|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Samurai diesel nie odpala
pitermaly - 2016-08-25, 13:17 Temat postu: Samurai diesel nie odpala witam wszystkich, przywiozłem z Niemiec Samuraja z silnikiem Diesla 1.9TD, pompa na linkę, rok produkcji 1999, z podejrzeniem uszkodzenia silnika.
Wymontowany był rozrusznik, został zamontowany używany, silnikiem obracałem ręcznie, kręci - nie jest zablokowany. Nie ma tez widocznych dziur w bloku. Jednak nie chce kręcić rozrusznikiem. Podejrzenie moje wzbudzają też 3 kostki zaraz za zbiorniczkiem na płyn do spryskiwacza, nie ma tam przekaźników, są tylko kostki.
Czy one mają wpływ na uruchomienie silnika. Co może być że on nie chce wystartować?
Czekam na pomoc. pozdrawiam
Zawias - 2016-08-25, 17:29
Może wina stacyjki.
sami111 - 2016-08-25, 20:46
Podłącz na krótko rozrusznik czyli podciągnij z akumulatora + do cienkiego kabelka na rozruszniku i nie ma siły będzie kręcił
SamNaSamZSam - 2016-08-25, 21:37
sami111 napisał/a: | Podłącz na krótko rozrusznik czyli podciągnij z akumulatora + do cienkiego kabelka na rozruszniku i nie ma siły będzie kręcił |
NO tylko się nie rozjedź przy okazji.
Zrób foto tej kostki i wyśledź dokąd idą kable. Może ktoś przerobił instalkę stacyjki na "przekaźnik".
pitermaly - 2016-08-26, 07:40
no właśnie ma on jeszcze immo, ale po wpisaniu kodu widać, że rozłącza bo jest ten "Pyk" i się zapalają kontrolki, jednak w desce rozdzielczej jest jeszcze przełącznik "on - off", może rzeczywiście ktoś wywalił te przekaźniki i zrobił na krótko......
Nie wiem za bardzo jak wstawić fotki bo mam problemu.....
szymszym - 2016-08-26, 08:02
pitermaly napisał/a: |
Nie wiem za bardzo jak wstawić fotki bo mam problemu..... |
Hej,
wrzuć fotki na imgur.com lub coś podobnego, a tu wkleić linki do nich.
czuperek - 2016-08-26, 08:02
Musisz dać + na elektrozawór przy pompie paliwa (na stałe aby nie zgasł) oraz na cienki kabel od rozrusznika ( aby zakrecił silnik)
SamNaSamZSam - 2016-08-26, 08:24
fabryczny immo nie ma nic do kręcenia rozrusznikiem. Co najwyżej jak pisze Czuper nie odpali bo immo zawiaduje elektrozaworem na pompie i jak nie poda paliwa to będziesz mógł sobie kręcić.
Ale sam rozrusznik będzie kręcił nawet na zakodowanym immo.
pitermaly - 2016-08-26, 10:45
Witam, dokładnie a on nie kręci woogole. Fakt że stał w Niemczech 4 lata ale on jest i parę razy przekręciłem wałem kluczem. Więc nie jest zblokowany. Tylko jak próbowałem go kręcić to taki gruby kabel wychodzący z wewnątrza auta - jakby linka w pancerzu strasznie się grzał, aż gorący był - nie wiem czy to jakaś masa?
[ Dodano: 2016-08-26, 10:49 ]
Fotki tych kostek - ostatnie zdjęcie na linku poniżej
http://imgur.com/a/Xr2Cq
i ten gruby kabel który się grzeje-idzie na pompą wtryskową
sami111 - 2016-08-28, 21:49
ten gruby kabel to może być od świec żarowych więc może się trochę grzać
SamNaSamZSam - 2016-08-29, 11:47
coś jest urzeźbione, tam gdzie masz te 3 wtyczki brakuje Ci co najmniej 2 przekaźników, a sądząc po 3 wtyczkach to jednak 3. Co sugeruje, że ten jeden co jest przykręcony przy puszce z bezpiecznikami też był "modyfikowany".
Zaznacz na fotce dokładnie który kabel Ci się grzeje. U mnie "nad" pompą nie ma żadnego kabla. Być może ktoś przerabiał u Ciebie immo i zrobił jakieś obejście.
Próbowałeś zakręcić rozrusznikiem na krótko?
tosiekDH - 2016-08-29, 13:58
Wygląda po Twoim opisie że po prostu brakuje Ci masy pomiędzy karoserią a silnikiem. Ten gruby "przewód" to linka sprzęgła - metalowa czyli przewodzi prąd ale jest cienka to i się grzeje,
Sprawdź gdzie jest przykręcona końcówka przewodu minusowego od akumulatora.
sami111 - przewód od świec żarowych widać na 3,4,5, zdjęciu tuż powyżej pomarańczowej końcówki bagnetu, zakończony jest oczkiem na śrubkę M5 i ten kawałeczek przewodu widocznego jest koloru białego i znika zaraz w peszlu na przewody.
NAJWAŻNIEJSZE - chyba ostatnią rzeczą w której powinieneś grzebać to pompa wtryskowa, ma zamalowane na żółto śrubki żeby pompiarz który ją regenerował wiedział czy ktoś łapek swoich tam nie pchał. To taki zwyczaj wśród pompiarzy,po regeneracji pompy i jej regulacji na stanowisku maluje się śrubki i nakrętki te które mają znaczenie dla ustawień pompy !
SamNaSamZSam - 2016-08-29, 15:50
tosiekDH napisał/a: | Wygląda po Twoim opisie że po prostu brakuje Ci masy pomiędzy karoserią a silnikiem. Ten gruby "przewód" to linka sprzęgła - metalowa czyli przewodzi prąd ale jest cienka to i się grzeje |
prąd na lince sprzęgła? rozumiem, że mogła by się grzać od chodzącego silnika i chłodnicy po której jest poprowadzona, ale chyba nie jest pod prądem :>
chyba, że to przez nią płynie prąd jako "masa" pomiędzy silnikiem a karoserią
szymszym - 2016-08-29, 15:58
SamNaSamZSam napisał/a: |
chyba, że to przez nią płynie prąd jako "masa" pomiędzy silnikiem a karoserią |
no właśnie to chyba Tosiek podejrzewa: że się z braku alku (masy) tak masa zrobiła.
tosiekDH - 2016-08-29, 16:20
Oczywiście że płynie prąd bo jest cała metalowa łącznie z zakończeniami, i jeden koniec styka się z budą a drugi z łapą sprzęgła-skrznka-silnik i masz prawie masę na silniku.
SamNaSamZSam, zapytaj się jakiegoś właściciela Fiata 126p co się działo z linką rozrusznika, jak zgniła miedziana plecionka masowa międzu buda a silnikiem.pitermaly, weź jeden kabel rozruchowy i połącz klemę minusową aku i silnik,najlepiej z głowicą, czyste alu to dobra masa na silniku. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik powinien kręcić, chyba ze ktoś rzeźbił instalację rozruchową. I teraz brak przekaźnika uniemożliwia zakręceniem rozrusznikiem
[ Dodano: 2016-10-31, 08:52 ]
pitermaly, stoisz w kolejce w sklepie po kabel masowy ? bo znaku życia nie dajesz co dalej z furą.
Czy może Cię poraziło te 12 volt i masz dość już swojego samiego
|
|