Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Elektryka i Oświetlenie - wtyczka

ilio - 2011-05-08, 15:20
Temat postu: wtyczka
do czego leci ta wtyczka ?
slavok - 2011-05-08, 19:37

a za kablami nie dojdziesz ?
zawada - 2011-05-08, 19:51

nie jestem pewien, ale u mnie ta idzie do skrzyni
slavok - 2011-05-08, 19:57

to pewno czujnik wstecznego.
ilio - 2011-05-08, 20:09

slavok napisał/a:
a za kablami nie dojdziesz ?


mam inny silnik /diesel /

wtyczka leci w okolice gaźnika

zawada - 2011-05-08, 20:15

a to nie wiem ja wiem ze mam dwie takie jedna leci do skrzyni a drogiej w sumie nie patrzyłem
ilio - 2011-05-08, 20:22

zawada napisał/a:
a to nie wiem ja wiem ze mam dwie takie jedna leci do skrzyni a drogiej w sumie nie patrzyłem


druga leci do zbiornika pompy hamulcowej

a tą na zdjęciu zobacz jak leci po kablu

zawada - 2011-05-08, 20:26

ilio dzieki bede wiedzial juz moze sie przyda hehe
ilio - 2011-05-08, 20:27

zawada napisał/a:
ilio dzieki bede wiedzial juz moze sie przyda hehe



nie dziękuj tylko zobacz w swoim aucie

zawada - 2011-05-08, 20:31

nieno ja mam 1.0 i narazie nic sie nie psuje , a za bardzo czasu niemam ostatnio na jezdzenie a co dopiero grzebanie
ilio - 2011-05-08, 20:52

zawada napisał/a:
nieno ja mam 1.0 i narazie nic sie nie psuje , a za bardzo czasu niemam ostatnio na jezdzenie a co dopiero grzebanie


podnieś maskę i zobacz gdzie ta wtyczka leci o którą pytam

zawada - 2011-05-08, 20:55

jak narazie nie zobacze bo juz nie jestem porzy samim a o 4 jade do pracy i zwracam w piatek wiec jak narazie nie pomoge pozdrawiam
ilio - 2011-05-08, 20:59

zawada napisał/a:
jak narazie nie zobacze bo juz nie jestem porzy samim a o 4 jade do pracy i zwracam w piatek wiec jak narazie nie pomoge pozdrawiam


ok dziękuje

mhabm - 2013-03-06, 13:15

Problem jest taki że dzisiaj rano auto w ogóle nie zagadało (aku się rozładował), po odpaleniu z przewodow zauważyłem że wtyczka i cienki kabelek przy dodatniej klemie grzeje się i zaczyna kopcić. Domyslam się ze gdzieś coś zapewne zwiera itp. Co to za wtyczka i gdzie szukać prawdopodobnej przyczyny
Standardowo przeczyściłem klemy itp ale problem jest nadal. :-(
Ową wtyczkę rozłączyłem po fakcie, aby naładować aku. auto z 2003r 1.3 , 16v ,wtrysk

kostuch - 2013-03-06, 13:27

mhabm napisał/a:
Problem jest taki że dzisiaj rano auto w ogóle nie zagadało (aku się rozładował), po odpaleniu z przewodow zauważyłem że wtyczka i cienki kabelek przy dodatniej klemie grzeje się i zaczyna kopcić. Domyslam się ze gdzieś coś zapewne zwiera itp. Co to za wtyczka i gdzie szukać prawdopodobnej przyczyny [url=http://images36.foto...66m.jpg]Obrazek[/URL]
Standardowo przeczyściłem klemy itp ale problem jest nadal. :-(
Ową wtyczkę rozłączyłem po fakcie, aby naładować aku. auto z 2003r 1.3 , 16v ,wtrysk


To jest główne przyłącze prądu do całej instalacji samochodu (poza rozrusznikiem).
Jak tam się kopci, to jest ŹLE. Musisz znaleźć zwarcie w wiązce.
Zacząłbym od wyciągnięcia wszystkich bezpieczników i po kolei ich wkładania do momentu zlokalizowania obwodu.
Chociaż jeżeli kopci się ta wtyczka ze zdjęcia, to znaczy że zwarcie jest w obwodzie który nie jest zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem, bo w samcu największy ma chyba 30A a dym wychodzi przy sporo większym prądzie :roll:

mhabm - 2013-03-06, 13:32

OK idę się grzebać ...

Sprawdziłem środek (skrzynka,wiązki itp) i wydaje się być wszystko OK. Pogrzebałem się pod maską i doszedłem do nastepujących wniosków. Kabelek cienki grzeje się przy uruchomionym silniku (większe napięcie itp) Jak rozłączę tą wtyczkę to silnik dalej pracuje, z drugiej strony tej wtyczki wychodzi grubszy biały przewód . Z tego co stwierdziłem miernikiem to ten biały przewód łączy się taką wtyczką z przewodem alternatora. Jak rozłącze tą wtyczkę to cienki przewodzik przy aku się nie grzeje i jest wszystko ok tzn nie ma ładowania :-| . Jak na uruchomionym silniku spinam wtyczkę (ta na zdjęciu od altka) to silnik dostaje doła a cienki kabelek przy aku zaczyna się nagrzewać. Nie potrafię pomierzyć dokładnie gdzie jest zwarcie (diody alternatora ?), napięcia altka, ładowania i samego aku są w normie.



Moje wnioski :-)

Ten cienki kabelek nie idzie do skrzynki (po rozpięciu wtyczki mam napięcie na skrzynce bezpieczników, a znika ładowanie), ale jest to ładowanie aku. Pomierzyłem napięcia i wszytko jest OK. Trochę dziwnie to rozwiązano ale na 99% nic nie było przy tym grzebane.
Wniosek jest taki że przez noc padło mi całkowicie aku (światła, radio - cholera wie przecież wczoraj był dzień teściowej :roll: - a ja akurat swoją podwoziłem, mogła rzucić jakiś urok :idea: ). Z rana odpaliłem auto z przewodów i tak sobie stało z otwartą maską przez chwilę , jak chciałem zamknąć to zauważyłem waśnie mały dymek i nagrzany cienki przewód. Gdybym to robił na szybko to zapewne wszytko było by OK Moim zdaniem był bardzo duży pobór prądu jak dla takiego cienkiego kabelka i skubany trochę się nagrzał. Teraz jak trochę pogrzebałem i podładowałm prostownikiem to kabelek ma normalną temperaturę i wszystko jest OK.
Jeżeli sytuacja z rozładowywaniem aku się nie powtórzy to z czasem wymienię ten cienki przewód na nieco grubszy :idea:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group