|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Przewody paliwowe - przekrój.
supermario - 2016-06-26, 20:49 Temat postu: Przewody paliwowe - przekrój. Dzień dobry!
Szukam szukam i znaleźć nie mogę.
Ktoś w moim samuraiu przewód paliwowy doprowadzający od baku po pompkę zastąpił przewodem gumowym o dość dużej średnicy, a i wydaje się dość miękki. Podejrzewam, że metalowy przepuszcza dlatego ktoś tak zrobił. Zwrotny jest normalnie - połączony z przewodem metalowym.
Ostatnimi czasy borykałem się z takim problemem, że po zagrzaniu, jadąc gasnął (podejrzewam, że po tym jak jechałem z góry lub pod górę) a przed samym zgaśnięciem mimo naciskania na gaz szarpał.. Z racji tego że wymieniłem przewody i świece (iskra jest super ) stawiałem, że coś z paliwem.
Po tygodniowym nieodpalaniu również miał problem z odpaleniem - jak zassałem paliwo wężykiem doprowadzającym do gaźnika odpalił :)
Jaki jest przekrój oryginalnego przewodu paliwowego (stalowego i gumowego) doprowadzającego i zwrotnego?
Czy przewody gumowe powinny być jakoś wzmacniane?
Czy można wykorzystać przewód hamulcowy czy prześwit będzie zbyt mały?
A może powód przerywania i gaśnięcia oraz nieodpalania po parodniowej przerwie jest jeszcze inny?
Samurai 1987, gaźnik z pony 1,5 z ręcznym ssaniem.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdro!
bulimierz - 2016-06-26, 21:36
Kolego szanowny, z Twojego opisu wynika że schodzi Ci paliwo z przewodów i z gaźnika, teoretycznie niemożliwe bo pompka to układ jednokierunkowy.
Na początek zalej bak do pełna, będzie wiadomo czy smok w baku nie zgnił, jak nie będzie poprawy to sprawdź połączenia, szczególnie na tym przewodzie elastycznym do pompki, jak nie ma opasek to załóż i dokręć porządnie.
W dalszym ciągu brak poprawy, załóż przeźroczysty przewód między gaźnik a pomkę, zapal i niech chwilkę pochodzi. Zgaś dziada i obserwuj co się dzieje, jak nie schodzi od razu to poczekaj parę godzin, brak paliwa w przewodzie świadczy o uwalonej pompce.
Gdzieś musi być nieszczelność i to pozwala na wycofanie paliwa do baku.
Jak chcesz wrzucać kasę w auto, to zainwestuj w przewodu Goodridge i końcówki banjo, ale to drogi klimat i amatorsko nie warto.
Przekrój przewodu hamulcowego miedzianego to w standardzie 4.75mm więc zbyt mały, dostępne są również 6mm i 8mm, jak dostaniesz 8mm to bierz, zakielichujesz i jazda.
W innym wypadku kup dobry przewód elastyczny zbrojony, jak lubisz solidnie to opaski mini GBS będą w sam raz .
[ Dodano: 2016-06-26, 21:41 ]
Z górki i pod górkę, stawiam na smoka w baku.
Notabene, ten temat już był szeroko omawiany
supermario - 2016-06-26, 22:49
Smok w baku czyli pływak? Wskaźnik paliwa nie działa :)
Na każdym wężyku są cybanty ale posprawdzam jeszcze raz.
Spróbuje z tym przeźroczystym wężykiem - jeśli nie będzie paliwa rozumiem że pompka do wymiany? Da się ją jakoś regenerować?
Zastanawiam się jeszcze jak sprawdzić szczelność od baku do pompki i spowrotem.
SamNaSamZSam - 2016-06-26, 23:05
jak się paliwo cofa to możesz spróbować wstawić taki zaworek zwrotny: http://allegro.pl/motoryz...ce-aut-1-3-0613
To leczenie objawowe a nie przyczynowe, ale koszt niewielki i może rozwiąże ten kłopot.
Jak gaśnie na przechyłach to chyba coś tam w komorze pływakowej chłopaki podginali czy coś mi się tak kojarzy, ale że to gaźnik to mogę mieć jakieś widzenia niczym Kordian w Dziadach. W każdym razie możesz szpernąć forum po hasłach "gaśnie na podjazdach" "komora pływakowa" itp.
supermario - 2016-06-26, 23:29
Dzięki za radę, jednak wolał bym faktycznie wyleczyć przyczyny :)
Odnośnie przechyłów będę szukać jutro.
Gaśnięcie i szarpanie na ciepłym też może być spowodowane cofaniem się paliwa?
SamNaSamZSam - 2016-06-27, 10:05
no w trakcie jazdy to raczej już się nie "cofa" bo by jazdy nie było, ale jak nieszczelny układ to może nie dostarczać tyle paliwa ile trzeba + jakieś bańki powietrza i się krztusi. Tyle, że to pewnie potencjalnie jedna z kilku przyczyn, którą warto sprawdzić ale nie ma się co napalać że to to na 100%.
[ Dodano: 2016-06-27, 10:10 ]
Zobacz tutaj: http://samurai.org.pl/vie...t=dusi+ga%BCnik
Też pony i też dławi i dusi i jest właśnie coś o podginaniu blaszek...
supermario - 2016-06-29, 17:38
Jaki przekrój wewnętrzny powinien mieć przewód aby było dobrze?
Smok w baku to pływak?:)
lukawa - 2016-06-29, 18:05
Z grubsza smok to rurka zakończona sitkiem, przez którą zasysane jest paliwo z dna zbiornika - mogło Ci to sitko zaje..ć mułem (choć jeśli problem zaczyna się po rozgrzaniu silnika, to raczej nie to). A pływak to jak np. w rezerwuarze - od kontroli stanu paliwa w zbiorniku.
yenko - 2016-06-29, 23:03
do paliwa kup przewody miedziane 8mm ja takie mam połączone gumowym przy zbiorniku i działa ok
Didymos - 2016-06-30, 09:07
Wystarczy nawet 6 mm, przewody miedziane 6 i 8 mm występują w instalacjach lpg, i najłatwiej je pozyskać z warsztatów montujących takowe.
tosiekDH - 2016-07-03, 16:39
"6 i 8 mm występują w instalacjach lpg" - ceny niestety są wtedy jak za części samochodowe. A podjechałbyś do COPOS ul. Knurowska 61 Zabrze - centrum ogrzewania i tam groszowa sprawa. 8 najlepsza - najpopularniejszy wymiar przewodu paliwowego, poza tym mechanicznie mocniejsza,a wiadomo co się zdarza na bezdrożach
|
|