Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Mój Samurai - Biala strzała:)blaszak z 1.8 is bmw-budowa

amplexus - 2016-05-17, 23:37
Temat postu: Biala strzała:)blaszak z 1.8 is bmw-budowa

http://i.imgur.com/qbKpmFu.jpg
Witam
Projekt jeszcze nie gotowy ale jezdny
Byl 1.9 td,potem bmw 1.8 is m44 144 KM(duzo elektroniki) jest 1.8 is M42 140 KM malo elektryki:) m42 zatarl sie w niewiadomych okolicznosciach od stania w wodzie do progow:(
,skrzynia bmw,reduktor seria ale na dobiciu
W zwiazku z drugim wkladaniem silnika bmw zostal mocno uproszczony uklad chlodzenia,oraz elektronika uproszczona i pochowana-jest duzo miejsca w komorze:)
Tunel srodkowy byl podwyzszany zeby skrzynie upchnac i body lift
Nowy wydech-kolektory owiniete bandazem termicznym
Wieszak z przodu przeniesiony do tylu na przedniej osi
Zawias old menu
Kule wymalowane
Mosty wzmocnione ,wymalowane,od 1.3(na 31simex przedni most diesla sie wygiął od udrrzenia o odbojnik😈,w tylnym polos rowniez sie wygiela,zalozylem wiec lekkie felgi i At 31,simexy tylko na taplanie:)
Amortyzator skretu
Kierownica drewniana od vitary
Fotele suzuki ignis-byly jeszcze kubelki,ale wsiadanie i ogolna wygoda byla nikla-sprzedalem
Boczki czarny mat
Wzmocniony tylny wal
Wzmocnione lapy rekuktora oraz nowe gumy trzymajace
Zaciski od jimmiego
Nowe lusterka
Nowe boczne migacze
Nowa Przednia,tylna szyba,
Obklejone szyby
Akumulatory na pace
Zaspawane dziury po srobach w tylnej klapie
Wycagarka na syntetyku czeka po serwisie w garazu:)
Wspawany rant pod dolna uszczelke klapy tyl
Wezyk halumcowy lewego kola-paskudnie drogi element,ale powodowal zle cisnienie i auto mocno skrecalo podczas hamowania-mozna bylo ladnie nadrzucac w terenie hehe
Felgi jakies stare rajdowe ponoc z 89 roku-sruby po galwanizacji-jak go kupilem mial cudne nalewki w wymiarze szersze niz wyzsze:) i stalowe przerdzewiale felgi..
Maska byla w warszawie na kompieli w jakims paskudztwie zeby zdjac lakier,byla kiedys zielona,potem biala i ogolnie wisialy fredzle od srodka:) po kompieli byla idealnie gola blacha-oczywiscie punktowo dziurawa wiec blacharz przed lakiernikiem:)
Chcialem piaskowac ale fachura powiedzial ze od piaskowania maska sie rozwali i ogolnie nie da rady:/
Zapinki rajdowe:) maski
Z tylu lampy ledowe-na zarowki szybko dostaly wody i przestaly dzialac hehe
Wieszaki wyzsze i wzmocnione-po pierwszym wypadzie zima ma poligon buda i rama byle lekko po skosie:)
Voltomierz,temperatura oleju

Itd itd..

Do skonczenia projektu
-blacharz-pozbycie sie starych mocowan nadkoli zrobienie fartuchow z gumy
-lampy drogowe ledowe:):):) licze ze beda petarda:)
-tylny most 1.3 wymalowany z blokada ARB
-nowy reduktor


Co się nauczyłem:
-kiepskie naprawy szybko się mszczą
-mosty suzuki nie lubią ciężkich kół, stalówki+ nalewki=duży ciężar duże problemy
-tylna klapa jeśli nie jest igła to nie lubi ciężaru i w moim przypadku była obspawywana bo się ponadrywała
-kiepskie części, typu chińska wyciągarka, tani zderzak metal przód-wyciągarka się zaspawała brak części zamiennych, z zderzaka odpadał lakier płatami, więc musiał być wypiaskowany i malowany.....
-samurai przeważnie! to nie naddźwiękowa rajdówka, kubełki były nie wygodne w ws, wysiadaniu, i do tego twarde.
-drzwi potrafią się zamknąć , mimo wystającej dłoni-przetestowałem na bracie, na szczęście góra drzwi suki jest miękka:D


Auto buduje,psuje,remontuje od ok 3 lat:)wiekszosc rzeczy byla robiona po kilka razy..
Lezalo w rowie,bylo kilka razy utopione,ma 3 silnik,,raz wyciagaly go patrole,traktor,wyciagarki,lebiotka na lancuchu-nic go nie ruszalo:) dopiero koparka go ok 10min wyklejala...
Jedzie na liczniku 120 i dalej nie sprawdzalem,na reduktorze 4x4 idzie pisk z opon,ma ok 8 s do 100 tak na oko:) albo ucho bo halas z tlumikow i dolotu jest spory

SamNaSamZSam - 2016-05-17, 23:47

fajne felgi :) blaszkę reperowałeś bo wygląda bardzo zdrowo. Zazdroszczę pięknych nadkoli, u mnie sitowie, rabarbar i kretowisko tam jest :D

zostało Ci coś jeszcze z gratów od diesla po przeszczepie?

amplexus - 2016-05-18, 00:11

Jutro sprawdze,ale chyba kiera,czujnik temperatury i moze jakas pompa?sprawdze:)
To jest 99 rok po przejsciach-byl slabo kupiony z faktem braku znajomosci-maske mial w innym kolorze,rame ma minimalnie wgnieciona w jednym miejscu
Blacha jest raczej ok,ale w przyszlosci pewnie trzeba bedzie ja zrobic-poki co leczenie:)np.korozji w nogach kierowcy:)

SamNaSamZSam - 2016-05-18, 00:27
Temat postu: Re: Biala strzała:)blaszak z 1.8 is bmw
amplexus napisał/a:

Wezyk halumcowy lewego kola-paskudnie drogi element,ale powodowal zle cisnienie i auto mocno skrecalo podczas hamowania-mozna bylo ladnie nadrzucac w terenie hehe


Za stówkę dorobił mi gość "zdalnie" na podstawie odrysu i samodzielnych pomiarów w http://www.enzet.pl/ polecam jakby co like

amplexus - 2016-05-18, 00:35

Ale lewego kola?bo z tego co pamietam to prawy byl b. Tani w serwisie a lewy jakis udziwniony😇
SamNaSamZSam - 2016-05-18, 09:42

ano lewego, dlatego dorabiałem a nie kupowałem gotowca bo mnie cena i dostępność też zadziwiły :O
rybagosc - 2016-05-18, 11:12

Hej ładny ten twój sami, pytanie mam jak odrożnić m42 od m44 ?
Starscream - 2016-05-18, 17:57

jak wyście wyciągali to auto że trzeba było koparke :mrgreen: Przecież wciągarka w traktorze tudzież elce ma prawie 10T na jednym bębnie licząc że np Zetor lub LKT ma koło 7 T wagi przy zaparciu płytą i pługiem to swoja mszyną ja bym was wszystkich pozapinał utopił i jeszcze wytargał :mrgreen:
Dość często wyciągam auta i tylko raz mi się zdarzyło po koparke wracać.

amplexus - 2016-05-18, 18:58

No to bylby wlasnie ten jeden raz:) nie siedzial mocno ale w bardzo gestym bagnie..kolo auta mozna bylo praktycznie chodzic,taka twarde kleiste paskudztwo-wydech byl ok 10 kg ciezszy i zabetonowany...
Ja specem nie jestem,ale na pewno m42 ma mniej czujnikow i prostrzy dolot.Kazdy sprzedajacy powinien wiedziec co sprzedaje:)

Andrzej1205 - 2016-05-18, 22:01

Wygląd bomba, pewnie na ulicy niezłe zdziwko wśród posiadaczy nowych autek że ich malutka terenówka robi :lol:
amplexus - 2016-05-19, 22:33

Wisienika na torcie która dziś dotarła i czeka na założenie:D
I małe sprostowanie.... auto jednak buduje psuje od 2009 roku hehe... ale ten czas leci:D


Kilka przygód z przeszłości..






wlepienie po którym silnik padł:( nie wygląda to zbyt strasznie...






To co mi zostało z deiesla + kierownica(niestety do góry nogami wkleja:(

Lisu - 2016-05-19, 23:24

Co to za lampy, od czego?
amplexus - 2016-05-19, 23:32

jk speakers.. drogie w p**** więc obu były tego warte- nie chciałem mieć dodatkowych świateł, tylko drogowe b. mocne
Lisu - 2016-05-19, 23:41

No masz racje drogie....:/ Ciekawe czy będą warte tej ceny.
kurian - 2016-05-21, 10:07

cena cena a co z kwestia homologacji drogowej?
amplexus - 2016-05-21, 15:07

Maja europejska.
DUŻY - 2016-05-21, 23:08

amplexus napisał/a:

wlepienie po którym silnik padł:( nie wygląda to zbyt strasznie...


Nie dodałeś że stał tam dobę :P Mogło to mieć wpływ ;)

amplexus - 2016-05-22, 02:02

No stal tam dobe to fakt..ale ogolnie to
Auto bylo w wodzie do progow,chodzil-nie wiem nawet kiedy i zgasl,jak zgasl,probowalem go odpalic,ale byl tylko dziwny odglos z rozrusznika-taki swist,wiec dalej go nie meczylem.Po dostarczeniu do mechanika,stwierdzil ze byl po korek"zalany".Wymienil olej,silnik odpalil,ale caly sie trzasl,dymil,i ogolnie trup.Wiec tak na prawde padl po ok 10 min stania w tym czyms:)
A co gorsze,bylem dosc swiezo po ogarniecu wszystkich tematow,zeby auto bylo w pelni jezdne,nie taplalem go,chcialem przejechac jak widac na foto mala sadzawke,ktora chwile wczesniej przejechala vitara z zaspawanym tylnym mostem.Mi sie nie udalo.
Ok 2 miechow szukanie nowego silnika,poprawienie elektryki,poprawienie mocowania skrzyni biegow itp i tak pol roku przelecialo...

9.2016
Swiatla led swieca na pelnej petardzie..bedzie okazja to pokarze efekt.
Nowe migacze i sw.dzienne
Pozbylem sie w koncu starych nadkoli-czas na gumowe fartuchy:)
Obecnie ukrecil sie wal pomiedzy skrzynia a reduktorem..wstawie cos mocniejszego i zobaczymy co nastepne nie wytrzyma:)
Jechalem ostatnio 140 i dalej sie rozpedzal hehe(no i troche strach poki nie jestem go w 100%pewien:)
Po zdjeciu podsufitki zastal mnie taki widok:/zdecydowanie wczesniej moglem ja zdjac(obwiesila sie)
Sufit chyba na czarno pacniemy,snorkel idzie do skrocenia i wyprostowania koncowki,
Na karton nic nie kapie wiec sukces:)
Jeszcze troche i bedzie ukonczony..



RadioOp - 2016-12-25, 16:59

Mógłbyś opisać problem z przewodem hamulcowym lewego koła? Chodzi o sztywny?
querly - 2016-12-31, 14:32

O kurde fajny biały samiec i jaki zdrowy :shock: Czyli mówisz ze mosty z diesla srednio wytrzymują z 31 simexem lub jakiś grubym MT ? Jeździleś na dieselowskim silniku z tymi kołami , dawał jakoś radę ?
amplexus - 2017-01-13, 17:45

Problem z hamulcami był taki,ze podczas pierwszego hamowania ,auto mocno sciagalo na prawo-lewy przewód hamulcowy spuchł co doprowadziło do zmniejszenia jego srednicy wew.co skutkowało wiekszym cisnieniem kierowanym na prawe koło.

Silnika diesla juz nie pamietam dobrze-był na pewno słaby:):)
Ale sa posty jak go troche wzmocnic ale moj tego nie doczekał.
Mosty by pewnie wytrzymały z silnikiem diesla..ale jak zalozylem silnik bmw i ciezka stopa:) to w przednim wygiołem pochwe mostu:/ na odcinku od ogranicznika skoku do koła..
A w tylnym wygiąłem półoś.

P.s no troche poprawek lakierniczych miał... m.in. po strzelonym boku z kumplem zimą:) teraz podłoga w nogach kierowcy czeka na zrobienie.

Auto ma sporo "nowości" a ok28smego zamierzam nim 2 tys terenem zrobic wiec doposarzam go-wstawie fote jak all ogarne:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group