Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Pompa wtryskowa

zbuj_12 - 2016-09-29, 20:26
Temat postu: Pompa wtryskowa
Witam przymierzam się do wymiany pompy wtryskowej silniku renault F8Q. Obecnie jest lucas delphi która pod odpaleniu nie reaguje na gaz. Planuje włożyć pompę mechaniczna bosch. Ktoś może już wymieniał? Jakiej pompy użyć? Co z elektryką? Z góry bardzo dziękuje wszystkim za wszelka pomoc.
SamNaSamZSam - 2016-09-29, 21:01

spróbuj zaczepić kolegę maciek111 tylko on dość dawno się nie logował to jakieś PW/mail/gg sugeruję
zbuj_12 - 2016-09-30, 17:34

Oki dzięki za namiary
meenia - 2016-09-30, 20:32

zbuj_12 napisał/a:
Oki dzięki za namiary


Z elektryki potrzebujesz jeden kabelek podlaczyc :mrgreen: do pompy nie zapomnij wziac wtryskow i rurek bo bedzie niespodzianka, lucas wzgledem bosha ma przestawiony 90stopni rozdzielacz :-P

zbuj_12 - 2016-10-01, 07:33

Tylko który to kabelek stacyjkę na zapłon i szukać w w starej instalacji kabla z napięciem 12V https://www.olx.pl/oferta...D5-ID7VQxL.html znalazłem taka pompę http://jarekstryszawa14.w...sami_pompa.html jest prawie identyczna jak ta kontaktowałem się z autorem mówił ze pasują stare wtryski http://allegro.pl/pompa-w...7.html#imglayer znalazłem coś takiego chyba to samu ale u jest tylko jakaś kostka czy to tylko od zalania i gaszenia od tego zaworu czy coś jeszcze
meenia - 2016-10-01, 23:12

zbuj_12 napisał/a:
Tylko który to kabelek stacyjkę na zapłon i szukać w w starej instalacji kabla z napięciem 12V https://www.olx.pl/oferta...D5-ID7VQxL.html znalazłem taka pompę http://jarekstryszawa14.w...sami_pompa.html jest prawie identyczna jak ta kontaktowałem się z autorem mówił ze pasują stare wtryski http://allegro.pl/pompa-w...7.html#imglayer znalazłem coś takiego chyba to samu ale u jest tylko jakaś kostka czy to tylko od zalania i gaszenia od tego zaworu czy coś jeszcze


Kazde wtryski pasuja, kwestia cisneinia na jakie sa ustawione,zmienialem w vitarze i stare byly na 160 bar a nowe na 180, taniej bylo mi zmienic wtryski niz robic stare, rurki nie daly sie zalozyc w ori kolejnosci i takie tam :mrgreen: W kostce idacej do immo na pompie masz trzy albo cztery kable, jeden z nich to plus po kluczyku.

zbuj_12 - 2016-10-02, 08:36

To jak pompa nie ma immo to tylko jeden kabel od elektrozaworu. Bo szukam pompy bez immo.
czuperek - 2016-10-02, 10:58

jak kupisz pompe z imo to przeloz tylko elektrozawor ten z pompy bez imo. I zrob to zanim zamontujesz pompe do auta. powodzenia
zbuj_12 - 2016-10-02, 13:12

moze głupie pytanie a jak odróżnić pompę z Emmo i bez
czuperek - 2016-10-02, 14:52

bez bedzie miala jeden przewod do elektrozaworu. Ja bym sie tym nie przejmował. kup sprawna i montuj
meenia - 2016-10-02, 18:07

zbuj_12 napisał/a:
moze głupie pytanie a jak odróżnić pompę z Emmo i bez


Pompa z imo z tylu nad rurkami bedzie miala wielka metalowa obudowe uniemozliwiajaca dostep do elektrozaworu.

zbuj_12 - 2016-10-02, 19:40

https://www.olx.pl/oferta...D5-ID7VQxL.html ta ma immo czy nie
meenia - 2016-10-02, 20:17

zbuj_12 napisał/a:
https://www.olx.pl/oferta/pompa-wtryskowa-bosch-CID5-ID7VQxL.html ta ma immo czy nie


Nie ma

zbuj_12 - 2016-10-02, 22:21

To zamawiam :-D ciekawe jak będzie z wtryskiwaczami i ustawieniem rozrządu
meenia - 2016-10-03, 10:06

zbuj_12 napisał/a:
To zamawiam :-D ciekawe jak będzie z wtryskiwaczami i ustawieniem rozrządu


Jestem sie w stanie zalozyc ze rurki nie beda pasowac, rozdzielacze sa przestawione o 90 stopni, niech sprzedawca dolozy. Trzeba bedzie najprawdopodobniej przekrecic szpilki od mocowania pompy, bedzie drugi komplet otworkow, reszta powinna pasowac, o ile cisnienei wtryskow bedzie odpowiednie. Masz turbo w tym aucie ??

zbuj_12 - 2016-10-03, 18:27

Nie mam właśnie znalazłem ofertę z rurkami i zastanawiam się nad tym

[ Dodano: 2016-10-10, 12:08 ]
Pompa właśnie dotarła ale jest jeden problem wtyczka przy pompie jest na trzy piny który od czego jest Widać jak jeden kabel idzie do tego elektrozaworu(to takie na środku pompy okrągłe i rurka wychodzi z tego). Dwa pozostałe kable idą do takiego jakiegoś czujnika co jest zamontowany na cięgle gazu tak przynajmniej mi się wydaje .

SamNaSamZSam - 2016-10-10, 15:45

podaj no numer tej pompy, coś się wygoogla przecie...
zbuj_12 - 2016-10-10, 17:00

Po wstępnych pomiarach multimetrem okazuje się że to coś przy cięgle gazu jest mikro włącznik. Gdy cięgło jett w pozycji jałowej obwód załączony gdy cięgło pociągniemy obwód przerwany.
NR.0460 484 041
VER. 317-3
F8Q-BA03

SamNaSamZSam - 2016-10-10, 17:10

a zmierz opór w różnych położeniach, czy to nie czasem jakiś potencjometr, coś w stylu TPS i przy okazji może sterowanie EGR-em.
zbuj_12 - 2016-10-10, 17:38

nie to jest na pewno zwykły włącznik tylko ciekawi mnie od czego w sobotę zacznę rozbierać samiego ciekawe jakie problemy nowe napotkam

[ Dodano: 2016-11-23, 07:15 ]
Witam pompa zamontowana wczoraj kręciłem silnikiem i wcale nie idzie paliwo na wtryski. Wykręciłem elektro zawór i bez żadnego napięcie ten tłoczek jest luźno. Gdy podałem napięcie 12v tłoczek wysunął się do przodu i był sztywno. Zdziwiło mnie to bo jak jest w pozycji najbardziej wysuniętej to chyba na odcina paliwo.


Czy naturalne jest to ze pompa wtryskowa nie kreci się normalnie swobodnie tylko tak sprężynuje.

szymszym - 2016-11-23, 08:15

up
meenia - 2016-11-23, 10:18

zbuj_12 napisał/a:
nie to jest na pewno zwykły włącznik tylko ciekawi mnie od czego w sobotę zacznę rozbierać samiego ciekawe jakie problemy nowe napotkam

[ Dodano: 2016-11-23, 07:15 ]
Witam pompa zamontowana wczoraj kręciłem silnikiem i wcale nie idzie paliwo na wtryski. Wykręciłem elektro zawór i bez żadnego napięcie ten tłoczek jest luźno. Gdy podałem napięcie 12v tłoczek wysunął się do przodu i był sztywno. Zdziwiło mnie to bo jak jest w pozycji najbardziej wysuniętej to chyba na odcina paliwo.
[url=https://abload.de/thumb/20161123_06591376stx.jpg]Obrazek[/url]

Czy naturalne jest to ze pompa wtryskowa nie kreci się normalnie swobodnie tylko tak sprężynuje.


Pompa ma sprezynowac, mikrowlacznik jest od egr, zaslep i po sprawie, elektrozawor ma sprezynka zamykac dopolyw paliwa wypychajac tloczek i zaciagac go elektromagnesem. Wcisnij tloczek i podaj prad, moze jak testujesz na stole jest za bardzo wysuniety i dlatego nie zaciaga, jak nie to zamontuj zawor bez tloczka i ma palic, tylko zgasic tzreba bedzie biegiem :mrgreen:

SamNaSamZSam - 2016-11-23, 10:33

meenia napisał/a:
tylko zgasic tzreba bedzie biegiem :mrgreen:


u mnie na pompie zdaje się, jak mam regulację wolnych i "spadku obrotów" to mogę tym cięgnęm też zagasić motór awaryjnie.

zbuj_12 - 2016-11-23, 11:10

Tłoczenie bez prądu swobodnie lata. A co z tym obrotem pompy ma tak sprezynowac
SamNaSamZSam - 2016-11-23, 11:32

meenia napisał/a:
Pompa ma sprezynowac,

zbuj_12 - 2016-11-23, 20:10

sami odpalił okazało sie że jest jeszcze drugi elektro zawór to ciekawe od czego ten jest

[ Dodano: 2016-12-11, 12:39 ]
panowie czym ściągnąć to koło


SamNaSamZSam - 2016-12-11, 12:55

ściągaczem albo wybijakiem bezwładnościowym samorobnym

http://www.renault19.pl/f...thread_id=30411

meenia - 2016-12-11, 13:04

zbuj_12 napisał/a:
sami odpalił okazało sie że jest jeszcze drugi elektro zawór to ciekawe od czego ten jest

[ Dodano: 2016-12-11, 12:39 ]
panowie czym ściągnąć to koło
[url=https://abload.de/thumb/20161211_122238kkusd.jpg]Obrazek[/url]
[url=https://abload.de/thumb/20161211_122249lfueb.jpg]Obrazek[/url]


Mlotkiem, jak nie masz sciagacza, napinasz na dwa srubokrety i stukasz przez mosiadz lekko w walek, potrzebujesz tylko trzeciej reki albo kogos do pomocy :-P

czuperek - 2016-12-11, 13:05

WD9 i popukaj mloteczkiem jak nie masz sciagacza. Musi zejsc. A po co sciagasz kolo ?
zbuj_12 - 2016-12-11, 13:09

ścigam gdyż koło ma dwa wycięcie na klin/wypust a na wale jest jeden klin chce przestawić i zobaczyć czy może będzie lepiej odpalał
Zawias - 2016-12-11, 13:23

Nie idź tą drogą ...
zbuj_12 - 2016-12-11, 13:25

a jak
Zawias - 2016-12-11, 13:30

Pisałeś,że pali.
zbuj_12 - 2016-12-11, 13:34

ale tylko na plaku probowałem ustwiac kat wtrysku nie pomaga
SamNaSamZSam - 2016-12-11, 15:34

to jest koło pompy?
zbuj_12 - 2016-12-11, 15:48

tak tak
Zawias - 2016-12-11, 16:01

Świece grzeją ?
zbuj_12 - 2016-12-11, 16:39

grzeja przerobiłem na przycisk pompę wymieniałem boscha
bulimierz - 2016-12-11, 17:21

Wyzeruj ten cyrk jeszcze raz, Meenia podpowiedział o przestawionej kolejności wyjść wtrysków na głowiczce tłokorozdzielacza, znacznik na pasku ustaw na B.
meenia - 2016-12-11, 17:30

zbuj_12 napisał/a:
grzeja przerobiłem na przycisk pompę wymieniałem boscha


Zaczelismy w tym samym czasie zmieniac pompe, ja w vitarze Ty w samim, moja vitka zrobila na nowej pompie 5kkm i konczy zjadac sprzeglo :mrgreen: Daj to komus ustawic, przyjedzie ustawi motor na znaki, wkreci zegar w pompe ruszy dwa razy kluczem i auto bedzie latac, a jak nie bedzie to powie dlaczego. Jesli po odpaleniu na plaka nie chodzi rowno to moze masz taka sama sytuacje jak ja, pompa boscha i lucasa maja przestawione rozdzielacze i jak dasz przewody z lucasa do boscha to nie bedzie chodzic po ustawieniu na znak pompy, trzeba przestawic 1/4 obrotu pompy od znaku.

Ustaw pompe na znak, popusc rurki i zobacz gdzie pojawi sie ropa jak przekrecisz kolem pompy.

zbuj_12 - 2016-12-11, 17:38

przewody ma z bosch po odpaleniu chodzi wmiare moze troche kopci tylko niechce odpalić na zimnym
bulimierz - 2016-12-11, 18:09

Czyli kwestia ustawienia pompy pewnie, zegar w pompę i niech ktoś Ci ustawi początek tłoczenia, bo będziesz tak kombinował do usra...nej śmierci.
Powodzenia

czuperek - 2016-12-11, 21:59

Na szaro kopci ?

Jeśli świeczki grzeja na 100% to

Ssanie podlaczone, działa ?

Jak nagrzeje się to nie kopci ?

zbuj_12 - 2016-12-12, 20:30

na szaro świece grzeją bo wykręcałem i brałem na krótko sanie podłączone działa na odpalonym zwiększa obroty

[ Dodano: 2016-12-12, 20:35 ]
https://www.youtube.com/w...6rD8UW8CVc&t=3s tu jest filmik pracy jeszcze przed uszczelnieniem pompy mi sie wydaje ze to jest to koło zębate pompy bo tam są dwie możliwości mocowania koła na pompie

Zawias - 2016-12-12, 20:44

To że grzeją wykręcone nie znaczy że grzeją w aucie.
zbuj_12 - 2016-12-12, 21:01

napięcie na też dochodzi a prądu nie zmierzę nie mam miernika cęgowego
czuperek - 2016-12-13, 09:40

napisz jeszcze czy po nagrzaniu sie przestaje kopcic

[ Dodano: 2016-12-13, 09:40 ]
napisz jeszcze czy po nagrzaniu sie przestaje kopcic?

zbuj_12 - 2016-12-13, 13:59

Trochę

[ Dodano: 2016-12-13, 14:00 ]
Trochę mniejszy

tosiekDH - 2016-12-13, 14:14

Zawias napisał/a:
To że grzeją wykręcone nie znaczy że grzeją w aucie.
- dlaczego niby mają nie grzać jeżeli zasilanie dochodzi do świeczek ?
Zawias - 2016-12-13, 15:39

To zostało napisane później.
bulimierz - 2016-12-13, 18:06

Jak grzeją poza komorą, to będą grzać w komorze.
Inna sprawa, że wcale nie muszą osiągać zadanej temperatury w założonym przez producenta czasie, a i automat do sterowania świecami też lubi robić sobie jaja z czasem grzania.
Meenia wcześniej opisał najprostsze z możliwych rozwiązań.

czuperek - 2016-12-13, 21:34

a ja radze przepalić katalizator, pojeździ trochę jak nie ustanie to problem w za późnym zapołem, pompa do regulacji lub jeśli regulacji już brak przestaw rozrząd o jeden ząb w lewo ( przeciwną stronę do wskazówek zegara) powozenia
szymszym - 2016-12-13, 22:51

czuperek napisał/a:
a ja radze przepalić katalizator


katalizator w dieslu?

Zawias - 2016-12-13, 22:52

Tak,tak. Ja przez zatkany kat. musiałem silnik zmieniać !
szymszym - 2016-12-13, 22:53

Zawias napisał/a:
Tak,tak. Ja przez zatkany kat. musiałem silnik zmieniać !

na diesla ? :)

Zawias - 2016-12-13, 22:56

Był i jest 1.9 D.
szymszym - 2016-12-13, 23:04

Zawias napisał/a:
Był i jest 1.9 D.


ale tam na prawde siedzi katalizator? Nie DPF jakiś?

czuperek - 2016-12-14, 03:27

szymszym napisał/a:
Zawias napisał/a:
Był i jest 1.9 D.


ale tam na prawde siedzi katalizator? Nie DPF jakiś?
nie
zbuj_12 - 2016-12-14, 07:43

jest kat sterowanie świec jest przerobione na zwykły przekaźnik i włącznik w kabinie dodam egr zaślepiłem

[ Dodano: 2016-12-17, 13:29 ]
panowie jednak miałem racje przestawienie koła zębatego pompy wtryskowej pomogło sami odpalił po tygodniu przy -8 od strzała

meenia - 2016-12-18, 10:35

zbuj_12 napisał/a:
jest kat sterowanie świec jest przerobione na zwykły przekaźnik i włącznik w kabinie dodam egr zaślepiłem

[ Dodano: 2016-12-17, 13:29 ]
panowie jednak miałem racje przestawienie koła zębatego pompy wtryskowej pomogło sami odpalił po tygodniu przy -8 od strzała



Pomoglo PRAWIDLOWE albo w miare prawidlowe ustawienie pompy, a nie przestwianie kola na pale, nawet jesli udalo sie przypadkiem :mrgreen: jak zakladalem pompe u siebie to okazalo sie ze rozwalone jest kolo pompy, wiec dobralem z jakiegos vw podobne, znak nie pasuje wcale a pompa ustawiona jest na czujnik i jest git.

zbuj_12 - 2016-12-18, 16:48

koło nie ustawione na pałe na pompie jest jeden klin a na kole są dwa wycięcie na klin wiec wniosek z tego taki ze są dwie możliwości ustawienia koła
meenia - 2016-12-18, 18:25

zbuj_12 napisał/a:
koło nie ustawione na pałe na pompie jest jeden klin a na kole są dwa wycięcie na klin wiec wniosek z tego taki ze są dwie możliwości ustawienia koła


Jak by nie bylo na pale, tu by dzialalo za pierwszym razem :mrgreen:

zbuj_12 - 2016-12-18, 19:53

a ty skąd miałeś zegar
meenia - 2016-12-18, 20:09

zbuj_12 napisał/a:
a ty skąd miałeś zegar


Z szafy :-P bardzo lubie kupowac narzedzia,szczegolnie przydatne

SamNaSamZSam - 2016-12-18, 20:49

no już już, czy na pałę czy na zegar i jedno i drugie przydatne :D tylko to pierwsze trudniej do szafy schować po użyciu :D
bulimierz - 2016-12-18, 21:49

Kur.... mać, Sam ja Cię bardzo proszę laugh
zbuj_12 - 2016-12-19, 14:13

Haha a istnieje możliwość wypożyczenie takiego czujnika
SamNaSamZSam - 2016-12-19, 14:38

czujnik zegarowy to nie majątek, a przydaje się do np. badania krzywizn tarcz hamulcowych, kół pasowych/zębatych, flansz, składania dyfra itp.

http://allegro.pl/listing...s0-aut-1-4-1025

zbuj_12 - 2016-12-19, 14:41

A do pomp to czasem nie jest jakiś specjalny
SamNaSamZSam - 2016-12-19, 14:48

wydaje mi się, że czujnik zegarowy to czujnik zegarowy, co najwyżej trza by sobie dosmażyć jakiś adapter pod pompę do wkręcenia albo inne stabilne "trzymadło".
meenia - 2016-12-19, 15:09

SamNaSamZSam napisał/a:
wydaje mi się, że czujnik zegarowy to czujnik zegarowy, co najwyżej trza by sobie dosmażyć jakiś adapter pod pompę do wkręcenia albo inne stabilne "trzymadło".


Czujnik jak czujnik, ale adaptery trzeba http://allegro.pl/zestaw-...5629034784.html

zbuj_12 - 2016-12-19, 20:20

na jedna robotę się nie opłaca
bulimierz - 2016-12-19, 22:52

I tak brzmi większość rozkminek z moimi "kolegami".
Jak masz numer w Intercarsie to tam zapytaj, bo mają wypożyczalnię... jak to mówią "nie święci garnki lepią", chociaż jak czasem trzeba coś takiego poprawiać... :mrgreen:
Wypożyczać, ustawiać, jeździć... popcorn

czuperek - 2016-12-20, 18:18

ja bym sobie nie zawracal glowy czujnikami. Osobiscie ustawilem na sluch i jest ok. Pewnie masz nawalone kilometrow i ksiazkowe ustawienie moze okazac sie i tak nie poprawne ;)
zbuj_12 - 2016-12-20, 18:57

nie no tylko100km tys
tosiekDH - 2016-12-20, 19:39

Ustawianie na czujnik nie wiedząc jakie mają rzeczywiście ciśnienie wtryski i jakie daje ciśnienie pompa jest bezsensowną robotą.
Dane do ustawiania na czujnik odnoszą się do ciśnień nominalnych/fabrycznych. Także po znacznym przebiegu najlepsze to jest ustawianie na słuch i wzrok ;-)

meenia - 2016-12-20, 21:18

tosiekDH napisał/a:
Ustawianie na czujnik nie wiedząc jakie mają rzeczywiście ciśnienie wtryski i jakie daje ciśnienie pompa jest bezsensowną robotą.
Dane do ustawiania na czujnik odnoszą się do ciśnień nominalnych/fabrycznych. Także po znacznym przebiegu najlepsze to jest ustawianie na słuch i wzrok ;-)



Jakie ustawianie i jakie cisnienie, ustawiasz poczatek wtrysku, jedyne cisnienie z jakim to ma cos wspolnego to cisnienie ustawiajacego przy wkrecaniu czujnika :mrgreen: a na sluch to se mozna, gitare nastroic :-P

SamNaSamZSam - 2016-12-20, 21:57

laugh
tosiekDH - 2016-12-20, 23:04

Meenia czytając Ciebie mam wrażenie że jesteś w stanie nawet drewnianą fujarkę nastroić przy pomocy swojego czujnika, ale nie to jest dla mnie najważniejsze, ważniejsze dla mnie są problemy natury technicznej.
Jeżeli to nie stanowi jakiejś ściśle tajnej tajemnicy to może byś mi wyjaśnił:
1 ustawiasz początek tłoczenia czy początek wtrysku ?
2 dlaczego wtryskiwacz się otwiera ?
3 skąd wtryskiwacz wie dlaczego ma sie otworzyć ?
4 " cisnienie ustawiajacego" co to takiego jest ?
Bardzo wdzięczny byłby Ci odpowiedź bo wiedzy nigdy za dużo. Pzdr

bulimierz - 2016-12-20, 23:21

Jak Wszyscy takie Orły, to nic tylko dotację brać i serwis diesla otwierać.
meenia - 2016-12-20, 23:22

tosiekDH napisał/a:
Meenia czytając Ciebie mam wrażenie że jesteś w stanie nawet drewnianą fujarkę nastroić przy pomocy swojego czujnika, ale nie to jest dla mnie najważniejsze, ważniejsze dla mnie są problemy natury technicznej.
Jeżeli to nie stanowi jakiejś ściśle tajnej tajemnicy to może byś mi wyjaśnił:
1 ustawiasz początek tłoczenia czy początek wtrysku ?
2 dlaczego wtryskiwacz się otwiera ?
3 skąd wtryskiwacz wie dlaczego ma sie otworzyć ?
4 " cisnienie ustawiajacego" co to takiego jest ?
Bardzo wdzięczny byłby Ci odpowiedź bo wiedzy nigdy za dużo. Pzdr



Jak mi pokazesz jakas korelacje wymiaru w mm podanego do regulacji pompy do cisnienia o ktorym piszesz to mozna dalej gadac. Inaczej nie ma o czym. Co prawda niezbyt czesto juz robie auta z pompami wtryskowymi ale z kilka ich jednak poskladalem. Piszesz bzdury ze lepsze ustawianie na sluch niz metoda podana przez producenta pompy. Jeszcze to ktos przeczyta i zastosuje, a pozniej bedzie zdziwienie albo roxpacz jak sie cos rozleci :mrgreen:

[ Dodano: 2016-12-20, 23:26 ]
bulimierz napisał/a:
Jak wszyscy takie orly to nic tylko dotację brać i serwis diesla otwierać.


Juz wziolem, niestety diesle musze robic [choc nie lubie] bo glownie one padaja :mrgreen: dzis posklejalem 1,3 cdti i transita 2,4, w tym forda trzy razy bo sie osrane delphi od kompresji silnika potrafily zawieszac :-P

bulimierz - 2016-12-20, 23:40

Rafał, luzuj spinakera... Wiem że diesle wciąż robisz :mrgreen:
Ja dzisiaj udupcz... 1.5dci, cholerny idiota wymienił wtryski i pompę a zbiornika nie wyczyscil
Do pakietu panewki, świece pierścienie i glowica remont.
Jutro tylko zabudowa, wtryski wprowadzić do kompa i niech szef się cieszy swoim Kangoo. Offtop?
Jak większość.

tosiekDH - 2016-12-21, 01:33

Meenia gdybyś odpowiedział mi na drugie lub trzecie pytanie to nie pytałbyś się o korelacje pomiędzy wymiarem w mm dla pompy a ciśnieniem otwarcia wtryskiwacza.
Producent pomp podając metodę ustawiania i dane/wymiar bierze pod uwagę pompę która spełnia odpowiednie parametry, posiada właściwe ciśnienie, a nie pompę która ma bliżej nieokreślony przebieg jak i nie wiadomo jakie ciśnienie wtrysku jak to najczęściej bywa z pompami kupionymi na alledrogo czy olx, dlatego nie sądzę żebym pisał bzdury.
Bulimierz - "Offtop?Jak większość." nie sądzę, zbuj_12 męczył się z właściwym ustawieniem pompy, to co Ci chodzi.

meenia - 2016-12-21, 09:37

tosiekDH napisał/a:
Meenia gdybyś odpowiedział mi na drugie lub trzecie pytanie to nie pytałbyś się o korelacje pomiędzy wymiarem w mm dla pompy a ciśnieniem otwarcia wtryskiwacza.
Producent pomp podając metodę ustawiania i dane/wymiar bierze pod uwagę pompę która spełnia odpowiednie parametry, posiada właściwe ciśnienie, a nie pompę która ma bliżej nieokreślony przebieg jak i nie wiadomo jakie ciśnienie wtrysku jak to najczęściej bywa z pompami kupionymi na alledrogo czy olx, dlatego nie sądzę żebym pisał bzdury.
Bulimierz - "Offtop?Jak większość." nie sądzę, zbuj_12 męczył się z właściwym ustawieniem pompy, to co Ci chodzi.



Nie chce mi sie pisac elaboratow, jesli juz montujemy pompe to zakladam ze sprawna wiec dane producenta maja sens, sensu za to nie widze w montowaniu niesprawnej pompy, mam czesto auta ustawiane na oko, ucho, reke, noge i dupe :mrgreen: i zadne nie dziala jak trzeba, stad moje uprzedzenie do takich metod, kazdy Polak jest lepszy i madrzejszy od konstruktorow i ucho ma dokladniejsze niz czujniki i blokady. Nie twierdze ze sie nie da ustawic, raczej uwazam ze takie metody niech kazdy stosuje u siebie i nie poleca ich innym, moze i stary klekot bedzie jakos dzialal po takiej regulacji, ale za chwile ktos to zastosuje w jakims mocniejszym turbo dieslu i bedzie sie pozniej zastanawial skad dziura w tloku :mrgreen:

Pozdro i bez spiny, swieta ida :-P

czuperek - 2016-12-21, 15:36

meenia napisał/a:


Pozdro i bez spiny, swieta ida :-P


tylko w swieta powinnismy byc wyrozumiali i uprzejmi ? :-/

tosiekDH - 2016-12-22, 02:28

meenia, nie zauważyłem żeby się ktoś tu spinał :mrgreen: , z tym elaboratem to masz rację , łatwiej to omówić niż napisać.
czuperek, przynajmniej w święta ;-) , bo szanowni politycy to nawet w święta nie potrafią być uprzejmi i życzliwi :-(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group