Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - 1.6 (beleno/vitara) + skrzynia z vitary

kurian - 2016-05-28, 22:17
Temat postu: 1.6 (beleno/vitara) + skrzynia z vitary
W czym tkwi problem że nie zakłada się skrzyni vitarowej do samuraia. Mocno bije się z myślami czy pozostać przy skrzyni seryjnej czy motać tą z vitary. Kusi większe sprzęgło 215mm. Co wy na to?

Wiem że skrzynia z vitary jest razem z reduktorem, wiem też że skrzynia z vitary tylnonapędowej ma wyjście stworzone pod wałek pośredni samuraia tyle że to biały kruk, ale dotarłem do informacji że można wywalić reduktor, pozostawić przednia obudowę reduktora i dorobić magiczna tulejkę i wszystko pięknie pasuje.

sztamgres - 2016-05-28, 22:48

łe to nie wiedziałeś??
Leszek z Pajeczna kiedyś tak zrobił w kilku autach. sam nawet mam pomysł żeby wsadzić 1.8 baleniaka bo już mam spiętego z automat skzynią
Rozmawiałem z Leszkiem i wizualnie opowiedział mi ze da rade to wszystko zrobić :-) dodał że trzeba zostawić kawałek reduktora i dodac łożysko w blasze zaslepiającej

Dany44 - 2016-05-28, 22:58

Ja będę wstawial do suzki 1.6 z Vity ze skrzynią od tylnonapedowki (białym krukiem).
Bart właśnie paruje białego kruka z 1.8 baleno.
Trzeba też w samcu trochę powiększyć tunel bo te skrzynie są trochę dłuższe.

kurian - 2016-05-28, 23:02

no ja właśnie tego poszerzania tunelu najbardziej się boje (nie chce tego robić bo tam akurat mam zdrową bude)

tak to wygląda z 1.8 (aukcja z OLX)



ogólnie kusi

Didymos - 2016-05-28, 23:39

Tunel to jedno, druga sprawa to poprzeczka ramy - skrzynia od vitary jest cokolwiek dłuższa i bez ingerencji w ten element się nie zmieści, poza tym trzeba skrócić wałek między skrzynią, a reduktorem, właściwie zostaje miejsce tylko na dwa krzyżaki :mrgreen:
Imho w przypadku manuala szkoda zachodu jeśli jedyną zaletą będzie minimalnie większe sprzęgło.
Za to 1,8 spięte z automatem sam bym z radością ugościł ;-)

kurian - 2016-05-28, 23:43

Didymos dziękuję, zostałem przekonany mogę iść spać :)
sztamgres - 2016-05-29, 09:13

Didymos tylko powstaje kolejny problem a mianowicie zamach sprzęgła bo Vitara różni się od baleniaka iloscią śrub na wale
ja rozwiązałem to w ten sposób że dałem koło zamachowe do gościa do radomska (ma łeb skubaniec) który zajmuje się odelazniem koł
poprzetaczał i ponawiercał mi koło zamachowe dlatego automata vitary spiołem z silnikiem baleniaka :-)
a jak już srobiłem taki myk to padła decuzja o sprzedaży :-(
mówimy tu o skrzyniach vitarowych 3 biegowych oczywiście
Radzik z suzuki forym zrobił połautomata wrzucając skrzynie 4 biegowa i wywalił z niej sterowanie dlatego biegi mimo automaty zmienia przesuwając wybierak

zed111 - 2016-05-29, 10:16

też z OLX, widać jak krótki jest wał



ale jeszcze nikogo nie widziałem nikogo, kto by z białym krukiem jeździł - albo faktycznie tak mało jest tych skrzyń, albo się nie sprawdzają?
sam jestem ciekaw jak to się w praktyce sprawuje
jak dobrze pamiętam ta skrzynia ma tylko 3 przełożenia do przodu?

a tak wygląda ta zaślepka do manuala (z łożyskiem)
nie wiem czy to prawda, ale wał skrzynia-reduktor z samuraja nie nadaje się do tej skrzyni - wieloklin pasuje, ale średnica już nie i leje się przez uszczelniacz?


Didymos - 2016-05-29, 10:48

Vitarowskie automaty były 3 i 4-biegowe (3-biegowy nie ma nadbiegu), ale w wersji tylnonapędowej 4-biegowej jeszcze nie widziałem, 3-biegowe czasem się gdzieś pojawiają w jakichś trackerach, czy tam sidekickach, z resztą to najmniejszy problem, reduktor można dosyć łatwo oddzielić.
Co do samej zaślepki, można ją zrobić prościej niż na tej focie, taka wielka blacha nie jest potrzebna, na forum vitarowców jest rysunek z wymiarami.

Dany44 - 2016-05-29, 20:46

zed111 napisał/a:

a tak wygląda ta zaślepka do manuala (z łożyskiem)
nie wiem czy to prawda, ale wał skrzynia-reduktor z samuraja nie nadaje się do tej skrzyni - wieloklin pasuje, ale średnica już nie i leje się przez uszczelniacz?


Różnica to dwa milimetry na średnicy wystarczy dobrać większy uszczelniacz.

Kostuch jeździ na 1.6 z baleno i manualnej tylnonapedowce z Vitary.
Na razie nie mam czasu na siedzenie w garażu ale jak by co to mam na palecie silnik 1.6 16v z Vitary sparowany z tylnonapedowym manualem w razie czego mogę coś pomierzyc lub obfocic.

kostuch - 2016-05-29, 23:22

Tunelu nie trzeba poszerzać - trzeba pociąć część górną, bo wajcha wychodzi w innym miejscu.
Belka ramy może teoretycznie zostać, ale wtedy do serwisu np sprzęgła, trzeba by wyjmować ją razem z silnikiem, bo dołem nie wyjdzie.
Koło zamachowe z baleno jest jakieś takie... :roll:
Nie pamiętam co mi nie pasowało, ale zmieniłem na vitarowskie
Trzeba przemyśleć dobrze poprowadzenie wydechu, bo wszystko mija się na milimetry

Generalnie sporo pierdułek do zrobienia.

pacmano - 2016-05-30, 06:40

Kolo z vitary podobno jest cięższe.
kurian - 2016-05-30, 10:49

koło z Vitary jest z 2x grubsze niż z baleno.
kostuch - 2016-05-30, 14:48

kurian napisał/a:
koło z Vitary jest z 2x grubsze niż z baleno.

Zgadza się.
O to zresztą chodziło - pozbyć się charakterystyki szlifierki i jeździć momentem.
Na dodatek balenowskie sprzęgło jest niewiele większe od samuraia.
A założenie vitarowskiej tarczy 215 względem 190 oryginału to spora zmiana (licząc powierzchnię pracującą a nie średnicę).

sztamgres - 2016-10-15, 22:48

Didymos napisał/a:
Vitarowskie automaty były 3 i 4-biegowe (3-biegowy nie ma nadbiegu), ale w wersji tylnonapędowej 4-biegowej jeszcze nie widziałem, 3-biegowe czasem się gdzieś pojawiają w jakichś trackerach, czy tam sidekickach, z resztą to najmniejszy problem, reduktor można dosyć łatwo oddzielić.
Co do samej zaślepki, można ją zrobić prościej niż na tej focie, taka wielka blacha nie jest potrzebna, na forum vitarowców jest rysunek z wymiarami.

Didymos mozesz podrzucic linka do tej strony na vitarowskim forum bo mie zaciekawiło połączenie automata z reduktorem


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group