|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Zabezpieczenie tylnego łożyska półosi - pierścień Segera
Gawel83 - 2016-04-12, 22:27 Temat postu: Zabezpieczenie tylnego łożyska półosi - pierścień Segera Muszę wymienić łożysko w tylnej półosi i zastanawiam się nad zabezpieczeniem łożyska w postaci pierścienie osadczego sprężynującego zewnętrznego (seger) Z35 zamiast pierścienia zabezpieczającego zakładanego na gorąco. Czy któryś z kolegów rozważał takie rozwiązanie?
SamNaSamZSam - 2016-04-12, 22:34
Kostuch miał jakiś fajny patent z tego co pamiętam na tylne łożyska, nie był to seger ale podobało mi się uproszczenie wymiany samego łożyska.
szymszym - 2016-04-13, 01:59
SamNaSamZSam napisał/a: | Kostuch miał jakiś fajny patent z tego co pamiętam na tylne łożyska, nie był to seger ale podobało mi się uproszczenie wymiany samego łożyska. |
Odciążone półosie.
Didymos - 2016-04-13, 08:57
Pierścień i tak musisz dać, poza tym, że przytrzymuje on łożysko, to jednocześnie stanowi bieżnię dla uszczelniacza.
Swoją drogą, ja bym chyba nie zaufał segerowi, znane są przypadki, że półoś wyjechała z pierścienia, który trzyma dużo większą powierzchnią.
Jak chcesz system łatwo demontowalny, to bardziej mnie przekonuje rozwiązanie, jakie ma KSikorski w jimny: link.
kostuch - 2016-04-13, 11:44
szymszym napisał/a: | SamNaSamZSam napisał/a: | Kostuch miał jakiś fajny patent z tego co pamiętam na tylne łożyska, nie był to seger ale podobało mi się uproszczenie wymiany samego łożyska. |
Odciążone półosie. |
To jest rozwiązanie "holistyczne", że tak powiem.
Jako etap przejściowy miałem półosie z łożyskiem montowanym od zewnątrz. Jedna nawet gdzieś leży...
|
|