków spustowych dopóki nie odkręcę nalewowych.

Dany44 - 2016-03-13, 14:33

Spokojnie można użyć starych jeśli nie są za bardzo zmaltretowane.
U mnie z tyłu jest miedziana podkładka a i tak trochę cieknie z pod korka.... ale to przez to, że musiałem gruchę lekko skorygować ręcznym impulsatorem kinetycznym aby mi 5.125 weszło.

Swoją drogą ciekawe czy auto było używane zgodnie z przeznaczeniem?? ponieważ 15 lat ja jednym oleju w mostach (tak to rozumiem) to z deczka przydługo :D

elkrecik - 2016-03-13, 15:32

SamNaSamZSam napisał/a:
po mojemu przy korkach w mostach, reduktorze i skrzyni nie ma podkładek i uszczelnień. Być może to inwencja własna, być może jakiś silikon albo taśma teflonowa. W każdym razie sam korek trzyma wyśmienicie bez żadnych dodatkowych akcesoriów.

I jeszcze mam taką autorefleksję, że nie odkręcam korków spustowych dopóki nie odkręcę nalewowych.


O znowu dowiaduję się nowych rzeczy :-D A gdzie jest zlokalizowany korek nalewowy ? Nie mam sam podnośnika, auto oglądałem na szybko u mechanika...W pierwszym poście wkradł się błąd- oleje były wymieniane w 2011 roku a nie w 2001.

Kaine - 2016-03-13, 17:16

Mnie czeka siłowe wyciąganie korków wylewowych na mostach. Tak mocno trzymają że nie chcą odpuścić...
rumun - 2016-03-13, 20:01

U mnie zadnych uszczelek nie ma. I podkadek, spawaj jak nie mozesz odkrecic i pozniej to przykrec, nastepnym razem nie bedziesz musial sie meczyc tylko normalnie kluczem odkrecisz
SamNaSamZSam - 2016-03-13, 20:34

elkrecik napisał/a:
A gdzie jest zlokalizowany korek nalewowy ?


Przewrotnie odpowiem, że ten korek zlokalizowany jest... np. na rysunku w manualu na stronie 16-16 ;) przy okazji znajdziesz tam wartości momentów z jakimi dokręcać te korki, żeby później były szanse na normalne odkręcanie. Nie ma również nic o uszczelkach/uszczelniaczach pod tymi korkami, więc to raczej inwencja własna była.

marcelo - 2016-03-13, 21:26

Dany44 - jak to mozliwe ze 5,125 sie nie miescilo? Pytam bo przy momtazu blokady zauwazylem szlif od drodka pochwy obok korka tak jakby kolo talerzowe tarlo ale nigdzie o tym nie slyszalem zeby byla za mala plytka obudowa.

Ja oryginalnie do korkow kontrolnych mam podkladki teflonowe

Dany44 - 2016-03-13, 22:02

marcelo napisał/a:
Dany44 - jak to mozliwe ze 5,125 sie nie miescilo? Pytam bo przy momtazu blokady zauwazylem szlif od drodka pochwy obok korka tak jakby kolo talerzowe tarlo ale nigdzie o tym nie slyszalem zeby byla za mala plytka obudowa.

Ja oryginalnie do korkow kontrolnych mam podkladki teflonowe



Tfu wróć..... właśnie małe sprostowanie, wprowadziłem was w błąd..... korki spustowe są u mnie ok. czyli bez żadnych podkładek. Natomiast na korku nalewowym - kontrolnym mam właśnie teflonową podkładkę i z pod niej mi cieknie olej.
Przy tym korku jest takie przetłoczenie i musiałem je rozklepać młotkiem ponieważ koło talerzowe obcierało zębami właśnie o to przetłoczenie. W starej pochwie tak miałem i jak włożyłem graty do nowej wszystko poskładałem to się okazało, że nie mogę przekręcić atakiem a zęby odcisnęły się na gruszce. Z tego co wiem to wystarczy puknąć młotkiem i "przesunąć" przetłoczenie o 2 - 3 mm, tzn. u mnie tak trzeba ale wiem, że u innych chłopaków nie było to konieczne.

marcelo - 2016-03-14, 10:02

czyli aktualizacja co do przeróbki na 5.125 - (nigdzie wcześniej o tym nie słyszałem ale wiemy że tak bywa) - sprawdzić czy talerz nie ociera o pochwę mostu

https://www.facebook.com/...&type=3&theater

elkrecik - 2016-03-14, 12:10

Panowie- przepraszam- pomyliłem korki :oops: Zaklepany mam korek nalewowy/ kontrolny... i jego nie mogę odkrecić... W manualu zaznaczony jako element 16 i 17. Je właśnie poszukuję :mrgreen:
Didymos - 2016-03-14, 12:17

To masz z górki, do wlewowego łatwiej się spawa :mrgreen:
elkrecik - 2016-03-14, 12:22

To wiem, ale chcę kupić zapasowe i nie wiem pod jaka nazwą/ numerem występują :oops: Wujek Google nie pomaga.
szymszym - 2016-03-14, 12:32

elkrecik napisał/a:
To wiem, ale chcę kupić zapasowe i nie wiem pod jaka nazwą/ numerem występują :oops: Wujek Google nie pomaga.


Elkrecik, przeca pokazywałem:

https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Korek-oleju-Vitara-Grand-Vitara-SamuraiJimnyLiana-1/1347

:)

elkrecik - 2016-03-14, 12:39

Dzięki ale to jest spustowy dół, ja szukam nalewowy/ kontrolny.
szymszym - 2016-03-14, 12:57

elkrecik napisał/a:
Dzięki ale to jest spustowy dół, ja szukam nalewowy/ kontrolny.


W razie co niech uczeńsi ode mnie się wypowiedzą, ale te korki to chyba takie same są.

SamNaSamZSam - 2016-03-14, 13:18

hmm, u mnie spustowe mają magnesy w środku co zawsze mi się bardzo podoba bo w mej (być może złudnej) nadziei jakby coś się ukrychnęło w dyfrze/skrzyni/redu to się tam przyczepi. Można też podziwiać "urobek" metaliczny jaki się osadza prócz musztardy tudzież majonezu.

Co do gwintu i wielkości to wydaje mi się że są takie same, bo się muszę kontrolować żeby przy składaniu dobrze je wkręcić - spustowy w spust, nalewowy w nalew.

alientm - 2016-03-14, 13:28

Miałem spore problemy aby odkręcić korki wlewowe w mostach (Vitara), przyspawana duża nakrętka i poszły lekko, temp przy spawaniu zrobiła swoje widać. Przyspawana nakrętka w niczym nie przeszkadzała w nalewowych, wręcz pomagała przy odkręcaniu - klucz nasadowy pewniej siedział.
elkrecik - 2016-03-15, 20:00

Tak to u mnie wygląda (przepraszam za syf ale auto wtedy odbyło ze mną na pokładzie pierwszy off road i banan z ryja nie schodził):
http://zapodaj.net/035bbb2f2d4e4.jpg.html
Pod korkiem jest podkładka.

Zawias - 2016-03-15, 20:24

Popukaj młotkiem i przy pomocy przecinaka dasz radę.Jak nie -trzeba spawać,ale nie będzie chyba takiej potrzeby.
elkrecik - 2016-03-15, 20:29

Młotkiem i przecinakiem próbowałem- ni hu hu. Wolałbym kupić nowy w razie "W", przyspawać nakrętkę i wymienić korek. I tu ponawiam pytanie gdzie taki korunio z podkładką kupić.
SamNaSamZSam - 2016-03-15, 21:33

Jakieś dziwadło, albo ja się na tym obrazku nie odnajduję. Ja to bym chyba to rozwiercił bo tam nawet gniazda na klucz nie widzę :O

A to czarne na pochwie co to jest? Asfaltem jakimś to otynkowane, że odchodzi takimi płatami?

Korki wrzucał Ci dwukrotnie linka Szymszym... w manualu o podkładkach nic nie ma, u mnie podkładek nie ma więc nie zachęcam do stosowania podkładek chyba, że to jakaś radosna twórczość i okaże się masz inny korek, inny gwint, innego Samuraia i w ogóle, że nie jesteś z Marsa! :P

Didymos - 2016-03-15, 21:59

Też mam identyczny korek wlewowy w przednim moście, więc aż taki ewenement to nie jest.
Jak mi się kiedy będzie nudziło, to sprawdzę, czy typowy korek stożkowy tam pasuje, ale obstawiam, że powinien pasować.

@elkrecik - spawaj i nie rób scen, jak Ci się ten korek zgubi, to wtedy się będziesz martwił skąd wziąć następny.

Starscream - 2016-03-15, 23:18

nalewowe można spawać bo ja tak mam juz kilka lat , natomiast spustowe będą wystawać i już nie jest to częśliwe rozwiązanie. Z malucha ani z poloneza korki nie pasuja bo kiedyś tam sprawdzałem
kurian - 2016-03-20, 22:40

orientuje się ktoś jaki jest rozmiar kwadratu w korkach mostów?
SamNaSamZSam - 2016-03-20, 22:50

tak na 69% to jest kwadrat 10x10
kostuch - 2016-03-20, 23:36

kurian napisał/a:
orientuje się ktoś jaki jest rozmiar kwadratu w korkach mostów?


3/8 cala
Pasuje trzpień od "średniej grzechotki" :-)

Chociaż po wielu latach i odkręceniach pewnie większość już ma 10mm.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group