Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Silnik 1.9td z golfa

Johny33 - 2016-04-04, 21:42
Temat postu: Silnik 1.9td z golfa
Witam, mam zamiar wstawic do samuraia silnik 1.9 td z golfa 3. Obecnie posiadam silnik 1.3 na gaźniku. Czy mial ktoś z Was doczynienia z taka wymiana i jaka bedzie roznica w mocy i spalaniu takiego połączenia?
sysyl89 - 2016-04-04, 21:53

Ja własnie jestem na etapie wyciągania silnika 1.0 z swojego samiego i czeka nowe serducho 1.6td z golfa 2.
SamNaSamZSam - 2016-04-04, 21:54

a jaki konkretnie masz ten silnik z g3? Podaj no jakieś oznaczenie to się może coś googlnie...
Johny33 - 2016-04-04, 22:10

Oznaczenie silnika AAZ ;-)
SamNaSamZSam - 2016-04-04, 22:14

prosz: http://sj-413.nl/welcome-...aaz-engine.html
Johny33 - 2016-04-04, 22:20

Dzieki! :-) a po polsku cos by sie znalazlo? :-) bo u mnie z angielskim slabo a telefon mi przetlumaczuc nie chce ;-)
SamNaSamZSam - 2016-04-04, 22:29

proponuję zacząć od takiej wersji: https://translate.google.pl/translate?sl=en&tl=pl&js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fsj-413.nl%2Fwelcome-eng%2Fmodifications%2Fmounting-1-9-td-aaz-engine.html&edit-text=&act=url z obrazkami chyba całkiem zrozumiałe nawet, a jakbyś miał konkretny kłopot to skopiuj tutaj fragment.

A skoro szlak googla przetarty to spróbuj samodzielnie coś znaleźć w interesującym Cię narzeczu :) na youtube masz jeszcze jakieś filmiki poglądowe jak to robi w Samciu.

Johny33 - 2016-04-08, 16:40

A jeśli chodzi o samą wymianę to czy 1.9 TD będzie się lepiej sprawował w terenie od 1.3 w benzynie?
SamNaSamZSam - 2016-04-08, 16:48

Zdania podzielone. Dokładasz wagi, dokładasz turbo, które w mojej ocenie różnie może znosić warunki terenowego używania. W zamian masz inną charakterystykę oddawania mocy, lepsze osiągi w porównaniu z 1.3 i jeśli rozważasz 1.3 bez gazu to pewnie lepszą ekonomike użytkowania. Poza tym nie wiem jak w golfowym TD, ale w oryginalnym dieslu samkowym PSA nie ma żadnej elektroniki, silnik prosty i trwały.

Poza tym w terenie nie jeżdżę więc to rozważania czysto teoretyczne bazujące na informacjach pojawiających się na forum.

Starscream - 2016-04-08, 16:54

w sumie to nie wiem czemu ta turbina miała by w terenie padać ? może słabo zrobiona. Większość nowych silników ma turbinę., nawet w traktorach. Ale w sumie to silnik z osobówki.
SamNaSamZSam - 2016-04-08, 17:24

Nie wiem - oryginał w PSA bardzo słabo dmucha i nie ma sterowania podciśnieniem czy jak to się tam odbywa normalnie. Przypuszczam, że w golfowym TDI turbina pracuje "mocniej" i mam w głowie zalecenia typu "wychłodź" turbinę przed zgaszeniem silnika, "rozgrzej" turbinę przed pałowankiem. Stąd wniosek pośredni, że taka "cywilna" turbina np. w zderzeniu z błotno/wodnym środowiskiem i offroadowym charakterem użytkowania może być bardziej awaryjna. Być może to zabobony, ale dzielę się nimi jako materiał do przemyśleń własnych.
Starscream - 2016-04-08, 21:54

właśnie zawsze mnie to zastanawiało co piszą o wychładzaniu turbin. Bo np w koparce mam silnik iveco i tam pałujesz go 2000-2700 i więcej jak jedziesz czy robisz przodem. Mam tą koparkę 4 lata a ona jest z 2008. Zawsze ją gasiłem tak po minucie i zawsze słychac turbo po zgaszeniu. Wszystko działa nic się nie zaciera. A z osobówkami to takie wymyślanie. Albo to jest lepiej zrobione ? Podobnie w traktorze czy każdym innym sprzęcie.
Didymos - 2016-04-08, 22:06

Otóż to, ludzie topią patrole, czy inne toitoie na potęgę i jakoś nie słychać, żeby komuś turbina od tego wybuchła, a żadnej kosmicznej technologii tam nie ma...
slavok - 2016-04-08, 22:19

z tym wychładzaniem turbiny to nie chodzi o schładzanie jej obudowy tylko wirnika, łożysk i uszczelniaczy to jest w turbinie i topienie samochodu niema na to wpływu, turbinę chłodzi i smaruje olej, jak gasimy silnik odrazu po ostrej jeździe (o ile nie ma systemu podtrzymywania) to pompa oleju przestaje pracować i te elementy dostają po dupie, najbardziej uszczelniacze przez co turbo zaczyna brać olej, tak jak pisałem niema to nic wspólnego z topieniem samochodu w błocie chyba, że nam zgaśnie.
jeżu - 2016-05-18, 08:38

Odświerzę temat w kwestii swapa na 1,9td aaz z golfa 3. Silnik jest prawie Identyczny z 1,6td z golfa 2, różni je skok tłoka. SWAP przebiega dokładnie jak przy 1,6td. Te same łapy, flansza. 1,9td jest trochę wyższy co trzeba wziąć pod uwagę, bo może być problem z zamknięciem maski.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group