Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Spawlock

Czeszej_271 - 2016-09-29, 22:27
Temat postu: Spawlock
Witam.
Co sądzicie o spawlocku? :)
Pozdrawiam

rumun - 2016-09-30, 14:40

poczytaj troche, jest już to opisane
bulimierz - 2016-09-30, 18:21

Jak Rumun pisał to już było, ale trochę Ci to opiszę.
To rozwiazanie dobre jezeli ogarniasz spawanie i masz pojecie jak spawy ciagna.
Rozkop dyferencjał do zera, wez w reke satelity i zedrzyj gumowka warstwe utwardzona, tam gdzie bedziesz spawał.
Poskladaj z powrotem satelity w koszu, ogolnie zloz caly mechanizm roznicowy.
Wezmij elektrode z duza zawartoscia niklu i opier... na stale, satelity i tam gdzie dasz rade to do kosza tez.
Jak chcesz to mozesz na zywca zaspawac satelity w koszu bez zdarcia warstwy utwardzonej, byles gniazd polosi nie zalal, ale wtedy spawy pekaja.
Gierka Młotekk mial kosz zaspawany na zywca i do dzisiaj by jezdzil gdyby nie detroit locker w dobrych pieniadzorach.
Rozwiazanie generalnie do bani, bo na asfalcie generujesz potezne obciazenia z tytulu braku otwartego mechanizmu roznicowego.
W błocie robi jak zloto, pare moich besterow lata do dzisiaj i chwala bo tanio, ale oni tylko zmotki pajeczna i inne takie oblatuja tymi autami.
EżFeNi.

DUŻY - 2016-10-01, 14:29

spawaj tylko satelity! spawanie kół koronowych odpuszcza wielowpusty. Zalej powierzchnie między zębami w satelitach i/lub spawnij satelity do środkowego łącznika - tam gdzie krzyżują się ośki satelitów. Po spawaniu z jednej strony wyjmij oski przekręć połączone satelity z łącznikiem i opiernicz z drugiej strony.

Spawanie do łącznika wykonaj w koszu. Satelity powinny być położone na kole koronowym z wsadzonymi pinami.

bulimierz - 2016-10-02, 08:31

popcorn
Czeszej_271 - 2016-10-03, 17:24

Dzięki za pomoc ;)
Jaszczur - 2016-10-04, 19:01

Przy silniku mniejszej mocy i małych kołach wytrzymuje (1,6 TD i 235/75/15) natomiast Baleno 1.6 i 31" dokończyło żywot obudowy kosza satelitów. Sama spoina nie puściła ale pękł materiał na SWC.
bulimierz - 2016-10-04, 20:03

Jaszczur napisał/a:
Przy silniku mniejszej mocy i małych kołach wytrzymuje (1,6 TD i 235/75/15) natomiast Baleno 1.6 i 31" dokończyło żywot obudowy kosza satelitów. Sama spoina nie puściła ale pękł materiał na SWC.

No coś gruchnać musiało, przecież po to się w to bawimy :mrgreen:

zajxt - 2016-10-04, 20:57

Dwa sezony zabawy wytrzymało
Didymos - 2016-10-05, 10:04

Ale to był kosz od dwusatelitowego dyfra i pękł w najsłabszym miejscu, kosz od czterosatelitowego akurat w ten sposób by nie strzelił.
bil - 2016-12-22, 23:36

Ja zaspawałem drutem i ładnie się wszystko wtapia. Żeby wielowpust nie odpuścił spawałem z dużymi przerwami. Trochę zabawy było z dystansami od bolców i ich wkładaniem. Zobaczymy ile wytrzyma.

Ale dwa koła z tyłu dają kopa jak cholera. Nie ten samochód pany!

meenia - 2016-12-23, 09:33

bil napisał/a:
Ja zaspawałem drutem i ładnie się wszystko wtapia. Żeby wielowpust nie odpuścił spawałem z dużymi przerwami. Trochę zabawy było z dystansami od bolców i ich wkładaniem. Zobaczymy ile wytrzyma.

Ale dwa koła z tyłu dają kopa jak cholera. Nie ten samochód pany!



Potestuj na trawersach, tam tez nie ten, ale w negatywnym znaczeniu :mrgreen: duzo blizej sie robi dachem do ziemi :-P

chomik. - 2016-12-23, 11:58

E tam, z tymi trawersami to trochę przesada. Jak umiesz dozować gaz, to da się normalnie jechać tam gdzie chcesz, a moim zdaniem plusem blokady jest to, że łatwiej się przemieszczać po trawersie przodem do góry ślizgając się. Często zwykłym lekkim Samuraikiem da się w ten sposób pokonać znacznie bardziej nachylony trawers niż potrafiłyby to zrobić szersze, ale też cięższe auta, które jadąc w ten sposób mają znacznie większą tendencję do okopywania się.
To tylko kwestia techniki i doświadczenia. Im więcej próbujesz,tym lepiej wiesz na co sobie możesz pozwolić.

Wiadomo, że najlepiej jest mieć rozpinaną blokadę z tyłu, ale (w terenie) lepiej mieć spięte koła na stałe niż w ogóle ;)

meenia - 2016-12-23, 12:37

chomik. napisał/a:
E tam, z tymi trawersami to trochę przesada. Jak umiesz dozować gaz, to da się normalnie jechać tam gdzie chcesz, a moim zdaniem plusem blokady jest to, że łatwiej się przemieszczać po trawersie przodem do góry ślizgając się. Często zwykłym lekkim Samuraikiem da się w ten sposób pokonać znacznie bardziej nachylony trawers niż potrafiłyby to zrobić szersze, ale też cięższe auta, które jadąc w ten sposób mają znacznie większą tendencję do okopywania się.
To tylko kwestia techniki i doświadczenia. Im więcej próbujesz,tym lepiej wiesz na co sobie możesz pozwolić.

Wiadomo, że najlepiej jest mieć rozpinaną blokadę z tyłu, ale (w terenie) lepiej mieć spięte koła na stałe niż w ogóle ;)


Moze inaczej zachowuje sie Twoje auto ze wzgledu na wage i srodek ciezkosci, moj klocek wazyl 1350kg plus ludzie i zaczol sie przewracac po zaspawaniu tylu, oczywiscie ze ogolnie bylo i tak lepiej niz bez blokady ale trzeba bylo duzo bardziej kontrolowac gaz na podjazdach z trawersami a po sprzedaniu auta nowy wlasciciel wali dach za dachem :-P

bil - 2016-12-24, 18:32

Tak jak Jacek napisał -samuraj jest lekki. I wiadomo że tak nie kopie jak patrol czy inna krowa. Przy małym trawersie lepiej z zapiętym tyłem przy ruszaniu/przyspieszaniu. Nawet przy głupiej koleinie bez blokady po skosie ciężko.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group