|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Zablokowana skrzynia biegów
jeżu - 2011-06-01, 12:11 Temat postu: Zablokowana skrzynia biegów Wczoraj rozwierciłem otwór i nagwintowałem otwór na śrubę w skrzyni, tę która utrzymuje lewarek. Po złożeniu okazało się że skrzynia jest zablokowana na 1 biegu. Wcześniej już wyciągałem lewarek w celu sprawdzenia jak można usunąć problem latającego na wszystkie strony lewarka, ale po złożeniu nie było problemu z biegami. Jak to ruszyć?
zawada - 2011-06-01, 13:59 Temat postu: skrzynia jak odkrecisz gorna pokrywe zobaczysz w czym problem bo pewnie przesuneło ci sie ciegiełko jedno czy jak to sie tam nazywa i nie mozesz wrzucic biegu ja tak mialem ale jak nie odkrecisz nie zobaczysz
przemos30 - 2011-10-19, 17:51
Słysze ze temat blokującej się skrzyni to normalka. Powiedzcie mi co zrobić, co wymienić,naprawić żeby problem rozwiązać? Będę wdzięczny za podpowiedzi bo mnie szlak trafił dzisiaj jak sie to stało.
zawada - 2011-10-19, 19:21
napisz najpierw w jakich okolicznosciach ci sie to stało i jakie byly objawy ,jaki silnik itd a napewno ktas ci podpowie co robic
przemos30 - 2011-10-19, 20:05
Mam Suzi 1.3 z 87r. Objawy wcześniejsze były takie że 3 i 5 bieg trzeba było czasami wyłanczać na dwa razy[tylko wyłanczanie]. A teraz zablokowała się 1 podczas ruszania na stacji benzynowej, tak jakby za daleko wajcha poszła.
zawada - 2011-10-19, 20:17
kolego poczytaj po tym wyzej było cos podobnego wiec powinno pomuc
przemos30 - 2011-10-19, 20:22
Już czytałem ale co z tego że rozbiore i niby to naprawie. Nie chciałbym żeby mi to się jeszcze kiedyś stało dlatego pytam co wymienić ?
[ Dodano: 2011-10-20, 15:43 ]
Dżwignia naprawiano. Sprawa banalnie prosta. Dzwignia zmiany biegów w miejscu gdzie styka się z wodzikami była ''podtarta''. Została napawana i obrobiona pilnikiem i jest ok.
thekip - 2012-11-16, 21:21
witam w moim samuraiu 1.3 dzis mi zablokowalo 1 bieg jakos udalo mi sie wbic 2 i tak został
czy tez cos z wodzikiem napiszcie co zrobic by było ok
Didymos - 2012-11-17, 10:15
Na początek odkręć dźwignię biegów i zobacz, czy tam się nie dzieją żadne cyrki.
Jak wyjmiesz wajchę, to będziesz miał dostęp do wodzików, możesz je spróbować przestawić śrubokrętem.
thekip - 2012-11-17, 20:37
zrobione ukrecila sie sruba
Didymos - 2012-11-18, 18:15
Chyba najczęstsza przypadłość
rybagosc - 2013-03-13, 15:59
Witam a ja mam taki objaw że jak jade dłuższa chwilę na 5 biegu przy próbie redukcji nie moge wbic żadnegio innego biegu tylko 5 i tak około 10 sekund zalałem nowy olej do skrzyni bo była zielona breja i założyłem nowe sprzęgło aisan i dalej to samo, a drugim objawem jest zgrzytający 2 bieg czy to synchronizator ?? prosze o pomoc jest to samurai na gaźniku 1992 r na szerokich mostach japończyk
Lexx - 2013-03-13, 16:16
Zgrzyty to przez synchrony.
Mozesz zdemontowac lewarek, kryja sie tam 2 bolce ze sprezynkami i kulkami, one czesto plataja figle.
rybagosc - 2013-03-13, 20:15
temat blokowania załatwiony na końcu lewarka były takie wgłębienia napwałem i wyszlifowałem tą końcówkę na równo i biegi już nie blokuja a drązek ma bardziej precyzyjne ruchy a zgrzyt 2 biegu został no nic a idzie kupić synchronizator w normalnych pieniądzach ??
Zawias - 2013-03-13, 20:18
Może ktoś z forumowiczów ma.Zapytaj.
kostuch - 2013-03-14, 09:52
rybagosc napisał/a: | temat blokowania załatwiony na końcu lewarka były takie wgłębienia napwałem i wyszlifowałem tą końcówkę na równo i biegi już nie blokuja a drązek ma bardziej precyzyjne ruchy a zgrzyt 2 biegu został no nic a idzie kupić synchronizator w normalnych pieniądzach ?? |
Mam większość skrzyni w częściach. Wyła łożyskami ale nie zgrzytała synchronizatorami.
Najłatwiej chyba całą choinkę przełożyć zamiast bawić się w pojedyncze trybiki.
gajowy - 2015-08-31, 21:36
Mi ostatnio blokuje się wsteczny i piąty bieg. Wystarczy odkręcić lewarek i sprawdzić co się wytarło? Nic mi nie wyleci? Nigdy tam nie zaglądałem więc wolę się upewnić. Może ma ktoś zdjęcie jak wygląda sprawny nie wytarty?
Hałas - 2015-08-31, 21:52
Nic nie powinno wylecieć, kręć spokojnie.
ważne żeby zachować czystość.
Na początek odkręcasz 4 śrubki na klucz 10, wywijasz gume na drugą stronę żeby nie przeszkadzała, później 3 kolenie 10'ki pod kolejną gumową osłoną i wyciągasz lewarek do góry.
wyciągaj ostrożnie bo jak masz uszkodzoną śrubkę ustalającą położenie lewarka to może jej końcówka wpaść do środka skrzyni.
gajowy - 2015-08-31, 21:58
A która to jest ta śrubka ustalająca położenie?
SamNaSamZSam - 2015-08-31, 22:05
Domniemuję, że chodzi o numer 12 z tego schematu: http://catalog.mdetali.ru...j09Mnx8Zm49PTQ0
gajowy - 2015-08-31, 22:14
Ok już kapuję o co chodzi. A czy to pomoże na ciężko wchodzący piąty bieg? Wchodzi z oporem jakby nie był nigdy używany
zawada - 2015-08-31, 22:51
mysle ze jak delikatnie uzyjesz pilnika i tych podpowiedzi co były wyżej raczej powinno pomuc
gajowy - 2015-08-31, 22:54
Dziękuję za odpowiedzi . W najbliższym czasie będę się z tym męczyć, może nic nie zepsuję
zawada - 2015-08-31, 23:06
szczerze tam niema co zepsuc
gajowy - 2015-08-31, 23:12
A jak zeszlifuję za dużo czy jakoś krzywo ?
zawada - 2015-09-01, 02:08
zeszlifuj na tyle zeby było oki bedziesz widział sam jak to działa
kostuch - 2015-09-01, 13:48
Gajowy - nic nie szlifuj!
Wykręć to co na schemacie jest oznaczone numerkami 11,3,4,5,9,8,7,6 - wyczyść i nasmaruj porządnie.
Za problem z piątką i wstecznym odpowiada ten lewy "dynks", ale zrób obydwa.
gajowy - 2015-09-07, 20:39
Ostatnio miałem chwilę i zajrzałem do tej wajchy. Wygląda tak: niżej zdjęcia
Kwalifikuje się do naprawy bądź wymiany? Na tą chwilę wyczyściłem wszystko i przesmarowałem. Jest lepiej.
yenko - 2015-09-07, 20:54
Tak czyli jak ?? :)
gajowy - 2015-09-07, 21:40
yahoo33 - 2015-09-07, 22:26
Tak jaknpisze Kostuch. Mialem taki problem, wykrecilem wyczyscilem nasmarowalem skrecilem i chodzi do dzis. Robota na max. Dwa piwa
|
|