|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Brak wolnych obrotow
Kkord - 2016-05-01, 13:25 Temat postu: Brak wolnych obrotow Witam
potrzebuje pomocy od pewnego czasu moj samiec nie ma wolnych obrotow jak sie odpali to wchodzi na kilka sekund okolo 3 tys pozniej schodzi na 2 i koniec nie schodzi dalej czy cieply czy zimny zatrzymuje sie na 2 tys ... wyciagnalem caly wtrys wyczyscilem i nic.. silnik 1.3 Kat mono wtrysk :) ktos cos ? jakies pomysly ?
klim - 2016-05-02, 13:18
Sprawdź wszystkie podciśnienia gdzieś może łapać lewe powietrze to zawsze skutkuje podniesieniem obrotów
yenko - 2016-05-03, 12:53
sprawdź czy zaworek ciśnieniowy regulujący opadanie obrotów (naciąg linki) domyka się czy czasem nie jest cały czas wysunięty.
Hałas - 2016-05-04, 21:02
sprawdz tez, jak wygląda sprawa z włączeniem/wyłączeniem odbiorników prądu. Na seryjnym silniku po włączeniu świateł utrzymywał 2000-2200 rpm. Po wyłączeniu wracało do ~1000 rpm
kostuch - 2016-05-05, 12:12
Hałas napisał/a: | sprawdz tez, jak wygląda sprawa z włączeniem/wyłączeniem odbiorników prądu. Na seryjnym silniku po włączeniu świateł utrzymywał 2000-2200 rpm. Po wyłączeniu wracało do ~1000 rpm |
To miałeś coś zepsute
Obroty powinny się podnieść przy obciążeniu światłami o 50-100obr.
U autora wątku do sprawdzenia:
- podciśnienia
- śruba w korpusie wtrysku (ta co nią wszyscy kręcą, mimo zakazu w manualu)
- zawór ISC
Hałas - 2016-05-05, 18:54
kostuch napisał/a: | Hałas napisał/a: | sprawdz tez, jak wygląda sprawa z włączeniem/wyłączeniem odbiorników prądu. Na seryjnym silniku po włączeniu świateł utrzymywał 2000-2200 rpm. Po wyłączeniu wracało do ~1000 rpm |
To miałeś coś zepsute
Obroty powinny się podnieść przy obciążeniu światłami o 50-100obr.
|
Pacz pan, brałem to za tak oczywiste, ze nie będzie trzeba tłumaczyć
yenko - 2016-05-05, 19:34
Patrzcie a mi spadają o 50 obroty jak włączę światła :)
kostuch - 2016-05-05, 23:16
yenko napisał/a: | Patrzcie a mi spadają o 50 obroty jak włączę światła :) |
Muszę częściowo zdementować swoją wypowiedź i wyjaśnić co miałem na myśli (piszę jak polityk... )
W 1.3 na gaźniku zwykłym/elektronicznym było podbijanie obrotów przy włączeniu świateł/dmuchawy.
W 1.3 na wtrysku już tego nie ma. Można ewentualnie podbić obroty, udając że się włącza klimę (jeżeli komputer to obsługuje).
Dopiero 1.6 16v mają znowu wejście w komputerze którym można skompensować wzrost obciążenia.
W 1.6 8v można to ewentualnie zrobić przeprogramowując komputer "w locie", ale to już przerost formy nad treścią.
SamNaSamZSam - 2016-05-05, 23:34
a to jest już końcowe orzeczenie czy tylko taka opinia? :D
kostuch - 2016-05-06, 00:54
SamNaSamZSam napisał/a: | a to jest już końcowe orzeczenie czy tylko taka opinia? :D |
Powołaj komisję
Wszystkiego się wyprę podczas przesłuchania
|
|