Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Dziurawy tylny most jak naprawić

wylon - 2016-10-16, 12:27
Temat postu: Dziurawy tylny most jak naprawić
Witam
W samuraju zauważyłem wyciek z tylnego mostu, po wyczyszczeniu okazało się że jest dziura z przegnicia najprawdopodobniej jest też zatkany odpowietrznik. czy można zaspawać dziurę czy zakleić na łatę (poxipol).
Czy w ogóle taka operacja ma sens i czy ktoś to praktykował?
Czy mogę prosić o zdjęcia i informacje jakie rozwiązania zastosować

Dany44 - 2016-10-16, 12:46
Temat postu: Re: Dziurawy tylny most jak naprawić
wylon napisał/a:
Witam
W samuraju zauważyłem wyciek z tylnego mostu, po wyczyszczeniu okazało się że jest dziura z przegnicia najprawdopodobniej jest też zatkany odpowietrznik. czy można zaspawać dziurę czy zakleić na łatę (poxipol).
Czy w ogóle taka operacja ma sens i czy ktoś to praktykował?
Czy mogę prosić o zdjęcia i informacje jakie rozwiązania zastosować


Kolego w w którym miejscu ta dziura??
Można zaspawać lub pewnie zakleić dobrym klejem jeśli miejsce nie jest strategiczne.
Przy spawaniu należy uważać aby jak najmniej grzać most ponieważ spawem łatwo można go wygiąć jeśli spaw jest duży i mocno grzany. delikatne łatanie małej dziurki migomatem nie powinno zrobić spustoszenia.
Jeśli nie uda się zreanimować odpowietrznika to można się go pozbyć a na króciec naciągnąć szlaufik i wyprowadzić wysoko w budzie.

Zawias - 2016-10-16, 12:46

Może Ty byś zrobił zdjęcie i pokazał.
SamNaSamZSam - 2016-10-16, 12:47

zależy pewnie gdzie, jaka rozległa dziura i czy jest do czego spawać.

Najprościej kupić sprawną używkę i przełożyć bebeszki. Myślę, że zaspawać też można, tylko trzeba uważać, żeby spawy nie pościągały żelaza i nie pokrzywiły mostu. Łatania poxipolem czy czymś innym bym nie stosował chyba, że jako totalnie awaryjne rozwiązanie na jakiś krótki czas.

Fabryczny odpowietrznik lubi się zacierać korozyjnie, można zdjąć grzybka i naciągnąć jakiś wąż i wyprowadzić wyżej niż fabrycznie (do kabinki?).

wylon - 2016-10-16, 13:03

Zawias napisał/a:
Może Ty byś zrobił zdjęcie i pokazał.



Nie mam teraz jak zrobić zdjęcia ale mniej więcej jest w tym miejscu ja zaznaczone.
Pytanie czy jak jest zatkany odpowietrznik, to może robić się ciśnienie ze bardziej wypycha olej na zewnątrz? Nawet jak zaspawam dziurę to może zrobić się nowa obok bo ciśnienie wypchnie olej?
http://www.fotosik.pl/zdj...iHr9kyoVHbEp_N~
http://www.fotosik.pl/zdj...hrZwUApOPwOLx03

Zawias - 2016-10-16, 13:15

Co Ty z tym odpowietrznikiem ? Zdejmij kapturek i przetkaj jak zatkany. Jak nieszczelność w tym miejscu to zaspawaj i już. Tu blacha nie przenosi dużych obciążeń.
SamNaSamZSam - 2016-10-16, 13:26

eee to po mojemu dramatu nie ma. Dziura powyżej korka nalewowego, to w neutralnym położeniu pełni rolę "odpowietrznika" :D

tutaj to może nawet bym zakleił jakąś łatą i klejem, albo spróbował zakupić sam dekielek dyfra.

Wg mnie ciśnienia w moście nie robią się takie by wysadzić dziurę w blaszce :) spodziewałbym się, że prędzej popuści uszczelniacz któryś.

Dany44 - 2016-10-16, 13:29

wylon napisał/a:
Nie mam teraz jak zrobić zdjęcia ale mniej więcej jest w tym miejscu ja zaznaczone.


Spoko w tym miejscu możesz spokojnie zaspawać, tutaj spaw niczego nie pościąga.
Jak masz zapchany odpowietrznik to spróbuj go uruchomić tak jak piszą chłopaki.
Olej po nagrzaniu wycieknie przez uszczelniacze na półosiach lub ataku a na pewno nie zrobi sobie nowej dziury w pochwie..... no chyba, że pochwa to jakieś totalne sito ale to w takim razie nadaje się tylko do wymiany.

kostuch - 2016-10-16, 18:52

Co wy wiecie o dziurach w moście... :mrgreen:




Apropos pytania kolegi, to mi się też kiedyś w tym miejscu dziurka zrobiła.
Powodem było przywalenie w pniaczek, wgięcie blachy i przetarcie jej przez koło talerzowe na wylot.
Warto sprawdzić czy to nie podobny przypadek.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group