Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - swap na 1.3 16v z swifta GTi - jak podlączyć elektrykę?

plastek - 2016-07-21, 13:46
Temat postu: swap na 1.3 16v z swifta GTi - jak podlączyć elektrykę?
Witajcie , kupiłem samca którego muszę dokończyć.
Jest pełen silnik z GTi z całym osprzętem. Włożony do gaźnikowca. Teraz pytanie jak to odpalic ? Jest ktoś mi w stanie pomóc? Wiązka łączy się w dwóch miejscach , w swifcie przy kielichu i druga wtyczka pod deską zapewnie idzie do zegarów ( czujniki temp , diody od smarowania , alternatora , czujnik VSS itp )

Teraz pytanko jak zasilić tą wiazkę ? I polaczyc ja racjonalnie z samurajowa? Rozrusznik juz mam po stacyjce , kiedyś była nawet i iskra a nie było paliwa ale wiazka jest tak poszarpana że wkładam oryginalną .
Trzeba przeszczepić cewkę i moduł z wiązki KABINOWEJ swiftowej , zasilić dwa przekazniki od pompy i zapłonu i całość powinna chodzić. Robiłem coś takiego w swifcie ale przy pomocy kolegi , tutaj w samuraju jest jakoś mniej kabli i nie wiem które ze soba polaczyć. Ktoś robił taki swap i może mi pomóc? Schematy wszystkie mam

Pozdrawiam

kostuch - 2016-07-21, 15:06
Temat postu: Re: swap na 1.3 16v z swifta GTi - jak podlączyć elektrykę?
plastek napisał/a:
Witajcie , kupiłem samca którego muszę dokończyć.

Współczuję i łączę się w bólu :mrgreen:

Teoretycznie, jak masz całą wiązkę swifta to podłączasz do niej zasilanie i masę i odjazd w teren.
Praktycznie, przez internet nikt Ci tego raczej nie podłączy.

rumun - 2016-07-21, 15:31

napisz do użytkownika didymos , jest z węgrowa napewno Ci coś pomoże, u siebie też ma swifta tyle że 1,6.
Ari - 2016-07-21, 22:39

Ja do swojego byłego gaźnikowca wstawiłem takowy silnik. Mechanikiem nie jestem, więc Bodzio to uczynił.
W kilku kwestiach zapewne pomogę jednak z wiązką niestety nie.
Krzykku osobiście robił przeszczep do swojego więc podpytaj go - myślę, że pomoże.

plastek - 2016-07-22, 10:33

z krzykkiem się kontaktowłem pomógł mi na tyle ile mógł bo już nie pamieta co dokladnie tam działał. Dziś ma przyjechać elektryk i zobaczymy co z tego wyjdzie
meenia - 2016-07-22, 13:13

plastek napisał/a:
z krzykkiem się kontaktowłem pomógł mi na tyle ile mógł bo już nie pamieta co dokladnie tam działał. Dziś ma przyjechać elektryk i zobaczymy co z tego wyjdzie



Pinout sterownika, wycinasz z wiazki to co zbedne i zostaje max 10 przewodow do podlaczenia.

plastek - 2016-09-04, 12:01

ogarnięte w jeden dzień.



Okazało się że silnik był budowany przez 8mm INC performance . Jest zrobiona głowica na tip top , polerowane kanały , dotarte zawory , nowe pierścienie itp. Po 5latach odpalił bez wiekszych problemów ;)

Teraz został mi montaż zewnetrznej pompy paliwa. Mam taka z allegro za 100zl. Ona zassie paliwo jak będzie zamontowana jakoś blisko baku? Ma ona zaworek zwrotny?


Wspomaganie mam z opla senatora , szukam do tego przewodów ;/
Brakuje mi tez całego chłodzenia , ale leży prawie nowa chłodnica z baleno. Zobaczymy jak to wszystko uda się złożyć do kupy ;)

Ari - 2016-09-04, 13:57

Pompa zassie bez problemu. Nadwyżka paliwa musi wrócić przewodem przelewowym z listwy wtryskowej do baku.
Junior - 2016-09-08, 09:44

Co to za przepustnica u ciebie siedzi? Ja mam problem bo nie mogę dostać tps i muszę coś wykombinować
Ari - 2016-09-08, 11:21

Wstawiane są od nissana - nie powiem dokładnie od którego.
Wejdź na forum Złośnik i podpytaj na stronie GTIków.

Junior - 2016-09-08, 16:04

Tak z silników sr20det ale musi być wtedy tps swifta a to trzeba właśnie obejść...
Ari - 2016-09-08, 20:11

TPS jest raczej w komplecie z przepustnicą nissana.
Nissanową mam zamontowaną w aucie. Przepustnica ze swifta wraz TPSem(on też) którą mam na zapasie wygląda inaczej.

Junior - 2016-09-08, 20:48

Czyli jest nadzieja ;-)
plastek - 2016-09-09, 21:59

Tps nissanowy na pewno nie dziala tak jak trzeba. Przepustnica pasuje od sr20de z primy chyba p10 gt ( nie kazda pasuje ) .
TPS mozna odpiać i też da się bez niego jeździć . Po prostu auto troche wiecej pali i troche szarpie + nie ma cutoffa
TPS swifta przykreca sie odwrotnie na przepustnice z nissana i wszystko pasuje
TPS z swifta można kupić u mnie jeśli potrzebujesz sprawnego ;) + podstawa to dobrze go ustaiwć bo to jest najwazniejsze

Junior - 2016-09-10, 16:22

Ile sobie cenisz za tps?
kostuch - 2016-09-10, 20:52

plastek napisał/a:
Po prostu auto troche wiecej pali i troche szarpie + nie ma cutoffa

Super pomysł.
Po prostu silnik pracuje w trybie awaryjnym dając dwie trzecie swoich osiągów. Cel swapa osiągnięty :mrgreen:
masakra

Przy okazji:
Cutoff (jeżeli tak określasz odcięcie zapłonu) nie ma nic wspólnego z tps.

plastek - 2016-09-12, 21:55

chodziło mi o zamknięcie wtrysków przy puszczeniu pedalu gazu i to dzięki TPSowi oraz czujnikowi VSS jest to realizowane w swifcie. Co do trybu awaryjnego , to prawda - w takim pewnie chodzi ale nie przerzuca się to na wyniki bo wiele osób tak jeździ i żyje. Nowy TPS tylko import japonia za ponad 1k pln , używka u mnie ok 200zl

Czasami lepiej jeździć z odpiętym na "stałej mapie" w trybie awaryjnym niż z popsutym który wysyła glupoty do ECU. To samo tyczy się np sondy lambda , popsuta - pali 20l , dobra 10l , odłączona 12-13l ;)

Pozdrawiam

kostuch - 2016-09-12, 22:47

A co jest tak egzotycznego w tps swifta?
Przecież to zwykły potencjometr (czasem ze stykiem biegu jałowego).

No i nie bardzo rozumiem co ma do odcięcia paliwa czujnik VSS.
Przy przegazówce stojąc w miejscu nawet prymitywny samurai odcina paliwo, dopóki obroty nie spadną do określonej wartości. :roll:

bulimierz - 2016-09-13, 22:09

kostuch napisał/a:
A co jest tak egzotycznego w tps swifta?
Przecież to zwykły potencjometr (czasem ze stykiem biegu jałowego).

No i nie bardzo rozumiem co ma do odcięcia paliwa czujnik VSS.
Przy przegazówce stojąc w miejscu nawet prymitywny samurai odcina paliwo, dopóki obroty nie spadną do określonej wartości. :roll:
Ten VSS też mnie nurtował.

[ Dodano: 2016-09-13, 22:13 ]
W hamerykanskich jak vehikla spid sensora nie podlaczyc to automat tylko jeden zapnie do przodu, radio się nie zgłaśnia:p, ale tutaj po kiego wała?

plastek - 2016-09-16, 14:10

kostuch napisał/a:
A co jest tak egzotycznego w tps swifta?
Przecież to zwykły potencjometr (czasem ze stykiem biegu jałowego).

No i nie bardzo rozumiem co ma do odcięcia paliwa czujnik VSS.
Przy przegazówce stojąc w miejscu nawet prymitywny samurai odcina paliwo, dopóki obroty nie spadną do określonej wartości. :roll:


To powiedz mi skąd komp ma wiedzieć kiedy odciąć wtryski kiedy puszczamy CALKOWICIE pedał gazu? Zamknięta przepustnica raczej mu tego nie podpowie.

A co jest w nim egzotycznego? To że nie ma zamieników , wszystkie inne tpsy mają po minium 20lat , są wytarte i nie da się dopasować innego TPSa ktory działał by PRAWIDŁOWO , no chyba że zainstalujemy DET'a czy innego kompa wtedy możemy podpasować sobie dowolny TPS , np taki z nissana który kosztuje 20-30zl ;)

bulimierz - 2016-09-16, 19:09

Co odróżnia go od reszty TPSów na świecie?
Mocowanie, rezystancja czy może nie jest liniowy a algorytmiczny?
A dwa, świetny pomysł z tym "stand alone" bierzesz z ECU mastera i jazda, czujniki wszystkie są, wtryski i kolektor też, my w oryginalnym samuraiowskim silniku mielismy gorzej :mrgreen:
Generalnie to jak zawsze powodzenia siema

plastek - 2016-09-16, 20:03

jak żyję i czytam o swiftach a mam je już kilka ładnych lat tak nikt nie zaadaptował innego TPSa.. Wiec chyba unikatowy jest :) Pare osób wkładało nissanowy i jakoś to jeździło - ale z jakim skutkiem i czy speniało swoją rolę tego nie wiem. Liniowy nie jest , i tu zaczynają sie schody.

Stand alone w g13b jest bezproblemowe , trzeba dorobić tylko czujnik położenia wału i heja

bulimierz - 2016-09-16, 20:32

Ale my robilismy pelny wtrysk na bazie gaznikowca plus soft turbo, wiec nie było tak hop.
Ilu stykowy TPS?
Do 50% otwarcia idzie liniowo do góry, nie mów że jest inaczej :mrgreen: Bo nie tylko Świstaki tak mają.

kostuch - 2016-09-16, 21:06

plastek napisał/a:
kostuch napisał/a:
A co jest tak egzotycznego w tps swifta?
Przecież to zwykły potencjometr (czasem ze stykiem biegu jałowego).

No i nie bardzo rozumiem co ma do odcięcia paliwa czujnik VSS.
Przy przegazówce stojąc w miejscu nawet prymitywny samurai odcina paliwo, dopóki obroty nie spadną do określonej wartości. :roll:


To powiedz mi skąd komp ma wiedzieć kiedy odciąć wtryski kiedy puszczamy CALKOWICIE pedał gazu? Zamknięta przepustnica raczej mu tego nie podpowie.

A co jest w nim egzotycznego? To że nie ma zamieników , wszystkie inne tpsy mają po minium 20lat , są wytarte i nie da się dopasować innego TPSa ktory działał by PRAWIDŁOWO , no chyba że zainstalujemy DET'a czy innego kompa wtedy możemy podpasować sobie dowolny TPS , np taki z nissana który kosztuje 20-30zl ;)


Jak to skąd ma wiedzieć kiedy puszczasz CAŁKOWICIE pedał gazu?
Z tps. Co za różnica czy jedziesz czy stoisz w miejscu? Dopóki obroty nie spadną poniżej progu, paliwo jest odcinane.
Nawet jeżeli nie ma styku wolnych obrotów, to komputer na podstawie odczytanej oporności (a raczej napięcia) dobrze "wie", że przepustnica jest zamknięta.
VSS nic przecież nie mówi o położeniu przepustnicy i bym go tu nie mieszał.

A zamiennik...
Napiszę tak - skoro napięcie na wyjściu tps jest funkcją (może być nieliniowa, niemonotoniczna lub nawet nieciągła - wszystko jedno) kąta uchylenia przepustnicy, to jestem w stanie sobie wyobrazić układ który taką funkcję tworzy. Zwykły przetwornik C/A z mikrokontrolerem - koszt w detalu 4,99zł :mrgreen:
Swift, nawet gti, to nie prom kosmiczny. Nie takie rzeczy się oszukiwało... lala

bulimierz - 2016-09-16, 22:24

kostuch napisał/a:
plastek napisał/a:
kostuch napisał/a:
A co jest tak egzotycznego w tps swifta?
Przecież to zwykły potencjometr (czasem ze stykiem biegu jałowego).

No i nie bardzo rozumiem co ma do odcięcia paliwa czujnik VSS.
Przy przegazówce stojąc w miejscu nawet prymitywny samurai odcina paliwo, dopóki obroty nie spadną do określonej wartości. :roll:


To powiedz mi skąd komp ma wiedzieć kiedy odciąć wtryski kiedy puszczamy CALKOWICIE pedał gazu? Zamknięta przepustnica raczej mu tego nie podpowie.

A co jest w nim egzotycznego? To że nie ma zamieników , wszystkie inne tpsy mają po minium 20lat , są wytarte i nie da się dopasować innego TPSa ktory działał by PRAWIDŁOWO , no chyba że zainstalujemy DET'a czy innego kompa wtedy możemy podpasować sobie dowolny TPS , np taki z nissana który kosztuje 20-30zl ;)


Jak to skąd ma wiedzieć kiedy puszczasz CAŁKOWICIE pedał gazu?
Z tps. Co za różnica czy jedziesz czy stoisz w miejscu? Dopóki obroty nie spadną poniżej progu, paliwo jest odcinane.
Nawet jeżeli nie ma styku wolnych obrotów, to komputer na podstawie odczytanej oporności (a raczej napięcia) dobrze "wie", że przepustnica jest zamknięta.
VSS nic przecież nie mówi o położeniu przepustnicy i bym go tu nie mieszał.

A zamiennik...
Napiszę tak - skoro napięcie na wyjściu tps jest funkcją (może być nieliniowa, niemonotoniczna lub nawet nieciągła - wszystko jedno) kąta uchylenia przepustnicy, to jestem w stanie sobie wyobrazić układ który taką funkcję tworzy. Zwykły przetwornik C/A z mikrokontrolerem - koszt w detalu 4,99zł :mrgreen:
Swift, nawet gti, to nie prom kosmiczny. Nie takie rzeczy się oszukiwało... lala

Ooooo yeaahhh...

Matchbox - 2018-10-20, 22:29

Witam nie wiem czy tu ale chciałem zapytać o aparat zaplonowy, wkładam właśnie silnik z gti i słyszałem że pasuje z mazdy 323 ale nie wiem której dokładnie oraz że można wałek włożyć z samca i założyć ori aparat, będę wdzięczny za info😉

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group