Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Elektryka i Oświetlenie - Rozdzielacz kabla

Johny33 - 2016-08-03, 20:20
Temat postu: Rozdzielacz kabla
Witam, czy istnieje coś takiego jak "rozdzielacz kabla" 12v. Potrzebuję takiego czegoś ponieważ chcę poprowadzić jeden większy kabel od akumulatora do tego rozdzielacza i od tego rozdzielacza poprowadzić mniejsze kable do poszczególnych lamp.
Didymos - 2016-08-03, 20:42



Takie coś?
Istnieje w prawie każdym sklepie z elektryką, chociaż pewnie jest dedykowane do wyższych napięć, co rzecz jasna w niczym nie przeszkadza.
Zrób lepiej instalację na przekaźnikach, bo głównego problemu, w postaci słabych styków w przełączniku pod kierownicą, taką złączką nie wyeliminujesz.

SamNaSamZSam - 2016-08-03, 20:58

pamiętaj o zabezpieczeniu nowej instalacji odpowiednimi bezpiecznikami!
Johny33 - 2016-08-03, 21:06

Tak by można było połączyć? I jeśli tak to jaki musiał by być kabel między tym rozdzielaczem a akumulatorem jeśli ma być podłączony do 4x halogeny 27W, listwa led 72W i 2x halogen 55W



[ Dodano: 2016-08-03, 21:14 ]
SamNaSamZSam napisał/a:
pamiętaj o zabezpieczeniu nowej instalacji odpowiednimi bezpiecznikami!


ogólnie chce dać jeden bezpiecznik miedzy tym rozdzielaczem a akumulatorem i po jednym bezpieczniku na każdą parę lamp ;)

bulimierz - 2016-08-03, 22:32

A może coś takiego, z jednej mostek na całość, a po drugiej poszczególne odbiorniki.
Przykładowa aukcja: http://allegro.pl/skrzynk...6206609219.html

Johny33 - 2016-08-04, 10:43

Takiego czegoś to nie widziałem ale myślę ze się nada :-) jeszcze jedno pytanko: czy masę lepiej poprowadzić od akumulatora czy można ją podłączyć do karoserii auta?
lukawa - 2016-08-04, 11:23

do karoserii
bulimierz - 2016-08-04, 20:40

Jak post wyżej, tylko kręć śrubami nie wkrętami, oczyść miejsce styku, wazelina bezkwasowa jak najbardziej wskazana.
Trzymaj się przekrojów kabla, coby się nie grzało.

tosiekDH - 2016-08-04, 21:31

lukawa, i bulimierz, - "do karoserii" - wy tak poważnie czy jaja se robicie ?
Zawias - 2016-08-04, 21:44

Karoseria ma minus
Dawid77 - 2016-08-04, 21:49

najlepiej jest sobie rozprowadzić minus z aku , bo na karoserii nie zawsze będzie (wystarczy ze coś zaśniedzieje i już masy nie będzie) dlatego najlepiej zrobić raz a dobrze niż później poprawiać
tosiekDH - 2016-08-04, 22:59

Zawias, tylko Syrena miała plus na masie.
Dawid77, dokładnie o to chodzi.

Dawid77 - 2016-08-04, 23:09

a plus stały przez bezpiecznik do przekaźnika i na lampę , a cienkim kabelkiem sterowanie do załączania przekaźnika

tu np masz puszkę bezpieczników od razu z przekaźnikami

http://allegro.pl/skrzynk...6206549969.html

do halogenów 27W kabel 1,5mm
a do listwy ledowej to już lepiej dać z 2,5mm

i jak łączysz konektorkami kable to najepiej jest go zalutować i na to termokurcza, bo jak tylko zaciśniesz i zostawisz to może się wysunąć ,

lukawa - 2016-08-05, 13:48

tosiekDH napisał/a:
lukawa, i bulimierz, - "do karoserii" - wy tak poważnie czy jaja se robicie ?


nie rozumiem Twojego zdziwienia :shock: To, że podpięcie bezpośrednio do "-" w aku wyeliminuje słabe i podatne na korozje połączenia jest prawdą, jednak nie jedynym rozwiązaniem, no chyba, że kolega wszystkie fabryczne połączenia do masy też poprawił i bezpośrednio od każdego odbiornika do minusa w aku kabelek pociągnął.. :?:

tosiekDH - 2016-08-05, 15:23

Oczywiście nie jedynym rozwiązaniem, ale zdecydowanie lepsze jest pociągnięcie nowego przewodu masowego, zresztą z zalutowaną końcówką. Tak też robi się w nowych samochodach gdzie chce się mieć pewność dobrego połączenia.
W błocie i wodzie szybko o zgniliznę na przewodach i słabe połączenie, także lepiej raz a dobrze zrobić niż potem się denerwować na samego siebie ;-)

bulimierz - 2016-08-05, 19:42

Jeżu Tosiek... znowu łopatą... no wiesz Ty co?!
Nie, nie robię sobie jaj, dywagacje na ten temat są tak nudne jak flaki z olejem popcorn
Dobrze zrobione i zabezpieczone połączenie w jednym i drugim przypadku zda egzamin.
Nie przesadzajmy, to nie wyciągarka, ani nie hebel.
Sam mam w swoim wszystko pociągnięte od aku, ale to auto do innej "zabawy".
A jak sam napisałeś, czy z masy czy z aku, jak pociągnie wodę pod izolację, to za chwilę... masakra .
Napiszmy jak podłączyć, jak sterować, po kiego wała dioda na przekaźniku, w końcu jak to zabezpieczyć, a nie rozbijajmy się skąd masę pociągnąć.
I jak zwykle :mrgreen:

tosiekDH - 2016-08-05, 20:18

Oj tam, łopatą :-D dobrze że nie widłami :mrgreen:
Jak widać sam się przyznałeś jak masz instalacje zrobioną ;-)
" nie rozbijajmy się skąd masę pociągnąć" chyba nie raz jechałeś za samochodem co miał z tyłu choinkę zamiast świateł :-D a wiesz że to było spowodowane złą masąąąąąąąąą :lol:

bulimierz - 2016-08-05, 20:38

tosiekDH napisał/a:
Oj tam, łopatą :-D dobrze że nie widłami :mrgreen:
Jak widać sam się przyznałeś jak masz instalacje zrobioną ;-)
" nie rozbijajmy się skąd masę pociągnąć" chyba nie raz jechałeś za samochodem co miał z tyłu choinkę zamiast świateł :-D a wiesz że to było spowodowane złą masąąąąąąąąą :lol:

Nie o to chodzi, nie było masy bo fura stara i pokorodowana, do tego kierownik zaprzegu dupa i nie dba o sprzęt :mrgreen:

kostuch - 2016-08-05, 22:46

Dramatyzujecie.
Ja miałem przez chwilę wyciągarkę podłączoną masą do akumulatora przez karoserię :mrgreen: :oops:

SamNaSamZSam - 2016-08-05, 23:00

a w trabancie gdzie jest masa? :D
lukawa - 2016-08-06, 00:18

SamNaSamZSam napisał/a:
a w trabancie gdzie jest masa? :D

dowód rejestracyjny - punkt G :mrgreen: :mrgreen:

Uh Lala - 2016-08-06, 10:28

:D like

wybaczcie, że nic nie wniosłam do tematu, ale czasami brakuje mi takiej opcji like jak na fejsie ;P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group