|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Wzmocnione półosie (26frezów) + blokada do Jima na przód.
zet - 2016-08-16, 12:38 Temat postu: Wzmocnione półosie (26frezów) + blokada do Jima na przód. Witam,
interesuje mnie czy ktoś przerabiał montaż w przednim moście wzmacnianych przegubów + półosie na 26 frezów + blokada tylna.
W moście oryginalnie na 22 frezy łożyska kosza mają wymiar 42,2*68*18,5. Łożyska dostępne pod blokadę na 26 frezów które mógł bym włożyć do przodu maja wymiar 45*68*15mm. czyli o 0,2mm mniej niż ma blokada.
Pytanie czy po zdjęciu tych 0,2mm pod łożysko pneumatyczna blokada zadziała?
Może jest jakiś inny patent?
Pozdrawiam Zbyszek
zed111 - 2016-08-17, 21:43
przerabiał
choć nie do końca rozumiem problem
przerabiał w ten sposób, że zastosował (i dalej stosuje) główkę tylnego mostu z przodu samiego (pasuje plug&play)
ale piszesz coś o blokadzie do jimnego?
nie wiem czy jest taka sama jak dla samuraja, ale wydaje mi się, że tak
DUŻY - 2016-08-18, 17:03
zed, zet'owi chodzi pewnie o zostawienie oryginalnych drążków kierowniczych. Raczej niema to sensu. Przejdź na zwrotnice samuraiowe i główkę tył samurai, a wszystkie twoje problemy rozwiążą się same xD
zed111 - 2016-08-18, 18:26
no właśnie nie jestem pewien o co mu chodzi ;) więc pytam :)
zet - 2016-08-20, 09:34
Dzięki chłopaki za odpowiedź, no niestety Jimny ma inny most z tyłu, i inny z przodu bo blokada jaką mam za nic nie chce wejść do przedniej główki mostu. Blokadę mam rd208, zbierak na 10 śrub i niestety całość jest o jakieś 6mm za szeroka i nie mieści się w przedniej główce. Dlaczego tak? Ano dlatego że kupiłem półośki Longfield do JB33/JB43 z zaznaczeniem iż będą one pasować z kołami satelitarnymi "na 26 frezów w mechanizmie różnicowym. Należało wymienić koła koronowe na takie które mają 26 frezów lub zamontować blokadę przystosowaną do wzmacnianych półosi (ARB, Mini-Spool)"
Oryginalne blokady arb na przód mają 22 frezy przynajmniej tylko takie ja spotkałem. Tylna jak najbardziej ma 26 frezów tyle że jak się teraz okazuje, po dołożeniu zbieraka nie mieści mi się do główki mostu. Wczoraj cały dzień i pół nocy w garażu i nic nie wymyśliłem. Przez myśl już mi przeszło włożenie jej do tyłu ale brak łożysk mnie powstrzymał. Na razie złożyłem Jima z pustym mostem bo auto na co dzień do pracy potrzebuje i myślę co można jeszcze zrobić. Po cichu liczyłem że ktoś z forum już taką drogę przeszedł, chyba jednak nie. Jestem gotów przełożyć most z Samca tylko czy części kture juz kupiłem będą pasować???? To już drugi weekend jak operuje Jimiego a ja dalej jestem w ....
Jeszcze raz dzięki za wszelką podpowiedź.
zed111 - 2016-08-20, 09:55
w sumie gdybyś zamieścił opis co posiadasz było by bardziej jasne, co jest problemem :)
w samim chyba wszyscy (albo inaczej - nie znam nikogo, kto tego nie zrobił przy zakładaniu blokady) używają główki z tylnego mostu także z przodu z założoną blokadą z tylnego mostu. pasuje bez problemu, uprasza konstrukcję
nie wiem jak w jimnym, jak dobrze pamiętam, tam główka jest zupełnie inna ze względu na drążek kierowniczy, który idzie pod nią (?), więc raczej to nie przejdzie
ekspertem od jimny jest forumowy kolega KSikorski, generalnie jest też aktywny na dużym forum, uderz bezpośrednio do niego, może coś sensownego poradzi
zet - 2016-08-22, 13:07
Tak się głośno zastanawiam czy główka od SJ413 (43/11)by pasowała do Jima? Może ktoś rozkręcał i zna wymiary?
Didymos - 2016-08-22, 13:38
Główka od sj413 to wymiarowo dokładnie to samo co samurai.
zet - 2016-08-22, 13:49
no tak tylko ja nie mam Samuraja tylko Jima i puki co jeżdżę z wydmuszką mostem
kostuch - 2016-08-22, 14:30
Z tego co wiem, przednia główka jimniego jest mniejsza od tylnej i nie da się tam wsadzić dyfra z samuraia/sj413 (pomijając to, że jimny jest typu high-pinion).
Ja bym po prostu wstawił przedni most samuraia. Trzeba by tylko przemyśleć co z drążkami kierowniczymi.
Didymos - 2016-08-22, 15:22
zet napisał/a: | no tak tylko ja nie mam Samuraja tylko Jima i puki co jeżdżę z wydmuszką mostem |
To wiem, pomyślałem, że zdajesz sobie sprawę, że główka od samca do jamnika nie podchodzi...
Kwadrat - 2016-09-12, 10:22
Jak Rozróżniamy główki w suzukach ze względu na wielkość.
1. Tylne vitara
2. Przednie jimny
3. Przednie vitara = tylne jimny = przednie samurai = tylne samurai
[ Dodano: 2016-09-12, 10:24 ]
Co do przeróbek w jimnym :
To wstawić blokadę dedykowaną do jimnego i wzmacniane półosie , lub most samurajowy blokada i wzmacniane półosie.
Prościej nie można :)
Hałas - 2016-09-12, 18:44
Kwadrat napisał/a: | Jak Rozróżniamy główki w suzukach ze względu na wielkość.
1. Tylne vitara
2. Przednie jimny
3. Przednie vitara = tylne jimny = przednie samurai = tylne samurai
[ Dodano: 2016-09-12, 10:24 ]
Co do przeróbek w jimnym :
To wstawić blokadę dedykowaną do jimnego i wzmacniane półosie , lub most samurajowy blokada i wzmacniane półosie.
Prościej nie można :) |
dla ścisłości, przy "=" pomijamy ilość satelit oraz ilość frezów na półoś. A no i flansze na wał tez mogą zadziwić
PS: litrówka tez ma inną główke
zed111 - 2016-09-14, 15:53
tak z ciekawości
jest blokada na przedni most Jimny na wzmocnioną półoś 26 frezów?
bo "tylnia" blokada z tego co wiem nie podejdzie
czy może się mylę?
zet - 2016-09-16, 12:02
Sprawa wygląda następująco, jak kupimy wzmocnione półosie do Jima na 26 frezów to musimy się zaopatrzyć w koła koronowe na tyleż frezów. Przekładamy je z tylnej gruchy lub kupujemy blokadę np ARB czy (ATM) koniecznie przednią dedykowaną do Jima i montujemy w niej koła koronowe z blokady tylnej które można zakupić od producenta jako część zamienną. Dziwi mnie z resztą fakt, że nie można kupić oryginalnej przedniej blokady do Jima już przystosowanej do wzmocnionych półosi na 26 frezów. Niestety niektórzy sprzedawcy firmowych półosi wprowadzają klientów w błąd pisząc że "należ zamontować" blokadę z tyłu na przód - Nie widzę takiej opcji, bez grubej przeróbki podzespołów po prostu się nie zmieści! Ja posiadaną blokadę wsadziłem do tyłu tam gdzie od początku powinna się znaleźć. Do przedniej gruchy powędrowały tylne koła koronowe. Wszystko gra. Dziękuje koledze KSikorski jego wskazówki i informacje okazują się lepsze od nie jednego "specjalistycznego serwisu"
Pozdrawiam
Zet
zed111 - 2016-09-16, 21:59
no cóż, niezłe wygibasy, ale dobrze wiedzieć jak taki most obsłużyć
z tymi blokadami to faktycznie lipa, wolałby bym nie rozkręcać blokady by to wymieniać
z samim jest prościej ;)
zet - 2017-07-18, 10:15
odświeżę troszkę temat, od jakiegoś czasu jeżdżę na zrób to sam czyli tylni kosz wsadzony do główki przedniego mostu. Popchnęły mnie do tego 2 zmielone przednie dyfry z jimiego.
Jeśli kotuś będzie kiedyś szukał to tak można to zrobić.
avangardajg - 2018-09-28, 19:17
Witam. Może ktoś tu jeszcze zagląda :)
Panowie, jak to w końcu jest z tym JImny i jego mostami ? Rozsypał mi się kosz (2 satelitowy, tam innych chyba nie ma) w przednim moście, dyfrze w Jimnym,
Zamówiłem od Samuraja przedni dyfer 4 satelitowy, na 22 frezy :), zadowolony zabrałem się za przekładkę i lipa... Nie da się. I tu proszę o podpowiedź, co można zrobić aby wzmocnić przedni dyfer, zostając przy półosiach na 22 frezy? Tylny dyfer z Jimniego jest na 26 frezów, tak? Czy pozostaje jedynie oryginalny kosz 2 satelitowy - lichy. Czy można zostawić przedni most (pochwę) i wsadzić jakieś inne graty do środka? Czy ewentualnie pozostaje zmiana całego mostu na Samuraia ?
Jeszcze jedno, to przełożeń od Vitary 5,125 w mostach też w Jimnym nie zastosuje ? :(
Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi.
kostuch - 2018-09-28, 20:01
Dyfry jamnika są mniejsze i nie pasuje z samuraia (po za tym przedni jest tzw High Pinion, żeby się minąć z drążkiem kierowniczym).
Ciekawe kiedy się zaczną pytania jak przeszczepić stosunkowo solidne graty samuraia do nowego jimny
Downsizing jego mać...
avangardajg - 2018-09-28, 20:16
Reasumując:
Do przedniego mostu w Jimny - nie da się przełożyć nic od Samuraja.
Co wobec powyższego - wzmacniane półosie z przegubami które kosztują "dużo".
Pozostawić w oryginale - brak frajdy z jazdy :(
Zmiana mostu ?
Starscream - 2018-09-30, 17:43
ja to jedyne co bym zrobił to budę z jamnika wcis na ramę samuraja to jedyne słuszne rozwiązanie. Choć ostatnio gadałem z pracownikiem tauron który ma służbowego jamnika z 2014 r i gnija tylne drzwi
avangardajg - 2018-10-04, 09:58
Może i tak, zależy czego oczekujemy od auta
Dalej nie daje mi spokoju przedni most w Jimny. Mój jest z 99r 1.3 , wiem już że nie pasuje dyferencjał od samuraja, mój dyfer ma kosz przykręcany na osiem śrub, na obudowie śrubę regulacyjną?? Wiadomo przełożenia 3,9 (43/11) Zamówiłem używany dyfer, dotarł i tak:
Nie ma śruby regulacyjnej na zewnątrz, kosz przykręcany jest na 10 śrub, i jest znacznie masywniejszy jak ten mój?? Nie mieści się w moście, kosz jest minimalnie większy, około 5 mm na średnicy. Wiem że są różne przełożenia, 3.9 - 4,3 -itp. Ale widać że są różne dyferencjały ??
[ Dodano: 2018-10-04, 10:01 ]
Didymos - 2018-10-05, 13:18
W którymś tam roku była zmiana i późniejsze mosty są deko solidniejsze, ale aż tak dokładnie mnie temat jimny nigdy nie interesował.
|
|