Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Mój Samurai - samurai long swap na 1.9td

kamilloczek - 2016-03-14, 01:28
Temat postu: samurai long swap na 1.9td
witam stwierdziłem że się pochwale suczką :P był to 1.3 a bedzie 1.9 :P narazie idzie pod górkę wsumie to od półtora roku jest w budowie ale pół roku albo ponad pół roku auto przestało u blacharza oszusta i straciłem wenę by go składać i dopiero teraz powróciła siedze w garazu od miesiąca i pakuje 1.9td z xantii:P na razie stanąłem na temacie wału miedzy skrzynią a silnikiem :P














mam problem tylko z wałem jakby ktoś mógł mi podrzucić jakieś foto jak ma wyglądać wał ze skrzyni do reduktora. Skrzynia poloneza :)

stachura44 - 2016-03-14, 06:22

Masz 2 opcje z wałem 1.przerabiasz flansze na skrzyni żeby pasowała na lekko skrócony wał z samca .2 robisz wal z kawałka wału z poldka i s amuraia . Jak będziesz skracać wal domowym sposobem i żeby było równo to musisz wytoczyć tuleje łącząca te 2 kawałki . Uśmiechnij się do Czuperka to ci może sprzeda skrzynie z przerobiona już flansza ;-)
SamNaSamZSam - 2016-03-14, 08:59

zerknij sobie w ten temat: http://samurai.org.pl/vie...t=wa%B3+polonez tam jest patent złożenia z dwóch wałów samuraia i poloneza jednego. Tutaj też masz jakieś patencenie wałka: http://samurai.org.pl/vie...t=wa%B3+polonez

a tutaj masz porównanie wału z samuraia 1.3 beznynowego z oryginalnym wałem dieslowego samka z 1.9td -> http://samurai.org.pl/vie...rzynia+reduktor i patent Radexa.

Powodzenia!

kamilloczek - 2016-03-14, 20:13

dzięki Panowie :P wszystko fajnie tylko żadnego zdjęcia poglądowego nie znalazłem. Dziś jeszcze mi wpadł pomysł że można by zrobić z dwóch przegubów homokinetycznych jak np w wv. one też mają możliwość regulacji wysunięcia. I dodatkowo nie zmieniają prędkości kątowych jak w krzyżakach czyli kardanach. kwestia dorobienia dwóch flansz do skrzyni i reduktora.
stachura44 - 2016-03-14, 21:01

http://s250.photobucket.c...C05301.jpg.html
kamilloczek - 2016-03-20, 12:59

siemka trochę mnie nie było :D

postępy są :P wspomaganie siedzi pompa od oryginału xantii miała za duże koło więc znalazłem swoją starą od kangoo miała mniejsze koło. Pasuje idealnie a jako to że był to przymiar ze złomu zakupiłem od laguny z metalowym kołem i średnicą 2mm większą.

Filtr oleju oryginalny się nie mieśćił bo bym go nie odkręcił więc zamieniłem go także od renault jest niższy:)

Przekładnia poszła od jimny 1.5 wraz z wałem łączącym pasuje plug and play a że był lift to dwa krzyżaki się przydały. Wał Ori z samca mi nie za bardzo pasował. Przewody pompa przekładnia oryginalne pójdą również od jimniego.


chłodnica wody pójdzie od kangoo 1.9d ma wymiary podobne do oryginalnej samca 1,9 tylko nie wiem czy króćce nie będą za bardzo wadzić ale to wyjmę ze swojego to sprawdzę.


wały będą dwa zobaczymy które dadzą radę. Jedna opcja jest na rozsuwanym od samca i jednym krzyżaku. druga to dwa przeguby homokinetyczne od wv i krótka półośka. co z tego wyjdzie będę pisał :)

Zastanawiam się czy samiec da radę jechać z prędkością podróżną około 120km/h. Koła mam 215 r15


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group