|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - problemy z zasilaniem paliwa po swapie
misiupl - 2016-09-19, 13:31 Temat postu: problemy z zasilaniem paliwa po swapie Witam,
zrobiłem swap z gaźnika na 1,3 16v g13bb z baleno.
Silnik na jałowym ładnie się wkręca, 0 błędów (przed swapem jeździłem dawcą - był OK).
Podłączyłem zewnętrzną pompę paliwa 3-5bar 150l, ale ostro miałczała, jakby coś ją blokowało.
Wymieniłem stalowy przewód powrotu na miedź 8mm, pompa się trochę uciszyła i przestała się grzać.
Problem który pozostał to, że silnik pod obciążeniem ma problem wkręcić się na obroty, dławi się.
Obstawiam problem z ilością paliwa dostarczanego do pompy. Czy możliwe jest (jakieś doświadczenia), że przewód zasilający też ma za mały przekrój? A może od samego zbiornika (króciec) już jest za mało?
SamNaSamZSam - 2016-09-19, 13:40
a może sama pompa nie daje rady, nie masz jakiejś na podmiankę :>
misiupl - 2016-09-19, 14:09
Myślę, żre pompa jest ok. Tłoczy ilości, że ho ho. :)
Liczę na to, że ktoś potwierdzi przypuszczenia o za małym przekroju zasilania ze zbiornika gaźnikowca.
Zrobię próbę z bańką 30L i do niej zasilanie i powrót - jak będzie czkawka nadal to pompa. Jak zacznie jeździć to przewody paliwowe na zasilaniu.
[ Dodano: 2016-09-19, 14:12 ]
Przy okazji...
jakiś tani patent na połączenie obudowy f. powietrza z kolektorem g13bb? - kolektor wychodzi na korek chłodnicy - ciężko zwinąć jakikolwiek wąż tak ciasno. :/
kostuch - 2016-09-19, 15:40
Zatkaj na próbę powrót paliwa - może masz trafiony regulator ciśnienia i wszystko ucieka z powrotem do baku.
misiupl - 2017-02-27, 19:28
Już mam odpowiedź, w sumie niejednoznaczną
Pompa jest paliwa uniwersalna zewnętrzna od poloneza tracka, przewody: zasilający i powrót założone grubsze, na końcu wyczyszczony zbiornik paliwa, było trochę syfu. Najbardziej pomogło wyczyszczenie zbiornika :)
Dany44 - 2017-03-03, 14:14
Przerabiam podobnym problem teraz u siebie w innym aucie. Do testów używałem przezroczystych przewodów sztukowanych w kilu miejscach i zauważyłem, że jak gdzieś wyjdzie mała zwężka na połączeniu (odcinek między pompą i zbiornikiem oraz powrót) to mocna pompa potrafi w miejscu przewężenia wzbudzić pęcherzyki powietrza i dalej pompuję już pianę.
Czyli najlepiej stosować jak najgrubsze przewody i o jednej średnicy bez zwężek.
bulimierz - 2017-03-03, 17:27
Dany, to zjawisko kawitacji.
[ Dodano: 2017-03-03, 17:29 ]
Jak się uda to jednym odcinkiem przewodu paliwowego.
Zbiornik pompa średnica zawsze większą, pompa układ paliwowy 8-10 mm wystarczy.
Dany44 - 2017-03-04, 10:41
bulimierz napisał/a: | Dany, to zjawisko kawitacji. |
Dzięki zawsze jakieś nowe słowo do kompletu, zapiszę je między Higroskopią a kalorymetrem
bulimierz napisał/a: | Jak się uda to jednym odcinkiem przewodu paliwowego.
Zbiornik pompa średnica zawsze większą, pompa układ paliwowy 8-10 mm wystarczy. |
Ale można dać na zasilanie 8 mm i powrót też ?? muszę odbudować magistralę paliwową w jednym aucie i chce zastosować przewody miedziane do LPG niestety one mają grubą ściankę i rurka 8 mm jest ok. ale 6 mm to ma już bardzo mały prześwit.
bulimierz - 2017-03-04, 13:47
Pompa zewnętrzna? Jak tak to daj zbiornik pompa większą średnicę niż osiem...
Dany44 - 2017-03-04, 14:38
Pompa oryginalna w zbiorniku zostaje.
bulimierz - 2017-03-04, 15:35
A to spoko, w zbiorniku do pompy 8 a później co sobie życzysz, ale ja bym pociągnął 8 do końca układu.
Sloma1988 - 2017-03-04, 23:08
a co myslisz o 8mm od zbiornika przez filtr az do konca? a powrot 6mm?
Dany44 - 2017-03-04, 23:20
Ja będę używał miedzianych przewodów do LPG i one mają grubą ściankę czyli rurka po zewnątrz 6 mm ma w środku 4 mm czy nawet mniej i może być za mały przepływ dlatego zastosuję i na zasilanie i na powrót 8 mm.
bulimierz - 2017-03-04, 23:46
Sloma1988 napisał/a: | a co myslisz o 8mm od zbiornika przez filtr az do konca? a powrot 6mm? |
Da radę.
|
|