|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Inne mosty czy wzmocnione półosie i przeguby ?
Robert77 - 2016-03-24, 20:13 Temat postu: Inne mosty czy wzmocnione półosie i przeguby ? Witam ! Temat z reduktorem mam załatwiony i zanim założę koła 33 cale chciałbym ogarnąć temat mostów . Cena wzmocnionych półosi i przegubów na dwa mosty to około 4000tyś , więc co lepsze ogarnąć jakieś mosty z innej fury z bardziej wytrzymalszymi półośkami i przegubami ? Czy może jednak zostać przy tych z samuraia i wpakować tam te graty wzmocnione ? Znajomy mechanik zaproponował mi pomoc przy ogarnięciu z innymi mostami , ja do końca nie jestem przekonany i tu proszę o pomoc będzie łatwiej podjąć decyzję
Zawias - 2016-03-24, 21:05
Tył vitara-przód wzmocniony z przełożeniem vitary.
pacmano - 2016-03-24, 21:26
Jedni maja toyote i sa zadowoleni, inni maja vitary i wzmacniane polosie i tez sa zadowoleni - do czasu az zmieli sie dyfer :) A 5.125 coraz mniej ... Ogolnie temat rzeka i nie dam sie wciagnac :D
marcelo - 2016-03-24, 21:30
przewaga oryginalnych to najmniejsza główka = największy prześwit :)
Robert77 - 2016-03-24, 21:53
W sumie coraz bardziej jestem skłonny zostać przy oryginalnych , tylko wpakować wzmocnione półosie i przeguby do tego wzmocnić pochwę . No chyba że coś się jeszcze narodzi jakiś pomysł z czego tu wsadzić :)
kurian - 2016-03-24, 22:16
jak zostaniesz przy seryjnych mostach to rozważ zmotanie odciążonych półosi, kosztowo porównywalne do wzmacnianych TG a o wiele więcej zalet. W tym temacie myślę że forumowy kolega Chomik może pomóc.
marcelo - 2016-03-25, 12:19
Ja też miałem ten dylemat - zostałem przy oryginalnych. koszty są podobne jeśli chodzi o wzmocnienie i wymiane mostów ale wraz z masywniejszym mostem dochodzi spoko kg i tak zaczynając od cięższych felg (6x139,7) hamulców piast itd...
Na przód mam już spidertraxy a na tył planuje odciążone półosie - polecam również kolegę Chomika z forum. Lepiej to wychodzi, bo oprócz mocniejszych półosi masz też możliwość szybkiej wymiany/kontynuowania jazdy na urwanej no i pozbywasz się największej bolączki oryginalnego mostu - lichych łozysk. dodatkowa zaleta to przeróbka na tarcze w cenie odciążenia :)
rumun - 2016-03-25, 16:15
tak tylko w ori przy dużych kolach lubi sie zmielić talerz. przynajmniej ja mam taki problem. no i jak wsadzisz większe mosty to i większe koła, jak koła to i silnik i tak dalej i tak dalej.
ja mam na przodzie wzmacniane TG i jestem bardzo z nich zadowolony, a tył niestety ,czasami sie coś urywa
Hałas - 2016-03-26, 11:00
rumun napisał/a: | tak tylko w ori przy dużych kolach lubi sie zmielić talerz. przynajmniej ja mam taki problem. no i jak wsadzisz większe mosty to i większe koła, jak koła to i silnik i tak dalej i tak dalej.
ja mam na przodzie wzmacniane TG i jestem bardzo z nich zadowolony, a tył niestety ,czasami sie coś urywa |
5.125? Te niestety bardzo słabe są. Przy reduktorze 4.16 w/g mnie bez sensu pakować 5.125. Nie dosyć, że drogie, ciężko znaleźć to jeszcze szybko się mielą.
pacmano - 2016-03-26, 11:47
No chyba ze masz kola 35 cali
egon - 2016-03-26, 12:23
Zależy jak się jeździ ,zdarza się ze i super hiper półosie i przeguby ludzie urywają.Po drugie zastanów się czy aby na pewno potrzebujesz pchać do samuraja 33 cale,pomiędzy 31 a 33 jedyna różnica to taka że na 33 na oryginalnym 1,3 auto przestanie jechać a oryginalne mosty spokojnie wytrzymają 31 jak będziesz jeździł z głową.
rumun - 2016-03-26, 14:13
Halas mam zwykle przelozenia.43/11.
Egon a widziales co w blocie robi 31 a 33? Bo jak dla mnie to jest przepasc.
Hałas - 2016-03-26, 14:46
jak juz milisz 3.9 to jest ciekawie
całe szczęście ze cena i dosępnośc pozwala w zasadzie wozić ze sobą drugi komplet
Robert77 - 2016-03-26, 17:37
egon napisał/a: | Zależy jak się jeździ ,zdarza się ze i super hiper półosie i przeguby ludzie urywają.Po drugie zastanów się czy aby na pewno potrzebujesz pchać do samuraja 33 cale,pomiędzy 31 a 33 jedyna różnica to taka że na 33 na oryginalnym 1,3 auto przestanie jechać a oryginalne mosty spokojnie wytrzymają 31 jak będziesz jeździł z głową. |
Silnik to również przyszłościowy temat :) teraz priorytet , wzmocnić mosty . Wiadomo że trzeba jeździć z głową , do tej pory nic nie zmieliłem :) Taki mam plan wsadzić 33 , przy tym reduktorze który teraz posiadam 6.5:1 33 będą robić robotę , testy były na 31 i jest całkiem dobrze . Trochę się obawiałem tego przełożenia że będzie muł ale tragedii niema , mało śmigam po asfalcie a i tak to nie był demon prędkości . W terenie na podjazdach , jeszcze tych technicznych to bajka , trzeci bieg i powoli bez jęknięcia wdrapuje się tam gdzie wcześniej musiałem brać rozpęd :) Długie podjazdy to ruszanie z piątego :) silnik nawet nie przejawia braku mocy , jak się zakopie to jedyneczka wyciągarka i poszedł :) Z tond moja decyzja z tak wolnym przełożenie ,za tym również idzie dalsze motanie .
sztamgres - 2016-10-18, 00:09
a ma ktos na forum mosty od patrola???
Zawias - 2016-10-18, 08:02
Znajomy ma. Silnik 1.8 IS ze skrzynią reduktor 6.5.
sztamgres - 2016-10-18, 08:46
chodzi mi o opinie jak to się sprawuje , ja mam vitarowska 16 planuje wsadzic automata i koła minimum 33 , moze masz jakies zdjęcia jakies uwagi co i dlaczego tak a nie inaczej
Zawias - 2016-10-18, 11:25
wieczorem poklikam
Kwadrat - 2016-10-26, 08:25
kurian napisał/a: | jak zostaniesz przy seryjnych mostach to rozważ zmotanie odciążonych półosi, kosztowo porównywalne do wzmacnianych TG a o wiele więcej zalet. W tym temacie myślę że forumowy kolega Chomik może pomóc. |
Porównywalne ? hmmm Również z Gwarancją ? :)
[ Dodano: 2016-10-26, 08:32 ]
Generalnie jeżeli auto ma być lekkie to zostaw oryginalne mosty. Zmiana półosi na mocniejsze to pół dnia roboty i gotowe. Mało motania a efekt bardziej niż zadowalający. Główki można wzmocnić tak że wytrzymają 150KM i duże kółka.
kurian - 2016-10-26, 08:57
Kwadrat napisał/a: |
Porównywalne ? hmmm Również z Gwarancją ? :)
|
nasz forumowy kolega ostatnio sprzedawał swój produkt w cenie poniżej 2000zł, czy daje gwarancje trzeby by jego zapytać.
Jokerdrek - 2020-09-11, 04:56
Sory za kotleta ale szukam informacji od roku czasu i zabardzo niema konkretow na temat wytrzymalosci napedow w samuraju a patrola noechce ladowac bo ciezki, mozna toyote J70 ale dobra seria to 4 tys za sztuke a z blokadą po znajomosci 6 tys.
Te wzmacniane poloski to sa niby lepsze od seri ale nikt kto je zalozyl, nie wrocil na forum sie pochwalic. Gdzies indziej znalazlem wątek ze ktoś coś zmotal na wlasna rekę wysrtrugał, popisy bączków na aswalcie po montażu i podobno moesiac wytrzymaly z doniesień inmego forumowego kolegi. Ja jestem zmuszony podmienic na cos mocniejszego bo moje 370 Nm zalatwia póloski na jedno pożądne kopniecie w blotku.
Mam 4 satelity i 26 frezow, przelozenie 3.7 (41/11). Temat talerza i rozchodzacych sie podpór lozysk orzecha oraz półoski (fi 50mm) mam ogarniete na duza moc.
Teraz pytanie, ile wytrzymaja satelity i koła koronkowe? Czy to ktoa sprawdzal?
Od biedy zostaje spawlock ale jak jest szansa jezdzic z dyfrem +blokada to wolal bym z tej opcji skozyatac.
kostuch - 2020-09-11, 20:14
Półosie 50mm średnicy???
Valkyr_87 - 2020-09-12, 06:59
Możesz odciążyć półosie z teog co wiem to Becki4x4 ogarnia takie zabawy. Też nad tym myślałem ale po konsultacjach i słusznych uwagach Kostucha na temat dostępności zamienników zdecydowałem się wsadzić wzmacniane TG.
Swoją drogą może offtop - sory ale o co chodzi z tym talerzem? Przeszukałem forum i znalazłem tylko info ze ten problem jest ogarnięty. Google na hasło podpora talerza mostu również Ch.... Pokazuje.
kostuch - 2020-09-12, 19:32
Valkyr_87 napisał/a: |
Swoją drogą może offtop - sory ale o co chodzi z tym talerzem? Przeszukałem forum i znalazłem tylko info ze ten problem jest ogarnięty. Google na hasło podpora talerza mostu również Ch.... Pokazuje. |
Wspawuje się nakrętkę w obudowę dyfra i wkręca śrubę, tak żeby przeciwdziałała odpychaniu talerza przez atak (przez tarcie o talerz).
Takie voodoo.
Jokerdrek - 2020-09-13, 05:42
Te wzmacniane TG to tez maja swoja wytrzymalosc. Jak szukalem.w zeszlym roku blokad to natrafilem na taki wątek i tez je tam.ktos skonczyl. A 50mm juz tak prosto nie zalatwisz, nawet kopiac ze sprzegla
Ja nie chce wydac mnustwa pieniedzy i wracac do tematu za dwa miechy. Za dwa metry materialu fi 50 na poloski z przesylka wyszlo mnie 150 zl. Nie sadze ze to sa jakies mega koszty, teszte sam ogarne w max dniowke lacznie z momtażem tarcz jak jiz bede przy tym dziubał. Filozofi zadnej niema a przynajmiej.spokojnie bede mogl dmuchnąć w piec, osiagajac drugie tyle mocy i wlepiac sie spokojnie w iłowe bagna ktore jak przyssa tooooo tylko ten wie, co jezdzi po takim terenie.
Co do tematu talerza to przy kopaniu sprzeglem, kolo talerzowe lubi sie odchylic a jak zrobi to za bardzo to masz po zębach. Jest patent podpierania tego kola, srobą. Ja zastosowalem dwie m14 i od srodka zrobilem taki slizg dlugi na 10 cm i oparlem go na tych srubach.odleglosc ustawilem na okolo 0.1 mm
Dolaczył bym.zdjecia bo co chwile cos robie ciekawego z samim ale niewiem dlaczego sie nieda.
kostuch - 2020-09-13, 12:14
Joker, ty masz naprawdę dobry nick.
Przemyśl jeszcze te 50mm średnicy półosi, bo to bzdura jest.
Starscream - 2020-09-13, 21:03
se wstaw mosty z unimoga :))))) albo z laplandera przy tych 350nm a nie pajęczyny z samuraja. Robisz konkret czy wieszasz firanki? Średnica półosi 5cm to ostatnio ładowarke rozbieraliśmy volvo 12t to może tyle w zwolnicy miała :))))))
|
|