|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Elektryka i Oświetlenie - Rozdzielacz kabla
Johny33 - 2016-08-03, 20:20 Temat postu: Rozdzielacz kabla Witam, czy istnieje coś takiego jak "rozdzielacz kabla" 12v. Potrzebuję takiego czegoś ponieważ chcę poprowadzić jeden większy kabel od akumulatora do tego rozdzielacza i od tego rozdzielacza poprowadzić mniejsze kable do poszczególnych lamp.
Didymos - 2016-08-03, 20:42
Takie coś?
Istnieje w prawie każdym sklepie z elektryką, chociaż pewnie jest dedykowane do wyższych napięć, co rzecz jasna w niczym nie przeszkadza.
Zrób lepiej instalację na przekaźnikach, bo głównego problemu, w postaci słabych styków w przełączniku pod kierownicą, taką złączką nie wyeliminujesz.
SamNaSamZSam - 2016-08-03, 20:58
pamiętaj o zabezpieczeniu nowej instalacji odpowiednimi bezpiecznikami!
Johny33 - 2016-08-03, 21:06
Tak by można było połączyć? I jeśli tak to jaki musiał by być kabel między tym rozdzielaczem a akumulatorem jeśli ma być podłączony do 4x halogeny 27W, listwa led 72W i 2x halogen 55W
[ Dodano: 2016-08-03, 21:14 ]
SamNaSamZSam napisał/a: | pamiętaj o zabezpieczeniu nowej instalacji odpowiednimi bezpiecznikami! |
ogólnie chce dać jeden bezpiecznik miedzy tym rozdzielaczem a akumulatorem i po jednym bezpieczniku na każdą parę lamp ;)
bulimierz - 2016-08-03, 22:32
A może coś takiego, z jednej mostek na całość, a po drugiej poszczególne odbiorniki.
Przykładowa aukcja: http://allegro.pl/skrzynk...6206609219.html
Johny33 - 2016-08-04, 10:43
Takiego czegoś to nie widziałem ale myślę ze się nada jeszcze jedno pytanko: czy masę lepiej poprowadzić od akumulatora czy można ją podłączyć do karoserii auta?
lukawa - 2016-08-04, 11:23
do karoserii
bulimierz - 2016-08-04, 20:40
Jak post wyżej, tylko kręć śrubami nie wkrętami, oczyść miejsce styku, wazelina bezkwasowa jak najbardziej wskazana.
Trzymaj się przekrojów kabla, coby się nie grzało.
tosiekDH - 2016-08-04, 21:31
lukawa, i bulimierz, - "do karoserii" - wy tak poważnie czy jaja se robicie ?
Zawias - 2016-08-04, 21:44
Karoseria ma minus
Dawid77 - 2016-08-04, 21:49
najlepiej jest sobie rozprowadzić minus z aku , bo na karoserii nie zawsze będzie (wystarczy ze coś zaśniedzieje i już masy nie będzie) dlatego najlepiej zrobić raz a dobrze niż później poprawiać
tosiekDH - 2016-08-04, 22:59
Zawias, tylko Syrena miała plus na masie.
Dawid77, dokładnie o to chodzi.
Dawid77 - 2016-08-04, 23:09
a plus stały przez bezpiecznik do przekaźnika i na lampę , a cienkim kabelkiem sterowanie do załączania przekaźnika
tu np masz puszkę bezpieczników od razu z przekaźnikami
http://allegro.pl/skrzynk...6206549969.html
do halogenów 27W kabel 1,5mm
a do listwy ledowej to już lepiej dać z 2,5mm
i jak łączysz konektorkami kable to najepiej jest go zalutować i na to termokurcza, bo jak tylko zaciśniesz i zostawisz to może się wysunąć ,
lukawa - 2016-08-05, 13:48
tosiekDH napisał/a: | lukawa, i bulimierz, - "do karoserii" - wy tak poważnie czy jaja se robicie ? |
nie rozumiem Twojego zdziwienia To, że podpięcie bezpośrednio do "-" w aku wyeliminuje słabe i podatne na korozje połączenia jest prawdą, jednak nie jedynym rozwiązaniem, no chyba, że kolega wszystkie fabryczne połączenia do masy też poprawił i bezpośrednio od każdego odbiornika do minusa w aku kabelek pociągnął..
tosiekDH - 2016-08-05, 15:23
Oczywiście nie jedynym rozwiązaniem, ale zdecydowanie lepsze jest pociągnięcie nowego przewodu masowego, zresztą z zalutowaną końcówką. Tak też robi się w nowych samochodach gdzie chce się mieć pewność dobrego połączenia.
W błocie i wodzie szybko o zgniliznę na przewodach i słabe połączenie, także lepiej raz a dobrze zrobić niż potem się denerwować na samego siebie
bulimierz - 2016-08-05, 19:42
Jeżu Tosiek... znowu łopatą... no wiesz Ty co?!
Nie, nie robię sobie jaj, dywagacje na ten temat są tak nudne jak flaki z olejem
Dobrze zrobione i zabezpieczone połączenie w jednym i drugim przypadku zda egzamin.
Nie przesadzajmy, to nie wyciągarka, ani nie hebel.
Sam mam w swoim wszystko pociągnięte od aku, ale to auto do innej "zabawy".
A jak sam napisałeś, czy z masy czy z aku, jak pociągnie wodę pod izolację, to za chwilę... .
Napiszmy jak podłączyć, jak sterować, po kiego wała dioda na przekaźniku, w końcu jak to zabezpieczyć, a nie rozbijajmy się skąd masę pociągnąć.
I jak zwykle
tosiekDH - 2016-08-05, 20:18
Oj tam, łopatą dobrze że nie widłami
Jak widać sam się przyznałeś jak masz instalacje zrobioną
" nie rozbijajmy się skąd masę pociągnąć" chyba nie raz jechałeś za samochodem co miał z tyłu choinkę zamiast świateł a wiesz że to było spowodowane złą masąąąąąąąąą
bulimierz - 2016-08-05, 20:38
tosiekDH napisał/a: | Oj tam, łopatą dobrze że nie widłami
Jak widać sam się przyznałeś jak masz instalacje zrobioną
" nie rozbijajmy się skąd masę pociągnąć" chyba nie raz jechałeś za samochodem co miał z tyłu choinkę zamiast świateł a wiesz że to było spowodowane złą masąąąąąąąąą |
Nie o to chodzi, nie było masy bo fura stara i pokorodowana, do tego kierownik zaprzegu dupa i nie dba o sprzęt
kostuch - 2016-08-05, 22:46
Dramatyzujecie.
Ja miałem przez chwilę wyciągarkę podłączoną masą do akumulatora przez karoserię
SamNaSamZSam - 2016-08-05, 23:00
a w trabancie gdzie jest masa? :D
lukawa - 2016-08-06, 00:18
SamNaSamZSam napisał/a: | a w trabancie gdzie jest masa? :D |
dowód rejestracyjny - punkt G
Uh Lala - 2016-08-06, 10:28
:D
wybaczcie, że nic nie wniosłam do tematu, ale czasami brakuje mi takiej opcji jak na fejsie ;P
|
|