Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - problemy z zasilaniem paliwa po swapie

misiupl - 2016-09-19, 13:31
Temat postu: problemy z zasilaniem paliwa po swapie
Witam,
zrobiłem swap z gaźnika na 1,3 16v g13bb z baleno.
Silnik na jałowym ładnie się wkręca, 0 błędów (przed swapem jeździłem dawcą - był OK).
Podłączyłem zewnętrzną pompę paliwa 3-5bar 150l, ale ostro miałczała, jakby coś ją blokowało.
Wymieniłem stalowy przewód powrotu na miedź 8mm, pompa się trochę uciszyła i przestała się grzać.
Problem który pozostał to, że silnik pod obciążeniem ma problem wkręcić się na obroty, dławi się.
Obstawiam problem z ilością paliwa dostarczanego do pompy. Czy możliwe jest (jakieś doświadczenia), że przewód zasilający też ma za mały przekrój? A może od samego zbiornika (króciec) już jest za mało?

SamNaSamZSam - 2016-09-19, 13:40

a może sama pompa nie daje rady, nie masz jakiejś na podmiankę :>
misiupl - 2016-09-19, 14:09

Myślę, żre pompa jest ok. Tłoczy ilości, że ho ho. :)

Liczę na to, że ktoś potwierdzi przypuszczenia o za małym przekroju zasilania ze zbiornika gaźnikowca.

Zrobię próbę z bańką 30L i do niej zasilanie i powrót - jak będzie czkawka nadal to pompa. Jak zacznie jeździć to przewody paliwowe na zasilaniu.

[ Dodano: 2016-09-19, 14:12 ]
Przy okazji...

jakiś tani patent na połączenie obudowy f. powietrza z kolektorem g13bb? - kolektor wychodzi na korek chłodnicy - ciężko zwinąć jakikolwiek wąż tak ciasno. :/

kostuch - 2016-09-19, 15:40

Zatkaj na próbę powrót paliwa - może masz trafiony regulator ciśnienia i wszystko ucieka z powrotem do baku.
misiupl - 2017-02-27, 19:28

Już mam odpowiedź, w sumie niejednoznaczną

Pompa jest paliwa uniwersalna zewnętrzna od poloneza tracka, przewody: zasilający i powrót założone grubsze, na końcu wyczyszczony zbiornik paliwa, było trochę syfu. Najbardziej pomogło wyczyszczenie zbiornika :)

Dany44 - 2017-03-03, 14:14

Przerabiam podobnym problem teraz u siebie w innym aucie. Do testów używałem przezroczystych przewodów sztukowanych w kilu miejscach i zauważyłem, że jak gdzieś wyjdzie mała zwężka na połączeniu (odcinek między pompą i zbiornikiem oraz powrót) to mocna pompa potrafi w miejscu przewężenia wzbudzić pęcherzyki powietrza i dalej pompuję już pianę.
Czyli najlepiej stosować jak najgrubsze przewody i o jednej średnicy bez zwężek.

bulimierz - 2017-03-03, 17:27

Dany, to zjawisko kawitacji.

[ Dodano: 2017-03-03, 17:29 ]
Jak się uda to jednym odcinkiem przewodu paliwowego.
Zbiornik pompa średnica zawsze większą, pompa układ paliwowy 8-10 mm wystarczy.

Dany44 - 2017-03-04, 10:41

bulimierz napisał/a:
Dany, to zjawisko kawitacji.


Dzięki zawsze jakieś nowe słowo do kompletu, zapiszę je między Higroskopią a kalorymetrem :-)


bulimierz napisał/a:
Jak się uda to jednym odcinkiem przewodu paliwowego.
Zbiornik pompa średnica zawsze większą, pompa układ paliwowy 8-10 mm wystarczy.


Ale można dać na zasilanie 8 mm i powrót też ?? muszę odbudować magistralę paliwową w jednym aucie i chce zastosować przewody miedziane do LPG niestety one mają grubą ściankę i rurka 8 mm jest ok. ale 6 mm to ma już bardzo mały prześwit.

bulimierz - 2017-03-04, 13:47

Pompa zewnętrzna? Jak tak to daj zbiornik pompa większą średnicę niż osiem...
Dany44 - 2017-03-04, 14:38

Pompa oryginalna w zbiorniku zostaje.
bulimierz - 2017-03-04, 15:35

A to spoko, w zbiorniku do pompy 8 a później co sobie życzysz, ale ja bym pociągnął 8 do końca układu.
Sloma1988 - 2017-03-04, 23:08

a co myslisz o 8mm od zbiornika przez filtr az do konca? a powrot 6mm?
Dany44 - 2017-03-04, 23:20

Ja będę używał miedzianych przewodów do LPG i one mają grubą ściankę czyli rurka po zewnątrz 6 mm ma w środku 4 mm czy nawet mniej i może być za mały przepływ dlatego zastosuję i na zasilanie i na powrót 8 mm.
bulimierz - 2017-03-04, 23:46

Sloma1988 napisał/a:
a co myslisz o 8mm od zbiornika przez filtr az do konca? a powrot 6mm?

Da radę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group