|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Regeneracja pompy hamulcowej Aisin 7/8 '89
RadioOp - 2016-11-05, 18:18 Temat postu: Regeneracja pompy hamulcowej Aisin 7/8 '89 Cześć
Po notorycznym blokowaniu się hamulców (po 15-20km jazdy) zabrałem się za robotę. Zamówiłem gumki i tłoczki z autofrena do zacisków aisin 51mm ( gumki D4146 - 20zł, tłoczek D025361 -22zł) i reparaturkę pompy (D1-458 co się okazało pomyłką). Zaciski zrobione szybko i bezboleśnie, jedynie druciki musiałem skrócić o 5mm, na starych były wżery i korozja, ale bez większej tragedii. Nasmarowane i wrzucone.
Przyszedł czas na pompę i oczywiście PO rozkręceniu okazało się, że połowa uszczelek nie pasuje. Myśląc, że przynajmniej same uszczelki tłoczka podpasują przeszczepiłem. Efekt: hamulec bierze od połowy, odpowietrzanie nic nie daje, przód hamuje słabo.
Przywróciłem stare gumki (tymczasowo) i efekt jest taki sam. Auto hamuje całkiem znośnie, ale od połowy wciśnięcia. Po gwałtownym depnięciu zostają 4 ślady.
Pytania są 2. -Czy mam rację podejrzewając brak ciśnienia na wyjściu (1?) bliżej kierowcy?
-W sklepie motoryzacyjnym zamówiłem telefonicznie gumki po modelu i roczniku i miły Pan stwierdził, że moja pompa występowała tylko do 1990r. Staram się znaleźć na własną rękę właściwy zestaw i nie jest to proste. Wszystkie zestawy jako uszczelnienie pompa-serwo zawierają coś w stylu simmeringu. W mojej pompie rolę uszczelnienia pełni metalowa tulejka z 2 oringami na zewnątrz i 2 wewnątrz. Na hamerykańskiej grupie znalazłem zdjęcie właściwego :
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Z góry zaznaczam, że chcę aisina, nie polonezina
CzoŁgista_Z - 2017-06-07, 17:28
Właśnie natknąłem się na ten sam problem. Gumki z zestawów naprawczych różnią się od tych z mojej.....
Ty już dałeś radę? proszę o pomoc
[ Dodano: 2017-06-07, 17:37 ]
RadioOp, ?
RadioOp - 2017-06-07, 23:47
Objawy które opisywałem wyżej nie były od pompy tylko od samoregulatorów.
Finalnie pompę owinąłęm bandażem (żeby mi na rame nie kapało) i się sama naprawiła...
bulimierz - 2017-06-08, 01:11
Radio, a czy nie możesz zadzwonić i po wymiarach wewnątrz korpusu i na zewnątrz trzpień, dobrać uszczelniacze?
Do KTMa z 2015 nie dobralem, fakt, ale do samochodowki, jak nic innego nie wchodzi w grę.
Zawsze można do Paserotti oddać stare, dorobia na wzór, materiały mają odpowiednie.
RadioOp - 2017-06-08, 22:18
Dzisiaj (jak już mogę uziemić auto na kilka dni) to tak bym zrobił, chociaż nie wiem czy swap pompy z vitary nie jest bardziej kuszący (lepsza dostępność, fajne ceny).
|
|